8 جایگزین رایگان فتوشاپ که ارزش استفاده کردن را دارند

67
0
جایگزین رایگان فتوشاپ

وقتی صحبت از ویرایش عکس می‌شود، فتوشاپ تنها گزینه شما نیست. ابزارهایی که در این مقاله برای جایگزین رایگان فتوشاپ معرفی می‌کنیم، به همان اندازه خوب هستند و البته رایگان هم هستند!

فتوشاپ شگفت انگیز است اما می تواند برای برخی، بسیار گران باشد. این که آیا شما یک دانشجو هستید یا بودجه کمی دارید، ممکن است شما را از پرداخت حق اشتراک فتوشاپ باز دارد.

خوشبختانه، گزینه های دیگری وجود دارد که می توانید بدون صرف هزینه آنها امتحان کنید. در ادامه برخی از گزینه های رایگان را معرفی و بررسی میکنیم که شما باید آنها را امتحان کنید.

1. جایگزین رایگان فتوشاپ colorcinch

جایگزین رایگان فتوشاپ colorcinch
جایگزین رایگان فتوشاپ colorcinch

اگر با Colorcinch آشنایی ندارید، احتمالاً آن را با نام قدیمی آن Cartoonize می‌شناسید. با وجود تغییر نام، Colorcinch هنوز هم یکی از بهترین جایگزین های رایگان فتوشاپ است.

بهترین بخش این است که Colorcinch یک نرم افزار ویرایش عکس آنلاین است. نیازی به دانلود اپلیکیشن یا ایجاد حساب کاربری ندارید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک عکس آپلود کنید و سپس ویرایش را شروع کنید.

Colorcinch دارای مجموعه ای از ابزارهای مفید است که می توانید به صورت رایگان از آنها استفاده کنید و رابط کاربری آن بسیار آسان است. به اندازه فتوشاپ گزینه و ویژگی ندارد، اما کار شما را انجام می دهد.

2. جایگزین رایگان فتوشاپ Photopea

جایگزین رایگان فتوشاپ Photopea
جایگزین رایگان فتوشاپ Photopea

اگر به استفاده از فتوشاپ عادت دارید و می خواهید تجربه مشابهی را به صورت رایگان دریافت کنید، Photopea ممکن است گزینه خوبی برای شما باشد.

این ویرایشگر عکس پر از ابزار برای ویرایش تصاویر شما است. نکته مهم این است که نیازی به دانلود هیچ برنامه ای ندارید. می توانید ویرایش تصاویر خود را در فایرفاکس، گوگل کروم یا هر مرورگر دیگری که می خواهید استفاده کنید شروع کنید.

چیزی که در مورد Photopea عالی است این است که تعداد زیادی ابزار دارد. می توانید از ابتدا شروع کنید، از الگوهای PSD Photopea استفاده کنید یا تصاویر خود را از رایانه خود آپلود کنید.

با یک مجموعه از قالب های طراحی مختلف ارائه می شود که می توانید امتحان کنید. اگر در حال ایجاد تبلیغات، بنر ها یا فقط ویرایش عکس هستید، Photopea در خدمت شماست.

3. جایگزین رایگان فتوشاپ Sumopaint

جایگزین رایگان فتوشاپ Sumopaint
جایگزین رایگان فتوشاپ Sumopaint

اگرچه Sumopaint کاملاً رایگان نیست، اما نسخه رایگان آن بیش از اندازه ویژگی ‌هایی را ارائه می‌دهد که می‌توانید عکس ‌های خود را ویرایش کنید، کارتون بسازید و حتی مدل ‌های سه بعدی خود را بسازید.

Sumopaint همچنین اشتراکی دارد که با خرید آن به تمامی ویژگی ها و ابزار ها دسترسی پیدا خواهید کرد، از شر تبلیغات خلاص می شوید و به شما دسترسی کامل به انجمن Sumopaint می دهد. همچنین در صورتی که بخواهید از Sumopaint برای تکالیف مدرسه خود استفاده کنید، یک تخفیف ویژه برای دانش آموزان وجود دارد.

در صورت تمایل می توانید بدون نیاز به صرف هزینه از Sumopaint استفاده کنید. حتی اگر فضای ذخیره‌ سازی و ویژگی‌ های محدودی دارید، همچنان به تمام ابزارهای ضروری برای شروع ویرایش عکس‌ یا انجام پروژه‌ های خود دسترسی خواهید داشت.

4. جایگزین رایگان فتوشاپ GIMP

جایگزین رایگان فتوشاپ GIMP
جایگزین رایگان فتوشاپ GIMP

GIMP یکی از قدیمی ترین ویرایشگر های عکس است. با بیش از 25 سال حضور در بازار، GIMP یکی از قابل اعتماد ترین ویرایشگر های تصویری است که می توانید استفاده کنید.

اگرچه ممکن است رابط کاربری GIMP کمی قدیمی به نظر برسد، اما ابزارهای کافی برای ویرایش تصاویر شما مانند آنچه در فتوشاپ انجام می دهید آنهم به صورت رایگان، دارد. با این حال، ممکن است مدتی طول بکشد تا شما نحوه استفاده از GIMP را به طور کامل یاد بگیرید، اما ارزشش را دارد.

5. Pixlr

Pixlr
Pixlr

Pixlr یک ویرایشگر عکس آنلاین برای کاربران مبتدی و پیشرفته است. چیزی که در مورد Pixlr بسیار عالی است این است که نه یک، بلکه دو ویرایشگر آنلاین ارائه می دهد: Pixlr X و Pixlr E.

از بین این دو، کار با Pixlr X راحت ‌تر است. می توانید تصاویر یا متن های دیگری را به تصاویر خود اضافه کنید یا آنها را برش دهید و با چند کلیک فیلتر اضافه کنید. برای کاربران مبتدی یا معمولی که می خواهند تغییرات کوچکی در تصاویر خود ایجاد کنند، عالی است.

از سوی دیگر، نسخه Pixlr E وجود دارد. این نسخه می تواند هر کاری را که Pixlr X می تواند انجام دهد، اما با بسیاری از ویژگی های اضافی، مانند ابزارهای Heal، Burn و Clone را دارد. استفاده از آن به همان اندازه آسان است، اما اگر تجربه بیشتری دارید یا می خواهید کارهای سنگین تری انجام دهید، عالی است.

استفاده از هر دو ویرایشگر بسیار ساده است، بنابراین همه چیز به کاری که می خواهید انجام دهید بستگی دارد. بهترین بخش این است که هر دو ویرایشگر رایگان هستند و برای شروع نیازی به ورود به سیستم یا دانلود نرم افزار ندارید.

6. Krita

Krita
Krita

اگر از آن دسته افرادی هستید که از طراحی روی رایانه خود لذت می برید، همچنین دوست دارید هر چند وقت یکبار تصاویر خود را ویرایش کنید، Krita ممکن است ابزار مناسبی برای شما باشد.

Krita یک ابزار ویرایش رایگان و محبوب است که در درجه اول بر کمک به مردم برای ایجاد هنر مفهومی، کمیک و تصاویر تمرکز دارد. با این اوصاف، همچنان می توانید از Krita برای ویرایش عکس های خود استفاده کنید.

Krita یک ابزار با امکانات کامل است و رابط کاربری آن تقریباً شبیه فتوشاپ است. ممکن است چند دقیقه طول بکشد تا به آن عادت کنید، اما در کل از استفاده از Krita لذت خواهید برد.

7. Polarr

Polarr
Polarr

درست مانند Sumopaint، Polarr یک ابزار ویرایش عکس کاملا رایگان نیست. با این حال، نسخه رایگان آن همه چیزهایی را که برای انجام برخی ویرایش های کوچک روی عکس های خود نیاز دارید، دارد. برای شروع استفاده از آن نیازی به دانلود چیزی ندارید.

شما می توانید تصاویر خود را مستقیماً از مرورگر خود ویرایش کنید. می توانید با افزودن فیلترها، اشکال و متن به تصاویر خود شروع کنید و آنها را برای آپلود در اینستاگرام یا هر سایت اشتراک گذاری عکس دیگری آماده کنید.

یا می‌توانید فراتر از آن بروید و چند پوشش، مانند ابر یا باران، به تصاویر خود اضافه کنید. به خاطر داشته باشید، اگر می‌خواهید از همه ابزارها و ویژگی ‌های Polarr استفاده کنید، باید یک اشتراک خریداری کنید.

خبر خوب این است که Polarr نسبتاً مقرون به صرفه است، به خصوص در مقایسه با فتوشاپ. با پرداخت 30 دلار در سال، می توانید به تمام ویژگی های آن در دسکتاپ، آیفون یا آی پد خود دسترسی داشته باشید.

8. Paint.NET

Paint.NET
Paint.NET

Paint.NET یکی از بهترین برنامه ها برای ویرایش تصاویر شما در صورتی است که از رایانه ویندوزی استفاده می‌کنید. این یک ابزار رایگان ویرایش عکس است که می توانید از آن برای ویرایش و تنظیم تصاویر خود به دلخواه استفاده کنید.

نکته جالب در مورد Paint.NET این است که به اندازه MS Paint ابتدایی نیست، اما استفاده از آن چندان هم پیچیده نیست. این ویژگی آن را به ابزاری عالی برای مبتدیان یا افرادی تبدیل می کند که فقط می خواهند کمی عکس های خود را ویرایش کنند.

عکس های خود را به سطح بعدی ببرید!

حالا نوبت شماست. هیچ چیز شما را از تبدیل تصاویر خود به یک شاهکار باز نمی دارد. نیازی به پرداخت هم ندارید، زیرا گزینه های رایگان زیادی وجود دارد! یکی از این جایگزین های رایگان فتوشاپ را امتحان کنید و عکس های خود را عالی جلوه دهید!

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس