فیلم Top Gun: Maverick با فروش یک میلیارد دلاری

93
0
فیلم Top Gun: Maverick

با وارد شدن فیلم Top Gun: Maverick به لیست فیلم های یک میلیارد دلاری این فیلم کاری کرد که لیست 50 فیلم پرفروش اول تاریخ به لیست 50 فیلم با فروش میلیاردی تبدیل شود.

فیلم Top Gun: Maverick

به لطف پاندمی کووید-19 چند سال اخیر بدون یک فیلم بلاک باستر با فروش میلیاردی سپری شد. البته سال 2019 9 فیلم داشت که این افتخار سخت و بزرگ نسیبشان شد که این 9 فیلم شامل فیلم Avengers: Endgame با فروش عظیم 2 میلیاردی دلاری میشد. از آن موقع تابحال فیلم Top Gun: Maverick  اولین فیلمی است که به فروش میلیاردی میرسد و همچنین این فیلم بعد از رد کردن فروش 1 میلیاردی به 50مین فیلم 1 میلیارد دلاری تاریخ( بدون در نظر گرفتن تورم) مبدل شد. اکثر فیلم هایی که فروش یک میلیاردی یا بیشتر را تجربه کردند متعلق به دیزنی و زیرگروه های آن هستند,  از دنیای سینمایی مارول گرفته تا فرنچایز استار وارز تا ریمیک های لایو اکشن دیزنی, پس اضافه شدن فیلم Top Gun: Maverik  به این لیست اتفاق بسیار شوکه کننده ای بود که شاید تا چند پیش کسی توان پیش بینی اش را نداشت.

فیلم Top Gun: Maverick  از روز اول انتشار بعد از چندین وقت انتظار و تاخیر به علت پاندمی کرونا در سینما ها در باکس آفیس میتازاند. بعد از شکستن چند رکورد در اولین آخر هفته ی پس از انتشار این فیلم در هفته ی چهارم انتشار فیلم Top Gun: Maverick از نظر فروش داخلی در آخر هفته ی چهارم رکوردی جدید زد و در این زمینه دوم تاریخ شد. این فیلم حالا به اولین فیلم میلیارد دلاری تام کروز تبدیل شده و لیست 50 فیلم پرفروش تاریخ را به لیستی میلیارد دلاری مبدل کرد.

یکی از نکات عجیب تر درباره ی این فیلم فروشش در مقابل انتشارات جدیدی مانند Baz Luhrmann’s Elvis و فیلم ترسناک جدید The Black Phone بوده است. فیلم Top Gun: Maverick  در باکس آفیس داخلی آخر هفته با فیلم Elvis  فروشی مساوی به مقدار 30.5 میلیون دلار داشت. این فیلم که دنباله ی قسمت اول Top Gun  با بازی تام کروز میباشد در همه ی روز های هفته بجز جمعه پرفروش ترین بود,  با فروش 22.2 میلیون دلاری در روز شنبه و یک شنبه. این در حالی است که فیلم Elvis  در این دو روز فقط توانست 17.7 میلیون دلار فروش داشته باشد که باز هم شگفت انگیز بودن فروش Top Gun: Mavericl  را تا به اینجای کار نشان میدهد.

نقد های این فیلم بسیار مثبت بوده اند

فیلم Top Gun: Maverick
فیلم Top Gun: Maverick

درست است که فیلم های میلیارد دلاری زیادی وجود دارند ولی خیلی از آنها نقد های ضعیفی داشتند مانند Transformers: Age of Extinction  که با approval rating پایین 17 درصد به این فروش رسید. فیلم Top Gun: Maverick  اما نقد های بسیار مثبت و تعجب آوری به خود گرفته. در حال حاضر نمره ی منتقدان به این فیلم 97 درصد است و نمره ی مردمی به این فیلم در سایت راتن تومیتوز عدد نزدیک به بی نقص 99 درصد است. درست است که دلیل اصلی به موفقیت این فیلم حرف مردم درباره ی آن در جامعه بوده اما نقد های مثبت آن نیز بی تاثیر نبوده اند.

ترکیب حس نوستالژی بازگشت تام کروز به عنوان بازیگر نقش Maverick حضور کوتاه اما تاثیرگذار ول کیلمر به عنوان بازیگر نقش Iceman  و چندین ارتباط دیگر بین این فیلم و فیلم اول محصول سال 1986 بدون زیاده روی در این قضیه, عاشقان سینما در همه جا را دوستدار این فیلم کرده. با اینکه اخیرا  دنبالع ی چندین فیلم قدیمی پس از سالها در حال انتشار است این فیلم توانسته که نه تنها به موفقیت فیلم اول برسد بلکه حتی موفق تر هم بشود و جرقه ی ساخته شدن دنباله های دیگر برای این فیلم را بزند که ممکن بود هرگز به مرحله ساخت نرسند و حال ممکن هست فرنچایز Top Gun  یک جان دوباره با دنباله های حدید بگیرد.

منبع : movieweb

5/5 - (1 امتیاز)
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس