چگونه گوشی اندرویدی جدید خود را راه اندازی کنیم

64
0
گوشی اندرویدی جدید

به تازگی یک گوشی اندرویدی کاملا جدید خریده اید؟ اجازه دهید نحوه تنظیم آن را به شما آموزش دهیم، شما می توانید نکات کاربردی را در این مقاله مطالعه کنید از جمله برخی از بهترین نکاتی که تلفن به شما نشان نمی دهد.

اگر به تازگی یک گوشی اندرویدی جدید خریده اید، به شما تبریک می گویم! شما در شرف تجربه محبوب ترین سیستم عامل موبایل در جهان هستید. اندروید به شما امکان می دهد تقریباً هر جنبه ای از دستگاه خود را سفارشی کنید، زیبایی دارد و به شما امکان دسترسی به میلیون ها برنامه عالی را می دهد.

اما اگر در اندروید تازه کار هستید یا مدتی است گوشی جدیدی راه ‌اندازی نکرده ‌اید، ممکن است کمی از نحوه تنظیم صحیح آن غافل شوید. ما شما را از طریق فرآیند راه ‌اندازی همراه با چند نکته دیگر که باید هنگام آماده‌ سازی دستگاه جدید خود در نظر بگیرید، راهنمایی می‌ کنیم.

پشتیبان گیری از دستگاه قدیمی

این یک تمرین خوب است که به طور منظم از دستگاه خود نسخه پشتیبان تهیه کنید تا در صورت آسیب دیدن تلفن یا هنگام دریافت دستگاه جدید، از از دست رفتن اطلاعات جلوگیری کنید. یک نسخه پشتیبان به شما کمک می کند تا به راحتی به دستگاه جدید خود منتقل شوید. اگر قبلاً از دستگاه قدیمی خود نسخه پشتیبان تهیه کرده اید یا در حال حاضر به آن دسترسی ندارید، می توانید از این مرحله رد شوید.

با این حال، اگر هنوز دستگاه قدیمی خود را دارید، اما نسخه پشتیبان ندارید، باید از آن نسخه پشتیبان تهیه کنید تا به طور یکپارچه اطلاعات خود را به تلفن اندروید جدید خود منتقل کنید.

بسته به برند تلفن هوشمند قدیمی شما، مسیر های مختلفی وجود دارد که باید برای پشتیبان گیری از دستگاه خود طی کنید. اگر مطمئن نیستید که چگونه ویژگی پشتیبان ‌گیری داخلی را در دستگاه Android خود پیدا کنید، جستجوی «پشتیبان‌ گیری» در منوی تنظیمات دستگاه تقریباً همیشه کار را انجام می ‌دهد.

برای راهنمایی بیشتر، راهنمای دقیقی در مورد نحوه پشتیبان‌ گیری از تلفن Android شما داریم. اگر کاربر سامسونگ هستید، ما راهنمای دقیق تری در مورد نحوه پشتیبان گیری از تلفن سامسونگ شما نیز داریم، در این صورت به شما توصیه می کنیم که راهنمای اختصاصی سامسونگ درباره نحوه راه اندازی دستگاه جدید سامسونگ خود را نیز مطالعه کنید.

 گوشی اندرویدی جدید: تغییر از آیفون به اندروید

اگر قبلا از آیفون استفاده می ‌کردید، ممکن است به این فکر کنید: “در همه این ‌ها کجا قرار می ‌گیرم؟” خوشبختانه، گوگل اپلیکیشن Switch to Android را برای کاربران آیفونی که نور را پیدا کرده اند و می خواهند به اندروید سوئیچ کنند، ساخته است. همچنین، می ‌توانید برنامه Google Drive را روی آیفون خود نصب کنید، آن را راه ‌اندازی کنید و به تنظیمات > پشتیبان‌ گیری بروید. هر موردی را که می ‌خواهید به دستگاه Android جدید خود منتقل کنید، انتخاب کرده و از آن نسخه پشتیبان تهیه کنید.

چه در Android یا iOS، پشتیبان ‌گیری از داده‌ هایتان ممکن است کمی طول بکشد. هنگامی که کارتان تمام شد، زمان آن است که مراحل راه اندازی را ادامه دهید. در اینجا یک فرآیند هشت مرحله ای وجود دارد که باید دنبال کنید.

مرحله 1: سیم و کارت(های) حافظه خود را وارد کنید

معمولاً یک پین کوچک در داخل جعبه گوشی هوشمند خود در کنار سایر لوازم جانبی پیدا خواهید کرد. دفترچه راهنمای کاربر تلفن خود را در جعبه پیدا کنید و آن را بخوانید تا محل قرارگیری سیم کارت و کارت حافظه گوشی خود را پیدا کنید.

طبق دستورالعمل از پین کوچک استفاده کنید تا شکاف را باز کنید و سیم کارت و در صورت تمایل کارت حافظه خود را وارد کنید.

هنگامی که سیم‌کارت (و کارت حافظه) خود را وارد کردید، دکمه روشن/ خاموش را برای روشن کردن دستگاه اندروید جدیدتان به مدت طولانی فشار دهید.

مرحله 2: یک زبان را انتخاب کنید و به اینترنت متصل شوید

هنگامی که دستگاه شما روشن شد، از شما خواسته می شود یک زبان را انتخاب کنید. روی نماد منوی کشویی در کنار زبان پیش فرض کلیک کنید تا زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید.

روی Get Started، Start، Begin یا هر گونه تغییری که در صفحه نمایش داده می شود کلیک کنید تا به مرحله بعدی فرآیند راه اندازی بروید.

در مرحله بعد، اگر قبلاً این کار را نکرده اید، از شما خواسته می شود که سیم کارت خود را وارد کنید. برای راه اندازی دستگاه خود لزوماً به سیم کارت خود نیاز ندارید، بنابراین می توانید از این مرحله رد شوید.

اگر انتخاب کنید سیم ‌کارت خود را وارد کنید یا قبلاً در مرحله 1 این کار را انجام داده ‌اید، از شما خواسته می ‌شود آن را تنظیم کنید. اگر از تلفن هوشمند دو سیم کارته استفاده می کنید، ممکن است از شما خواسته شود سیم کارت ترجیحی را برای تماس، پیامک و داده انتخاب کنید.

در مرحله بعدی یک درخواست برای راه اندازی اتصال داده شما وجود دارد. می توانید این کار را با اتصال به Wi-Fi یا استفاده از اتصال داده تلفن خود از طریق سیم کارت داده انجام دهید. اگر ترجیح می دهید از Wi-Fi استفاده کنید، یک شبکه Wi-Fi را انتخاب کنید و به آن متصل شوید.

مرحله 3: وارد سیستم شوید و داده های پشتیبان گیری شده خود را بازیابی کنید

هنگامی که اتصال اینترنتی کار می کند، به صفحه بازیابی داده هدایت می شوید. در صورت تمایل می توانید با استفاده از کابل داده یا به صورت بی سیم اطلاعات خود را از تلفن قدیمی خود انتقال دهید. یا می ‌توانید از نسخه‌ های پشتیبان حساب Google خود یک نسخه پشتیبان بگیرید.

برای این راه ‌اندازی، داده‌ ها را از فضای ابری بازیابی می ‌کنیم، بنابراین گزینه A backup from the cloud را انتخاب کنید.

هنگامی که گزینه پشتیبان گیری ابری را انتخاب کردید، از شما خواسته می شود به حساب Google خود وارد شوید. پس از ورود به سیستم، باید گزینه ای برای بازیابی نسخه پشتیبان از تلفن قدیمی خود مشاهده کنید.

برای ادامه روی نام تلفن قدیمی خود ضربه بزنید و الگوی امنیتی، پین یا رمز عبور تلفن قدیمی خود را وارد کنید.

در مرحله بعد، از شما خواسته می شود داده هایی را که می خواهید بازیابی کنید انتخاب کنید. برای بازیابی کامل تمام داده های پشتیبان گیری شده از تلفن قدیمی خود، همه گزینه های موجود را انتخاب کرده و روی Restore ضربه بزنید.

مرحله 4: سرویس های گوگل را راه اندازی کنید

هنگامی که فرآیند پشتیبان‌ گیری را آغاز کردید، همه چیز در پس ‌زمینه اتفاق می ‌افتد، در حالی که برای راه‌ اندازی سرویس ‌های Google خود هدایت می ‌شوید. از شما خواسته می ‌شود که سرویس ‌های مختلف Google مانند پشتیبان ‌گیری Google Drive، سرویس مکان Google و تشخیص خودکار را روشن یا خاموش کنید.

سرویس های مختلف را بر اساس اولویت خود روشن و خاموش کنید. توصیه می شود گزینه Back up to Google Drive را روشن نگه دارید.

هنگامی که خدمات مورد نیاز خود را روشن کردید، برای ادامه روی Accept ضربه بزنید.

مرحله 5: شرایط خدمات و خط مشی رازداری Google را بخوانید و بپذیرید

خواندن شرایط خدمات و خط ‌مشی ‌های حفظ حریم خصوصی Google برای اطلاع از نحوه ارائه خدمات Google به شما و نحوه مدیریت داده ‌های شما ایده خوبی است. اگر از iOS آمده ‌اید، باید بدانید که Google چگونه با اطلاعات شخصی شما متفاوت از اپل رفتار می ‌کند. اگر به آن علاقه ندارید، ما قضاوت نمی کنیم، می توانید به سادگی روی دکمه پذیرش ضربه بزنید.

مرحله 6: قفل صفحه خود را تنظیم کنید

بسته به دستگاهتان، گزینه ‌های قفل صفحه ‌نمایش مختلفی مانند پین، باز کردن قفل با چهره، الگو یا اثر انگشت را دریافت خواهید کرد. دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید تا مواردی را که می خواهید استفاده کنید تنظیم کنید. همچنین، برای زمانی که رمز عبور خود را فراموش می کنید، یک سوال امنیتی تنظیم کنید.

مرحله 7: دستیار Google را راه اندازی کنید

پس از تنظیم قفل صفحه، روی دستورالعمل‌ های روی صفحه ضربه بزنید تا دستیار Google را راه ‌اندازی کنید، در صورتی که برای دستگاه شما در دسترس است.

مرحله 8: برنامه های خود را به روز کنید

این به فرآیند راه اندازی وابسته نیست، اما ایده خوبی است که پس از اتمام کار، برنامه های خود را به روز کنید. برنامه‌ های پیش ‌فرض گوشی شما احتمالاً برای ماه‌ ها در آنجا قرار دارند، به این معنی که ممکن است قدیمی باشند. برای به ‌روزرسانی برنامه‌ های پیش‌ فرض مراحل زیر را دنبال کنید:

  • برنامه Play Store را در دستگاه Android جدید خود پیدا کرده و راه اندازی کنید.
  • روی تصویر نمایه حساب Google خود در گوشه سمت راست بالای صفحه برنامه خود ضربه بزنید.
  • روی مدیریت برنامه ‌ها و دستگاه ‌ها ضربه بزنید.
  • برای به‌ روزرسانی خودکار همه برنامه ‌های قدیمی، روی «به ‌روز رسانی همه» ضربه بزنید یا برای به ‌روز رسانی برنامه ‌ها به‌صورت جداگانه روی «مشاهده جزئیات» ضربه بزنید.

کلید یک فرآیند راه اندازی موفقیت آمیز این است که دستورالعمل های روی صفحه را با احتیاط دنبال کنید. دستورالعمل ‌هایی که در اینجا فهرست کرده ایم ممکن است بسته به برند تلفن هوشمند شما، در دستگاه شما به یک شکل بیان نشود. با این حال، مراحل و فرآیند ها، در هسته آن، یکسان هستند. پس از اتمام آخرین مرحله راه‌ اندازی، در دیگر مقالات مرتبط ما چند کار وجود دارد که باید پس از راه ‌اندازی دستگاه اندرویدی جدید خود انجام دهید.

تلفن اندرویدی خود را کاوش و به سلیقه ی خود سفارشی کنید

یکی از جذابیت های اندروید فضای بسیار زیاد برای سفارشی سازی است. اگر به آن علاقه دارید، می توانید تقریباً هر چیزی را سفارشی کنید. اگر از رابط کاربری که با نام تجاری گوشی هوشمندتان ارائه می شود کمی غرق شده اید، نترسید. برنامه هایی وجود دارند که به شما امکان می دهند تقریباً هر چیزی را در مورد ظاهر گوشی خود تغییر دهید.

اگر تا به حال گرفتار این «بدعت» شده اید که اندروید خسته کننده است، در دیگر مقالات ما چند برنامه وجود دارد که نحوه استفاده از گوشی هوشمندتان را تغییر می دهد. اگر نمی ‌توانید برنامه‌ ای را در آن لیست پیدا کنید که برای شما مناسب باشد، در دیگر مقالات ما نحوه خودکار سازی تلفن اندرویدی شما برای انجام تقریباً هر کاری آورده شده است.

همچنین، گوشی هوشمند شما احتمالاً اطلاعات شخصی زیادی را در خود نگه می ‌دارد، برای ایمن نگه داشتن آن، توصیه می‌ کنیم چند دقیقه وقت بگذارید و تنظیمات امنیتی داخلی اندروید را تغییر دهید.

اندروید چیز های زیادی برای ارائه به شما دارد

غیرممکن است که همه چیز هایی را که اندروید ارائه می دهد در یک مقاله پوشش دهیم. برای استفاده بهینه از دستگاه اندرویدی جدید خود، باید ویژگی های تلفن هوشمند خود را آزمایش کنید و برنامه های جدید را در فروشگاه Play امتحان کنید. اندروید چیز های زیادی برای ارائه دارد، ما از شما دعوت می کنیم که آن را کاوش کنید.

امیدواریم با مطالعه ی این مقاله توانسته باشید اطلاعات لازم در زمینه ی راه اندازی گوشی اندروید جدید خود به دست آورید.

شما می توانید با مطالعه ی دیگر مقالات ما در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس