گوگل پیکسل 7 ممکن است آنهایی را که در انتظار جهش در عملکرد هستند ناامید کند.

33
0
گوگل پیکسل 7

ما از قبل می‌دانیم که Google در حال کار بر روی سری Pixel 7 است. این شرکت نیازی به تایید این موضوع نداشت، اما در ماه مه زمانی که اعلام شد پیکسل 7 و پیکسل واچ در اواخر سال جاری عرضه می شوند، این کار را انجام داد. طبق معمول، اطلاعات و مشخصات گوشی های هوشمند پیکسل 7 در حال لو رفتن هستند.

اخیرا یک نمونه اولیه حتی راه خود را به قلمرو eBay باز کرده است. نمونه اولیه دیگری به نام Google Pixel 7 pro آجری توسط گروه Google News-Telegram مورد استفاده قرار گرفت. به لطف آنها، مردم توانستند اطلاعاتی درباره مدل های آینده پیدا کنند.

Tensor 2 جهش قابل توجهی در عملکرد سری پیکسل 7 ایجاد نخواهد کرد

پیکسل 7 پرو گوشه گرد بود، اما ظاهراً در حالت آجری نرم بود. این گروه موفق به استخراج لاگ های بوت شدند و با ترکیب آن ها متوجه شدند که چیپست Google Tensor 2 دارای هسته های ARM Cortex-A55 است. اینها معمولاً گزینه هایی برای خوشه «با کارایی پایین» یا «با کارایی انرژی» در ترتیبات هشت هسته‌ای هستند.

با این حال، یک مشکل بزرگ در این مورد وجود دارد. اگر یک خوشه Cortex-A55 در داخل Tensor 2 وجود داشته باشد، از معماری قدیمی ARMv8 استفاده می کند. در حال حاضر، چیپست های پرچمدار قبلاً در معماری ARMv9 رفته‌اند و این چیپست دارای استاندارد هسته ARM Cortex-A510 است. در نتیجه، Tensor 2 از نظر عملکرد از رقبا عقب تر خواهد بود زیرا از هسته های عملکرد مبتنی بر ARMv8 استفاده می کند.

Tensor 2 جهش قابل توجهی در عملکرد سری پیکسل 7 ایجاد نخواهد کرد
Tensor 2 جهش قابل توجهی در عملکرد سری پیکسل 7 ایجاد نخواهد کرد

گزارش ها همچنین نشان داد که Tensor 2 پیکربندی هسته CPU 2 + 2 + 4 را حفظ می کند. نسخه اصلی دارای دو هسته Cortex-X1، دو هسته A76 و چهار هسته A55 بود. در نتیجه، بالاترین عملکرد Tensor 2 با همان Cortex-X1 حاصل می شود، زیرا X2 از معماری ARMv9 استفاده می کند.

هسته های A55 نیز وجود دارند، بنابراین تنها «به‌روزرسانی» ممکن در صورتی خواهد بود که گوگل تصمیم بگیرد هسته های قدیمی A76 را با هسته های A78 در سری پیکسل 7 تعویض کند. هسته های ARM Cortex-A78 جدیدترین هسته های متوسط ​​ARMv8 هستند.

در نهایت، سری پیکسل 7 با SoC Tensor 2 افزایش عملکرد قابل توجهی را به همراه نخواهد داشت. شاید، این شرکت با GPU و سایر پردازنده‌های کمکی، کارها را بهبود بخشد. به هر حال، هدف گوگل از سری پیکسل هرگز ارائه بالاترین عملکرد نبود.

نمونه اولیه همچنین دارای صفحه نمایش S6E3HC4 از سامسونگ است. این یک ارتقا جزئی نسبت به Pixel 6 Pro است، اما ما انتظار داریم که این گوشی نرخ رفرش 120 هرتز و وضوح +QHD را حفظ کند. اگرچه برخی از شایعات، پنل Full HD+ را پیشنهاد می‌کنند.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس