7 روش متفاوت برای عکاسی با لنز ماکرو

89
0
عکاسی با لنز ماکرو

Macro Lens ها فقط برای عکاسی ماکرو خوب نیستند. در این مقاله به موارد دیگری می پردازیم که می توانید عکاسی با لنز ماکرو انجام دهید.

آیا شما صاحب یک Macro Lens هستید؟ یا قصد خرید یکی را دارید؟ لنز ماکرو افزودنی فوق العاده برای تجهیزات عکاسی شماست. اگرچه لنزهای ماکرو لنزهای تخصصی هستند، اما همچنان می توانید از آنها به عنوان یک لنز برای بسیاری از انواع عکاسی استفاده کنید. از پرتره گرفته تا حیات وحش، لنز ماکرو شما می‌تواند از سوژه‌های مختلف عکاسی کند.

لنز ماکرو چه تفاوتی با لنز معمولی دارد؟

احتمالاً می دانید که یک Macro Lens می تواند در فاصله نزدیک تری نسبت به یک لنز استاندارد عکس بگیرد. اما این تنها تفاوت بین لنز معمولی و ماکرو نیست. لنزهای استاندارد لنزهای میدان خمیده هستند، در حالی که لنزهای ماکرو لنزهای میدان تخت هستند.

این بدان معناست که لنزهای ماکرو دارای عناصر لنز مسطح تری هستند، بنابراین تصاویر شما وضوح گوشه به گوشه و اعوجاج کمتری دارند. این ویژگی ها هنگام عکسبرداری از محصولات، مناظر و آسمان شب به آن برتری می دهد.

در ادامه چند چیز هیجان انگیز وجود دارد که می توانید با لنز ماکرو خود عکاسی کنید.

1. عکس های پرتره زیبا بگیرید

عکس های پرتره زیبا بگیرید
عکس های پرتره زیبا بگیرید

لنز ماکرو شما می‌تواند گزینه‌ای عالی برای عکاسی پرتره باشد، به‌ویژه اگر یک ماکرو میان‌رده مانند 100 میلی‌متری f/2.8 canon یا 105 میلی‌متری f/2.8 Nikon دارید. از هر عکاس عروسی بپرسید، لنز 70-200 میلی متری یکی از لنزهای مورد علاقه آنها خواهد بود زیرا فاصله کانونی برای پرتره عالی است.

با فاصله کانونی 100 میلی متر، فضای کافی بین خود و سوژه خود خواهید داشت. اگر دوست دارید از بچه ها یا خانواده عکاسی کنید، این یک فاصله کانونی عالی است زیرا می توانید اجازه دهید بچه ها آزادانه بازی کنند. همچنین با دیافراگم f/2.8 می توانید سوژه خود را ایزوله کرده و آن bokeh زیبا را دریافت کنید.

2. از مواد غذایی و خوراکی ها عکس های شگفت انگیز بگیرید

از مواد غذایی و خوراکی ها عکس های شگفت انگیز بگیرید
از مواد غذایی و خوراکی ها عکس های شگفت انگیز بگیرید

نه تنها می‌توانید بافت‌های غذایتان را با لنز ماکرو ثبت کنید، بلکه رنگ‌های چشمگیر و وضوح لبه به لبه را نیز دریافت می‌کنید.

به لطف میدان مسطح، شما عکس های تمیزی در 45 درجه می گیرید که زاویه ترجیحی برای عکاسی از غذا است. لنز فاصله کانونی 100 میلی متری همچنین می تواند فاصله ای راحت برای کار فراهم کند. هنگام کار با یک لنز استاندارد مانند 50 میلی متر، ممکن است بتوانید پایه های سه پایه خود را با زاویه از بالا به پایین ببینید.

وbokeh  صاف را فراموش نکنید که می تواند عکس های غذای شما را بالا ببرد.

3. عکس های Amazing Astro بگیرید

عکس های Amazing Astro بگیرید
عکس های Amazing Astro بگیرید

میدان مسطح همراه با شیشه باکیفیت روی لنز ماکرو شما می‌تواند برای عکاسی از زیبایی‌های آسمان شب مفید باشد. همچنین دیافراگم عریض f/2.8 می تواند نور بیشتری را برای ثبت تصاویر در نور کم وارد کند.

یکی از مسائل رایج در عکاسی نجومی، coma  یا انحرافcoma  است که در آن ستارگان در گوشه های تصویر کشیده به نظر می رسند. با این حال، با میدان مسطح لنز ماکرو، می‌توانید ستاره‌هایی با ظاهر واضح در لبه‌ها نیز دریافت کنید.

علاوه بر این، عکاسان نجومی به دلیل کیفیت لنزهای پرایم را به لنزهای زوم ترجیح می دهند. لنز ماکرو شما چیزی جز یک لنز پرایم درجه یک نیست، بنابراین می توانید با خوشحالی آن را به سفرهای عکاسی نجومی خود اضافه کنید.

4. عکس های محصول فوق العاده شارپ بگیرید

عکس های محصول فوق العاده شارپ بگیرید
عکس های محصول فوق العاده شارپ بگیرید

می توانید با هر لنز پرایم یا زومی از محصول عکس بگیرید. اما، داشتن یک لنز ماکرو می تواند ثبت این جزئیات کوچک را راحت کند. این به ویژه برای محصولاتی مانند جواهرات و ساعت مفید است. یک لنز ماکرو می تواند جزئیات واضح و رنگ غنی را در این موارد نشان دهد.

با یک لنز استاندارد، باید تصاویر محصول را از فاصله دور بگیرید و آنها را برش دهید تا قاب پر شود. می‌توانید با لنز ماکرو از این امر جلوگیری کنید. شما تصاویری در اندازه واقعی با وضوح کامل دریافت می‌کنید. بنابراین، می توانید عکس ها را به اندازه دلخواه چاپ کنید.

5. از حیات وحش عکس بگیرید

از حیات وحش عکس بگیرید
از حیات وحش عکس بگیرید

برای عکاسی از حیات وحش قطعاً به یک لنز زوم اختصاصی نیاز دارید. لنز ماکرو شما هنوز هم می‌تواند ابزار فوق‌العاده‌ای برای گرفتن حیوانات و پرندگان محله باشد.

وقتی برای قدم زدن در پارک بیرون می روید، لازم نیست لنز بزرگ و سه پایه خود را برای عکاسی از حیات وحش آنجا حمل کنید. در عوض، فقط Macro Lens 100 میلی‌متری خود را بیاورید و می‌توانید عکس‌های مناسبی از سنجاب‌ها، سنجاب‌ها، رابین‌ها، جوجه‌ها، اردک‌ها و دیگر موجودات کوچک بگیرید.

لنز ماکرو 100 میلی‌متری شما به احتمال زیاد نوعی لرزش‌گیر تصویر دارد، بنابراین می‌توانید سه‌پایه‌تان را در خانه بگذارید و از عکاسی دستی آرام در طول پیاده‌روی‌تان لذت ببرید

6.عکاسی با لنز ماکرو: مناظر را متفاوت ببینید

عکاسی با لنز ماکرو: مناظر را متفاوت ببینید
عکاسی با لنز ماکرو: مناظر را متفاوت ببینید

آیا می دانید چه کسانی همیشه برای وضوح گوشه به گوشه در عکس های خود تلاش می کنند؟ عکاسان منظره هستند. آن‌ها از دیافراگم‌های مضحکی مانند f/22 یا بالاتر استفاده می‌کنند تا آن sharpness  گریزان را پیدا کنند. اما آیا میانبری برای دریافت این عکس‌های واضح وجود دارد؟ بله، Macro Lens شما به دلیل وجود عناصر، میدان مسطح است.

به جای اینکه به دنبال زاویه دید گسترده از مناظر باشید، می توانید نقطه مورد علاقه در صحنه خود را انتخاب کنید و با لنز ماکرو خود از میدان دید باریک تری استفاده کنید. نتیجه می تواند از نظر بصری هیجان انگیز باشد.

علاوه بر این، می‌توانید با لنز ماکرو خود عکس‌های منظره micro  بگیرید.

7. از عکاسی خیابانی لذت ببرید

از عکاسی خیابانی لذت ببرید
از عکاسی خیابانی لذت ببرید

وقتی بیرون از خانه هستید، می خواهید یک لنز با کیفیت خوب برای ثبت لحظاتی که توجه شما را جلب می‌کند، داشته باشید. شما نیازی به زحمت حمل وسایل زیاد ندارید. لنز ماکرو شما می تواند در این زمینه به شما کمک کند.

تثبیت‌کننده تصویر لنز ماکرو و فاصله کانونی راحت به شما این آزادی را می‌دهد که از وسایل نقلیه و ساختمان‌ها گرفته تا گرافیتی در خیابان عکس بگیرید.

لنز 100 میلی‌متری نیز نسبتا کوچک است، بنابراین می‌توانید بدون قرار گرفتن در مسیر دیگران عکس بگیرید.

لنز ماکرو ابزار همه کاره ای است که باید در کیف دوربین خود داشته باشید

عکاسی یک هنر پرهزینه است. بنابراین، هنگام خرید تجهیزات جدید، همیشه باید بررسی کنید که آیا ارزش پولی که به سختی به دست آورده اید را دارد یا خیر. شما باید به دنبال تجهیزات چند منظوره باشید که از کیفیت بالایی برخوردار باشند.

Macro Lens یکی از این جواهرات کمیاب است. یک لنز همه جانبه فوق العاده است که می تواند برای موقعیت های مختلف به خوبی کار کند. بنابراین، اگر قصد خرید آن را دارید اما نگران قیمت آن هستید، فقط تطبیق پذیری آن را به خاطر بسپارید. ما به شما اطمینان می دهیم که همراهی همیشگی در سفر عکاسی شما خواهد بود.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس