بازی Ryse: Son of Rome شایسته‌ی شانس مجدد است

77
0
بازی Ryse: Son of Rome شایسته‌ی شانس مجدد است

بازی Ryse: Son of Rome شایسته‌ی شانس مجدد است. این بازی یک عنوان هنگام عرضه‌ی ایکس باکس وان بود که اکنون به حال خود رها شده است. اما حرف ما این است که Crytek باید Crysis را کنار بگذارد و به Ryse یک شانس دیگر بدهد. در ادامه با اول نیوز همراه باشید.

شروع نسل جدیدی از کنسول‌های بازی ویدیویی همیشه مجموعه‌ای از عناوین هنگام عرضه را به همراه دارد که برای نمایش قدرت این سیستم‌های جدید ساخته شده‌اند. برخی از این عناوین تبدیل به شاهکاری کلاسیک مانند Halo: Combat Evolved می‌شوند، در حالی که برخی دیگر به سرعت فراموش می‌شوند. لانچ ایکس باکس وان نیز از این قاعده مستثنی نبود چرا که شاهد انتشار بازی‌های زیادی در آن بازه بودیم. بازی‌هایی که به سرعت به فراموشی سپرده شدند. یکی از این عناوین Ryse: Son of Rome بود. یک عنوان تک نفره پر ایراد اما سرگرم کننده که در روم باستانی جریان داشت.

بازی Ryse: Son of Rome توسط Crytek، استودیو سازنده سری محبوب Crysis ساخته شده است. این بازی گیمرها را در قامت یک ژنرال رومی به نام ماریوس تیتوس قرار می‌داد و آن‌ها را مجبور می‌کرد راه خود را در نبردهای بزرگ در سراسر روم باستان باز کنند. داستان و جلوه‌های بصری رایس توسط منتقدان تحسین شد، اما بسیاری احساس کردند که گیم پلی بازی تکراری است. این بازی همچنین ثابت کرد که انتظارات فروش را برآورده نمی‌کند و هر گونه امیدی برای ادامه آن از بین رفته است. با این حال، بازی در زمان بسیار محدودی سرگرم کننده بود و داستان متفاوتی که خلق کرد باید بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.

بازی Ryse: Son of Rome شایسته‌ی شانس مجدد است

بازی Ryse: Son of Rome عنوانی پر ایراد اما سرگرم کننده بود

داستان Ryse: Son of Rome زمانی آغاز شد که ماریوس تیتوس تلاشی را برای انتقام خون خانواده‌اش آغاز کرد. هنگامی که او در صفوف ارتش روم حرکت می‌کرد و از رم در برابر تهاجمات بربرها دفاع می‌کرد، ما داستان او را دنبال می‌کردیم. بازیکنان باید در سراسر روم باستان با این مهاجمان مبارزه می‌کردند، و به زودی راز بزرگ‌تری را در بازی کشف کردند. آن‌ها مجبور بودند جنگجویان افسانه‌ای و حتی خود امپراتور را از بین ببرند تا اطمینان حاصل شود که روم آینده‌ای روشن خواهد داشت. در طول مسیر، آن‌ها همچنین با خدایان مختلفی روبرو شدند که یا به تلاش آن‌ها برای انتقام کمک کردند یا مانع شدند.

داستان Ryse: Son of Rome نقطه برجسته بازی بود و صداگذاری قوی آن را تقویت می‌کرد. دنیایی که کرایتک ساخت و شخصیت‌هایی که در آن زندگی می‌کردند همگی بسیار جذاب بودند. بازی تقریباً شبیه یک فیلم قابل تعامل بود و واقعاً به نشان دادن قدرت Xbox One کمک کرد. با این حال، یک بازی فقط به اندازه گیم پلی آن قوی است و ثابت شد که گیم پلی رایس بسیار ناقص است.

گیم پلی بازی Ryse: Son of Rome به سراغ ژانر هک اند اسلش با دوربین سوم شخص رفت. بازیکنان در میدان نبرد با استفاده از شمشیر و سپر می‌جنگیدند و مبارزه مبتنی بر ترکیب چند ضرب بود. وقتی بازیکنان به دشمنان آسیب می‌زدند، می‌توانستند یک چند ضرب را فعال کنند که آن‌ها را مجبور می‌کرد یک سری رویدادهای سریع QTE برای کشتن دشمنان خود انجام دهند. آن‌ها همچنین باید سربازان NPC را در سراسر میدان نبرد فرماندهی کنند، و این می‌توانست از طریق فریاد زدن سمت کینکت انجام شود. این گیم‌پلی گاهی اوقات می‌توانست سرگرم‌کننده باشد، اما بسیاری احساس می‌کردند که بیش از حد تکراری است.

روم باستان

بازی Ryse: Son of Rome باید ادامه پیدا کند

هیچ نشانه ای وجود ندارد که دنباله‌ای برای Ryse: Son of Rome هرگز منتشر شود، و به احتمال زیاد چنین نخواهد شد. بازی از نظر فروش ناامید کننده بود و Crytek از زمان انتشار اولین بازی با مشکلات شدیدی در پشت صحنه روبرو بوده است. البته IP هنوز در دست Crytek است، اما به نظر می رسد استودیو تمرکز بیشتری روی Crysis دارد. موضوعی که باعث می‌شود Ryse: Son of Rome به تاریخ بپیوندد.

در حالی که تجربه‌ی اصلی Ryse ناقص بود، ولی هنوز سرگرمی زیادی در بطن آن وجود داشت. روم باستان یک محیط بازی غیرمعمول است و تعداد کمی از بازی‌ها به درک و شبیه سازی احساس جنگ در دوران باستان نزدیک شده‌اند که رایس هم یکی از آن‌هاست. با این‌که برخی از ویژگی‌های بازی باید برطرف می‌شد، اما سایر اجزای Ryse: Son of Rome خیلی خوب و لذت بخش بودند. با کمی تمرکز بیشتر و گیم پلی تکراری کمتر، بازی Ryse: Son of Rome می‌توانست تجربه‌ای عالی باشد. سازندگان با برطرف کردن مشکلات بازی نخست در دنباله‌ی احتمالی می‌توانند یک شاهکار را تحویل دهند.

بازی Ryse: Son of Rome یکی از عنوان‌های هنگام عرضه‌ی ایکس باکس است که مردم به سرعت از آن خسته شدند. با این حال پتانسیل کافی را داشت و اگر فراموش شود خیلی حیف است. Crytek باید یک بار دیگر IP را ارائه دهد، و بازیکنان Xbox نیز باید به بررسی مجدد عنوان اصلی بپردازند تا ببینند چه چیزی می‌تواند بهتر شود و چه چیزی هم‌اینک خوب است.

بازی Ryse: Son of Rome هم‌اکنون برای کامپیوتر و ایکس‌باکس وان در دسترس است. نظر شما در خصوص این بازی چیست؟ آیا بازی Ryse: Son of Rome شایسته‌ی شانس مجدد است؟ لطفاً دیدگاه‌های خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع

امتیاز این مطلب
رضا خلف چعباوی
نوشته شده توسط

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس