آموزش تغییر صفحه اکسپلور اینستاگرام

101
0
تغییر صفحه اکسپلور اینستاگرام

اینستاگرام برای جستجوی عکس ها و ویدیو ها در زمینه های مختلف یک منبع الهام بخش و عالی به شمار می آید. شما می توانید از اینستاگرام برای پیدا کردن چیزهایی که به آنها علاقه‌مند هستید، استفاده کنید، اما در برخی مواقع ممکن است در اکسپلور این پلتفرم محتواهایی به شما پیشنهاد شود که علاقه ای به دیدن آنها ندارید، بنابراین سؤالی که برای خیلی از کاربران اینستاگرام ممکن است پیش بیاید این است که اگر آنچه را که می بینید دوست ندارید یا علایقتان تغییر کرده است، چه کاری می توانید برای تغییر اکسپلور انجام دهید ؟  در این مقاله به آموزش تغییر صفحه اکسپلور اینستاگرام می پردازیم.

آموزش تغییر صفحه اکسپلور اینستاگرام

شاید تا به حال پیش آمده باشد که در صفحه اکسپلور اینستاگرام خود باشید اما به این فکر کنید که چرا محتواهایی که برای شما نشان داده می شوند، با علایق شما سازگار نیستند؟ درواقع اینستاگرام به این صورت کار می کند که محتوایی که شما به آن علاقه را به شما نشان می دهد و درواقع شما را در معرض محتواهای جدید از آن دست قرار می دهد. اما گاهی اوقات ممکن است با پست هایی روبرو شوید که دوست ندارید. از طرف دیگر، علایق شما ممکن است تغییر کند. در این حالت، اینستاگرام آپشن هایی دارد که به شما این امکان را می دهد تا آنچه را که در صفحه اکسپلور خود می بینید را تغییر دهید. به این ترتیب، مجبور نیستید  زمان خود را برای دیدن محتواهایی که به آنها علاقه ندارید، صرف کنید. در ادامه این راهنما قصد داریم به روش های تغییر صفحه اکسپلور اینستاگرام بپردازیم، شما می توانید با استفاده از این روش ها، از این به بعد مطالبی که به آنها علاقه‌مند هستید را مشاهده کنید. 

اینستاگرام چگونه محتوا را برای صفحه اکسپلور شما انتخاب می کند؟

تغییر صفحه اکسپلور اینستاگرام
تغییر صفحه اکسپلور اینستاگرام

صفحه اکسپلور اینستاگرام شما به شما کمک می کند به محتواهای جدید از طریق پست هایی که برای شما انتخاب شده دست پیدا کنید. این پست‌ ها بر اساس افرادی که دنبال می‌ کنید و محتوایی که به آن علاقه‌مند بوده اید، انتخاب می شوند. در صفحه ” اکسپلور ” اینستاگرام خود، متوجه خواهید شد که وقتی یک پست را انتخاب می کنید، در پایین آن پست خاص، اینستاگرام به شما می گوید که چرا آن پست در صفحه اکسپلور شما قرار دارد. پست‌ های صفحه اکسپلور شما ممکن است تحت تأثیر یکی از عوامل زیر برای شما نشان داده شده باشند :

  • پست هایی که ذخیره کردید
  • عکس هایی که لایک کردید
  • پست های توصیه شده توسط اینستاگرام
  • اکانت هایی که دنبال می کنید
  • محتوایی شبیه به پست هایی که با آنها تعامل داشته اید.
  • ویدیوهایی که تماشا کرده اید.
تغییر صفحه اکسپلور اینستاگرام
تغییر صفحه اکسپلور اینستاگرام

اگر اینستاگرام شما منعکس کننده علایق شما نیست و از آنچه می بینید کاملا راضی نیستید، راه هایی برای پاکسازی اینستاگرام وجود دارد که در ادامه به آنها می پردازیم. 

چگونه صفحه اکسپلور خود را در اینستاگرام تغییر دهیم ؟

تغییر صفحه اکسپلور اینستاگرام
تغییر صفحه اکسپلور اینستاگرام

بهترین راه برای تغییر محتوای صفحه اکسپلور، تغییر رفتار و تعاملات خودتان در اکانت اینستاگرامتان است. به عنوان مثال، اگر تعداد زیادی از بلاگرها و اینفلوئنسرهای صنعت زیبایی را دنبال کنید، به احتمال زیاد محتوای مرتبط با زیبایی را  بیشتر از سایر محتواها خواهید دید. 

از آنجایی که اینستاگرام گزینه این با عنوان تنظیم مجدد ندارد که بتوانید از طریق آن فوراً صفحه اکسپلور خود را تغییر دهید، چند راه کار وجود دارد که می توانید از آنها برای عوض کردن صفحه اکسپلور خود و محتوایی که مشاهده می کنید، انجام دهید. ما در ادامه برخی از این موارد را فهرست کرده ایم تا از طریق آنها بتوانید به راحتی محتوای مورد علاقه خود را در اینستاگرام مشاهده نمایید.

تاریخچه جستجوی خود را پاک کنید

پاک کردن سابقه جستجوی شما یک فرآیند بسیار ساده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مراحل زیر را دنبال کنید.

  • وارد اینستاگرام شوید.
  • روی نماد نمایه خود در گوشه سمت راست پایین ضربه بزنید.
  • روی نماد آیکون سه خط در بالا سمت راست کلیک کنید.
  • روی Your activity کلیک کنید.
  • جستجوهای اخیر را انتخاب کنید. 
  • در اینجا، جستجوهای اخیر خود را خواهید دید. روی Clear All ضربه بزنید تا سابقه جستجوی اخیرتان پاک شود.
تغییر صفحه اکسپلور اینستاگرام
تغییر صفحه اکسپلور اینستاگرام

تنظیمات را در صفحه اکسپلور خود تغییر دهید

می توانید با حذف جداگانه پست هایی که دوست ندارید، صفحه اکسپلور خود را به صورت دستی تغییر دهید. با انتخاب جداگانه این موارد، به اینستاگرام اجازه می ‌دهید الگوریتم را تغییر دهد و به این صورت پست هایی که نمی خواهید ببینید را به عنوان محتواهای نا خواسته در صفحه شما شناسایی می کند و دیگر آنها را برای شما نمایش نمی دهد.

در اینجا نحوه تغییر دستی تنظیمات در صفحه اکسپلور آورده شده است :

  • به صفحه اکسپلور خود در برنامه اینستاگرام بروید.
  • پست اینستاگرامی را که دوست ندارید انتخاب کنید.
  • پس از باز شدن پستی که دوست ندارید، روی نماد منوی سه نقطه آن پست کلیک کنید.
  • گزینه Not Interested را انتخاب کنید. سپس پست از فید شما حذف خواهد شد.
تغییر صفحه اکسپلور اینستاگرام
تغییر صفحه اکسپلور اینستاگرام

علاوه بر این نکات، ممکن است دلیل این که محتوای غیر جذاب زیادی می بینید، این باشد که افرادی را فالو کرده اید که به آن محتوا مربوط می شوند، از همین رو برای پاکسازی اکسپلور خود، افرادی که به آنها علاقه‌مند نیستید را نیز می توانید آنفالو کنید. 

کش اینستاگرام خود را پاک کنید

وقتی در اینستاگرام فعال هستید و به طور مکرر از پروفایل ‌ها و اکانت های مختلف بازدید می‌ کنید، اینستاگرام آن داده ‌ها را ذخیره می ‌کند و دفعه بعد که از آن صفحات بازدید می ‌کنید، بارگذاری مجدد محتوای آشنا را آسان‌تر انجام می دهد. پاک کردن حافظه پنهان به شما این امکان را می دهد تا سابقه جستجو یا هر داده موقت دیگری را از اکانت اینستاگرام خود حذف کنید. بسته به اینکه آیا از iPhone یا Android استفاده می کنید، فرآیند پاک کردن اطلاعات کش شما متفاوت خواهد بود. برای پاک کردن کش اینستاگرام خود در آیفون، باید مراحل زیر را دنبال کنید :

تغییر صفحه اکسپلور اینستاگرام
تغییر صفحه اکسپلور اینستاگرام
  • تنظیمات را باز کنید.
  • به General بروید.
  • iPhone Storage را انتخاب کنید.
  • اسکرول کنید و اینستاگرام را باز کنید.
  • به دنبال گزینه پاک کردن حافظه پنهان برنامه باشید.
  • اگر گزینه پاک کردن کش موجود نیست، روی Delete App ضربه بزنید. با این کار برنامه حذف نصب می شود زیرا تنها راه پاک کردن کش اینستاگرام شماست. پس از اتمام، همچنان می‌توانید برنامه را دوباره نصب کنید.

برای پاک کردن کش در اندروید خود، این مراحل را دنبال کنید :

  • به تنظیمات بروید.
  • برنامه ها و اعلان ها را باز کنید.
  • اپلیکیشن اینستاگرام را انتخاب کنید.
  • روی Storage ضربه بزنید.
  • برای حذف تمام داده های کش شده، Clear Cache را انتخاب کنید.

پاک کردن حافظه پنهان، فایل های از پیش دانلود شده را نیز از برنامه شما حذف می کند. اگر هم داده‌ های ذخیره‌ شده و هم داده‌ های برنامه را حذف کنید، به‌طور بالقوه کوکی‌ های برنامه نیز پاک می شوند.

آنچه در اینستاگرام می بینید را انتخاب کنید!

تجربه شما در اینستاگرام عمدتاً تحت تأثیر افرادی است که دنبال می کنید. اگرچه برخی از پست ‌ها توسط اینستاگرام پیشنهاد می ‌شوند، اما محتوایی که می ‌بینید عمدتاً تحت تأثیر تعامل شما است. داشتن تعامل با محتوای جدید این امکان را به شما می دهد تا بتوانید آنچه را که در اینستاگرام می بینید، کنترل کنید. برای انجام این کار، باید حواس تان باشد که چه کسانی را دنبال می کنید، لایک می کنید و با آنها تعامل دارید و به لطف نکاتی که در این مقاله آوردیم، قطعاً قادر خواهید بود اکسپلور اینستاگرام خود را مجددا تنظیم نمایید. 

منبع : makeuseof

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس