نحوه گرفتن عکس های 48 مگاپیکسلی در iPhone 14 Pro

95
0
گرفتن عکس های 48 مگاپیکسلی در iPhone 14 Pro

اپل برای اولین بار در چند سال اخیر رزولوشن دوربین آیفون را افزایش داده است. دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی یکی از بزرگترین دلایل افراد برای خرید آیفون 14 پرو است. گرفتن عکس های 48 مگاپیکسلی در iPhone 14 Pro را یاد بگیرید. با این حال، اگر iPhone 14 Pro دارید و سعی کرده اید با آن عکس بگیرید، احتمالاً متوجه شده اید که هنوز هم عکس های 12 مگاپیکسلی می‌گیرد.

چرا این اتفاق می‌افتد؟ در این مقاله توضیح می‌دهیم و سپس نحوه عکاسی با کیفیت 48 مگاپیکسل را به شما آموزش می‌دهیم.

چرا آیفون 14 پرو عکس های 12 مگاپیکسلی می‌گیرد؟

iPhone 14 Pro و ​iPhone 14 Pro Max دارای یک سنسور 48 مگاپیکسلی هستند، به این معنی که چهار پیکسل مجاور را در یک پیکسل بزرگ با کمک پیکسل بندی – یک تکنیک عکاسی محاسباتی، ترکیب می‌کند. وقتی هر چهار پیکسل را از یک سنسور 48 مگاپیکسلی با هم گروه بندی می‌کنید، خروجی حاصل همچنان یک تصویر 12 مگاپیکسلی است. با این حال، Pixel binning به دوربین شما اجازه می‌دهد تا نور بیشتری وارد کند.

در نتیجه، شما هنوز هم عکس ۱۲ مگاپیکسلی بهتری نسبت به آیفون ۱۳ پرو دریافت می‌کنید، و به همین دلیل است که اپل به جرأت ادعا می‌کند عملکرد دوربین اصلی آیفون ۱۴ پرو در نور کم تا دو برابر بهتر است. این تکنیک چیز جدیدی نیست، زیرا در گوشی های پرچم دار اندرویدی دیگر مانند Samsung Galaxy S22 Ultra، Google Pixel 6 Pro، OnePlus 10 Pro و غیره شاهد هستیم.

نحوه گرفتن عکس های 48 مگاپیکسلی در iPhone 14 Pro با ProRAW

اگرچه اپل هوشمندانه از دوربین 48 مگاپیکسلی آیفون 14 پرو استفاده می‌کند تا بهترین عکس 12 مگاپیکسلی ممکن را به شما ارائه دهد، اما همچنان به کاربران این امکان را می‌دهد که در صورت تمایل با وضوح 48 مگاپیکسل از طریق ProRAW عکس بگیرند.

Apple ProRAW یک فرمت تصویر RAW با کیفیت بالا است که در کنار آیفون 12 پرو و ​​آیفون 12 پرو مکس در سال 2020 معرفی شد. این فرمت به عنوان تنظیمات دوربین در iOS موجود است، برای عکاسان حرفه ای و علاقمندانی که ترجیح می‌دهند با فرمت RAW عکاسی کنند، مفید است.

اگر می‌خواهید تصاویر شما با کیفیت 48 مگاپیکسلی باشند، باید این دستورالعمل های ساده را در آیفون خود دنبال کنید:

۱- Settings را در آیفون خود باز کنید.

2. در منوی تنظیمات، به پایین بروید و روی Camera ضربه بزنید.

3. اکنون روی Formats که درست در بالا قرار دارد ضربه بزنید.

4. در زیر Photo Capture، ضامن Apple ProRAW را پیدا خواهید کرد. روی آن ضربه بزنید تا این فرمت RAW فعال شود.

5. اکنون، تنظیمات جدیدی به نام ProRAW Resolution را می‌بینید که درست در زیر آن ظاهر می‌شود. روی آن ضربه بزنید و گزینه 48MP را انتخاب کنید.

اکنون، هنگامی که دوربین را باز می‌کنید، کلید RAW را در بالای منظره یاب مشاهده خواهید کرد که به طور پیش فرض خاموش است. هر زمان که می‌خواستید با کیفیت ۴۸ مگاپیکسلی عکاسی کنید، بر روی دکمه ضربه بزنید تا فرمت RAW فعال شود و دکمه شاتر را فشار دهید.

معایب عکاسی 48 مگاپیکسلی در آیفون 14 پرو

مطمئناً از افزایش قابل توجه وضوح تصویر در آیفون خود و برش عکس های 48 مگاپیکسلی خود تحت تأثیر قرار می‌گیرید، اما استفاده از ProRAW دو ایراد عمده دارد.

اول از همه، Apple ProRAW از فرمت فایل DNG استفاده می‌کند، که تقریباً به اندازه JPEG پذیرفته شده نیست. اگر از برنامه هایی استفاده می کنید که فایل های ProRAW را پشتیبانی نمی‌کنند، با مشکلاتی مواجه خواهید شد. این برنامه ها شامل اکثر رسانه های اجتماعی و پلتفرم های ارتباطی هستند. خوشبختانه، شما می‌توانید از یک برنامه شخص ثالث برای تغییر فرمت این فایل های RAW استفاده کنید.

دوم، عکس های 48 مگاپیکسلی ProRAW آیفون 14 پرو از نظر اندازه فایل بسیار بزرگ و حجیم هستند. انتظار داشته باشید که هر تصویر بسته به سطح جزئیات آن، بین 50 مگابایت تا 100 مگابایت باشد. بنابراین، این عکس های RAW قبل از اینکه متوجه شوید فضای ذخیره سازی آیفون شما را می‌خورند.

پتانسیل واقعی دوربین آیفون 14 پرو خود را بشناسید و استفاده کنید

Apple ProRAW به شما امکان می‌دهد با وضوح کامل 48 مگاپیکسل عکس بگیرید، اما این چیزی نیست که برای استفاده منظم به آن تکیه کنید، زیرا معایب آن ارزشش را ندارد، حداقل برای اکثر کاربران اینگونه است. به یاد داشته باشید که هنگام عکاسی با رزولوشن 12 مگاپیکسل همچنان شاهد بهبودهایی نسبت به نسل قبلی خواهید بود، مانند عملکرد بهتر در نور کم.

فرمت ProRAW را برای عکس هایی که واقعاً به جزئیات بیشتری نیاز دارند یا زمانی که می‌خواهید انعطاف پذیری بیشتری برای برش در تصاویر خود دارید، ذخیره کنید. فراموش نکنید که از کلید RAW در برنامه دوربین برای جابجایی سریع بین دو فرمت استفاده کنید، باز کردن قفل پتانسیل واقعی دوربین آیفون به سادگی فشردن یک‌ دکمه است.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس