چگونه گوشی اندرویدی گم شده خود را پیدا کنیم؟

53
0
چگونه گوشی اندرویدی گم شده خود را پیدا کنیم؟

گم کردن گوشی همواره یک کابوس وحشتناک است، اما ممکن است بتوانید دوباره آن را پیدا کنید.  در این مقاله چند راه برای ردیابی گوشی اندرویدی گم شده معرفی شده است.چگونه گوشی اندرویدی گم شده خود را پیدا کنیم؟ آیا گوشی خود را گم کرده اید؟

نگران نباشید، امروزه  برخلاف گذشته، راه‌های مختلفی برای پیدا کردن گوشی گمشده وجود دارد. همچنین برای رسیدن به این هدف حتی نیازی به نصب برنامه ای روی گوشی اندرویدی خود هم ندارید.  همه دستگاه‌های اندرویدی که در چند سال اخیر وارد بازار شده‌اند دارای یک سیستم ضد سرقت داخلی هستند که به شما امکان می‌دهد در صورت گم شدن یا ربوده شدن بتوانید آنها را ردیابی کنید.
چگونه گوشی اندرویدی گم شده خود را پیدا کنیم؟
همه تلفن‌ها و تبلت‌های اندرویدی با ویژگی Google’s Find My Device ارائه می‌شوند.  این ویژگی به شما امکان می دهد موقعیت مکانی گوشی خود را ردیابی کرده یا صدایی از آن پخش کنید، بنابراین در صورت گم شدن یا دزدیده شدن، به راحتی میتوانید آن را پیدا کنید.
برای راه اندازی Find My Device در تلفن Android خود نیازی به انجام هیچ کاری ندارید.  هنگامی که برای اولین بار وارد حساب Google در تلفن همراه خود می شوید، این ویژگی به طور خودکار در پس زمینه تنظیم می شود.

تلفن Android گم شده شما باید به Wi-Fi یا داده های تلفن همراه متصل باشد تا ویژگی Find My Device کار کند.  بدون دسترسی به اینترنت، فقط می توانید آخرین مکان ثبت شده تلفن را مشاهده کنید.

  1. برنامه Find My Device را در تلفن Android دیگری باز کنید.
    اگر این دستگاه متعلق به شما است، حساب Google خود را انتخاب کرده و وارد شوید.
    همچنین می توانید از تلفن اندرویدی دوست یا خانواده خود برای ردیابی گوشی دزدیده شده‌تان استفاده کنید.  در برنامه Find My Device از گزینه Sign in as guest استفاده کنید و با حساب Google تلفن Android گمشده خود وارد شوید.
    اگر با چندین دستگاه به طور همزمان به حساب گوگل خود وصل شده‌اید، دستگاهی را که می‌خواهید ردیابی کنید، از برگه بالا انتخاب کنید.
    برنامه Find My Device سعی می کند تلفن اندرویدی گم شده شما را ردیابی کند.  اگر دستگاه غیر قابل دسترسی باشد، آخرین مکان تقریبی آن نمایش داده می شود.  برای مشاهده شماره IMEI، روی گزینه i در کنار نام دستگاه ضربه بزنید.
    اگر تلفن خود را در همین حوالی گم کرده اید، از گزینه Play Sound برای زنگ زدن آن استفاده کنید تا بتوانید مکان آن را پیدا کنید.  دستگاه شما حتی در حالت بی صدا به مدت پنج دقیقه ، شروع به زنگ زدن خواهد کرد.
  2. از گزینه «Secure Device» برای قفل کردن دستگاه، خروج از حساب Google خود و نمایش پیامی در صفحه قفل استفاده کنید.
  3. دسترسی به موقعیت مکانی را در تلفن Android خود غیرفعال نکنید، زیرا Find My Device به این ویژگی متکی است.  این سرویس بدون دسترسی به موقعیت مکانی دستگاه، نمی تواند موقعیت مکانی دقیقی برای تلفن شما ارائه کند.

راه‌های متعددی برای یافتن آیفون گمشده وجود دارد، از جمله برنامه . Find My iPhone  این ویژگی حتی به صورت آفلاین نیز کار می کند، بنابراین شانس پیدا کردن آیفون گم شده شما بیشتر از یک دستگاه اندرویدی است.

چگونه گوشی گم شده خود را با استفاده از رایانه شخصی خود ردیابی کنیم؟

برای ردیابی تلفن گمشده خود می توانید از طریق وب روی رایانه شخصی یا لپ تاپ خود به Find My Device Google دسترسی داشته باشید.
وب‌سایت Find My Device را در رایانه شخصی خود باز کنید.  با حساب Google مرتبط با تلفن دزدیده شده یا گم شده خود وارد سیستم شوید.

دستگاهی را که می خواهید ردیابی کنید از نوار برگه در بالا انتخاب کنید.  به‌طور پیش‌فرض، Find My Device آخرین مکان دستگاه شما را نشان می‌دهد.
شما می توانید موقعیت مکانی گوشی خود را ردیابی کنید یا صدایی را برای راحت تر پیدا کردن آن پلی کنید.  اگر از نظر فیزیکی نمی توانید به تلفن Android گم شده خود دسترسی پیدا کنید، از گزینه Secure Device برای قفل کردن آن استفاده کنید.  این کار از دستبرد دزد به داده های ذخیره شده شما در تلفن جلوگیری می کند.

اگر احتمال پیدا کردن تلفن Android گمشده‌ شما کم است یا داده‌های حساسی وجود دارد که نباید در دستان افراد ناشناس قرار گیرد، از گزینه Erase device برای پاک کردن آن استفاده کنید.  برای تأیید این مرحله باید رمز عبور حساب Google خود را وارد کنید.  اما توجه داشته باشید که داده های دستگاه شما تنها زمانی پاک می شود که به اینترنت متصل شود.
به غیر از تلفن‌ها، می‌توانید از Find My Device برای ردیابی ساعت‌های Wear OS و تبلت‌های Android نیزاستفاده کنید.

چگونه گوشی گمشده سامسونگ خود را ردیابی کنیم؟

گوشی های سامسونگ دارای مکانیسم ضد سرقت و ردیابی خاص خود هستند که به آن Find My Mobile می گویند.  این سرویس مشابه سرویس Find My Device گوگل است اما دارای مزایای خاصی نیز هست.

  1. Find My Mobile از شما می خواهد که در دستگاه Galaxy خود وارد حساب سامسونگ خود شوید.
  2. در رایانه یا تلفن خود به وب‌سایت Find My Mobile بروید.
  3. به همان حساب سامسونگ که در تلفن گم شده خود استفاده می کنید وارد شوید.
  4. نوار کناری در سمت چپ همه دستگاه‌های مرتبط با حساب شما را نشان می‌دهد.  گوشی گم شده خود را از این قسمت انتخاب کنید.
  5. سپس نقشه به طور خودکار به روز می شود تا آخرین مکان ثبت شده تلفن را نشان دهد.


اگر تلفن در حال حرکت باشد، می‌توانید از گزینه ردیابی موقعیت مکانی برای بررسی موقعیت مکانی آن به فاصله زمانی هر ۱۵ دقیقه استفاده کنید.

در مقایسه با Find My Device گوگل، سیستم ضد سرقت Find My Mobile سامسونگ نیز دارای برخی ویژگی های پیشرفته است.  می توانید تماس ها و پیام ها را از تلفن گم شده خود بازیابی کنید، موقعیت مکانی آن را ردیابی کنید و حتی آن را در حالت حداکثر صرفه جویی در مصرف انرژی قرار دهید تا میزان مصرف باتری آن را کاهش دهید تا بتوانید آن را برای مدت طولانی تری ردیابی کنید.

در تلفن های جدیدتر سامسونگ، Find My Mobile حتی از ویژگی ردیابی آفلاین نیز پشتیبانی می کند.  این گزینه به تلفن شما امکان می‌دهد حتی زمانی که به Wi-Fi یا داده تلفن همراه متصل نیست، موقعیت مکانی خود را از راه دور ارسال کند.  این ویژگی با پینگ کردن سایر تلفن‌های گلکسی نزدیک از طریق بلوتوث و انتقال مکان گوشی گمشده با استفاده از آنها نیز کار می‌کند.

آیا می توانیم تلفن اندرویدی گم شده خود را با استفاده از شماره تلفن خود پیدا کنیم؟

متأسفانه پاسخ منفی است.  هیچ ابزار آنلاینی وجود ندارد که به شما امکان دهد تلفن گم شده خود را با استفاده از شماره خود ردیابی کنید.  فقط سازمان های مجری قانون این قابلیت را دارند زیرا در غیر این صورت حریم خصوصی افراد به خطر می افتد. بنابراین، حتی اگر تلفن خود را با سیم کارت خود در داخل آن گم کنید، نمی توانید آن را ردیابی کنید.

به طور مشابه، نمی توانید از شماره IMEI گوشی برای ردیابی آن استفاده کنید.  می‌توانید با اپراتور شبکه یا سازمان‌های مجری قانون تماس بگیرید، زیرا آنها ابزارها و مجوز های لازم برای برای این کار را دارند.
شما همیشه نمی توانید تلفن گم شده خود را ردیابی کنید.

چگونه گوشی اندرویدی گم شده خود را پیدا کنیم؟
چگونه گوشی اندرویدی گم شده خود را پیدا کنیم؟

به لطف Find My Device، می‌توانید تلفن Android گم شده یا دزدیده شده خود را ردیابی کنید.  اما از آنجایی که این ویژگی برای کار کردن به اتصال Wi-Fi فعال یا اتصال داده تلفن همراه نیاز دارد، روش قطعی به حساب نمی آید.  رباینده می تواند پس از سرقت گوشی شما سیم کارت آن را خارج کرده تا ردیابی آن را سخت تر کند.

بنابراین، همیشه توصیه می شود که گوشی خود را در جیب خود بگذارید و از آن در مکان های عمومی زیاد استفاده نکنید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس