معرفی بهترین روتر وای فای 6 ( Wi Fi 6 ) برای بازی یا کار در سال 2021

داشتن یک اتصال Wi-Fi با کیفیت برای کار و تحصیل شما الزامی است. در ادامه به معرفی بهترین روتر وای فای 6 برای شما در سال ۲۰۲۱ می‌پردازیم.

45
0
2 معرفی بهترین روتر وای فای 6 ( Wi Fi 6 ) در سال 2021

داشتن یک اتصال Wi-Fi با کیفیت برای کار و تحصیل شما الزامی است. Wi-Fi 6، که اولین بار چند سال پیش معرفی شد، جدیدترین نسل Wi-Fi به حساب می‌آید و از عملکرد سریع‌تر و کارآمدتر شبکه خانگی برخوردار است. در ادامه به معرفی بهترین روتر وای فای 6 برای شما در سال ۲۰۲۱ می‌پردازیم.

بهترین روتر وای فای 6

TP-Link Archer AX6000

1 معرفی بهترین روتر وای فای 6 ( Wi Fi 6 ) در سال 2021

Wi-Fi ۶ جدیدترین و سریعترین نسخه Wi-Fi است و ما انتظار داریم به زودی شاهد تعداد زیادی مدل جدید باشیم که از آن پشتیبانی می‌کنند و در صورت تمایل، می‌توانید به روتر Wi-Fi 6 ارتقا دهید تا عملکرد Wi-Fi سریع‌تر و کارآمدتری از دستگاه‌های متصل شده که از استاندارد جدید پشتیبانی می‌کنند، دریافت کنید. Wi-Fi ۶ با دستگاه‌های قدیمی سازگار است، بنابراین دستگاه‌های قدیمی شما همچنان قادر به اتصال به سیگنال بی‌سیم هستند اما روتر بی‌سیم جدید شما هیچ کاری برای افزایش سرعت آنها انجام نمی‌دهد.

همه اینها به این معناست که برای بسیاری از ما هنوز خیلی زود است که یک روتر وای فای 6 جدید تهیه کنیم (و فراموش نکنید که برای پی‌بردن به تفاوت در اینترنت، به یک اتصال واقعاً سریع نیاز دارید.)

با این اوصاف، اگر اکنون به دنبال ارتقا هستید یا به روتر بی‌سیم جدید نیاز دارید و می‌خواهید چیزی برای نسل آینده دستگاه‌های Wi-Fi داشته باشید، به سراغ TP-Link Archer AX6000 بروید. AX6000 با قیمت ۳۵۰ دلار عرضه شد، اما در حال حاضر به ۳۰۰ دلار کاهش یافته است و ما شاهد کاهش قیمت آن تا ۲۷۰ دلار بوده‌ایم. قطعاً این قیمت ارزان نیست، اما راهی مناسب برای ارتقاء شبکه خانگی خود به یک شبکه قوی Wi-Fi 6 است.

TP-Link Archer AX21

02 معرفی بهترین روتر وای فای 6 ( Wi Fi 6 ) در سال 2021

TP-Link Archer AX21 با قیمت ۱۰۰ دلار یا کمتر در دسترس است، یک روتر وای فای 6 با باند دوگانه است که از حداکثر سرعت تا ۱/۲ Mbps در باند ۵ گیگاهرتز خود پشتیبانی می‌کند. خیلی قوی نیست، اما در آزمایش‌های ما عملکرد تقریباً بی‌عیب و نقصی را برای خانه‌های کوچک و متوسط ارائه می‌دهد و به لطف برنامه Tether TP-Link راه اندازی و استفاده از آن بسیار آسان است.

یک حالت هدایت باندهای کاربردی اضافه کنید که به طور خودکار بین باندهای ۲/۴ و ۵ گیگاهرتز در یک شبکه واحد جا به جا شود، بعلاوه این روتر از ویژگی اولویت بندی ترافیک نیز پشتیبانی می‌کند.

Asus ZenWiFi AX

3 معرفی بهترین روتر وای فای 6 ( Wi Fi 6 ) در سال 2021

Asus ZenWiFi AX یک روتر وای فای 6 است و ۴۱۵ دلار قیمت دارد. ۴۱۵ دلار هنوز پول زیادی است، اما این سیستم روتر در آزمایشات ما بسیار قوی و قابل اعتماد عمکرده است. اگر خانه شما بزرگ است و فکر می‌کنید از داشتن مش با بیش از یک اکستندر سود می‌برید، می‌توانید Eero Pro 6 را نیز در نظر بگیرید، روتر مش triband که از Wi-Fi 6 پشتیبانی می‌کند، نیز می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای شما باشد. ولی هملکرد آن به خوبی Asus ZenWiFi AX نیست و همچنین گران‌تر است.

Asus RT-AX86U

4 معرفی بهترین روتر وای فای 6 ( Wi Fi 6 ) در سال 2021

روترهای بازی وعده عملکرد بالا و تأخیر کم برای گیمرهای سرسخت را می‌دهند و غیر معمول نیست که آنها را با قیمت ۳۰۰ دلار یا حتی ۴۰۰ دلار بفروشند. روتر Asus RT-AX86U با قیمت حدود ۲۵۰ دلار ارزان نیست، اما نسبت به روترهای دیگر ارز بالایی دارد و عملکردی که ارائه می‌دهد بسیار عالی است.

نکته قابل توجه مدیریت تاخیر روتر است. گیمرهای آنلاین قطعاً از آن قدردانی خواهند کرد. چیز دیگری که می‌توانید از آن قدردانی کنید: ترکیبی عالی از کنترل‌ها و ویژگی‌های مبتنی بر برنامه، از جمله حالت تقویت تلفن همراه، که به شما امکان می‌دهد با لمس یک دکمه، ترافیک بازی را در تلفن خود اولویت بندی کنید.

ویژگی‌های بازی را کنار بگذاریم، RT-AX86U پشتیبانی کامل از Wi Fi 6 را با سرعت قوی، پایدار و برد خوب ارائه می‌دهد. حتی اگر اهل بازی نیستید، این باز هم یکی از بهترین روترهای Wi-Fi 6 است که می‌توانید در حال حاضر خریداری کنید.

حال که با بهترین روتر وای فای 6 آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس