درآمد بازی های ویدیویی در سال 2020 به بیش از ۱۵۹ میلیارد دلار رسید

پیش بینی شده درآمد کل صنعت بازی‌های ویدیویی به شدت افزایش یابد. در این مقاله به درآمد صنعت بازی های ویدیویی در سال 2020 می‌پردازیم.

112
0
درآمد بازی های ویدیویی در سال 2020 به بیش از ۱۵۹ میلیارد خواهد رسید

بازی‌های ویدیویی و مسابقات آن یکی از بهترین گزینه‌ها برای طرفداران ورزش در دوره قرنطینه کووید-۱۹ است. پیش بینی شده درآمد کل صنعت بازی‌های ویدیویی در دوران قرنطینه به شدت افزایش داشته است. در این مقاله به درآمد صنعت بازی های ویدیویی در سال 2020 می‌پردازیم.

درآمد بازی های ویدیویی در سال 2020

براساس گزارش اخیر تام ویجمن، تحلیلگر ارشد بازار Newzoo، بازار جهانی بازی‌های ویدیویی در سال ۲۰۲۰، ۱۵۹/۳ میلیارد دلار درآمد کسب کرد. این رشد ۹/۳ درصدی سال به سال افزایشی خواهد بود. علاوه بر این، Newzoo پیش بینی می‌کند درآمد این صنعت در سال ۲۰۲۳ از ۲۰۰ میلیارد هم دلار فراتر رود.

مقایسه درآمد بازی های ویدیویی با صنعت فیلم

گزارش درآمد بازی های ویدیویی در سال به بیش از ۱۵۹ میلیارد دلار خواهد رسید

در مقابل، درآمد دیزنی بیش از ۵۰ درصد کاهش یافت و شرکت در سه ماهه گذشته ۱/۴ میلیارد دلار ضرر کرده است. براساس تجزیه و تحلیل‌های متعدد صنعت فیلم به طور کلی در سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۱۰ میلیارد دلار ضرر کرده است، به مانند بخش‌های دیگر صنعت سرگرمی و اوقات فراغت که در قرنطینه کووید-19 صدمه دیده‌اند.

نقش کنسول‌های نسل بعدی و تلفن‌های همراه در این رکورد

گزارش درآمد بازی های ویدیویی در سال 2020 به بیش از ۱۵۹ میلیارد دلار رسید

ویجمن در تحلیل خود این نکته را اضافه کرد که “عرضه کنسول‌های نسل بعدی در اواخر سال نیز یکی از عوامل مهم در این امر است.”

بیشترین رشد مربوط به بازی‌های موبایل است، بسیاری از کافی نت‌ها در طی همه گیری بسته شده و قابلیت دسترسی به دستگاه‌های تلفن همراه در حال رشد است. طبق گفته ویجمن، بازی‌های موبایل در سال ۲۰۲۰، ۷۷/۲ میلیارد دلار درآمد کسب کردند که نسبت به سال ۲۰۱۹، ۱۳/۳ درصد افزایش داشته است.

از ۲/۷ میلیارد کل گیمرهای پیش بینی شده در سال ۲۰۲۰، ۲/۶ میلیارد از دستگاه های تلفن همراه برای بازی استفاده شده است. با این حال بر طبق تجزیه و تحلیل‌ها، فقط ۳۸ درصد برای بازی در تلفن همراه پول پرداخت کرده‌اند.

تنها بخشی در صنعت بازی که انتظار می‌رود درآمد خود را از دست بدهد، بازی‌های مبتنی بر مرورگر است. به گفته ویجمن، رشد در دنیای بازی‌های مبتنی بر رایانه به طور معمول بسیار کندتر است، زیرا محبوب‌ترین بازی‌ها از سه سال تا بیش از یک دهه در این پلتفرم به بقا و محبوبیت خود ادامه می‌دهند. به علاوه بازی‌های مبتنی بر وب تاخیر‌هایی تحت تاثیر کووید-19 را تجربه کرده‌اند.

ویگمن به GameDaily.biz می‌گوید: “اگر کسی مشتاق انجام یک بازی باشد، به احتمال زیاد می‌تواند یک ماه دیگر صبر کند.”، “البته، اگر به یک انتظار شش ماهه یا یک ساله تبدیل شود، داستان تغییر می‌کند. با این حال، ما چنین اتفاقی را ندیده‌ایم. اگر بازی‌ها در سایر کشور‌ها در دسترس باشد، ممکن است کمی جنبش خاکستری بازار را شاهد باشیم، اما حتی این فقط به افراد سخت گیر محدود می‌شود که نمی‌توانند برای انجام یک بازی خاص صبر کنند.”

اما بازی‌های دانلود شده در رایانه شخصی داستانی متفاوت دارند

گزارش درآمد بازی های ویدیویی در سال 2020 به بیش از ۱۵۹ دلار خواهد رسید

ویجمن به GameDaily.biz می‌گوید: “اول از همه، بازار پس از این ماه‌های رکوردشکن فروش، استفاده از بازی‌ها عادی خواهد شد.”، “حفظ برخی از بازیکنان جدیدتر صنعت گیم برای شرکت‌های بازی سازی یک چالش خواهد بود، اما انتظار داریم بخشی از بازیکنان جدید به بازی ادامه دهند. همه گیری مطمئنا سرعت حرکت به سمت فروش دیجیتال در کنسول ها را تسریع کرده است.”

برخی از داده‌های مهم دیگر از این گزارش:

درآمد ۲۰۲۰ نسبت به سال گذشته براساس پلتفرم به میلیارد دلار

موبایل، تبلت ها و تلفن های هوشمند

  • موبایل (کل) ۷۷/۲ میلیارد دلار، رشد ۱۳/۳٪
  • گوشی های هوشمند ۶۳/۶ میلیارد دلار، رشد ۱۵/۸٪
  • تبلت ها ۱۳/۷ میلیارد دلار، رشد ۲/۷٪

رایانه شخصی و مبتنی بر مرورگر، نسخه های فیزیکی یا دیجیتال

  • رایانه شخصی (کل) ۳۶/۹ میلیارد دلار، رشد ۴/۸٪
  • مرورگر ۳/۰۸ میلیارد دلار، رشد ۱۳/۴٪
  • نسخه های فیزیکی یا دیجیتال ۳۳/۹ میلیارد دلار، رشد ۶/۷٪
  • کنسول‌ها (کل) ۴۵/۲ میلیارد دلار، رشد ۶/۸٪

حالا که با درآمد صنعت بازی های ویدیویی در سال 2020 آشنا شدید، می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز مانند دلایلی که چرا Witcher 2 بهتر از Witcher 3 عملکرده است! دیدن کنید.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس