کارهایی که می‌توانید با فتوشاپ در آیفون انجام دهید

80
0
فتوشاپ در آیفون

Adobe Photoshop پلتفرم مورد علاقه بسیاری از عکاسان برای ویرایش عکس است. آیا می‌دانستید که علاوه بر برنامه رایانه، می‌توانید از نسخه ای از برنامه در آیفون خود نیز استفاده کنید؟ در ادامه قابلیت های فتوشاپ در آیفون را بررسی کرده ایم.

Photoshop Express در App Store موجود است. دانلود و استفاده از آن رایگان است. تا اواسط سال 2021، می‌توانستید دو برنامه دیگر مرتبط با فتوشاپ را نیز دانلود کنید، اما این ابزارها اکنون در یک رابط واحد یکپارچه شده‌اند.

با حذف دو برنامه فتوشاپ توسط Adobe، دانستن اینکه چه کارهایی را می‌توانید با این پلتفرم انجام دهید، کمی مشکل است. دقیقاً چه کاری می‌توانید با فتوشاپ در آیفون انجام دهید؟ آیا هنوز هم می‌توانید از Photoshop Fix و Photoshop Mix به هر شکلی استفاده کنید؟ بیایید بررسی کنیم.

کدام برنامه های فتوشاپ را می‌توانید در آیفون دریافت کنید؟

در زمان نگارش این مقاله در مهر ماه ۱۴۰۱، یک برنامه رسمی فتوشاپ برای دستگاه های آیفون در دسترس است: Adobe Photoshop Express.

Photoshop Express بسیاری از توابع را در اختیار شما قرار می‌دهد که میتوانید در برنامه دسکتاپ پیدا کنید. این کار را در یک رابط کاربر پسند انجام می‌دهد. اگر قبلاً از Lightroom استفاده کرده باشید، متوجه خواهید شد که با Photoshop Express شباهت های زیادی دارد. مقاله مقایسه فتوشاپ با لایت روم را بخوانید.

می‌توانید Adobe Photoshop Express را به صورت رایگان دانلود کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک حساب کاربری Adobe ایجاد کنید. توجه داشته باشید که برای استفاده از این سرویس نیازی به اشتراک پولی Creative Cloud ندارید.

آیا Photoshop Mix و Photoshop Fix هنوز در دسترس هستند؟

در 21 ژوئن 2021 Adobe، Photoshop Mix و Photoshop Fix را از App Store حذف کرد. این دو برنامه با Photoshop Express کار می‌کردند، بر روی عملکردهای خاص ویرایش متمرکز بود.

در Photoshop Fix، می‌توانید تصاویر را هر طور که لازم می‌دانید روتوش کنید. به عنوان مثال، برنامه به شما این فرصت را می‌دهد که قسمت های خاصی از عکس خود را روشن و تاریک کنید. علاوه بر این، می‌توانید لکه ها را برطرف کرده و سایر اشیاء اضافی را از عکس خود حذف کنید.

Adobe به طور اختصاصی Photoshop Mix را برای طراحی گرافیک و سایر کارها ایجاد کرد. با استفاده از آن، می‌توانید متن را به عکس های خود اضافه کنید و عکس ها را ترکیب کنید. علاوه بر این، شما توانایی انجام تنظیمات ساده را دارید.

دیگر نمی‌توانید Photoshop Mix یا Photoshop Fix را از App Store دانلود کنید، اما در صورتی که این دو برنامه قبلاً در آیفون شما دانلود شده باشند، همچنان می‌توانید از آنها استفاده کنید. با این حال، شما به‌روزرسانی برای هیچیک از آنها دریافت نخواهید کرد و در صورت بروز مشکلات رفع نخواهد شد. از آنجایی که شما می‌توانید به هر دو ابزار در Photoshop Express دسترسی داشته باشید، استفاده از Mix یا Fix از منظر لجستیکی منطقی نیست.

کارهایی که می‌توانید با فتوشاپ در آیفون انجام دهید

اگر می خواهید یک برنامه ویرایش عکس قوی داشته باشید، Photoshop Express باید مورد علاقه شما باشد. شما به راحتی می‌توانید تصاویر خود را با استفاده از چندین ویژگی پیشرفته تنظیم کنید و تقریباً از هر ویرایشگر آیفون دیگری عملکرد بهتری دارد. در ادامه خلاصه ای از ابزارهای اصلی است که می‌توانید با Photoshop دریافت کنید:

  • ویرایش اولیه: تصاویر را برش دهید، صاف کنید و بچرخانید.
  • نور: نوردهی، کنتراست، هایلایت، سایه ها، سفیدی و سیاهی را در عکس های خود تنظیم کنید. شامل کنتراست، نوردهی و رفع خودکار تعادل رنگ سفید با یک کلیک است.
  • رنگ: دما، رنگ، لرزش و اشباع را تنظیم کنید.
  • جلوه ها: وضوح را تنظیم کنید، به علاوه موارد دیگر.
  • جزئیات: تصاویر خود را تیز کنید. کاربران Adobe Creative Cloud می‌توانند درخشندگی و نویز رنگ را کاهش دهند.
  • اصلاحات: قرمزی چشم حیوان خانگی را برطرف کنید. اگر می‌خواهید در تصویر خود تغییر ایجاد کنید، می‌توانید از چشم های سفارشی نیز استفاده کنید.
  • افزودن متن: Adobe چندین گزینه اضافه کردن متن را در Photoshop Express ارائه می‌دهد. شما می‌توانید هر آنچه را که می‌خواهید اضافه کنید.
  • قاب ها: از میان انواع قاب ها، لبه ها و عکس ها برای افزودن به عکس های خود انتخاب کنید.
  • فیلترها: از میان چندین فیلتر عکس برای ویرایش عکس های خود، از جمله فیلترهایی که برای عکاسی پرتره و طبیعت طراحی شده‌اند، انتخاب کنید.
  • فرمت های فایل: پشتیبانی از فایل های خام و TIFF.
  • کلاژ: به طور خودکار با عکس های ویرایش شده خود در شبکه ها کلاژ ایجاد کنید. از میان نسبت های تصویری مناسب برای رسانه های اجتماعی، انتخاب کنید. برچسب، حاشیه و پس زمینه را به تصاویر خود اضافه کنید.
  • اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی: اشتراک گذاری مستقیم با یک کلیک از Photoshop Express به اینستاگرام، فیسبوک، توییتر و سایر پلتفرم ها
  • واترمارک: اگر می‌خواهید مطمئن شوید که دیگران می‌توانند شما را به راحتی تشخیص دهند، واترمارک به تصاویر خود اضافه کنید.
  • ادغام Creative Cloud: تصاویر خود را در حساب Creative Cloud خود ذخیره کنید.

فتوشاپ ابزارهای زیادی برای ویرایش در آیفون ارائه می‌دهد

بسیار خوب، اگر قبلاً هیچ یک از برنامه ها را در آیفون خود دانلود نکرده باشید، دیگر نمی‌توانید از Photoshop Mix یا Photoshop Fix استفاده کنید. اما با Photoshop Express، همه آنها را در یک برنامه واحد دارید. ویرایش عکس هایتان زمان کمی می‌برد. می‌توانید به راحتی آثار خود را به Camera Roll یا برنامه های دیگر ارسال کنید.

اگر می‌خواهید تصاویر را در تلفن همراه خود ویرایش کنید، Photoshop Express بدون شک بهترین گزینه است. یادگیری کار با آن آسان است و چندین ویژگی برای روتوش ساده یا ویرایش های عمیق تر خواهید یافت.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس