10 راه برای افزایش سرعت روتر وای فای

57
0
افزایش سرعت روتر وای فای

اتصال به اینترنت برای شما خیلی کند است؟ این تغییرات ساده روتر می تواند دنیای وای فای خانگی شما را تغییر دهد. افزایش سرعت روتر وای فای را در ادامه آموزش داده ایم.

یک روتر خوب می تواند تفاوت زیادی در سرعت اتصال به اینترنت شما ایجاد کند. اما اگر پول کافی برای خرید یک مدل برتر را ندارید، چه راه‌ های دیگری برای شما باز است؟

این مطالب هم بخوانید :

معرفی بهترین روتر وای فای 6 ( Wi Fi 6 ) برای بازی یا کار در سال 2021

چرا وای فای اینقدر کند است؟ بررسی کندی وای فای و نحوه رفع آن

اگر می خواهید بدانید که چگونه تنظیمات روتر را برای سرعت بهینه کنید یا بهترین پیکربندی روتر را برای اینترنت سریعتر ایجاد کنید، به خواندن ادامه دهید.

1. یک برنامه راه اندازی مجدد را خودکارسازی کنید

اکثر روتر های جدیدتر نیازی به راه اندازی مجدد منظم ندارند. اما همانطور که بیشتر مردم می ‌دانند، اگر تا به حال با اتصال اینترنت کم سرعت مواجه شده ‌اید، راه ‌اندازی مجدد روتر شما اغلب تمام چیزی است که برای راه ‌اندازی مجدد لازم است.

با این حال، اگر متوجه شدید که روتر را به طور منظم راه ‌اندازی مجدد می ‌کنید، گزینه ‌های میان‌افزار DD-WRT و Tomato دارای گزینه ‌های راه‌ اندازی مجدد زمان ‌بندی شده ‌اند. آن را طوری تنظیم کنید که یک بار در روز هنگام خواب راه اندازی مجدد شود، تا زمانی که روتر خاموش می شود و دوباره شروع به کار می کند، هرگز متوجه خرابی آن نخواهید شد.

2. با یک آنتن جدید روتر خود را سریعتر کنید

افزایش سرعت روتر وای فای
افزایش سرعت روتر وای فای

یک راه ساده برای سریعتر کردن روتر، خرید آنتن جدید است.

آنتن دهی در اکثر روتر های درجه یک مصرف کننده افتضاح است. آنتن تقویت شده پس از فروش یک راه حل عالی و یک راه ساده برای بهبود کیفیت سیگنال (و در نتیجه بهبود سرعت) بدون نیاز به دستگاه جدید است. گزینه های پس از فروش برقی و تقویت شده از حدود 15 دلار شروع می شود و تا صدها بالا می رود.

افزایش دهنده های برد پلاگین کمی گران تر هستند، اما به عنوان یک آنتن برقی و تکرار کننده بی سیم در یک عمل می کنند. آنها می توانند خانه های دارای مناطق مرده یا تخریب سیگنال را به طور قابل توجهی بهبود بخشند، اما مسافت پیموده شده شما ممکن است متفاوت باشد.

با این حال، قوانین پخش بی سیم محلی را قبل از برداشتن یک آنتن قوی بررسی کنید. در برخی از حوزه های قضایی، تقویت سیگنال Wi-Fi شما غیرقانونی است (یا می تواند بیش از یک آستانه خاص غیرقانونی باشد).

3. پروتکل های بی سیم قدیمی را غیرفعال کنید

چگونه تنظیمات روتر را برای سرعت بهینه می کنید؟ یکی از اولین مواردی که می توانید در نظر بگیرید، خاموش کردن پروتکل های بی سیم قدیمی است.

روتر های جدیدتر در پروتکل 802.11ax قابلیت هایی بسیار فراتر از خدمات ارائه شده توسط بسیاری از ISP ها را ارائه می دهند. در حالی که روتر ممکن است سریع باشد، بسیاری از دستگاه‌ های شما احتمالاً از پروتکل‌ های قدیمی ‌تری مانند 802.11b استفاده می ‌کنند که به محض اتصال این دستگاه، سرعت کل شبکه را کند می ‌کند. در حالت ایده‌ آل، باید هر دستگاهی را که با استفاده از پروتکل ‌های b یا g می ‌بینید حذف کنید.

سریع ترین پروتکل ها، به ترتیب از سریع ترین به کندترین، ax > ac > n > g > b هستند. برای اطلاع از نحوه انجام این کار، با اسناد روتر خود مشورت کنید.

4.افزایش سرعت روتر وای فای: عرض کانال را تغییر دهید

بهترین تنظیمات روتر برای بهبود سرعت در شبکه محلی شما چیست؟ به عنوان مثال، چگونه می توانید یک جریان ویدیویی بین دستگاه های خود را سریع تر ایجاد کنید؟

بهترین پیکربندی روتر برای سرعت محلی اغلب مستلزم تغییر عرض کانال است. هرچه عرض بیشتر باشد، دستگاه های قدیمی تر در پروتکل های قدیمی تر از تداخل رنج می برند.

حتی می توانید با مطالعه مقاله ما در مورد پیوند کانال برای روترهای Wi-Fi، آن را یک قدم جلوتر بردارید.

5.افزایش سرعت روتر وای فای: روتر خود را به روز کنید

یکی از نادیده گرفته ‌شده ‌ترین راه ‌ها برای به حداکثر رساندن سرعت روتر این است که مطمئن شوید روتر شما همیشه آخرین نرم ‌افزار و سیستم ‌افزار سازنده را اجرا می ‌کند.

مطمئناً، به ‌روز رسانی ‌ها معمولاً رفع‌ های امنیتی هستند، اما نمی ‌توانند روتر شما را در یک لحظه سریع و تند کند. با این حال، هر سود افزایشی می تواند کمک کند. اگر مدتی است که به ‌روز رسانی نکرده‌ اید، ممکن است بیشتر از چیزی که انتظارش را داشتید، افزایش را پیدا کنید.

6.افزایش سرعت روتر وای فای: مکان روتر خود را تغییر دهید

این فقط یافتن بهترین تنظیمات روتر برای اینترنت سریع نیست. همچنین باید در نظر بگیرید که روتر شما در کجای خانه شما قرار می گیرد.

از آنجایی که روتر با هر دستگاه دیگری با فرکانس 2.4 گیگاهرتز و/یا 5 گیگاهرتز در منطقه شما رقابت می کند، حرکات ظریف اغلب دنیایی از تفاوت را ایجاد می کند. علاوه بر این، مصالح ساختمانی خانه شما ممکن است با سیگنال بی سیم تداخل ایجاد کند. به عنوان مثال، دیوارهای بتنی جامد برای عبور اتصال Wi-Fi بسیار سخت است.

7. تنظیمات کانال روتر خود را بهینه کنید

مثال:چند روز پیش تنظیمات روتر خود را از کانال خودکار به استفاده از تحلیلگر وای فای در تلفنم و انتخاب کانال دیگری با تداخل کمتر به روز کردم و 4 برابر سرعتی که داشتم دریافت کردم. یک برد واقعی.

بیایید نگاهی دیگر به نحوه سریعتر کردن روتر با بهینه سازی تنظیمات بیندازیم.

آیا به تغییر کانال روتر فکر کرده اید؟ بسیاری از ابزار های رایگان، امواج رادیویی محلی شما را برای کانال هایی با کمترین تداخل اسکن می کنند. سپس به شما پیشنهاد می دهند که به کدام کانال بروید.

باید کانال را از داخل تنظیمات روتر تغییر دهید. یک بار دیگر، نحوه انجام این کار را با استفاده از اسناد یا صفحه راهنمای آنلاین دستگاه خود خواهید یافت.

اگر می خواهید بیشتر بدانید، مقاله ما را در مورد نحوه انتخاب بهترین کانال Wi-Fi برای روتر خود بررسی کنید.

8. روتر را به یک باند متفاوت تغییر دهید

یک خانه معمولی پر از دستگاه های بی سیم است. خوشبختانه، با یک روتر دو یا سه بانده، می توانید آنها را برای به حداکثر رساندن سرعت جدا کنید.

به زبان ساده، شما در حال باز کردن مسیر دیگری برای ترافیک شبکه هستید. در حالی که یک جاده یک خطه شما را به آنجا می رساند، دو (یا سه) خط برای همه افراد درگیر بهتر است.

اگر یک روتر دو بانده دارید، می ‌توانید به جای اینکه همه دستگاه ‌هایتان برای فضا در باند ۲.۴ گیگاهرتز رقابت کنند، مقداری را به باند اضافی ۵ گیگاهرتز (و معمولاً کمتر شلوغ ‌تر) اختصاص دهید.

ما در مورد بهترین روتر های دو باند نیز مقاله نوشته‌ ایم که اگر می ‌خواهید بیشتر بدانید می ‌توانید مقاله ی مربوطه را نیز مطالعه کنید.

9. نام و رمز عبور شبکه خود را تغییر دهید

بسیاری از افرادی که با فناوری آشنا هستند هنوز از نام کاربری و رمز عبور پیش فرض روی روتر خود استفاده می کنند. حتی هکر های متوسط ​​نیز قادر به هک کردن شبکه های نسبتا امن با رمز های عبور غیر پیش فرض هستند.

استفاده از رمز عبور Wi-Fi قوی به همان اندازه ضروری است. در حالی که ممکن است برای تقسیم کردن دستگاه‌ های خود به باند های جداگانه، به ‌روز رسانی سیستم عامل و تعویض کانال در دوره‌ های پرترافیک، کار بسیار خوبی انجام دهید، اما اگر همسایه‌ هایتان از Wi-Fi شما استفاده می ‌کنند و از آن برای تورنت فیلم‌ ها استفاده می ‌کنند، این یک تمرین بیهوده است و تلاش شما در تمام روز بیهوده می شود.

10.افزایش سرعت روتر وای فای: Firmware جدید را نصب کنید

افزایش سرعت روتر وای فای
افزایش سرعت روتر وای فای

بسیاری از روتر ها تنظیمات را نسبتاً ضد ساختگی نگه می دارند تا چیزی را خراب نکنید. در حالی که این برای اکثر کاربران عالی است، گاهی اوقات شما فقط می خواهید در آن غوطه ور شوید و تنظیمات را هک کنید تا زمانی که روتری را اجرا کنید که قیمت آن بسیار بیشتر است.

چندین گزینه سخت ‌افزار منبع باز برای برخی از محبوب ‌ترین روتر ها وجود دارد. در حالی که همه روتر ها پشتیبانی نمی شوند، هیچ کمبودی در جایگزین های عالی وجود ندارد. آنها می توانند به شما کمک کنند تا سرعت روتر Netgear را افزایش دهید، بهترین تنظیمات را برای روتر TP-Link پیدا کنید، و تقریباً هر مارکی از روتر را سریعتر اجرا کنید.

DD-WRT، OpenWRT و Tomato برخی از محبوب ترین سیستم عامل های شخص ثالث را تشکیل می دهند.

به یاد داشته باشید که اگر به سخت افزار ISP خود پایبند باشید، نصب سیستم عامل جدید گزینه ای برای شما نیست. این یکی از دلایلی است که ایده خوبی برای جایگزینی روتر ISP خود با روتر خریداری شده جدید در فروشگاه است.

تنظیمات روتر خود را برای اینترنت سریعتر بهینه کنید

امیدواریم این مقاله به شما نشان داده باشد که چگونه سرعت روتر خود را به حداکثر برسانید و بهترین پیکربندی را برای اینترنت سریعتر شناسایی کنید. برخی از مراحل ممکن است کمی پیچیده به نظر برسند، اما اگر برای یادگیری و درک ترفند های موجود وقت بگذارید، سرعت روتر خود را در عرض چند دقیقه افزایش خواهید داد.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس