بررسی سگ رباتیک Mini Pupper 2

18
0
سگ رباتیک Mini Pupper 2

سال گذشته، استارتاپ مستقر در هنگ کنگ MangDang از یک سگ رباتیک چهارپای کوچک قابل هک به نام Mini Pupper برای برنامه نویسان رونمایی کرده بود. حالا این تیم از نسل دوم ربات خود رونمایی کرده‌اند که نسبت به قبل بسیار بهبود یافته است. در این خبر به بررسی سگ رباتیک Mini Pupper 2 می پردازیم.

مانند قبل، بالای این سگ رباتیک دارای سطحی صاف است که می‌توان روی آن موارد اضافی اختیاری از جمله لیدار (LiDAR) یا ماژول‌های دوربین سه بعدی متصل کرد، اما این بار در مقایسه با نسخه قبلی، به جای 150 گرم، می‌تواند 200 گرم محموله اضافی را با خود حمل کند.

سگ رباتیک Mini Pupper 2

علاوه بر این، نسل اول ربات از مغزهای پردازشی Raspberry Pi 4B بهره می‌برد، اما Mini Pupper 2 به ماژول Pi Compute 4 و میکروکنترلرهای Arduino مجهز شده است. همچنین توسعه‌دهندگان قصد دارند که پشتیبانی از سیستم عامل جدید ROS2 را نیز در کنار اوبونتو و ROS1 برای این سگ رباتیک فراهم کنند.

سگ ربات جدید همچنین از کنترل حلقه بسته برای ارائه عملکردی هوشمندتر بهره می‌برد و اکنون با یک اپلیکیشن موبایل می‌تواند کار کند. نمایشگر LCD قرار گرفته در جلوی آن همچنان می‌تواند عبارات متحرکی را نمایش دهد، اما حسگر لمسی، میکروفون و بلندگو از جمله موارد جدیدی Mini Pupper 2 هستند.

علاوه بر این، اکنون هر پا این ربات دارای میکروکنترلر اختصاصی خود است که بر سه سروو ارتقا یافته نظارت می‌کنند. همچنین نسخه پرو دارای سیستم بازخورد موقعیت، سرعت و گشتاور از هر سروو است، در حالی که نسخه معمولی سگ رباتیک فقط از سیستم بازخورد موقعیت بهره می‌برد.

سگ رباتیک Mini Pupper 2
سگ رباتیک Mini Pupper 2

ربات قابل هک توسط یک باتری 1000 میلی آمپر ساعتی تغذیه می‌شود اما اکنون می‌توان از یک آداپتور برق خارجی نیز استفاده کرد که برای عملیات توسعه و اشکال زدایی آن مفید است.

Mini Pupper 2 هم اکنون در Kickstarter در حال جمع‌آوری بودجه تولید خود است و حامیان می‌توانند نسخه استاندارد کاملا مونتاژ شده آن را با قیمت 549 دلار تهیه کنند. همچنین مدل پرو کاملا مونتاژ شده آن با قیمت 649 دلار فروخته می‌شود. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، انتظار می‌رود که این دستگاه در فوریه 2023 عرضه شود.

منبع : newatlas

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس