چگونه آیفون خود را پیدا کنم؟ آیفون گمشده یا دزدیده شده را پیدا کنید!

26
0
چگونه آیفون خود را پیدا کنم

ما نحوه ردیابی و پیدا کردن iPhone و iPad گمشده (یا دزدیده شده) را با استفاده از Find My iPhone نشان می‌دهیم، حتی اگر باتری آن تمام شده باشد و آیفون خاموش باشد.

احتمالاً به این دلیل به این مقاله رسیده اید که آیفون خود را گم کرده اید، یا حتی بدتر از آن، فکر می کنید ممکن است به سرقت رفته باشد. خبر خوب این است که اپل نرم افزاری دارد که می‌تواند ردیابی آیفون گم شده را آسان کند و اگر به سرقت رفته باشد می‌توانید از آن نرم افزار برای پاک کردن آیفون و قفل کردن آن استفاده کنید تا از اطلاعات شما محافظت شود.

در این آموزش با شما در مورد نحوه استفاده از Find My App برای کشف مکان iPhone یا iPad خود صحبت خواهیم کرد. (می‌توانید از همان نرم‌افزار برای تعیین مکان Apple Watch، AirPods یا Mac خود نیز استفاده کنید.)

همچنین توضیح می‌دهیم که چگونه می‌توانید مکان آیفون خود را حتی اگر باتری آن تمام شده یا دیگر به اینترنت متصل نیست، ردیابی کنید.

در نهایت، برای موقعیت هایی که iPhone شما به سرقت رفته است و قابل بازیابی نیست، نحوه قفل کردن iPhone، پاک کردن داده ها و اطمینان از عدم استفاده از سرویس هایی مانند Apple Pay را توضیح می‌دهیم.

چه کاری را نباید انجام داد؟

کاری که هرگز نباید انجام دهید این است که اگر فکر می کنید آیفون شما به دست فردی اشتباه افتاده است، سعی نکنید آن را به دست خودتان پس بگیرید. به قول معروف یک دیوانه سنگی به چاه می‌اندازد که ۱۰۰ عاقل نمیتوانند آن را خارج کنند. حتی موردی وجود داشت که یک نفر، فردی را که آیفون پسرش را دزدیده بود، پیدا کرد و کشت. (او در ابتدا ادعا کرد که برای دفاع از خود چاقو زده است، اما بعدا به قتل اعتراف کرد و به مدت شش سال زندانی شد.)

با این حال، ممکن است بتوانید از اطلاعات ارائه شده توسط Find My برای کمک به پلیس در تحقیقات خود استفاده کنید. بخشی در زیر وجود دارد که نحوه انجام این کار را توضیح می دهد.

چگونه آیفون گم شده را پیدا کنیم؟

دو مکان وجود دارد که ممکن است آیفون خود را ترک کرده باشید. در خانه یا محل کار.

اولین توصیه من این است که اگر چیزی را گم کرده اید، محل خود را مرتب کنید زیرا به احتمال زیاد زیر وسایل مختلف مخفی شده است. اما یک راه سریع تر وجود دارد: اگر فکر می‌کنید آیفون خود را در خانه، محل کار، یا هر مکانی که در حال حاضر در آن زندگی می‌کنید، اشتباه قرار داده‌اید، می‌توانید به گوشی خود زنگ بزنید تا صدای زنگ را پخش کند تا بتوانید مکان خود را پیدا کنید. اگر یکی از این دستگاه ها را دارید، می‌توانید از Apple Watch یا HomePod برای پینگ آن استفاده کنید.

اگر آیفون شما به اندازه کافی نزدیک نیست تا به پینگ شما پاسخ دهد، یا یکی از موارد بالا را ندارید، باید از اپلیکیشن Find My استفاده کنید تا به شما در ردیابی آن کمک کند.

ما با توضیح نحوه انجام هر دو این ترفندها شروع خواهیم کرد.

چگونه آیفون خود را پینگ کنیم؟

ساده ترین روش برای پیدا کردن آیفون این است که، اگر اپل واچ یا هوم پاد جفت شده دارید، این است که به آن دستگاه ها بگویید که آیفون را برای شما پینگ کنند.

چگونه از اپل واچ برای پیدا کردن آیفون خود استفاده کنیم؟

در اپل واچ خود، انگشت خود را از پایین صفحه به بالا بکشید تا مرکز کنترل ظاهر شود.

در سمت چپ نماد یک آیفون با خطوط منحنی که از آن بیرون می‌آیند را می‌بینید: این دکمه پینگ است. روی آن ضربه بزنید.

در این مرحله آیفونی که در این اپل واچ جفت شده است، با فرض اینکه در دسترس باشد، صدای زنگ میدهد تا بتوانید مکان آن را پیدا کنید.

پینگ تلفن را ادامه دهید تا آن را پیدا کنید.

چگونه از اپل واچ برای پیدا کردن آیفون خود استفاده کنیم؟
چگونه از اپل واچ برای پیدا کردن آیفون خود استفاده کنیم؟

چگونه از هوم پاد برای پیدا کردن آیفون خود استفاده کنیم؟

همچنین می توانید آیفون خود را از هوم پاد خود پینگ کنید.

به هوم پاد خود بگویید: «Hey Siri Where is my iPhone?»

اگر آیفون به اندازه کافی نزدیک باشد، Siri می‌گوید: «آیفون [نام] را در همین نزدیکی پیدا کردم، آیا باید صدایی از آن پخش کنم؟»

بله بگویید و به آیفون خود گوش دهید.

این امکان وجود دارد که برای این کار باید درخواست های شخصی را روشن کنید، در این صورت مراحل زیر را دنبال کنید. شما به دستگاهی نیاز دارید که برنامه Home روی آن باشد. این سرویس همچنین نیاز دارد که iCloud Keychain در دستگاهی که استفاده می‌کنید راه‌اندازی شود.

برنامه Home را در دستگاه خود راه‌اندازی کنید.

برنامه Home را باز کنید.

روی نماد Home ضربه بزنید.

روی نام خود ضربه بزنید

درخواست های شخصی را برای دستگاه(های) مناسب روشن کنید.

چگونه آیفون خود را با اپلیکیشن Find My پیدا کنیم؟

Find My یک سرویس رایگان ارائه شده توسط اپل است. راه‌اندازی آن آسان است و احتمالاً با ارزش ترین برنامه در iPhone شماست (از iOS 13 این برنامه Find My نام داشت، اما قبلاً Find My iPhone نام داشت). سرویس Find My برای iPad، Apple Watch، AirPods و Mac شما نیز کار می‌کند، بنابراین می‌توانید تمام دستگاه های Apple خود را با استفاده از آن پیگیری کنید. حتی می‌تواند دستگاه های خانواده‌تان را در صورتی که همه از طریق یک حساب اشتراک‌گذاری خانوادگی مرتبط شده باشید، ردیابی کند. این بدان معناست که اگر آیفون خود را گم کنید، اگر از طریق Family Sharing به آنها متصل شده باشند، می‌توانید به راحتی آن را از طریق دستگاه شریکتان پیدا کنید. در اینجا نحوه راه‌اندازی اشتراک گذاری خانوادگی آمده است.

با فرض اینکه Find My را از قبل تنظیم کرده اید، آیفون شما می‌تواند موقعیت مکانی خود را برای شما پخش کند. بنابراین می‌توانید از یک دستگاه اپل دیگر استفاده کنید – به عنوان مثال آیفون یک دوست. اگر به دستگاه Apple دیگری مانند Mac یا iPad دسترسی ندارید، حتی می‌توانید از طریق مرورگر رایانه شخصی به سرویس Find My دسترسی پیدا کنید. کافیست به iCloud.com بروید و با Apple ID و رمز عبور خود وارد شوید.

چه آیفون خود را در پشت کابین رها کرده باشید، چه فکر کنید که ممکن است آن را در دفتر رها کرده باشید، یا در بدترین حالت، از جیب شما برداشته شده باشد، باید بتوانید از Find My برای ردیابی آن استفاده کنید. تا زمانی که در وهله اول Find My را تنظیم کرده باشید. اما این احتمال وجود دارد هنگام اولین استفاده از تلفن همراهتان، آن را تنظیم کرده باشید، بنابراین ارزش بررسی این را دارد که آیا می‌توانید از این سرویس استفاده کنید یا خیر. ما در انتهای مقاله راهنمای تنظیم Find My iPhone را داریم.

با فرض اینکه Find My را راه‌اندازی کرده‌اید، در اینجا نحوه استفاده از برنامه برای تعیین مکان آیفون خود آمده است…

۱.Find my App را باز کنید

Find my App را باز کنید
Find my App را باز کنید

اگر از دستگاه iOS یا Mac استفاده می کنید، برنامه Find My را پیدا کنید.

در آیفون از وسط صفحه به پایین بکشید و «Find» را در کادر جستجو تایپ کنید – باید Find My را در بخش پیشنهادات (همان نماد بالا) ببینید.

در Mac Command + Space bar را فشار دهید و شروع به تایپ «Find» کنید تا برنامه Find My را پیدا کنید.

اگر از یک دستگاه غیر اپل مانند رایانه شخصی یا تلفن اندرویدی استفاده می کنید، به iCloud.com بروید و در آنجا وارد حساب خود شوید.

2. وارد Find My شوید

وارد Find My شوید
وارد Find My شوید

برنامه Find My را در دستگاه Apple خود باز کنید یا روی نماد Find My در iCloud.com کلیک کنید. اگر این دستگاه شما نیست، باید Apple ID و گذرواژه خود را وارد کنید – این همان لاگینی است که هر زمان از App Store خرید می‌کنید یا هنگام ورود به سایر سرویس های Apple استفاده می‌کنید. هنگامی که اولین دستگاه اپل خود را دریافت کردید، یک Apple ID تنظیم کرده اید.

3.دستگاه گم شده را پیدا کنید

دستگاه گم شده را پیدا کنید
دستگاه گم شده را پیدا کنید

اگر از iPhone یا iPad استفاده می‌کنید، فهرستی از دستگاه ها را مشاهده می‌کنید، اینها همه دستگاه هایی هستند که به حساب شما مرتبط هستند، از جمله iPhone، iPad، Apple Watches، AirPods و Mac. اگر اشتراک گذاری خانوادگی را راه‌اندازی کرده باشید، در زیر آن فهرست، دستگاه های متعلق به اعضای خانواده را مشاهده خواهید کرد.

در مک روی تب Devices کلیک کنید و در میان آنها حرکت کنید تا زمانی که مورد نظر خود را پیدا کنید. همانند رابط آیفون، دستگاه ‌های خود و دستگاه های مرتبط را از طریق Family Sharing مشاهده خواهید کرد. این در کنار نقشه ای ظاهر می شود که مکان دستگاه های نزدیک شما را نشان می دهد (تصویر بالا را ببینید).

اگر از iCloud استفاده می کنید، روی All Devices در بالای پنجره کلیک کنید تا همه دستگاه های خود را ببینید.

روی دستگاهی که می‌خواهید کلیک کنید یا ضربه بزنید. ممکن است نمادی در حال چرخش ببینید که نشان می دهد دستگاه در حال قرار گرفتن است، صبر کنید تا Find My آن را ردیابی کند.

4.یک صدا را در آیفون خود پخش کنید

یک صدا را در آیفون خود پخش کنید
یک صدا را در آیفون خود پخش کنید

اگر آیفون خود را در برنامه Find My قرار داده اید، متوجه شده اید که از جایی که هستید دور نیست. آنقدر نزدیک است که اگر صدا دهد بتوانید آن را بشنوید. می توانید از برنامه Find My برای پخش صدا استفاده کنید.

در iPhone یا iPad فقط روی Play Sound ضربه بزنید.

اگر از iCloud استفاده می کنید روی Play Sound کلیک کنید. در مک با استفاده از Find My، قبل از اینکه بتوانید به گزینه هایی از جمله Play Sound دسترسی پیدا کنید، باید روی کادر اطلاعات خاکستری متصل به مکان دستگاه روی نقشه کلیک کنید.

این گزینه خوبی است اگر دستگاه شما در خانه، در ماشین، در خانه دوست یا جای دیگری است که فردی مورد اعتماد آن را پیدا کند. اما اگر در مکانی نباشد که کسی بتواند دستگاه را برای آن بازیابی کند چه می‌شود. در این صورت به مرحله بعدی بروید.

5.آیفون خود را به عنوان گمشده علامت گذاری کنید

آیفون خود را به عنوان گمشده علامت گذاری کنید
آیفون خود را به عنوان گمشده علامت گذاری کنید

اگر آیفون شما در نزدیکی شما نیست، یا شاید مکان آن مدام تغییر می کند (شاید آن را در اتوبوس یا قطار رها کرده باشید)، بهترین گزینه علامت گذاری به عنوان گم شده است. برای انجام این کار بسته به دستگاهی که برای دسترسی به آن استفاده می کنید، این مراحل را دنبال کنید.

در iPhone، iPad یا Mac روی Activate به عنوان گمشده ضربه بزنید. اگر از iCloud برای دسترسی به Find My استفاده می کنید روی Lost Mode کلیک کنید.

توضیحی درباره اتفاقات بعدی خواهید دید، از جمله اینکه وقتی دستگاه پیدا شد به شما اطلاع داده می شود، قفل فعال سازی دستگاه اجرا می شود (بنابراین اگر امکان باز کردن قفل آن بدون استفاده از Apple ID وجود ندارد)، هر کارت پرداختی که از طریق Apple Pay استفاده می کنید به حالت تعلیق در می آید.

شما همچنین می توانید انتخاب کنید که یک پیام بگذارید، به این معنی که یک شماره و پیام در آیفون نمایش داده می شود. در ادامه در مورد آن مرحله بحث خواهیم کرد.

6.شماره تلفن و پیام را وارد کنید

شماره تلفن و پیام را وارد کنید
شماره تلفن و پیام را وارد کنید

پس از علامت گذاری به عنوان گمشده، گزینه ای برای ارائه اطلاعات تماس برای شخصی که دستگاه گم شده شما را پیدا می کند، دریافت خواهید کرد که باید به او کمک کند آن را به شما بازگرداند. شما باید شماره تلفنی را وارد کنید که بتوان از آن برای تماس با شما استفاده کرد. همچنین گزینه ای برای وارد کردن یک پیام دریافت خواهید کرد، به طوری که آیفون شما پیامی را برای شخصی که آن را پیدا می کند نمایش دهد. اپل این جمله را پیشنهاد می کند: «این آیفون گم شده است. لطفا با من تماس بگیر”.

پس از وارد کردن اطلاعات، روی Activate کلیک کنید.

7.آیفون خود را فعال کنید تا وقتی پیدا شد به شما اطلاع دهد

آیفون خود را فعال کنید تا وقتی پیدا شد به شما اطلاع دهد
آیفون خود را فعال کنید تا وقتی پیدا شد به شما اطلاع دهد

اگر آیفون شما توسط Find My پیدا نشود، گزینه Notify When Found و همچنین Erase This Device را نیز خواهید دید. اگر هنوز امیدی به بازگرداندن آیفون (یا آی پد) خود دارید، Notify When Found را انتخاب کنید.

برای اینکه به شما اطلاع داده شود، بسته به دستگاهی که استفاده می‌کنید، ممکن است لازم باشد در «تنظیمات» تنظیمی در «اعلان ها» ایجاد کنید. دفعه بعد که آیفون به وایفای یا شبکه تلفن همراه متصل می شود یا اپل دیگری آن را از طریق بلوتوث شناسایی می کند، اعلان و جزئیات مکان آن را دریافت خواهید کرد.

8.آیفون را پاک کنید

آیفون را پاک کنید
آیفون را پاک کنید

اگر بازگرداندن آیفون شما کاملاً ناامید کننده به نظر می رسد، باید دستگاه را پاک کنید. روی گزینه Erase This Device و سپس Continue کلیک کنید یا ضربه بزنید. اگر آیفون را بازیابی کنید، می‌توانید آن را از نسخه پشتیبان (که امیدواریم قبلاً در iCloud دارید) بازیابی کنید.

تا زمانی که آیفون به وایفای یا شبکه تلفن همراه متصل نشود، داده های آیفون پاک نمی‌شوند.

مانند گزینه ترک پیام در بالا، اگر مراحل پاک کردن آیفون را طی کنید، می‌توانید پیامی را نیز اضافه کنید که اگر کسی آن را بازیابی کند، در آیفون نشان داده می‌شود. از آنجایی که در اینجا گزینه ای برای اضافه کردن شماره تلفن یا جزئیات تماس شما وجود ندارد، می‌توانید خودتان آنها را اضافه کنید، اما مراقب به اشتراک گذاری اطلاعات با افرادی باشید که ممکن است آیفون شما را دزدیده باشند!

روی Erase ضربه بزنید یا کلیک کنید و پسورد Apple ID خود را وارد کنید و روی Erase کلیک کنید.

اگر فکر دومی دارید که می‌توانید روی لغو پاک کردن کلیک کنید، باید رمز عبور خود را دوباره وارد کنید.

چگونه آیفون یکی از اعضای خانواده یا دوستان خود را پیدا کنیم؟

اگر اشتراک گذاری خانوادگی را راه‌اندازی کرده باشید، می‌توانید طبق مراحل بالا با استفاده از Find My دستگاه یکی از اعضای خانواده را پیدا کنید.

هنگامی که مراحل قفل کردن یا پاک کردن دستگاه اعضای خانواده خود را انجام می دهید، به Apple ID و رمز عبور اعضای خانواده خود نیاز خواهید داشت.

اگر از Family Sharing استفاده نمی‌کنید، عضو خانواده یا دوست شما می‌تواند از برنامه Find My در دستگاه شما استفاده کند.

اگر از iPhone یا iPad استفاده می کنید:

  • Find My را باز کنید.
  • روی نماد من ضربه بزنید. یک برگه Me در پایین صفحه باز می شود، ممکن است لازم باشد روی آن ضربه بزنید و بکشید تا بزرگ شود. بکشید تا این بخش نمایان شود.
  • در پایین، Help a Friend را پیدا خواهید کرد. روی Help a Friend ضربه بزنید و آیفون شما شروع به باز کردن iCloud.com می کند.
  • شما می‌توانید به عنوان خودتان یا شخص دیگری وارد سیستم شوید. در این حالت این دوست شماست که باید وارد سیستم شود، بنابراین روی Use a other Apple ID ضربه بزنید.
  • دوست شما اکنون باید با Apple ID و رمز عبور خود وارد شود تا به برنامه Find My دسترسی پیدا کند.
  • در مک، رایانه شخصی یا هر دستگاه دیگری از دوست خود بخواهید از طریق iCloud.com با Apple ID شما وارد شود.
چگونه آیفون یکی از اعضای خانواده یا دوستان خود را پیدا کنیم؟
چگونه آیفون یکی از اعضای خانواده یا دوستان خود را پیدا کنیم؟

چگونه آیفون را بدون Find My پیدا کنیم؟

اگر Find My روشن نباشد، کار زیادی برای بازیابی آیفون خود نمی‌توانید انجام دهید، اما می‌توانید اقداماتی را برای محافظت از داده های خود انجام دهید.

برای آیفون خود پیامک ارسال کنید به این امید که یک فرد مهربان آن را پیدا کند و پیامی از جمله نحوه تماس با شما را ببیند.

رمز عبور مرتبط با Apple ID خود را تغییر دهید.

رمز عبور ایمیل، فیسبوک، توییتر و هر سرویس دیگری را که استفاده می‌کنید تغییر دهید.

به ارائه دهنده شبکه تلفن همراه خود اطلاع دهید که تلفن شما گم شده یا به سرقت رفته است تا بتواند حساب را غیرفعال کند.

اگر Apple Pay را راه‌اندازی کرده‌اید، با بانک خود تماس بگیرید و بپرسید که آیا می‌توان کارتتان را به حالت تعلیق درآورد. (بدون اثر انگشت یا رمز عبور نمیتوان به Apple Pay دسترسی پیدا کرد، اما کار از محکم کاری عیب نمی‌کند با بانک هماهنگ کنید).

آیفون گم شده یا دزدیده شده را به پلیس گزارش دهید.

گزارش سرقت آیفون

اگر می خواهید از بیمه آیفون دزدیده شده خود مطالبه کنید، به شماره جرم پلیس نیاز دارید، بنابراین باید آیفون را به عنوان دزدیده شده گزارش دهید.

هنگامی که یک آیفون گم یا دزدیده شده را به پلیس گزارش می دهید، ممکن است لازم باشد شماره سریال آیفون خود را به آنها بدهید. بدیهی است که خود دستگاه را برای بررسی ندارید، اما ممکن است همچنان بتوانید آن را پیدا کنید.

نحوه پیدا کردن شماره سریال

اگر راه‌اندازی Find My را دارید، می‌توانید شماره سریال همه دستگاه هایی را که دارید دریافت کنید.

iCloud را در دستگاه خود باز کنید (در iPhone یا iPad به تنظیمات بروید و روی Apple ID خود در بالای صفحه ضربه بزنید.

در مک، System Preferences را باز کنید و روی Apple ID کلیک کنید.

دستگاه مورد نظر را پیدا کنید و روی آن ضربه بزنید. اطلاعاتی از جمله شماره سریال را مشاهده خواهید کرد.

همچنین کارت های Apple Pay را که برای آن دستگاه تنظیم کرده‌اید می‌بینید. می‌توانید روی Remove Items ضربه بزنید تا آنها را از آن دستگاه حذف کنید.

چگونه پلیس می تواند از Find My استفاده کند؟

متأسفانه، حتی اگر آنها بتوانند ببینند که آیفون شما در جایی در یک خیابان یا شهرک مسکونی خاص قرار دارد، پلیس بعید است که به ملک دیگران وارد شود، زیرا به همان اندازه که Find My iPhone خوب است، آنقدر خوب نیست که آنها بتوانند در مورد آن اطمینان داشته باشند. پلیس تنها در صورتی می‌تواند آدرسی را وارد کند که دلیلی برای این باور داشته باشد که اموال مسروقه قطعاً آنجاست.

این امکان پذیر است که داده هایی که از طریق Find My iPhone به دست آورده‌اید در تحقیقات آنها مفید باشد، بنابراین باید آن را با پلیس به اشتراک بگذارید.

همانطور که قبلاً گفتیم، سعی نکنید خودتان آیفون را بازیابی کنید، حتی اگر پلیس آماده بازرسی نیست.

نحوه تنظیم Find My

این مثال را حتما شنیده اید، که پیشگیری بهتر از درمان است. اگر به اندازه کافی خوش شانس بودید که آیفون خود را با وجود روشن نبودن Find My برگردانید، مطمئن شوید که Find My را به گونه ای تنظیم کرده اید که دفعه بعد روند مکان یابی آن و در صورت لزوم پاک کردن آن بسیار آسان تر شود.

اگر هنوز Find My iPhone را راه‌اندازی نکرده‌اید، این کار را انجام دهید:

در آیفون خود روی تنظیمات ضربه بزنید.

روی نام خود در بالای لیست کلیک کنید تا جزئیات ورود به سیستم iCloud خود را وارد کنید.

به پایین اسکرول کنید و روی Find My ضربه بزنید.

روی Find My iPhone ضربه بزنید.

در صفحه بعدی مطمئن شوید که نوار لغزنده کنار Find My iPhone سبز باشد. همچنین Find My Network و Send Last Location را فعال کنید.

چگونه از آیفون خود محافظت کنیم؟

و در اینجا چند نکته برای جلوگیری از سرقت آیفون در آینده وجود دارد و اطمینان حاصل کنید تا در صورت وقوع بدترین اتفاق، اطلاعات شما به خطر نمی افتد.

قفل صفحه را با پین بلندتر از چهار رقم تنظیم کنید.

از iPhone خود نسخه پشتیبان تهیه کنید تا چیزهایی مانند عکس را از دست ندهید.

از Find My استفاده کنید.

خودتان حواستان را جمع کنید و تلفنتان را درجایی مشخص قرار بدهید. همچنین به دزدان فرصت دزدی ندهید. آیفون خود را در معرض دید عموم قرار ندهید، یا حداقل زمانی که در تاریکی شب در جاده ای تاریک قدم می‌زنید، شش دانگ حواستان به اطرافتان باشد تا فرد مشکوکی به شما نزدیک نشود.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس