چگونه یک وبلاگ در اینستاگرام راه اندازی کنیم: 7 نکته برای مبتدیان

30
0
وبلاگ در اینستاگرام

وبلاگ نویسی روشی محبوب برای افراد است تا زندگی خود را به اشتراک بگذارند و در مورد موضوعات مورد علاقه خود بحث کنند. علاوه بر سازندگان وب سایت مانند WordPress و Squarespace، باید نحوه استفاده از رسانه های اجتماعی برای ایجاد حضور آنلاین خود را نیز در نظر بگیرید. راه اندازی وبلاگ در اینستاگرام را یاد بگیرید.

اینستاگرام از فضایی صرف برای اشتراک‌گذاری عکس‌ها به یک پلتفرم چند رسانه‌ای تبدیل شده است که به شما امکان می‌دهد به مخاطبان بالقوه زیادی دسترسی پیدا کنید. صرف نظر از علایق خود، احتمالاً می توانید افرادی همفکر با رویکرد درست پیدا کنید.

راه اندازی وبلاگ در اینستاگرام مستلزم انجام بازی طولانی مدت است و این نکات به شما کمک می کند تا سفر خود را شروع کنید.

1. از یک اکانت ایجادکننده یا کسب و کار استفاده کنید

هنگامی که تصمیم گرفتید یک وبلاگ در اینستاگرام راه اندازی کنید، اولین قدم – پس از ایجاد یک اکانت کاربری – استفاده از یک اکانت کاربری سازنده یا تجاری است. هنگامی که اکانت خود را به این تغییر می دهید، به چندین ابزار تجزیه و تحلیل مفید دسترسی خواهید داشت. به عنوان مثال، می توانید ببینید که در هفت روز گذشته چند نفر پروفایل شما را مشاهده کرده اند.

تجزیه و تحلیل های دیگری که به آنها دسترسی خواهید داشت عبارتند از:

. روزهایی که در آن بیشترین نامزدی را دارید.

. تعداد اکانت هایی که در یک بازه زمانی معین به آنها رسیده اید.

. اینکه چگونه تعداد فالوورهای شما در یک دوره معین تغییر کرده است.

برای راه اندازی یک اکانت کاربری تجاری یا سازنده در اینستاگرام، این مراحل را دنبال کنید.

در اپلیکیشن اینستاگرام به پروفایل خود بروید. سپس آیکون را با سه خط افقی در گوشه بالا سمت راست انتخاب کنید.

روی تنظیمات و حریم خصوصی کلیک کنید.

به قسمت For حرفه ای ها بروید و Account type and tools را انتخاب کنید.

روی Switch to Professional Account کلیک کنید.

دسته ای را که می خواهید اکانت خود را برای آن تغییر دهید انتخاب کنید. اگر می‌خواهید این ویژگی در پروفایل شما باشد، نمایش در پروفایل را روشن کنید.

وقتی تمام شد گزینه Done را بزنید.

هنگامی که وبلاگ خود را راه اندازی کردید، می توانید از دوستان خود دعوت کنید تا شما را در اینستاگرام دنبال کنند و از کار شما حمایت کنند.

2. یک طاقچه را انتخاب کنید

شما برای جلب توجه با میلیاردها اکانت اینستاگرام دیگر رقابت می کنید، بنابراین باید به کاربران دلیلی برای دنبال کردن پروفایل خود بدهید. یکی از راه‌هایی که می‌توانید این کار را انجام دهید این است که کاملاً واضح و شفاف درباره آنچه صحبت می‌کنید صحبت کنید.

شما به عنوان یک وبلاگ نویس مبتدی به جایگاه مناسبی نیاز ندارید، اما باید موضوعی را انتخاب کنید که به آن علاقه مند هستید. همانطور که بیشتر پست می گذارید، بهتر متوجه خواهید شد که مخاطبان شما چه چیزهایی را دوست دارند و چه چیزهایی را دوست ندارند – به همراه کارهایی که انجام می دهید و انجام نمی دهید. دوست ندارم هنگامی که این اطلاعات را در اختیار دارید، می توانید محتوای خود را مطابق با آن تنظیم دقیق کنید.

اگر مطمئن نیستید که با کدام جایگاه شروع کنید، در اینجا مواردی وجود دارد که می توانید بررسی کنید:

. مسافرت رفتن

. خودسازی

. عکاسی

اگر سفر را انتخاب می کنید، ممکن است بخواهید نکات برتر عکاسی سفر ما را بررسی کنید. به این ترتیب، می توانید پست های جذاب تری برای تعامل کاربران ایجاد کنید.

هنگام ایجاد اکانت وبلاگ اینستاگرام خود، ارزش آن را دارد که در بیو خود چه کاری انجام می دهید.

3. داستان های خود را با چرخ فلک بگویید

چرخ فلک ها روشی عالی برای بیان یک داستان با تصاویر ثابت یا گرافیک هستند. می توانید با هر پست تا 10 عدد اضافه کنید، که برای توضیح نکته ای که می خواهید بیان کنید کافی است. سعی کنید خود را به یک پاراگراف در هر چرخ فلک محدود کنید. انجام این کار باعث می شود محتوای شما قابل هضم تر شود.

می‌توانید از چرخ فلک‌ها برای ارائه نکات مفید استفاده کنید، و همچنین برای تنظیم زمینه موقعیتی که تجربه کرده‌اید مفید هستند. راه دیگری که می توانید از چرخ فلک ها استفاده کنید، خلاصه کردن سفر اخیر است، و همچنین ممکن است بخواهید به اشتراک گذاری آمار جالبی که پیدا کرده اید فکر کنید.

ما راهنمای ایجاد پست‌های چرخ فلک اینستاگرام با Adobe InDesign را برای کسانی از شما که می‌خواهید طرح‌های خود را به سطح بالاتری ببرید، داریم.

4. محتوای ویدیویی را نادیده نگیرید

محتوای ویدیویی در سال‌های 2021 و 2022 تمرکز زیادی روی اینستاگرام داشت و آینده این پلتفرم احتمالاً ترکیبی از عکس‌ها و ویدیوها را در بر خواهد گرفت. با در نظر گرفتن این موضوع، نباید حلقه های اینستاگرام را به طور کامل نادیده بگیرید.

شما می توانید انواع حلقه های اینستاگرام را برای وبلاگ خود ایجاد کنید. به عنوان مثال، می توانید نکات سریع را به همراه محتوای پشت صحنه به اشتراک بگذارید. همچنین ارزش آن را دارد که در مورد استفاده از حلقه های اینستاگرام برای اشتراک گذاری تصاویر قبل و بعد فکر کنید.

عکس

هنگام ساختن ریلز ها (Reels)، ممکن است لازم باشد آزمایش کنید و ببینید چه چیزی برای شما بهتر است. مهمترین چیز این است که هر محتوایی که منتشر می کنید عمدی باشد. اگر می‌خواهید متمایز شوید، مجموعه‌ای از ایده‌های Reels را داریم که باید آنها را امتحان کنید.

5. زیرنویس های جذاب بنویسید

هنگام اجرای یک وبلاگ در اینستاگرام، ایجاد محتوای بصری شما تنها یک تکه از پازل است. زیرنویس‌های شما نیز باید جذاب باشند و توضیح دهند که در هر یک از پست‌های شما چه می‌گذرد.

کپشن های اینستاگرام باید به راحتی خوانده شوند و ارزش آن را دارد که از جملات کوتاه تر و متن های کوچکتر استفاده کنید. برای توضیحات پیچیده‌تر، متن خود را به نقاط گلوله یا بخش‌های شماره‌دار تقسیم کنید.

به‌جای تلفن هوشمند، زیرنویس‌های خود را در رایانه یا تبلت بنویسید. به این ترتیب، دریافت یک نمای کلی از همه چیز آسان تر می شود. همچنین ارزش دارد که زیرنویس‌های خود را از طریق یک غلط‌گیر املا اجرا کنید تا مطمئن شوید که بدون خطا هستند.

6. سعی کنید فقط به اینستاگرام اعتماد نکنید

اینستاگرام یک پایگاه قوی برای افزایش مخاطبان شما فراهم می کند، به خصوص اگر در وبلاگ نویسی مبتدی هستید. با این حال، باید سعی کنید فقط به اینستاگرام اعتماد نکنید.

وقتی در پلتفرم پست می‌کنید، مالک هیچ یک از محتوایی که منتشر می‌کنید نیستید. شما همچنین تحت تأثیر تغییرات الگوریتمی هستید و اینستاگرام می تواند در برخی موارد بدون هشدار قبلی اکانت کاربری شما را به حالت تعلیق درآورد.

تنوع بخشیدن به جایی که مخاطبان شما می توانند شما را پیدا کنند ایده خوبی است. برای مثال، لینکی به خبرنامه خود در بیو خود اضافه کنید. شما همچنین می توانید یک وب سایت برای هاست محتوای طولانی تر ایجاد کنید و گزینه های متعددی دارید. این شامل:

. وردپرس

. فضای مربعی

. روح

. Wix

یک طرح رنگ ثابت را انتخاب کنید

عکس

اگرچه یک موضوع ثابت به اندازه سال 2019 و قبل از آن ضروری نیست، داشتن یک زیبایی شناسی که به راحتی قابل شناسایی است باعث می شود که دنبال کنندگان برند شما را راحت تر به خاطر بسپارند. علاوه بر این، شما همچنین مجموعه ای واضح از دستورالعمل ها را خواهید داشت که می توانید هنگام تولید پست های جدید از آنها پیروی کنید.

هنگام انتخاب یک طرح رنگ در اینستاگرام، استفاده از دو یا سه رنگ مشابه ایده خوبی است. همچنین ممکن است متوجه شوید که انتخاب یک سبک عکس خاص مفید است و می توانید همه چیز را در مورد استفاده از عکاسی برای ایجاد زیبایی اینستاگرام خود بخوانید.

اگر ریلز‌ها (Reels) را پست می‌کنید، می‌توانید جلدهایی برای آن‌ها طراحی کنید تا مطمئن شوید که با بقیه فید شما مطابقت دارند.

با این نکات وبلاگ خود را راه اندازی کنید و در اینستاگرام راه اندازی کنید

راه اندازی وبلاگ در اینستاگرام می تواند چالش برانگیز باشد، اما همچنین فرصتی بزرگ برای سرگرمی و صحبت در مورد موضوعاتی است که به آنها علاقه دارید. شما می توانید با تعیین اینکه در فید خود در مورد چه چیزی بحث خواهید کرد، و همچنین خود را تنها در یک شکل از رسانه ها قرار ندهید، به خودتان شروع کنید.

علاوه بر اینستاگرام، باید یک یا دو پلتفرم دیگر را برای رشد و پرورش مخاطبان خود انتخاب کنید. به این ترتیب، شانس بیشتری برای محافظت از وبلاگ خود در آینده و لذت بردن از موفقیت طولانی مدت خواهید داشت.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس