11 کاری که می توانید با ربات چت هوش مصنوعی ChatGPT انجام دهید

69
0
ربات چت هوش مصنوعی ChatGPT

چت ربات های هوش مصنوعی بسیار سرگرم کننده هستند، اما ChatGPT کاربردهای عملی نیز دارد.

محصولات هوش مصنوعی در چند سال اخیر شاهد افزایش شهاب سنگی بوده اند. ابزارهای نوشتن با هوش مصنوعی، تولیدکنندگان متن به تصویر با هوش مصنوعی و حتی خودنگارهای هوش مصنوعی شگفت‌زده شده‌ایم. اکنون، ChatGPT، یک ربات چت هوش مصنوعی که اینترنت را طوفانی می کند، نگاهی اجمالی به پتانسیل فناوری هوش مصنوعی به ما می دهد.

همچنین مطلب 5 تا از بهترین چت بات های اندروید که شما را سرگرم می کنند را هم بخوانید.

اگر در مورد ChatGPT شنیده اید اما دقیقاً مطمئن نیستید که چگونه می تواند کاربرد عملی داشته باشد، ما با 11 روش برای استفاده از ChatGPT آشنا شده ایم.

ربات چت هوش مصنوعی ChatGPT چیست؟

اگر کل باز(buzz) ChatGPT را از دست دادید، یا دقیقاً در مورد چیستی آن مطمئن نیستید، بیایید شما را با سرعت بالا بررسی کنیم. ChatGPT یک چت ربات هوش مصنوعی مکالمه ای است که می تواند تقریباً به هر سؤالی که شما در مورد آن بپرسید پاسخ دهد.

می توانید آن را به عنوان جستجوی گوگل در نظر بگیرید، اما در مورد استروئیدها. این فقط یک دسته از منابع اطلاعاتی را مانند گوگل به سمت شما پرتاب نمی کند. با این حال، اطلاعات را به شکلی محاوره‌ای و ساختاریافته ارائه می‌کند که یک انسان هنگام ارائه پاسخ به سؤالات انجام می‌دهد. علاوه بر این، می تواند تقریباً در هر زمینه ای به سؤالات پاسخ دهد. علم، ریاضیات، دین، ورزش، سیاست – شما آن را نام ببرید.

11 کاری که می توانید با ChatGPT انجام دهید

فراتر از هیاهو و هیاهوی پیرامون ChatGPT، در حال حاضر چه کاربردهایی در دنیای واقعی می توانید امتحان کنید؟ آماده کاوش هستید؟ در اینجا 11 کاربرد روزانه جالب برای chatGPT آورده شده است.

1. به سرعت یک رزومه و نامه همراه سفارشی بنویسید

اگر در حال حاضر به دنبال کار هستید، یکی از خسته‌کننده‌ترین بخش‌های فرآیند درخواست شغل، نوشتن یک رزومه شخصی و نامه پوششی برای هر شغلی است که برای آن درخواست می‌کنید. متأسفانه، شما نمی توانید به سادگی برای هر کار یک نسخه بنویسید. ChatGPT یکی از سریع ترین راه ها برای ساخت رزومه آنلاین است. این می تواند شما را از بار سفارشی کردن هر رزومه برای هر پست شغلی تنها در چند ثانیه رها کند.

ما از ChatGPT خواستیم رزومه ای برای یک درخواست شغلی نویسنده فناوری بنویسد، و در اینجا بخشی از نتیجه است.

ما همچنین از آن خواستیم تا یک نامه پوششی برای یک درخواست شغلی برای نقش توسعه دهنده وب در یک شرکت طراحی مد آماده کند.

2. جوک های اصلی بسازید

زندگی بدون ذره ای سرگرمی چیست؟ چه به دنبال یک خنده خوب باشید و چه برای ایجاد جوک های خنده دار برای تحت تاثیر قرار دادن دوستان خود، ChatGPT می تواند مفید باشد. مطمئناً چت ربات های هوش مصنوعی به عنوان کمدین های بزرگ شناخته نمی شوند، اما ChatGPT پتانسیل هایی را نشان می دهد. ما از ChatGPT خواستیم تا جوکی در مورد اپل و گوشی های هوشمند تاشو به ما بگوید. ما به شما اجازه می دهیم نتایج را قضاوت کنید:

3. موضوعات پیچیده را توضیح دهید

گاهی اوقات، گوگل کردن یک موضوع به شما درک روشنی نمی دهد. به موضوعاتی مانند کرم‌چاله‌ها، ماده تاریک، و همه آن نظریه‌های سرگردان از برنامه کارشناسی ارشد خود فکر کنید. یا شاید این یک ورزش عجیب و غریب است که شما آن را نمی فهمید یا قوانین آن بی معنی است.

ChatGPT می‌تواند در توضیح آن‌ها به زبان ساده مفید باشد. ما از ChatGPT خواستیم که “Wormhole like I’m 5 را توضیح دهید” و نتیجه این است.

ما همچنین از آن خواستیم تا اینترنت را به طور مشابه توضیح دهد. خیلی هم بد نبود

4. گام به گام مسائل ریاضی مشکل را حل کنید

چه به دنبال حل مسائل پیچیده جبر یا مسائل ریاضی ساده ای باشید که برای کنار هم قرار دادن آنها بسیار دشوار است، ChatGPT به ویژه در مدیریت ریاضی قوی است. شما باید مشکلات خود را به طور واضح و مختصر برای بهترین نتایج ارائه دهید. ما از ChatGPT خواستیم به یک مسئله ریاضی ساده اما مشکل پاسخ دهد و نتیجه این است:

5. مشاوره رابطه دریافت کنید

ChatGPT، درست مانند هر سیستم هوش مصنوعی، نمی تواند دقیقاً احساسات را درک کند. با این حال، همچنان می تواند نکات مفیدی برای مدیریت روابط با دوستان، خانواده و عزیزان ارائه دهد. اگر تذکرات درستی به او بدهید، می تواند درمانگر شخصی یا متخصص روابط شما باشد. ما از ChatGPT برای برخورد با شریک فضول کمک خواستیم، و در اینجا چیزی است که باید بگوید:

ما همچنین در مورد نحوه برخورد با شریکی که بیش از حد از تلفن خود محافظت می کند پرسیدیم، و در اینجا چیزی است که باید بگوید:

6. تقریباً در هر ژانری موسیقی بنویسید

یکی از بزرگترین نقاط قوت ChatGPT «خلاقیت آموخته شده» آن است. برخلاف برخی از راه حل های هوش مصنوعی، ChatGPT فقط با مفاهیم رباتیک بی روح سر و کار ندارد. همچنین در تلاش‌های خلاقانه، از جمله نوشتن موسیقی، مهارت دارد. شما می توانید تقریباً هر آهنگی را در اکثر ژانرهای اصلی موسیقی بنویسید. ما از ChatGPT خواستیم یک آهنگ رپ برای ایلان ماسک بنویسد و در اینجا بخشی از پاسخ آن است:

در زیر آخرین بیت های شعر آمده است. قرار نیست جایزه گرمی برنده شود، اما با ضربات مناسب، ممکن است به مکان‌هایی برود.

7. کد را بنویسید، اشکال زدایی کنید و توضیح دهید

چه یک برنامه نویس باتجربه باشید و چه تازه کار، هر از گاهی با چند اشکال در کد خود مواجه خواهید شد. ChatGPT می تواند به شما کمک کند تا مشکل را در کد خود محدود کنید و ساعت ها در جستجوی یک کامای نابجا صرفه جویی کنید. همچنین می‌توانید کل بلوک‌های کد عملکردی را از ابتدا بنویسید. با این حال، استقرار کد ChatGPT در سرور تولید ممکن است ایده خوبی نباشد.

ما از ChatGPT خواستیم یک اسکریپت مدیریت فرم ساده در PHP بنویسد، و نتیجه این است:

ما همچنین از آن خواستیم تا اشکال کد جاوا اسکریپت را کشف کند:

8. محتوا را به چند زبان ایجاد کنید

اگر شما یک تولید کننده محتوا هستید که دوست دارید به مخاطبان بیشتری دسترسی داشته باشید، ChatGPT می تواند برای ایجاد محتوا به چندین زبان بسیار مفید باشد. مطمئناً، Google Translate وجود دارد، اما نوشتن به یک زبان و ترجمه به زبان دیگر به این معنی است که بسیاری از زمینه‌ها و لحن‌های خاص زبان ممکن است از بین بروند. ChatGPT می تواند محتوا را مستقیماً به چندین زبان ایجاد کند. چینی ها؟ بررسی. اسپانیایی؟ بررسی. فرانسوی؟ بررسی. ما از ChatGPT خواستیم شعری به زبان انگلیسی و چینی بنویسد و نتیجه این است:

9. برای مصاحبه شغلی آماده شوید

ChatGPT با انبوهی از دانش در زمینه های مختلف، یکی از بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای کمک به شما برای آماده شدن برای مصاحبه شغلی است. می‌توانید از آن برای ایجاد سناریوهای فرضی در مصاحبه شغلی، سؤالات احتمالی، پاسخ‌های هوشمندانه به سؤالات احتمالی و بسیاری از نکات مفید دیگر برای آماده‌سازی مصاحبه استفاده کنید. ما در طول مصاحبه یک موقعیت فرضی ایجاد کردیم و از ChatGPT کمک خواستیم. نتیجه این است:

10. تقریباً در هر موضوعی مقاله بنویسید

در حالی که ما قویاً به شما توصیه می کنیم که مقالات خود را خودتان بنویسید، ChatGPT می تواند مقالات شگفت انگیزی را در مورد طیف گسترده ای از موضوعات، حتی پیچیده ترین آنها بنویسد. ما از ChatGPT خواستیم تا مقاله ای در مورد دونالد ترامپ بنویسد، و نتیجه این است:

11. یک همراه چت

وقتی همه چیز گفته شد و انجام شد، ChatGPT یک ربات چت هوش مصنوعی است. علیرغم موارد استفاده تقریباً بی پایان آن، ChatGPT را در مواقعی که به کسی (یا روباتی) نیاز دارید تا با او صحبت کنید، یک همراه بسیار سازگار خواهید یافت.

اعتماد کنید، اما همه نتایج ChatGPT را تأیید کنید

در حالی که ChatGPT یک چت ربات هوش مصنوعی فوق‌العاده دقیق است، اما همچنان مستعد عدم دقت است. اگرچه سرعت ارائه اطلاعات نادرست نگران کننده نیست، مهم است که اطلاعاتی را که ChatGPT ارائه می دهد قبل از استفاده از آن بررسی کنید.

به عنوان یک اقدام احتیاطی، از اطلاعات ایجاد شده توسط ChatGPT برای اتخاذ تصمیمات مهم بهداشتی یا مالی بدون تأیید کامل استفاده نکنید. در حالی که ChatGPT در واقع یک محصول هوش مصنوعی است که بازی را تغییر می دهد، اما هنوز هم در حال پیشرفت است.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس