6 بهترین جایگزین برای ChatGPT

29
0
6 بهترین جایگزین برای ChatGPT

از زمان راه‌اندازی عمومی آن در نوامبر ۲۰۲۲، ChatGPT، چت ربات هوش مصنوعی مسحورکننده OpenAI، محبوبیت خود را مانند آتش‌سوزی افزایش داده است. فیدهای رسانه های اجتماعی پر از کارهای باورنکردنی است که مردم با چت بات انجام می دهند. جویندگان کار، برنامه نویسان، معلمان دبیرستان، تولیدکنندگان محتوا—تقریباً متخصصان در هر زمینه ای کاربردهای خوبی برای این ابزار پیدا می کنند. 6 بهترین جایگزین برای ChatGPT را در ادامه بررسی کرده ایم.

با این حال، هنگامی که یک ابزار در مرکز قرار می گیرد، به راحتی می توان مسیر جایگزین هایی را که می توانند ارزش برابر یا حتی بهتر ارائه دهند، از دست داد. ما شش مورد از بهترین گزینه های ChatGPT را که می توانید در حال حاضر استفاده کنید، گردآوری کرده ایم.

1. Chatsonic

فناوری زیربنایی پشت ChatGPT (اولین GPT 3.5، از زمان به روز رسانی به GPT-4) همان فناوری است که Chatsonic را تقویت می کند و آن را به اندازه خود ChatGPT جالب می کند. با این حال، به جای اینکه صرفاً شبیه سازی ChatGPT باشد، Chatsonic یک گام فراتر می رود و بر روی توانایی های ChatGPT ساخته می شود و در عین حال برخی از محدودیت های ChatGPT را برطرف می کند.

اگر از ChatGPT بپرسید که چه کسی جام جهانی 2022 را برده است، نمی داند. شما انتظار دارید که یک مدل هوش مصنوعی قدرتمند مانند ChatGPT به این سوال ساده در یک ضربان قلب پاسخ دهد. با این حال، از آنجایی که پایگاه دانش ChatGPT دارای تاریخ قطعی 2021 است، مدل هوش مصنوعی نمی تواند به سؤالات مربوط به هر اتفاقی که پس از سال 2021 رخ داده است پاسخ دهد.

بدتر از آن، ChatGPT نمی تواند به داده ها از اینترنت در زمان واقعی دسترسی داشته باشد. این بدان معناست که نمی‌تواند برای بازیابی اطلاعات مربوط به رویدادها یا رویدادهای اخیر که در داده‌های آموزشی آن گنجانده نشده است، به وب جهانی دسترسی پیدا کند.

اینجاست که Chatsonic بهتر از ChatGPT عمل می کند. Chatsonic می‌تواند به اینترنت دسترسی داشته باشد و می‌تواند اطلاعات را از نمودار دانش Google استخراج کند تا پاسخ‌های بهبودیافته‌ای ایجاد کند که به‌روز و سازگارتر با رویدادهای اخیر باشد. البته، ما از Chatsonic پرسیدیم که چه کسی جام جهانی 2022 را برد و چه کسی جایزه بهترین بازیکن را دریافت کرد – ناامید کننده نبود.

یکی دیگر از مشکلات قابل توجه ChatGPT این است که نمی تواند تصاویر تولید کند. از آنجایی که OpenAI در هنرهای هوش مصنوعی سنگین وزن است، این که چرا مدل ChatGPT آن نمی تواند تصاویر ایجاد کند کمی گیج کننده است. احتمالاً توضیحات فنی وجود دارد، اما با این وجود مشکل است. از سوی دیگر، Chatsonic می تواند هنر دیجیتال را از طریق درخواست ایجاد کند. از هر دو APIهای Stable Diffusion و DALL-E برای تولید هنر هوش مصنوعی خیره کننده استفاده می کند.

اگرچه ChatGPT یک رابط کاربری ساده و شهودی دارد، اما چند ویژگی می تواند تجربه کاربر را حتی بهتر کند. Chatsonic برخی از آنها را اضافه می کند. اگر از تایپ رفت و برگشت خسته شده اید، Chatsonic می تواند از دستورات صوتی استفاده کند و در صورت نیاز، مانند سیری و دستیار گوگل، از طریق صدا پاسخ دهد. همچنین یک ویژگی برای کمک به اشتراک گذاری، ویرایش و دانلود مکالمات خود با ربات چت هوش مصنوعی وجود دارد.

با این حال، Chatsonic همه چیز گلگون نیست. اگرچه هنگام ثبت نام، دسترسی به فریمیوم دریافت خواهید کرد، برخلاف ChatGPT، Chatsonic یک سرویس پولی است. توکن‌های تخصیص‌ یافته را دریافت می‌کنید، و زمانی که توکن‌ها تمام شد، باید به ژتون‌های پیشنهادی پایبند باشید. همچنین، در مقایسه با ChatGPT، Chatsonic با کدهای کامپیوتری عالی نیست.

ما از ChatGPT خواستیم تا مشکلات مختلفی را در PHP، JavaScript و HTML حل کند. پاسخ‌های ChatGPT در همه موارد «کامل‌تر» و به‌درستی قالب‌بندی شده بودند، اگرچه لزوماً دقیق‌تر نبودند.

پاسخ‌های ChatGPT را دقیق‌تر و طولانی‌تر از پاسخ‌های Chatsonic خواهید یافت. در چندین مورد، Chatsonic تمایل دارد پاسخ های خود را خلاصه کند. این ممکن است برای برخی از افراد مفید باشد، اما زمانی که به یک پاسخ طولانی نیاز داشتیم، آن را مفید ندیدیم. با این حال، این محدودیت ها به کنار، Chatsonic هیجان انگیز است و یکی از بهترین گزینه های ChatGPT است.

2. GPT-3 Playground

حتی قبل از اینکه ChatGPT ویروسی شود، GPT-3 Playground وجود داشت، پلتفرمی برای عموم برای بازی با مدل GPT-3 AI OpenAI. متأسفانه، این ابزار به اندازه ChatGPT buzz ایجاد نکرد. این تا حدی به دلیل رابط کاربری فنی آن و عدم تبلیغات متمرکز بر مصرف کننده است.

از قضا، اگرچه ChatGPT بیشتر مورد توجه قرار گرفته است، GPT-3 یک مدل هوش مصنوعی بسیار بزرگتر و بسیار قدرتمندتر است. این بدون شک یکی از قدرتمندترین مدل های زبان هوش مصنوعی در سراسر جهان است.

ChatGPT مانند تکرار مدل GPT-3 است که برای پاسخگویی بیشتر به مکالمه و انسان مانند بودن، ساده و دقیق تنظیم شده است. می‌تواند مقاصد انسان را بهتر درک کند، پاسخ‌های مربوط به زمینه را ارائه دهد و مکالمات منسجمی را حفظ کند.

می توانید GPT-3 Playground را به عنوان ChatGPT برای کاربران قدرتمند تصور کنید. می توانید آن را طوری تنظیم کنید که ChatGPT انجام می دهد و حتی خیلی بیشتر. گزینه‌ها و تنظیمات بیشتری برای سفارشی‌سازی مدل هوش مصنوعی وجود دارد تا مطابق میل شما رفتار کند.

همچنین تفاوت هایی در ماهیت پاسخی که از هر دو مدل نمایشی دریافت خواهید کرد، وجود دارد. در حالی که ChatGPT از پاسخ دادن به سؤالات در مورد برخی موضوعات حساس خودداری می کند، ابزار GPT-3 Playground کمتر از پاسخ به سؤالات خودداری می کند. اگر دوست دارید با زمین بازی GPT-3 مفید باشید، در اینجا راهنمای نحوه استفاده از زمین بازی GPT-3 آورده شده است.

3. YouChat

YouChat، مانند هر جایگزین ChatGPT دیگری در لیست ما، از مدل GPT-3.5 AI OpenAI پشتیبانی می کند. این به آن قابلیت های مشابه ChatGPT می دهد. این رابط کاربری براق و رنگارنگ دارد و به خوبی در موتور جستجوی You.com در هم تنیده شده است.

در نتیجه، YouChat می تواند به عنوان یک موتور جستجو عمل کند که لیستی از لینک ها به صفحات وب نمایه شده مرتبط با درخواست شما را در اختیار شما قرار می دهد. یا، می‌توانید پاسخ‌های مکالمه معمولی به سبک ChatGPT را برای سؤالات دریافت کنید. اگر به دنبال یک موتور جستجو و یک ربات چت مانند ChatGPT هستید که به یک محصول تبدیل شده است، YouChat یک گزینه عالی است.

متاسفانه، YouChat با محدودیت های GPT-3.5، که فناوری پایه آن است، گرفتار شده است. به یاد داشته باشید، GPT-3.5 و همه مدل‌های مرتبط نمی‌توانند پاسخ دقیقی به رویدادهایی که پس از سال 2021 رخ داده‌اند (که تاریخ قطع پایگاه دانش آن است) ارائه دهند.

در نتیجه، اگر درباره رویدادهای اخیر سؤالاتی از YouChat بپرسید، برای نتایج غیرقابل پیش بینی آماده شوید. در حالی که ChatGPT از پاسخ دادن به سؤالات مربوط به رویدادهای پس از سال 2021 خودداری می کند، YouChat ممکن است سعی کند به چنین سؤالاتی پاسخ نادرست بدهد.

با این وجود، YouChat هنوز در مورد رسیدگی به سؤالات مربوط به رویدادهای اخیر برتری بیشتری نسبت به ChatGPT دارد. ما از YouChat و ChatGPT خواستیم تا تلفن های هوشمند iPhone 13 Pro و iPhone 14 Pro را با هم مقایسه کنند.

YouChat تلاش مناسبی برای مقایسه انجام داد.

از طرف دیگر ChatGPT به سادگی گفت که نمی تواند پاسخ مناسبی ارائه دهد.

علاوه بر مشکلات در مواجهه با پرسش‌های مربوط به رویدادهای اخیر و چند محدودیت دیگر، YouChat یک جایگزین قوی برای ChatGPT است. هنگامی که ChatGPT در نهایت برتر شد، جایگزین های ساده و قدرتمند ChatGPT مانند YouChat احتمالاً در معرض دیدی قرار می گیرند که شایسته آن است.

4. Bing AI Chat

Bing AI Chat یا Bing مبتنی بر هوش مصنوعی مایکروسافت – هر طور که آن را انتخاب کنید – نزدیکترین گزینه به ChatGPT است که می توانید در هر کجای اینترنت دریافت کنید. این توسط مدل GPT-4 که ​​اخیراً منتشر شده از OpenAI پشتیبانی می‌شود و آن را قوی‌تر و واقعی‌تر از ChatGPT لایه رایگان می‌کند که توسط میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان استفاده می‌شود.

این همه چیز نیست. از آنجایی که Bing AI به داده‌های اینترنتی زنده متصل است، برخلاف ChatGPT، می‌تواند اطلاعات بی‌درنگ درباره روندها و رویدادها دریافت کند و به آن کمک می‌کند تا نسبت به ChatGPT معمولی شما، پاسخ‌های به‌روزتر و مرتبط‌تری به درخواست‌ها ارائه دهد. علاوه بر استفاده از مدل زبان GPT OpenAI، Bing AI Chat از ثروت عظیم مایکروسافت از منابع هوش مصنوعی نیز بهره می برد و به آن برتری نسبت به بسیاری از گزینه های ChatGPT در لیست ما می دهد.

متأسفانه، Bing Chat به راحتی ChatGPT در دسترس نیست. در عوض، برای دسترسی به ربات چت، باید وارد لیست انتظار طولانی هوش مصنوعی مایکروسافت Bing شوید. میلیون ها نفر در حال حاضر در لیست انتظار هستند و ممکن است مدتی طول بکشد تا نوبت شما برسد.

5. Google Bard AI

جایگزین دیگری برای ChatGPT که قابل ذکر است، Bard AI گوگل است. متأسفانه، دسترسی به چت ربات هوش مصنوعی بسیار تبلیغ شده به گروه منتخبی از آزمایش کنندگان و کاربران ممتاز محدود شده است. به دلیل دسترسی محدود، ارزیابی توانایی‌های چت ربات هوش مصنوعی دشوار است. با این حال، با توجه به اشتباهات Bard AI در هنگام رونمایی عمومی، مفسران معتقدند که چت ربات ممکن است کمی کمتر از آنچه که تبلیغ می شود جذاب باشد، به خصوص زمانی که به چیزها از منظر ChatGPT نگاه می کنیم.

6. Character.AI

Character.AI دقیقاً همان چیزی است که در نام آن آمده است – یک ربات چت هوش مصنوعی با تم شخصیت که به شما امکان می دهد تعامل با افراد مشهور مشهور، شخصیت های تاریخی یا شخصیت های فیلم را شبیه سازی کنید. از شخصیت‌های سیاسی مانند دونالد ترامپ گرفته تا شخصیت‌های سینمایی مانند تونی استارک از Iron Man، Character AI مجموعه‌ای بزرگ و جالب از شخصیت‌ها برای تعامل در پلتفرم دارد.

ما گفتگویی را با تونی استارک در مورد تهیه یک کت و شلوار به سبک مرد آهنی امتحان کردیم و جالب، فراگیر و منطقی بود. هوش مصنوعی شخصیت به طرز چشمگیری منعکس کننده لحن و رفتار شخصیت های ارائه شده است.

اگرچه هوش مصنوعی کاراکتر عمدتاً با مضمون شخصیت است، اما همچنان می‌توانید با استفاده از ویژگی «دستیار کاراکتر» در پلتفرم، یک واکنش سریع و پاسخ به سبک ChatGPT دریافت کنید. اگرچه به طور کلی چشمگیر است، اما انتظار پاسخ های با کیفیت ChatGPT را نداشته باشید. با این حال، کاراکتر AI می‌تواند ارزش امتحان کردن را دارد.

ChatGPT: نگاهی اجمالی به آنچه که در راه است

از زمانی که OpenAI آخرین مدل هوش مصنوعی خود را در معرض دید عموم قرار داد، شرکت‌های فناوری آن را آزمایش کرده‌اند و آنها را برای چندین هدف تنظیم کرده‌اند. اگرچه ChatGPT هنوز از بسیاری جهات منحصر به فرد است، اما تعداد انگشت شماری از ابزارها را خواهید یافت که قابلیت ها و ویژگی های مشابهی را به صورت آنلاین ارائه می دهند.

در درازمدت، احتمالاً جایگزین‌های ChatGPT بیشتری وجود خواهد داشت زیرا توسعه‌دهندگان بیشتری از فناوری استفاده می‌کنند که ChatGPT را برای ایجاد محصولات شگفت‌انگیزتر قدرت می‌دهد.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس