LensPen چیست؟ چرا هر عکاس باید یکی داشته باشد؟

47
0
LensPen چیست

LensPen تمیز نگه داشتن لنزهای دوربین را بسیار آسان می کند. اما LensPen دقیقا چیست و چگونه کار می کند؟ در این مقاله به این سوال پاسخ می‌دهیم.

اگر تا به حال لنز دوربین خود را با LensPen تمیز نکرده‌اید، باید بگویم که راحتی زیادی را از دست داده‌اید. LensPens یک ابزار مفید است که می توانید آن را حمل کنید و اطمینان حاصل کنید که لنزهای شما همیشه تمیز می مانند.

اما LensPen دقیقا چیست؟ آیا ارزش خرید را دارند؟ در این مقاله، نحوه استفاده از LensPen و اینکه چرا هر عکاسی در کیف دوربین خود به آن نیاز دارد، بحث خواهیم کرد.

LensPen چیست؟

LensPen چیست؟
LensPen چیست؟

LensPen یک استوانه دارای پد تمیز کننده دایره ای شکل دارد، اما از میکروفیبر یا چیز مشابهی ساخته نشده است.

شرکت سازنده آن، محصول خود را اینگونه توصیف می‌کند: یک پد ترکیبی کربنی “نامرئی” و فرموله شده تا خاک و روغن اثر انگشت را روی سطح هر عدسی شیشه ای جذب کند. این تمیز کننده با هر بار کشیدن روی لنز، ظاهری بدون رگه را ایجاد می کند.

مخترعان LensPen این نوآوری را به مادربزرگ های خود نسبت می دهند. آنها به یاد دارند که مادربزرگ های خود را تماشا می کردند که پنجره ها و آینه ها را با روزنامه های چاپ شده با کربن تمیز می کردند.

طراحی LensPen نیز تا حد زیادی به موفقیت تجاری آن نسبت داده می شود، یک کلاهک محافظ از آسیب دیدن یا کثیف شدن نوک کربنی جلوگیری می کند. این وسیله شامل یک برس کوچک برای جذب گرد و غبار است.

LensPen برای استفاده طولانی مدت بر روی هر نوع لنز، از لنزهای Canon گرفته تا مجموعه ارزشمند و گران قیمت Zeiss Super Speeds، ۱۰۰ درصد ایمن و تضمینی هستند. فیلترها، صفحه نمایش ها و gps ها را نیز بازی میتوان با استفاده از آنها پاک کرد. LensPen رسماً در نبرد لکه پیروز است.

نحوه استفاده از LensPen

یک نکته: هرگز نباید از LensPen بر روی سطوح مرطوب یا وسایل پلاستیکی استفاده کنید، زیرا آنها به طور خاص برای تمیز کردن شیشه طراحی شده اند. در غیر این صورت، ممکن است پد کربنی را خراب کنید یا قدرت آن را تا حد زیادی کاهش دهید.

اگر نیاز به تمیز کردن سنسور دوربین خود دارید، LensPen توصیه می‌کند SensorKlear II LensPen آن را انتخاب کنید. برای جلوگیری از آسیب رساندن به سنسور دوربین در این فرآیند، این دستگاه دارای سر مفصلی است.

برای بقیه، استفاده از LensPen بسیار ساده خواهد بود. LensPen توصیه می کند که ابتدا از برس داخلی برای پاک کردن قطعات بزرگ زباله قبل از شروع کار استفاده کنید تا از خراشیدن لنز جلوگیری شود. یک اشتباه کوچک باعث ایجاد یک حفره در سطح لنز می‌شود.

شیوه استفاده کردن از برس:

  • از کشنده برس برای امتداد برس استفاده کنید.
  • سطح لنز یا فیلتر را به آرامی تمیز کنید گویا در حال مسواک زدن هستید.
  • بعد، ما بخش سرگرم کننده را داریم. درپوش LensPen را بردارید و برای شروع وسواس آماده شوید:
  • با حرکت از مرکز لنز، سطح شیشه را با حرکات صاف و دایره ای پاک کنید.
  • لک های باقی مانده را پیدا کنید.
  • اگر همچنان لکه دار است، به آرامی روی شیشه ها (بازدم) کنید و تکرار کنید.

این یک فرآیند ساده است، اما باید اعتراف کنیم که عمیقاً رضایت بخش است. در کمتر از دو دقیقه، لنز دوربین شما بسیار تمیز به نظر می رسد. LensPen حتی می تواند بار الکترواستاتیک سطح شیشه را کاهش دهند و از جذب گرد و غبار بیشتر به تنهایی از طریق چسبندگی استاتیک جلوگیری کنند. LensPen نه تنها لنزهای شما را در لحظه تمیز می کند، بلکه تا مدتی آنها را تمیز نگه می دارد.

کربن چگونه روغن را جذب می کند؟

کربن چگونه روغن را جذب می کند؟
کربن چگونه روغن را جذب می کند؟

طبق اطلاعات وبسایت LensPen، پد های کربنی مورد استفاده این برند به طور خاص برای هدف قرار دادن روغن انگشت ایجاد شده اند. در صنعت نفت هم برای جدا کردن نفت و آب، از کربن استفاده می‌شود.

به عنوان مثال، کربن یک عامل عالی برای استفاده در برابر چیزهایی مانند نشت نفت در مقیاس بزرگ است. کربن دارای مساحت سطح بالا، حجم منافذ زیاد، چگالی کم و بسیار پایدار است. این نیروگاه خنثی، بر خلاف سایر عوامل شیمیایی و شوینده ها که احتمالاً مورد استفاده قرار می‌گیرند، سازگار با محیط زیست نیز هست.

این یک مفهوم شگفت انگیز است. آئروژل های کربن فعال، نانولوله ها، اسفنج ها، پوشش ها و نانوذرات همگی می‌توانند برای بیرون کشیدن زباله های آلی از زمین، آب و هر جای دیگری که نیاز است، استفاده شود.

همین اصل در مورد LensPen نیز صدق می کند. آنها به شیشه لنز، فیلتر یا صفحه نمایش می رسند و روغن را در منافذ لایه پد کربن فعال به دام می اندازند.

انواع مختلف LensPen

بزرگ ترین نام ها در صنعت دوربین به LensPen اعتماد دارند: Nikon، Canon و Kodak همگی از طرفداران سرسخت فناوری LensPen هستند.

LensPen بسیار مفید هستند، اما مهم ترین ویژگی آن این است که، برای هر نوع عکاسی مقرون به صرفه هستند. هنگامی که مستقیماً خریداری کنید، LensPen اصلی حدود سیزده دلار برای شما هزینه خواهد داشت. اما تعداد زیادی جایگزین LensPen وجود دارد که به صراحت برای کارهای غیر از عکاسی طراحی شده اند:

LensPen Peeps دو پد LensPen هستند که به چیزی مانند یک جفت موچین غول پیکر وصل شده‌اند. برای تمیز کردن عینک ساخته شده است و احتمالاً یکی از پرکاربرد ترین محصولات LensPen برای افراد عادی است.

LensPen AR/VR فناوری LensPen را به دنیای واقعیت مجازی دعوت می‌کند. عینک های هوشمند، عینک های AR و VR و حتی Oculus Quest شما همگی با استفاده از این وسیله تمیز می‌مانند.

LensPen FilterKlear برای تمیز کردن فیلترها به طور خاص با یک پد کربنی تخت ساخته شده است. DigiKlear از LensPens دارای یک نوک کربن مثلثی است که واقعاً به آن گوشه هایی که تمیز کردن آن سخت است، می رسد.

لنزهای MicroPro همان ویژگی ها را به شکل مینیاتوری به ارمغان می‌آورند، برای سطوح اپتیکال کوچک و هر گوشه یا شکافی که برای LensPen معمولی شما بسیار تنگ است، عالی است.

LensPen for Drones مراقبت و نگهداری از سیستم دوربین پهپاد شما را به یک لذت واقعی تبدیل می‌کند.

«LensPen MiniPro for Law Enforcement» برای تجهیزات پزشکی مانند عینک، دوربین دوچشمی، اسکوپ و دوربین داشبورد طراحی شده است.

کیت SensorKlear Loupe پیشنهاد انتخابی LensPen برای اخترشناسان است. این کیت بسته LensPen است که شامل SensorKlear Loupe برای تشخیص ذرات و SensorKlear II LensPen است. هر دو به اندازه کافی ملایم هستند تا در سنسور های دوربین هاب عکاسی نجومی استفاده شوند. شما همچنین می توانید حسگر دوربین خود را با استفاده از این ابزار LensPen تمیز کنید.

حتی RangeKlear for Golf را در سایت شرکت پیدا خواهید کرد. یک هدیه عالی برای هر گلف باز مشتاق است که فاصله یاب آنها را تمیز و آماده برای دور زدن نگه می دارد.

کاتالوگ LensPen یک چیز را کاملاً روشن می کند: قطعا یک LensPen برای هر موقعیتی وجود دارد. مهم نیست که چه چیزی را برای تمیز کردن نیاز دارید، محصولات LensPen تمیز کردن با کیفیت را تضمین می کنند، وسیله ای که شما را در زمینه تمیزی و شفافیت ناامید نمی‌کند.

از یک LensPen برای تمیز کردن لنز خود استفاده کنید

LensPen ها جایگاه بسیار ویژه ای برای ما دارند. هنگامی که یک شات عکس میگیریا، نمی توانیم فکر نکنیم که شما هم همین احساس را خواهید داشت. آنها هوشمند، مفید و مهمتر از همه، سازگار با محیط زیست هستند.

LensPens تعمیر و نگهداری دوربین را آسان و راحت می‌کند. حالا که با این وسیله آشنا شدید، دیگر لنز های خود را با دستمال های‌ پارچه ای تمیز نکنید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس