عوض کردن تبلت هر چند وقت یک بار نیاز است؟

58
0
عوض کردن تبلت

چه موقع زمان عوض کردن تبلت است؟ هر سال یکبار؟ هر نسل یکبار یا وقتی که دیگر کار نکرد؟

اپل سالانه یک مدل جدید iPad معرفی می‌کند. در مدل های مختلف iPad Pro، iPad Air، iPad mini یا iPad Vanilla هستند. تولیدکنندگان دیگری مانند سامسونگ، آمازون و لنوو نیز تبلت می‌سازند و هر ساله نسخه های جدیدی را منتشر می‌کنند.

آیا این بدان معناست که باید هر بار که تبلت جدیدی منتشر می‌شود، آن را بخرید؟ چند وقت یکبار باید یک تبلت را ارتقا بدهید؟

عوض کردن تبلت: وقتی دیگر پشتیبانی نشود!

برای اکثر مردم، تبلت ها در درجه اول برای سرگرمی هستند. آنها از صفحه نمایش بزرگتر تبلت برای تماشای فیلم، گوش دادن به موسیقی، بازی کردن یا خواندن کتاب های الکترونیکی استفاده می‌کنند. صفحه نمایش بزرگ آن نیز برای تماس های ویدیویی مفید است، به ویژه بین خانواده ها. بنابراین، اگر از تبلت خود برای این کارها استفاده می‌کنید، نیازی به خرید سالانه مدل جدید ندارید.

برای اکثر کاربران، بهترین زمان برای ارتقاء تبلت زمانی است که دیگر پشتیبانی نمی‌شود. اگر به تبلت های اپل نگاه کنید، نسل اول iPad Pro همچنان پشتیبانی می‌شود و عمری هفت ساله به آن می‌دهد. اگر اهل تبلت های اندرویدی باشید، گروه تب سامسونگ حداقل چهار سال به‌روزرسانی امنیتی دریافت می‌کند.

اگر تبلت شما فقط برای استفاده های ساده در نظر گرفته شده است، این دستگاه ها می‌توانند سال ها برای شما کار کنند. تنها دلیل ارتقای تبلت زمانی است که پشتیبانی از آن به پایان برسد. اگرچه یک تبلت قدیمی هنوز مفید است، اما می‌تواند داده های شما را آسیب پذیر کند زیرا آخرین به‌روزرسانی های امنیتی و سیستم عامل را دریافت نمی‌کند. بنابراین، حتی اگر از تبلت خود مراقبت کرده و زیاد از آن استفاده نمی‌کنید، باید در صورت از دست دادن پشتیبانی آن را ارتقا دهید.

عوض کردن تبلت: هر بار خسارت جبران ناپذیری به آن وارد می‌شود

اگرچه بسیاری از شرکت ها تعمیرات شخص ثالث را برای محصولات خود مسدود می‌کنند، اما این بدان معنا نیست که شما نباید دستگاه های آسیب دیده خود را تعمیر کنید. اگر دستگاه شما دچار آسیب قابل تعمیر، مانند صفحه نمایش شکسته یا خراب شدن باتری شد، باید قبل از اینکه به فکر دور انداختن آن باشید، آن را به مرکز خدمات مورد اعتماد خود ببرید. البته تعمیراتی مانند تعویض LCD هزینه زیادی دارد و معادل نصف قیمت وسیله خواهد بود، که بسیاری از افراد از انجام آن صرف نظر می‌کنند. حتی در صورت تقبل این هزینه باید توجه داشته باشید که بعد از تعویض، مانند روز اول کار نخواهد کرد.

اولین گزینه شما همیشه باید این باشد که آن را به نمایندگی رسمی ببرید. یا اگر به ابزارها مسلط بوده و یک آدم فنی هستید، برنامه تعمیر شخصی سرویس برند را امتحان کنید. اما اگر تعمیر دیگر مقرون به صرفه نیست، این زمانی است که باید دستگاه جدیدی خریداری کنید.

اگر ترجیح می‌دهید از یک دستگاه دست نخورده استفاده کنید، تبلت شکسته خود را حتی پس از خرید یک تبلت جدید دور نیندازید. می‌توانید آن را ارزان تعمیر کنید و از تبلت قدیمی خود برای کارهای دیگر استفاده کنید – مانند یک قاب عکس دیجیتال، یا وسیله تماشای انیمیشن و بازی کودک.

عوض کردن تبلت: هر بار که استفاده از آن مشکل می‌شود

از آنجایی که تبلت ها دارای ساختاری هستند، معمولاً با گذشت هر نسلی قدرتمندتر می‌شوند. برای توسعه دهندگان طبیعی است که از سخت افزار بهبود یافته استفاده کنند. با این حال، سخت افزارهای قدیمی برای اجرای این برنامه های جدید، تحت فشار قرار خواهند گرفت.

اگر برنامه هایی که استفاده می‌کنید سرعت تبلت شما را کاهش می‌دهند، به ارتقای آن فکر کنید. برای مثال، اگر از تبلت خود برای انجام بازی های FPS استفاده می‌کنید و به دلیل اینکه تبلت قدیمی‌تان نمی‌تواند به آن ادامه دهد، دچار تأخیر مکرر می‌شوید، باید تبلت خود را ارتقا دهید. مطلب بهترین تبلت های بازی را بخوانید.

یکی دیگر از دلایل ارتقای تبلت این است که فضای ذخیره سازی شما تمام شده است. اگرچه می‌توانید داده های سیستم و سایر اطلاعات را برای آزاد کردن فضا پاک کنید، اما این کار فقط می‌تواند برای چند مدت برای شما کارساز باشد.

برخی از تبلت ها دارای یک اسلات MicroSD هستند که به شما امکان می‌دهد حافظه آنها را افزایش دهید، اما اکثر مدل های محبوب این ویژگی را ندارند. اگر فضا ندارید و نمی‌توانید برنامه ها و داده های بیشتری را حذف کنید، تنها گزینه شما این است که یک تبلت جدید با ظرفیت ذخیره سازی بیشتر تهیه کنید.

عوض کردن تبلت: نسخه های جدیدتر ویژگی مورد نیاز شما را دارند

اکثر مردم از تبلت های خود برای سرگرمی استفاده می‌کنند، اما گروهی از دستگاه های خود به صورت حرفه ای استفاده می‌کنند. اگر از تبلت خود برای کار استفاده می‌کنید، و تبلت نسل جدید دارای ویژگی هایی است که کار شما با راحت تر می‌کند، باید ارتقا دهید.

به عنوان مثال، اگر شما یک گرافیست هستید که از iPad 4 برای خلق آثار هنری استفاده می‌کنید، ارتقا به iPad Pro با Apple Pencil برای شما مفید خواهد بود. اگر از نسل چهارم iPad Pro با تراشه Apple A12Z برای ویرایش ویدیو استفاده می‌کنید، iPad Pro مجهز به اپل M1 ارتقای ارزشمندی خواهد بود، زیرا عملکرد بسیار خوبی را به همراه دارد و به شما امکان می‌دهد بهره‌وری بیشتری داشته باشید.

با این حال، اگر تبلتی ویژگی جدیدی دارد که آن را می‌خواهید ولی لزوما به آن نیاز ندارید، عقلانی نیست که آن را بخرید. اگر تبلت قدیمی شما دیگر پاسخگوی نیازهای شما نیست، پس منطقی است که به سراغ ارتقاء بروید. اما اگر تبلت جدیدی را فقط به خاطر آن ویژگی جدید خریداری می‌کنید، ابتدا باید قیمت خرید آن تبلت جدید و ارزشی که به کار شما می‌افزاید را در نظر بگیرید.

نسل های دیگر

اگر بودجه دارید، یا اگر شرکت شما هزینه تجهیزات شما را پرداخت می‌کند، منطقی است که دستگاه های خود را به صورت یکسال درمیان ارتقا دهید. به این ترتیب، مطمئن می‌شوید که بهترین تجهیزات را برای نیازهای خود دارید.

حتی اگر بتوانید هزینه آن را بپردازید، ارتقاء تبلت خود هر زمان که یک تبلت جدید معرفی می‌شود منطقی نیست. تبلت ها گرانقیمت هستند و قیمت های آن تا 999 دلار برای iPad Pro 12.9 اینچی بالا می‌رود. علاوه بر این، بیشتر ارتقاهای نسلی، تکاملی هستند و بهبودهای تدریجی را اضافه می‌کنند که تفاوت چشمگیری با نسل قبلی ندارند.

زمانی که اپل iPad Pro مجهز به M1 را عرضه کرد، به دلیل تفاوت زیادی که با نسل قبل داشت، توصیه شد که به آخرین نسل iPad Pro ارتقا دهید، حتی اگر تبلت شما فقط یک نسل از آن عقب بود.

بالاخره هر چند وقت یک بار نیاز به ارتقا دارید؟

اگرچه ممکن است وسوسه انگیز باشد که هر بار که تبلت جدیدی عرضه می‌شود، تبلت خود را ارتقا دهید، اما انجام این کار منطقی نیست. حداقل باید تبلت خود را برای حداقل یک نسل قبل از ارتقا به آخرین نسخه نگه دارید.

همچنین باید موارد استفاده خود را قبل از خرید در نظر بگیرید. به هر حال، فناوری قویتر می‌شود و به این دستگاه ها اجازه می‌دهد بیشتر دوام بیاورند. بنابراین، اگر دستگاه فعلی شما هنوز به خوبی کار می‌کند، ممکن است نیازی به ارتقا نداشته باشید.

اگر واقعاً می‌خواهید تبلت خود را سالانه ارتقا دهید، می‌توانید این کار را انجام دهید زیرا کسی جلوی شما را نمی‌گیرد. توجه کنید که می‌توانید دستگاه خود را بفروش برسانید. به این ترتیب، مقداری در هزینه خرید تبلت جدید خود صرفه جویی می‌کنید.

از طرف دیگر، می‌توانید تبلت قدیمی خود را به کسی که به آن نیاز دارد بفروشید یا هدیه دهید. اما هر آنچه را که انتخاب می‌کنید، مطمئن شوید که تمام داده ها را از تبلت قدیمی خود حذف کرده اید تا از امنیت اطلاعات شخصی خود اطمینان حاصل کنید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس