کنسول بازی دستی کوالکام با همکاری سونی و نینتندو ساخته می شود

38
0
کنسول بازی دستی کوالکام

کنسول‌های بازی دستی رفته‌رفته راه خود را به بازار باز کرده‌اند. اولین دستگاهی که واقعاً توجهات زیادی را در این حوزه به خود جلب کرد، نینتندو سوئیچ بود و پس‌از آن شاهد عرضه‌ی محصولات جذاب دیگری مثل استیم‌ دِک بودیم. ظاهراً کوالکام نیز به ساخت کنسول‌های بازی قابل‌حمل علاقه دارد زیرا برای تولید این‌نوع محصولات با برخی غول‌های فناوری وارد مذاکره شده است. در این پست به بررسی کنسول بازی دستی کوالکام می پردازیم.

کنسول بازی دستی کوالکام

به‌نظر می‌رسد مذاکرات کوالکام برای ساخت کنسول بازی دستی در مراحل اولیه باشد. افشاگر خبرهای فناوری Revengnus در توییتر اعلام کرد شرکت تراشه‌ساز قصد دارد با همکاری نینتندو و سونی، سخت‌افزار موردنظر خود را برای ورود به بازار کنسول‌های قابل‌حمل تولید کند. هنوز نمی‌دانیم این همکاری نتیجه‌بخش خواهد بود یا خیر اما ظاهراً کوالکام برای طراحی چنین محصولی به کمک نینتندو نیاز دارد.

کوالکام احتمالاً قصد دارد با همکاری سونی، بازی‌های موبایل انحصاری بهینه‌شده برای پلتفرم اسنپدراگون را توسعه دهد. ازطرف دیگر، سونی و نینتندو، تراشه‌های موردنیاز کنسول‌های خود را از شرکت‌های دیگر تأمین می‌کنند و کوالکام در این‌بخش سال‌ها تجربه دارد و راهکارهای مختلفی را توسعه داده و همچنان به این مسیر ادامه می‌دهد. Adreno 74 در تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 2، درحال حاضر سریع‌ترین پردازنده‌ی گرافیکی گوشی‌های هوشمند اندرویدی است و که رقابت نزدیکی با A16 Bionic اپل دارد.

به‌هر حال، ساخت کنسول بازی دستی، به تخصص‌های مختلفی نیاز دارد و این یعنی کوالکام احتمالاً سیستم-روی-چیپ (SoC) کاملاً جدیدی برای محصول جدیدش توسعه خواهد داد و از تراشه‌های کنونی خود که برای گوشی‌های هوشمند ساخته‌ شده‌اند، در کنسول قابل‌حمل استفاده نخواهد کرد.
کوالکام درحال حاضر روی Snapdragon 8cx Gen 4 کار می‌کند؛ تراشه‌ای که از پیکربندی ۱۲ هسته‌ای بهره می‌برد و برای لپ‌تاپ‌ها طراحی شده است و شاید شرکت مستقر در سن‌دیگو از سیستم-روی-چیپ شبیه‌ این تراشه در کنسول بازی دستی خود استفاده کند.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس