کالاف دیوتی نیز سزاوار دریافت مستر چیف کالکشن مخصوص به خودش است

98
0
کالاف دیوتی نیز سزاوار دریافت مستر چیف کالکشن مخصوص به خودش است

طی این سال‌ها بازی‌های Call of Duty زیادی وجود داشته‌اند، اما هیچ راه آسانی برای بازی کردن همه آن‌ها وجود ندارد. سازندگان می‌توانند با نیم نگاهی به مستر چیف کالکشن این نقصان را اصلاح کنند. چرا که کالاف دیوتی نیز سزاوار دریافت مستر چیف کالکشن مخصوص به خودش است. در ادامه با اول نیوز همراه باشید.

بازی‌های Call of Duty زیادی در طول این سال‌ها وجود داشته‌اند و این سری هیچ نشانه‌ای از توقف ندارد. از سال 2005، اکتیویژن هر سال یک نسخه‌ی جدید کالاف دیوتی را منتشر می‌کند. از صحنه‌های نبرد جنگ جهانی دوم تا یک ماجراجویی علمی تخیلی در فضا! در طول مسیر، چند زیرمجموعه نیز در فرنچایز بزرگ‌تر Call of Duty وجود داشته‌اند که بر داستان‌های مختلف تمرکز دارند و باید راه بهتری برای دسترسی به برخی از عناوین قدیمی‌تر آن‌ها وجود داشته باشد.

چرخه حیات یک بازی Call of Duty تا انتشار نسخه بعدی ادامه می‌یابد، و این بدان معناست که یک بازی معمولاً حدود یک سال طول می‌کشد تا گرد و غبار خود را بتکاند و بایگانی شود. با این حال، این بازی‌ها سزاوار چنین سرنوشتی نیستند. یکی از بهترین راه‌ها برای درخشش مجدد آن‌ها، اتخاذ مدلی است که توسط Halo: The Master Chief Collection ایجاد شده است. رویکردی که جان تازه‌ای در کل فرنچایز دمید و به عنوان نامه‌ای عاشقانه برای طرفداران شوتر اول شخص عمل کرد. این مهم باید برای Call of Duty نیز اتفاق بیفتد.

کالاف دیوتی نیز سزاوار دریافت مستر چیف کالکشن مخصوص به خودش است

مجموعه‌های فرعی Call of Duty باید با هم باندل شوند

در فرنچایز بزرگ Call of Duty، دو زیرمجموعه اصلی وجود دارند. Treyarch مسئولیت سری Black Ops را بر عهده دارد و Infinity Ward بازی‌هایی را تحت عنوان Modern Warfare می‌سازد. هر دو به نقطه کانونی فرنچایز Call of Duty تبدیل شده‌اند، با  نسخه‌ی جدیدی که در هر یک مجموعه تقریباً هر سال یا یک سال در میان منتشر می‌شود. برخی از بهترین عناوین Call of Duty در هر کدام از این مجموعه‌ها گنجانده شده‌اند و طرفداران سزاوار راهی بهتر برای تجربه آن‌ها هستند.

سری Black Ops یک داستان کاملاً مرتبط را روایت می‌کند که رویدادهای جنگ جهانی دوم، جنگ سرد، آینده نزدیک و آینده دور را پوشش می‌دهد. این مجموعه در سال 2008 با World At War شروع شد و تا سال 2020 با Black Ops Cold War ادامه یافت. تقریباً هر نسخه بسیار متفاوت از نسخه‌ی قبلی است و بسیاری از مکانیک‌های آن را متنوع کرده است. Black Ops 4 شاید بزرگ‌ترین انحراف از بقیه سری باشد. چرا که تصمیم گرفت به طور کلی داستان مجموعه را کنار بگذارد.

مجموعه‌ی Modern Warfare گیم پلی شوتر اول شخص را وارد دوران مدرن کرد. ماجراجویی این مجموعه بازی در سال 2007 با Call of Duty 4: Modern Warfare شروع شد و در حال حاضر توسط Infinity Ward با یک زیر سری جدید بازآفرینی یا ریبوت شده است. اتفاقی که در سال 2019 شروع شد و بازتعریف مدرن وارفر است. این مجموعه باعث محبوبیت برخی از نمادین‌ترین شخصیت‌های Call of Duty مانند Captain Price و Soap شده است. همچنین برخی از محبوب‌ترین نقشه‌های چند نفره را میزبانی می‌کند. در حال حاضر، این مجموعه یعنی مدرن وارفر تنها مجموعه‌ای در فرنچایز است که هم کمپین‌های ریمستر شده و هم ریبوت را دریافت می‌کند.

هر دوی این زیرمجموعه‌ها شامل برخی از محبوب‌ترین عناوین Call of Duty می‌شوند. اما در حال حاضر تنها راه برای خرید همه آن‌ها، دریافت باندل فرنچایز Call of Duty با قیمت بیش از 900 دلار در Steam است! حتی اگر بازیکنان تصمیم بگیرند که بازی ها را به صورت جداگانه خریداری کنند، باز هم یک پول هنگفت و قابل توجه را باید برای تجربه خط داستانی کامل کالاف دیوتی پرداخت کنند.

بازی Halo: The Master Chief Collection کل سری Halo را تا Halo 5: Guardians جمع کرده است و آن را در یک بسته با دسترسی آسان قرار داده. داستان هر بازی دست نخورده در کالکشن وجود دارد و Halo 2 به طور کامل ریمستر شد. علاوه بر این، این مجموعه دارای بخش چند نفره است که از نسخه‌های مختلف هیلو پشتیبانی می‌کند. این یک مثال عالی از نحوه انجام یک باندل درجه یک است، و Call of Duty باید رویکرد مستر چیف کالکشن را با مجموعه‌های فرعی خود تقلید کند.

کالکشن مجموعه Black Ops یا Modern Warfare می‌تواند پنج بازی مختلف را در هر دو زیرمجموعه Black Ops و Modern Warfare قرار دهد. این مقدار یک بازی کمتر از تعداد بازی‌هایی است که Halo: The Master Chief Collection در خود دارد. قرار دادن همه‌ی داستان‌ها و بخش‌های چند نفره برای هر کدام از بازی‌ها می‌تواند شگفتی بزرگی را برای طرفداران Call of Duty ایجاد کند.

گوست

سایر بازی‌های Call of Duty نیز می‌توانند باندل مخصوص داشته باشند

مجموعه‌ی Call of Duty تنها از Modern Warfare یا Black Ops تشکیل نشده است. بازی‌های مستقل زیادی وجود دارند که سزاوار بررسی امکان دریافت باندل هستند. در حالی که Treyarch و Infinity Ward سخت به کار خود ادامه می‌دهند، Sledgehammer Games در طی این سال‌ها روی پروژه‌هایی مستقل مانند Advanced Warfare، WW2 و Vanguard کار کرده است. البته که این تنها استودیویی نیست که پروژه‌های مستقلی برای کالاف دیوتی ساخته است. استودیوی Infinity Ward نیز روی بازی‌های کالاف دیوتی Ghosts و Infinite Warfare کار کرده است. درست است که این عناوین بخشی از یک سری گسترده‌تر نیستند، اما کالکشنی الهام گرفته از Halo که شامل همه‌ی آن‌ها می‌شود نیز می‌تواند بسیار عالی باشد.

علاوه بر این، مجموعه‌ای از بازی‌های کلاسیک Call of Duty نیز وجود دارند که از قبل از اینکه Call of Duty 4: Modern Warfare سری را در مسیر جدیدی قرار دهد، هیچ توجهی به آن‌ها صورت نگرفته است. سه عنوان مختلف در طول جنگ جهانی دوم وجود داشته‌اند که همه چیز را شروع کرده‌اند. این بازی‌ها به هیچ وجه به سطح بازی‌های جدیدتر Call of Duty نزدیک نیستند، اما بدون این عناوین اصلی، احتمالاً امروز مجموعه‌ی Call of Duty وجود نداشت. بنابراین باید در قالب یک باندل به نوعی از آن‌ها تجلیل شود.

تعداد زیادی بازی Call of Duty مختلف با پتانسیل برای باندل شدن وجود دارند. Halo: The Master Chief Collection نشان داد که باندل‌های غول‌پیکر شوتر اول شخص با بخش چندنفره جواب می‌دهند و Call of Duty نیز باید از آن پیروی کند. هیچ‌کس نمی‌خواهد بیش از 900 دلار برای انجام برخی بازی‌های قدیمی بپردازد. اما این تنها گزینه‌ی موجود برای کسانی است که می‌خواهند این فرنچایز را از ابتدا تجربه کنند. کالکشن کالاف دیوتی همه این‌ها را تغییر می‌دهد، البته به شرطی که اکتیویژن از هم‌اکنون دست به کار شود.

نظر شما در این خصوص چیست دوستان؟ قبول دارید که کالاف دیوتی نیز سزاوار دریافت مستر چیف کالکشن مخصوص به خودش است؟ لطفاً دیدگاه‌های خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع

امتیاز این مطلب
رضا خلف چعباوی
نوشته شده توسط

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس