آیا بازی ویکی پدیا را بازی کرده اید؟

110
0
بازی ویکی پدیا

ویکی‌پدیا یکی از بهترین منابع اطلاعاتی است که تاکنون ایجاد شده است، اما این بدان معنا نیست که نمی‌تواند سرگرم کننده باشد. انواع مختلفی از “Wikipedia Game” و “Wiki Game” وجود دارد که دایره المعارف آنلاین را به یک رقابت جالب تبدیل می‌کند. بازی ویکی پدیا را در ادامه معرفی کرده ایم.

بازی اصلی Wiki

بازی های مختلفی بر اساس مرور Wikipedia وجود دارد، اما همه آنها معمولاً شامل پیمایش از یک مقاله به مقاله دیگر در کوتاه ترین زمان یا کلیک های ممکن، تنها با استفاده از پیوندهای موجود در مقاله – بدون جستجو هستند. گاهی اوقات مقاله شروع به طور تصادفی انتخاب می‌شود و مقصد ثابت است، گاهی اوقات برعکس است، و گاهی اوقات شروع و پایان هر دو به طور تصادفی انتخاب می‌شوند.

برای شروع با ابتدایی ترین نسخه، از ویکی پدیا به زبان انتخابی خود دیدن کنید و روی پیوند «مقاله تصادفی» در نوار کناری کلیک کنید. اکنون که اولین مقاله تصادفی خود را دارید، که می‌تواند به عنوان نقطه شروع شما باشد، دوباره روی پیوند مقاله تصادفی کلیک کنید تا مقصد خود را تعیین کنید. به عنوان یک نکته جانبی، ویکی‌پدیا مقالات زیادی درباره موضوعات غیرایمن و حساسیت برانگیز دارد، بنابراین انجام این بازی در یک محیط عمومی روی صفحه ای بزرگ ممکن است خطرناک باشد.

با دو بار کلیک کردن روی پیوند تصادفی، دانیلا کالزتی، ستاره شناس، و ملانوکریفا، نوعی از پرندگان، به من داده شد. نمی‌توانستم فوراً به پیوند مشترک بین دانشمند و یک نوع پرنده فکر کنم، بنابراین به اندازه کافی پشتیبان گیری کردم تا به مقالاتی درباره رتبه بندی طبقه بندی برسم، و سپس به سادگی پایین رفتم تا اینکه به Melanocorypha ضربه زدم.

Daniela Calzetti ➔ National Academy of Sciences ➔ Series (botany) ➔ Genus ➔ Species ➔ Dairy cattle ➔ Cattle ➔ Chordate ➔ List of chordate orders ➔ Bird ➔ Passerine ➔ Lark ➔ Melanocorypha

این تلاش به 12 کلیک نیاز داشت که عالی نیست. من دوباره تلاش کردم، این بار با این هدف که سریع تر به صفحه پرندگان برسم.

Daniela Calzetti ➔ National Academy of Sciences ➔ Abraham Lincoln ➔ Kentucky ➔ Northern cardinal ➔ Passerine ➔ Lark ➔ Melanocorypha

این بار تنها هفت کلیک طول کشید، زیرا آکادمی ملی علوم توسط رئیس جمهور آبراهام لینکلن، که در کنتاکی متولد شد، که یک پرنده رسمی ایالتی دارد – کاردینال شمالی – تأسیس شد.

شما می‌توانید با قوانین سخت گیرانه یا ضعیف بازی کنید. شما محدود به پیوندهای درون خود مقاله هستید (از پیوندهای جستجو یا نوار کناری استفاده نکنید)، و بازگشت به تاریخچه مرورگر شما ممنوع است. پیمایش به مقالات بسیار گسترده، مانند مقالاتی که با «دسته:» شروع می‌شوند یا مقالات مربوط به یک سال خاص، معمولاً مجاز نیستند.

بازی ویکی پدیا: تغییرات بیشتر

اگرچه این ساده ترین نسخه بازی ویکی‌پدیا است، اما ممکن است ناامیدکننده ترین نسخه باشد. با دو نقطه تصادفی، احتمال زیادی وجود دارد که در جایی گیر کنید یا یک مقاله ناقص به عنوان شروع داشته باشید. خوشبختانه، نسخه های بیشتری با قوانین مختلف وجود دارد که کمی سرگرم کننده تر هستند. در اینجا برخی از تغییرات محبوب وجود دارد:

چالش دو نفره: یک نفر دو موضوع را انتخاب می‌کند و نفر دیگر باید از یکی به دیگری پیمایش کند. سپس، فردی که ابتدا بازی کرده است، دو موضوع خود را (متفاوت از جفت اول) برای اولین بازیکن ارائه می‌دهد تا آن را تکمیل کند. شخصی که کمترین کلیک را داشته باشد برنده است!

آزمایش های زمانی/سرعت ویکی: یک مقاله شروع و پایان تنظیم می‌شود و افراد متعددی با هم رقابت می‌کنند تا ببینند چه کسی می‌تواند اول به مقاله پایانی برسد. زمان (و سرعت خواندن) مهم ترین عامل در اینجا به جای کلیک است.

5-کلیک برای عیسی: با شروع یک مقاله تصادفی، هدف شما این است که با کمترین کلیک ممکن به مقاله مربوط به عیسی برسید. نسخه های دیگری از این موضوع وجود دارد که دیگر شخصیت های مهم تاریخی را جایگزین حضرت عیسی می‌کند.

برخی از این نسخه ها برای بازی آنلاین در دسترس هستند. بازی Wiki یکی از نسخه های محبوب است که به طور خودکار یک مقاله شروع و پایان را انتخاب می‌کند و کلیک های شما را ردیابی می‌کند. سپس امتیاز شما در کنار افراد دیگر در همان دور نمایش داده می‌شود، مانند بتل رویال ویکی‌پدیا. این سایت همچنین به ایجاد حساب برای ثبت بردها اجازه می‌دهد.

بازی ویکی پدیا
بازی ویکی پدیا

مهم نیست که کدام نسخه را بازی می‌کنید، بازی ویکی روشی سرگرم کننده برای تبدیل دانشنامه به بازی است که دانش عمومی شما را آزمایش می‌کند. به هر حال، بهترین راه برای یافتن سریع ترین مسیر بین دو مقاله این است که از قبل پیوند بین آنها را بدانید. حیف که من نمی‌توانم آن را روی سوییچ بازی کنم، از نینتندو تشکر می‌کنم که به سوییچ مرورگر وب نداد.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس