10 بازی برتر برای آن‌هایی که عاشق LA Noir هستند

88
0
10 بازی برتر برای آن‌هایی که عاشق LA Noir هستند

دنیای درخشان LA Noire یک نسل کامل از گیمرها را در سراسر جهان شکل داد. تلاش‌های گرافیکی و طراحی که به تنهایی برای ایجاد حرکات صورت شخصیت‌ها انجام شد، در زمان خود انقلابی بود. اما یک دهه کامل از انتشار آن می‌گذرد و بازی‌ها در طول سال‌ها بیشتر و بیشتر تکامل یافته‌اند. فهرست 10 بازی برتر برای آن‌هایی که عاشق LA Noir هستند را در اول نیوز بخوانید.

و در حالی که هیچ چیز نمی‌تواند حس و تجربه بازی خوب و قدیمی LA Noire را بازگرداند، برخی از بازی‌ها به طور قابل توجهی به آن نزدیک می‌شوند. بازی‌هایی که با انتخاب همراه می‌شوند و بازی‌هایی که حول جنایات و کارآگاهی می‌چرخند بسیار مورد توجه هستند و طرفداران Noire در همه جا تلاش می‌کنند تا بهترین چیز بعدی را پیدا کنند. شاید یکی از بازی‌های زیر جای خالی را پر کند و وسواس جدیدی را برای کسانی که قتل، آتش‌سوزی، جرم و جنایات غالب دهه پنجاه میلادی را از دست داده‌اند، ارائه دهد.

تعداد زیادی بازی در سبک کارآگاهی از زمان انتشار LA Noire وارد بازار شده‌اند، اما تکرار احساس منحصربه‌فرد و درونی بازی کالت کلاسیک Rockstar کار دشواری است. بازیکنان برای یافتن بازی‌ای که دقیقاً همان احساسات را برمی‌انگیزد، به سختی تحت فشار قرار خواهند گرفت، اما برخی از آن‌ها وجود دارند که تجربه منحصر به فرد داستان محور را ارائه می‌دهند در حالی که به طور همزمان در جنبه‌های کارآگاهی و جنایی سنگین دهه 50 میلادی گره می‌خورند. در اینجا نگاهی به بازی‌های شبیه به LA Noire انداخته‌ایم. با ما همراه شوید.

10 بازی برتر برای آن‌هایی که عاشق LA Noir هستند

10. مکس پین

پلتفرم‌ها: PS2، Xbox، Mac، PC، Game Boy Advance، iOS، Android

اگرچه Max Payne به مجموعه‌ای اکشن و خاص خودش تبدیل شده است، اما بازی‌های اصلی در واقع از نظر روایت بسیار تاریک و شبیه LA Noire بودند. بازیکنان می‌توانستند روان آسیب دیده مکس را کشف کنند و همزمان با مجرمان و سایر خطرات نیمه ماوراء طبیعی و خیالی سر و کار داشتند. جذابیت واقعی بازی‌های Max Payne گنجاندن “Bullet Time” است که سرعت گلوله‌ها را کاهش می‌دهد و به Max اجازه می‌دهد تا به طرز ماهرانه‌ای در میدان جنگ جا خالی بدهد و حرکت بزند. با این اوصاف، داستان مکس پین در واقع کاملاً جذاب و تاریک است، و آن را به سوژه‌ای عالی برای آن‌هایی تبدیل می‌کند که هوس تجربه‌ی داستان محور دیگری دارند.

10 بازی برتر برای آن‌هایی که عاشق LA Noir هستند

9. Red Dead Redemption 2

پلتفرم‌ها: PS4، Xbox One، PC، Stadia

یکی دیگر از کلاسیک‌های Rockstar، شاهکار Red Dead Redemption 2، یک تجربه گسترده، زیبا و دلخراش از ابتدا تا انتها است. اگرچه خود بازی در یک دوره زمانی قبل‌تر از LA Noire اتفاق می‌افتد و قهرمان داستان بیشتر یک گاوچران است تا کارآگاه، اما به لطف داستان هیجان‌انگیزش، هنوز هم سزاوار سر زدن است. برخی از ماموریت‌های جانبی (و حتی ماموریت‌های اصلی) در بازی وجود دارند که بازیکنان در آن‌ها به حل معما و جنایات می‌پردازند، اما تجربه کلی بازی بسیار متفاوت از LA Noire است. همانطور که گفته شد، طراحی و تعامل با شخصیت‌ها جایی است که Red Dead Redemption 2 واقعاً می‌درخشد، و بازیکنان می‌خواهند با هر یک از شخصیت‌ها تعامل داشته باشند و هرچه می‌توانند درباره آن‌ها بیاموزند.

10 بازی برتر برای آن‌هایی که عاشق LA Noir هستند

8. Mafia: Definitive Edition

پلتفرم‌ها: PS4، Xbox One، PC

اگرچه از نظر بازه زمانی کمی قبل‌تر از LA Noire جریان دارد، اما Mafia: Definitive Edition شاید یکی از نزدیک‌ترین بازی‌ها به عنوان پلیسی از نظر «ظاهر و احساس» باشد. مافیا با همان سبک اکتشافی جهان باز، و همچنین منظره شهری پر از جنایات، برای بازیکنانی که به دنبال زیبایی‌شناسی مشابه هستند، فوق‌العاده است. مافیا یک «جی تی ای قدیمی» است، بازیکنان را در آن سوی حصار قرار می‌دهد و به آن‌ها ابزاری می‌دهد تا زندگی را به عنوان یک جنایتکار تجربه کنند، نه کارآگاهی که به دنبال امن کردن خیابان‌ها است. نسخه Definitive Edition بازسازی نسخه اصلی است و مافیا را با گرافیک و گیم پلی به روز شده و زیبا وارد عصر جدید می‌کند.

10 بازی برتر برای آن‌هایی که عاشق LA Noir هستند

7. The Vanishing Of Ethan Carter

پلتفرم‌ها: PC، PS4، Nintendo Switch، Xbox One

ناپدید شدن ایتان کارتر (به انگلیسی: The Vanishing of Ethan Carter) یک بازی ویدئویی در سبک ترسناک و ماجراجویی است که در سال ۲۰۱۴ توسط The Astronauts ساخته شده است. بازی با بیان این که دست بازیکن را در خلال تجربه نمی‌گیرد شروع می‌شود، بنابراین همه چیز از جمله مکانیک‌ها باید در حین بازی بررسی شود. به عبارتی بازی شما را راهنمایی نمی‌کند و خودتان باید آن را کشف کنید.

بازی The Vanishing of Ethan Carter در یک محیط جهان باز اتفاق می‌افتد، جایی که بازیکنان باید راز مرگ‌های خانواده کارتر را حل کنند تا تکه‌های داستان را کنار هم بگذارند. این شخصیت همچنین مجهز به توانایی‌های ماوراء الطبیعه است که به او اجازه می‌دهد رویدادها را بازسازی کند (مثل آنچه در Detroit: Become Human دیده می‌شود). این بازی همچنین دارای داستان‌های جانبی است که بازیکنان می‌توانند در خلال مسیر کشف کنند.

10 بازی برتر برای آن‌هایی که عاشق LA Noir هستند

6. Murdered: Soul Suspect

پلتفرم‌ها: PS4، PS3، Android، PC، Xbox One، Xbox 360

بازی Murdered: Soul Suspect زمانی که در سال 2014 منتشر شد به طور شگفت انگیزی دست کم گرفته شد. این بازی داستان یک جنایتکار سرسخت که تبدیل به کارآگاه در شهری تاریک و ترسناک شده است را روایت می‌کند و درست در ابتدای داستان، این قهرمان بخت بر گشته مورد اصابت گلوله قرار می‌گیرد و کشته می‌شود.

داستان همچنان به دنبال این است که قهرمانی که اکنون به روح تبدیل شده پرونده‌ی قتل خود را حل کند. در حالی که خط داستان کمی پراکنده است، پایان‌بندی ارزش آن را دارد، زیرا بازیکنان نمی‌توانند برای دریافت پاسخ به تمام سوالات خود صبر کنند. در مجموع، بازی برای طرفداران کارآگاهی نوآر یک تجربه عالی است و داستان به خوبی کنار هم قرار گرفته است. پیشنهاد می‌کنم که حتماً این بازی دلچسب را تجربه کنید و از آن لذت ببرید.

5. Detroit: Become Human

پلتفرم: PS4، PC

بازی Detroit: Become Human یک بازی بسیار پیچیده با عناصر سیاسی، اجتماعی و حتی روانشناختی است که خط داستانی فوق العاده خوب نوشته شده را در بر می‌گیرد. دلیل اینکه می‌توان آن را برای طرفداران LA Noire توصیه کرد، جنبه جنایی خط داستانی آن است. مانند قهرمان The Vanishing of Ethan Carter، کارآگاه در دیترویت نیز می‌تواند رویدادهایی را بازسازی کند که به او در حل جنایات کمک می‌کند.

با گیم پلی و داستان شگفت انگیز، این یک بازی عالی برای طرفداران LA Noire است که هوس محتوای بیشتر و تجربه‌ای شگفت انگیز دارند. بازی در سه خط داستانی اجرا می‌شود که هر کدام نمایانگر جنبه‌های متفاوتی از داستان هستند. یکی از این‌ها به عنوان یک کارآگاه بازی می‌شود که یک سری جنایات را به روش های جذاب و هیجان انگیز حل می‌کند. بازی شامل شخصیت‌های دیگری نیز هست که سبک مخصوص به خود را دارند.

10 بازی برتر برای آن‌هایی که عاشق LA Noir هستند

4. Sherlock Holmes Chapter One

پلتفرم‌ها: PS4، PS5، Xbox One، Xbox Series X/S، PC

وقتی سعی می‌کنید بهترین بازی پلیسی را پیدا کنید، یک نام به ذهن می‌رسد: شرلوک هلمز. و مطمئناً حداقل یک بازی هلمز وجود دارد که معنای کارآگاه خوب بودن را در حل جنایات به ظاهر غیرقابل حل در خود گنجانده باشد. بنابراین، پس از عبور از پرونده‌های LA Noire با کسب 5 ستاره، و تماشای زیاد شرلوک در نتفلیکس، به سری بازی‌های شرلوک هلمز بروید.

سری بازی‌های شرلوک هلمز که توسط Frogwares ساخته شده است، در مجموع شامل 12 بازی است که یکی از آن‌ها در نوامبر 2021 منتشر شد. در حالی که این یک سفر باورنکردنی است که از تمام بازی‌های شرلوک هلمز الهام گرفته شده است، فصل اول منحصر به فرد است، زیرا نخستین بار در طول این مجموعه است که بازی توسط Frogwares نشر داده شد. همچنین این اولین بازی جهان باز در این فرنچایز است که به بررسی «داستان اصلی و اورجینال» شرلوک هلمز می‌پردازد. در حالی که که او مشغول بررسی یک راز در خانه پدری‌اش است. شرلوک جایگاه چهارم 10 بازی برتر برای آن‌هایی که عاشق LA Noir هستند را در اختیار دارد.

هوی رین

3. Heavy Rain

پلتفرم‌ها: PS4، PS3، PC

بازی Heavy Rain یک بازی تعاملی درام-اکشن است که در آن بازیکنان چهار شخصیت مختلف را کنترل می‌کنند. بسیار شبیه به Detroit: Become Human، بازی حول یک خط داستانی منشعب می‌چرخد ​​که در آن هر شخصیت بسته به تصمیم گیری بازیکن ممکن است بمیرد.

فیلمنامه فوق العاده خوب نوشته شده است و طرح کلی فوق العاده راضی کننده است. همچنین یکی از معدود بازی‌هایی است که در آن تصمیمات بازیکن در تصویر بزرگتر اهمیت دارند. گیم پلی روان و تا حدودی چالش برانگیز (به بهترین شکل ممکن) است و داستان زیربنایی قاتل سریالی به نام «قاتل اوریگامی» بسیار فریبنده است.

بک بون

2. Backbone

پلتفرم‌ها: PC، PS4، PS5، Xbox One، Xbox Series X/S

بازی Backbone ادای احترامی به بازی‌هایی مانند LA Noire و Disco Elysium است. از زمانی که اولین تریلر بازی منتشر شد، طرفداران بازی‌های فوق مشتاقانه منتظر فرصتی برای تجربه این دنیای بی نظیر بودند. درست مانند موفق‌ترین بازی پلیسی، Backbone دارای یک قهرمان نه چندان عالی و شکست خورده است.

بازی با یک قتل شروع می‌شود، معمایی که باید حل شود، و در طول گیم‌پلی، بازیکنان باید گذشته قهرمان داستان و دیگر داستان‌های جانبی را در ونکوور دیستوپیایی بازیابی کنند. گیم پلی روان است، طرح داستان فوق العاده خوب نوشته شده است و شخصیت ها بسیار رنگارنگ هستند. برای طرفداران LA Noire، بک بون احتمالا بهترین بازی برای شیرجه زدن است.

دیسکو الیسیوم

1. Disco Elysium

پلتفرم‌ها: PC، PS4، PS5، Stadia، Switch، Xbox One، Xbox Series X/S

ماهیت تقریباً بیش از حد واقعی طبیعت انسان در این بازی تاریک و تا حدی انتزاعی می‌درخشد. در دنیایی که مردم باید مراقب باشند که چگونه شغل، زندگی خود و حتی داروهای مختلف موجود در بازار را متعادل می‌کنند، Disco Elysium تصویری واقعی از یک قهرمان معیوب را ترسیم می‌کند، دقیقاً شبیه کارآگاه مورد علاقه طرفداران در Detroit: Become Human.

بازی داستان یک قهرمان افسرده، یک کارآگاه دائم الخمر و به ظاهر رقت انگیز را دنبال می‌کند. بازیکنان با گشت و گذار در محیط خشن بازی ارتباط عمیق‌تری با ضدقهرمان داستان به دست می‌آورند. از زمان عرضه آن در سال 2019، Disco Elysium به یک موفقیت بزرگ تبدیل شده است. طرفداران این بازی را به دلیل موسیقی متن زیبا، گیم پلی خلاقانه و داستان شگفت انگیزش تحسین می‌کنند. رتبه نخست فهرست 10 بازی برتر برای آن‌هایی که عاشق LA Noir هستند به این بازی می‌رسد.

نظر شما در این خصوص چیست؟ فهرست 10 بازی برتر برای آن‌هایی که عاشق LA Noir هستند را چطور ارزیابی می‌کنید؟ جای کدام بازی در این بین خالی بود؟ لطفاً دیدگاه‌های خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع

امتیاز این مطلب
رضا خلف چعباوی
نوشته شده توسط

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس