7 روش برای انجام تحقیقات کلمات کلیدی برای ویدیوهای یوتیوب

38
0
تحقیقات کلمات کلیدی برای ویدیوهای یوتیوب

آیا می‌خواهید محتوای YouTube شما رتبه بندی شود؟ شما باید تحقیقات کلمات کلیدی را انجام دهید. در این مقاله برخی از بهترین راه های تحقیقات کلمات کلیدی برای ویدیوهای یوتیوب رایگان آورده شده است.

هنگامی که برای مدتی ویدیوها را در YouTube منتشر کردید، احتمالاً به این فکر می کنید که چگونه می‌توانید کانال خود را رشد دهید. شما باید محتوایی تولید کنید که برای مخاطب هدف شما ارزشمند باشد. با این حال، برای دیگران دشوار است که ویدیوهای شما را پیدا کنند، اگر شما برای آنچه که آنها جستجو می‌کنند، بهینه سازی نکنید.

مانند وبسایت های وبلاگ نویسی، می‌توانید به روش های مختلفی برای ویدیوهای یوتیوب خود تحقیقات انجام دهید. می‌توانید در چندین راه حل پولی سرمایه گذاری کنید، لزوماً نیازی به این کار ندارید. اگر در مراحل اولیه خود هستید، ممکن است بودجه لازم برای انجام این کار را نداشته باشید اما اجازه ندهید که شما را عقب نگه دارد.

این مقاله به شما نشان می‌دهد که چگونه بدون صرف هزینه برای یوتیوب تحقیق کلمات کلیدی انجام دهید.

1. ابزار کلمات کلیدی رایگان

تحقیقات کلمات کلیدی برای ویدیوهای یوتیوب
تحقیقات کلمات کلیدی برای ویدیوهای یوتیوب

وقتی یک کانال YouTube را راه‌اندازی می‌کنید، به سرعت متوجه می‌شوید که رشد یک کانال کار زیادی می‌طلبد. یکی از مهم ترین چالش ها این است که دائماً به ایده های محتوایی فکر کنید که از ساختن آنها لذت خواهید برد، اما مخاطبان شما نیز می‌خواهند ببینند. می‌توانید ساعت ها به طوفان فکری بپردازید، تا ایده ای به ذهنتان برسد.

ابزارهای تحقیقاتی رایگان کلمات کلیدی زیادی وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا ایده های جالب محتوایی ایجاد کنید. برخی، مانند ابزار کلمه کلیدی، به شما امکان می‌دهند یک عبارت خاص را جستجو کنید و زبانی را که می‌خواهید ویدیوهای خود را برای آن بهینه کنید، انتخاب کنید. پس از انجام این کار، لیستی از عبارات جستجوی محبوب و میانگین هزینه هر کلیک (CPC) برای آنها را مشاهده خواهید کرد.

ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی همچنین می‌توانند به شما کمک کنند تا در کنار روندهای فعلی، میزان رقابتی که با آن روبرو خواهید بود را تعیین کنید. در برخی موارد، ممکن است برای دسترسی به کل لیست نیاز به خرید یک طرح پولی داشته باشید، اما به اندازه کافی برای شروع نسخه رایگان خواهید داشت.

2. تجزیه و تحلیل کانال یوتیوب

وقتی ده ها ویدیو آپلود کردید، کانال شما پایگاه داده خوبی برای کار کردن خواهد داشت. این تجزیه و تحلیل ها می‌توانند بینش های بسیار خوبی ارائه دهند، و دانستن عملکرد ویدیوهایتان به شما ایده بهتری می‌دهد.

اگر می‌خواهید کانال YouTube خود را به سطح بعدی ببرید، باید از برگه «تحقیق» در استودیوی YouTube استفاده کنید. در اینجا، عباراتی را که بینندگان شما جستجو می‌کنند، کشف خواهید کرد که می‌تواند به شما ایده خوبی از آنچه که باید محتوای خود را برای آن بهینه کنید، می‌دهد.

همچنین می توانید ببینید که کل پلتفرم در تلاش برای یافتن چه چیزی است. هنگام انتخاب برگه «جستجوها در سراسر YouTube»، می‌توانید به اصطلاحات مرتبط با جایگاه خود نگاه کنید. این ویژگی حجم جستجو را به شما نشان می‌دهد، همچنین می‌توانید کشف کنید که در کجا ایراد های محتوایی وجود دارد.

برای دسترسی به این ابزارها:

به استودیوی YouTube بروید.

تجزیه و تحلیل را انتخاب کنید.

به پژوهش بروید.

برگه خاصی را که می‌خواهید انتخاب کنید.

3. رسانه های اجتماعی

تحقیقات کلمات کلیدی برای ویدیوهای یوتیوب
تحقیقات کلمات کلیدی برای ویدیوهای یوتیوب

اگر می‌خواهید کانال YouTube خود را توسعه دهید، داشتن حداقل یک حساب رسانه اجتماعی به غیر از YouTube ایده خوبی است. ایجاد یک حساب به دیگران این امکان را می‌دهد که شما را پیدا کنند و همچنین به شما این امکان را می‌دهد که یک جامعه ایجاد کنید.

با این حال، رسانه های اجتماعی مزایای فراوان دیگری برای یوتیوبرها دارد. یک مثال توانایی پیدا کردن علاقمندی افراد دیگر است. می‌توانید از چندین ابزار برای یافتن شکاف های محتوایی مانند هشتگ، جستجوی عبارات کلیدی و غیره استفاده کنید.

با مشاهده این شکاف ها، می‌توانید محتوایی تولید کنید که نیازهای این افراد را برآورده کند.

4. محتوای سایر سازندگان را مشاهده و بررسی کنید

صرف نظر از اینکه جایگاه شما چقدر مبهم است، بسیار بعید است که شما تنها فردی در YouTube باشید که آن ویدیوها را می‌سازد. هرگز نباید محتوای دیگران را کپی کنید، نگاه کردن به ویدیوهای سازندگان دیگر می‌تواند منبع الهام باشد.

با مرور سایر کانال های YouTube، به سرعت متوجه می‌شوید که برخی ویدیوها بهتر از سایرین عمل می‌کنند. تقریباً در هر موردی، احتمالاً می‌توانید زاویه متفاوتی پیدا کنید که به همان اندازه برای مخاطبان شما ارزش ایجاد کند.

وقتی ویدیوهای سازندگان مورد علاقه‌تان را غربال می‌کنید، یادداشت برداری کنید و به کارهایی که آنها به خوبی انجام می‌دهند نگاه کنید. از آنجا، می‌توانید همه چیز را در ایده های ملموس تر ترکیب کنید.

5. به کلمات کلیدی که رقبای شما استفاده می‌کنند نگاه کنید

غربال کردن ویدیوهای سازندگان دیگر می‌تواند جرقه‌ای در درون شما ایجاد کند و به شما کمک کند تا ایده های مفیدی داشته باشید. اما علاوه بر آن، ممکن است بخواهید مستقیماً به کلمات و برچسب هایی که استفاده می‌کنند نیز نگاه کنید.

برای مشاهده کلمات کلیدی دیگر یوتیوبرها، معمولاً باید از ابزار شخص ثالث استفاده کنید. ابزار Channelytics TubeBuddy در یک طرح رایگان گنجانده شده است و برچسب ها، ویدیوهای پربازدید و موارد دیگر را به شما نشان می‌دهد.

6. جستجوهای گوگل

تحقیقات کلمات کلیدی برای ویدیوهای یوتیوب
تحقیقات کلمات کلیدی برای ویدیوهای یوتیوب

اگر قبلاً وبلاگی راه‌اندازی کرده اید، ممکن است از ابزار جستجوی گوگل به عنوان نقطه شروع ایده های مقاله استفاده کرده باشید. هنگامی که به دنبال توسعه یک کانال YouTube هستید، این ابزار را به همان اندازه برای کشف موضوعات احتمالی ویدیو مفید خواهید یافت.

وقتی کلمه یا عبارتی را در گوگل تایپ می‌کنید، لیستی از جستجوهای مرتبط را مشاهده خواهید کرد. اگر متوجه شکاف های محتوایی در YouTube شدید، ممکن است بخواهید به فکر ساختن ویدیوهایی برای پر کردن آنها باشید. همچنین می‌توانید از سؤال در بالای نتایج جستجوی خود برای یافتن ایده استفاده کنید.

اگر ویدیویی تولید می‌کنید که به سؤالات کاربران پاسخ می‌دهد، ممکن است ویدیوی خود را در بالای این صفحات مشاهده کنید. اگر این اتفاق بیفتد، می‌توانید توجه بیشتری را به کانال خود جلب کنید، در حالی که مستقیماً از YouTube بازدید می کنید.

7. ترندهای گوگل

تحقیقات کلمات کلیدی برای ویدیوهای یوتیوب
تحقیقات کلمات کلیدی برای ویدیوهای یوتیوب

در دنیای پر سرعت اینترنت، باید محتوای به موقع تولید کنید. هنگام جستجوی کلمات کلیدی، دانستن روندهای فعلی فوق العاده مفید است. Google Trends یکی از بهترین ابزارهای رایگان برای کمک به شما در شناسایی محبوبیت موضوعات خاص است.

هنگام استفاده از Google Trends، تنها کاری که باید انجام دهید این است که عبارت مورد نظر خود را تایپ کنید. می‌توانید آن را با جستجوهای مختلف نیز مقایسه کنید، که به شما امکان می‌دهد دید کلی بهتری داشته باشید.

هنگامی که در صفحه نمایش خود به پایین اسکرول می‌کنید، فهرستی از پرسوجوهای مرتبط را در Google Trends خواهید دید. این پلتفرم همچنین مشخص می‌کند که کدام مناطق بیشترین حجم یک جستجوی خاص را دارند، و همچنین می‌توانید آنها را برای شهرهای جداگانه تقسیم بندی کنید.

شما گزینه های زیادی برای تحقیق کلمات کلیدی YouTube دارید

بسیاری از مردم یوتیوب را صرفاً به عنوان یک پلتفرم ویدیویی می‌دانند، اما این یکی از بزرگترین موتورهای جستجوی جهان نیز می‌باشد. دانستن اینکه کدام کلمات کلیدی باید رتبه بندی شوند، کار شما را بسیار آسان می کند.

حتی اگر بودجه هنگفتی ندارید، ابزارها و روش‌های رایگان زیادی پیدا خواهید کرد که به شما در یافتن کلمات کلیدی برای رتبه‌بندی کانال و ویدیوهای YouTube خود کمک می‌کنند.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس