معرفی 5 بازی مستقل برای طرفداران بایوشاک

193
0
معرفی 5 بازی مستقل برای طرفداران بایوشاک

بازی BioShock یکی از معروف‌ترین بازی‌های موجود است و تعداد زیادی بازی مستقل وجود دارد که با فضا و مکانیک آن قابل مقایسه هستند. مقاله معرفی 5 بازی مستقل برای طرفداران بایوشاک را در اول نیوز بخوانید.

از زمانی که BioShock اصلی در سال 2007 عرضه شد، میراثی در هنرصنعت بازی ایجاد کرد. نه تنها یک شوتر اول شخص قوی با عناصر نقش‌آفرینی بود، بلکه سیستم‌های عمیق فلسفی استثناگرایی آمریکایی، سودگرایی کامل، و عینیت‌گرایی را نیز مورد بررسی قرار داد. سری BioShock با همه چیزهایی که به آن می‌پردازد، یکی از مواردی است که بازی‌ها را در قلمرو هنر قرار می‌دهد.

چنین بازی را نمی‌توان کپی کرد، اما قطعاََ بازی‌هایی با ویژگی‌های مشابه وجود دارند. از نظر هندی، عناوین زیادی وجود دارد که غنی از کاوش در فلسفه یا با محیط‌های مشابه با BioShock هستند. BioShock همچنین به دلیل پیچش داستانی خود مشهور است و تعداد زیادی بازی مستقل وجود دارند که پیچش‌های داستانی به همان اندازه تکان دهنده دارند.

معرفی 5 بازی مستقل برای طرفداران بایوشاک

We Happy Few

بازی We Happy Few که در سال 2018 منتشر شد، یک بازی مستقل است که در تاریخ جایگزین انگلستان دهه 1960 اتفاق می‌افتد. نه تنها تاریخچه جایگزین مشترکی با BioShock دارد، بلکه ویژگی‌های یک شهر آینده‌نگر یکپارچه‌سازی و فضاسازی مشابه را به اشتراک می‌گذارد و هیچ کمبودی در شخصیت‌های درگیر کننده و توهمی ندارد. جامعه در حالی که در یک کابوس دیستوپیایی زندگی می‌کند دچار توهم شادی است.

برخلاف BioShock، بازی دارای سه بخش با سه شخصیت مختلف است. در Steam، بررسی‌های کلی بازی اکثراً مثبت است. این بازی به خاطر دنیای جذاب، سیستم ساخت و ساز، مأموریت‌های مبتنی بر داستان و زیبایی‌شناسی به‌خوبی انجام شده محبوب است. برخلاف BioShock، بازی بیشتر به طنز تاریک متمایل است.

معرفی 5 بازی مستقل برای طرفداران بایوشاک

SOMA

بازی SOMA توسط همان افرادی ساخته شده است که Amnesia: The Dark Descent را ساخته‌اند. مانند BioShock، بازی فوق العاده اتمسفریک، فلسفی و ترسناک است. همچنین در یک تأسیسات زیر آب اتفاق می‌افتد، که بسیار شبیه به رپچر از بایوشاک است. در بسیاری از نقدهای بازی به شباهت آن به BioShock اشاره شده است، و ذکر موضوعات فلسفی یادآور BioShock و System Shock است.

بازی SOMA یک اثر ترسناک روانشناختی است که بزرگترین عناصر آن فضای زیر آب، داستان جالب و نحوه پرداختن به مسائل اجتماعی (به ویژه هوش مصنوعی) است. این یکی از آن بازی‌هایی است که ترسناک است، اما بازیکن را به این فکر می‌اندازد که انسان بودن به چه معناست!

معرفی 5 بازی مستقل برای طرفداران بایوشاک

Bendy And The Ink Machine

بازی Bendy and the Ink Machine یک بازی مستقل ترسناک بقا است که از BioShock الهام گرفته شده است. در داستان، جوی درو، صاحب استودیویی که بازی در آن اتفاق می‌افتد، مانند اندرو رایان است که او مردی با دید قوی بود که در نهایت منجر به سقوط همه چیزهایی شد که ساخته بود. مایک مود، توسعه‌دهنده و سازنده بازی، در مصاحبه‌ای با Game Reactor فاش کرد که اکثر تیم توسعه‌دهنده آن‌ها در پشت Bendy and the Ink Machine را طرفداران BioShock تشکیل می‌دهند، موضوعی که باعث شد تصاویر و دوره زمانی یادآور BioShock باشد.

فقط داستان و فضا نیست که باعث می‌شود این بازی‌ها اشتراکات زیادی داشته باشند. Bendy and the Ink Machine نیز به صورت اول شخص با عناصر جنگی همراه است و بازیکنان حتی می‌توانند گزارش‌های صوتی را پیدا کنند که جزئیات اتفاقاتی که برای استودیو و کارمندان آن رخ داده است را برملا می‌کند.

ترسناک

Amnesia: The Dark Descent

بازی Amnesia: The Dark Descent یکی از معروف‌ترین بازی‌های مستقل است. این بازی در سال 2010، تنها سه سال پس از BioShock عرضه شد، و در حالی که اشتراکات کمتری با BioShock نسبت به SOMA دارد، همچنان همپوشانی زیادی در طرفداران خود دارند. این بازی اول شخص است و خطراتی در اطراف وجود دارد، با این تفاوت که برخلاف Bioshock، تنها دفاعی که بازیکن دارد مخفی شدن است.

بازی بیشتر از Bioshock به فضای ترسناک لاوکرفتی متمایل است، اما به دلیل مکانیک، اتمسفر و داستان سرایی‌اش حس یکسانی دارند. با وجود برخی تفاوت ها، Amnesia و Bioshock به دلیل فضای تاریک به یاد ماندنی و داستان سرایی محیطی، طرفداران مشترکی دارند.

بازی ترسناک

Albino Lullaby

بازی Albino Lullaby یک بازی ترسناک مستقل است. بازی در طراحی و درگیر کننده بودن، آزاردهنده و روان پریشانه است. Polygon نام بازی را “قسمتی استنلی و بخشی آلفرد هیچکاک” نامید. با این حال، بازی نقدهای متفاوتی دارد. چرا که هنوز به پایان نرسیده است. از هر سه قسمت وعده داده شده فقط یک قسمت منتشر شده است. دو قسمت آخر عقب افتاده است.

خارج از این واقعیت که این سه گانه رها شده به نظر می‌رسد، آنچه وجود دارد در فضاسازی فوق العاده است. کارگردان خلاق بازی، جاستین پاپاس، در واقع یک طراح مرحله برای BioShock Infinite بوده است. تاریکی بازی قطعاً حال و هوای BioShock را دارد، اما گاهی اوقات به کمدی نیز می‌پردازد.

بازی BioShock 4 هم‌اکنون در حال توسعه است. نظر شما در این خصوص چیست؟ مقاله معرفی 5 بازی مستقل برای طرفداران بایوشاک را چطور ارزیابی می‌کنید؟ جای کدام بازی در این میان خالی بود؟ لطفاً دیدگاه‌های خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع

امتیاز این مطلب
رضا خلف چعباوی
نوشته شده توسط

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس