12 بهترین ویرایشگر ویدیوی رایگان برای مک شما

59
0
12 بهترین ویرایشگر ویدیوی رایگان برای مک شما

آیا نیاز به ویرایش ویدیو با بودجه دارید؟ بهترین ویرایشگر ویدیوی رایگان برای مک را در ادامه معرفی کرده ایم.

رایانه‌های اپل مدت‌هاست که حرفه‌ای‌های خلاق را مورد هدف قرار داده‌اند، به‌ویژه وقتی صحبت از ویرایش عکس و ویدیو می‌شود. متأسفانه بسته‌های پیشرو در صنعت مانند Adobe Premiere، After Effects و Final Cut Pro خود اپل ارزان نیستند.

اما همه چیز از دست نرفته است. مجموعه‌ای از برنامه‌های ویرایش ویدیوی قادر و رایگان برای مک وجود دارد که دندان‌های شما را در آن فرو می‌برند. برخی از آنها برای مبتدیان ساخته شده اند، در حالی که برخی دیگر به لطف مجموعه ویژگی های چشمگیر ارائه شده، ویرایشگرهای ویدیویی باتجربه را راضی می کنند.

اینها ویرایشگرهای ویدیوی رایگان مورد علاقه ما برای مک هستند.

1.بهترین ویرایشگر ویدیوی رایگان برای مک iMovie

خلاصه: یک ویرایشگر ویدئویی رایگان و درجه یک مصرف کننده برای کامپیوترهای مک. برای سخت افزار اپل به خوبی بهینه شده و برای اکثر پروژه های شخصی مناسب است.

iMovie برای هر کسی که دارای مک است رایگان است. به علاوه، نسخه iOS برای همه دارندگان آیفون و آی پد رایگان است. این نرم‌افزار مشتریانی را هدف قرار می‌دهد که می‌خواهند به سرعت فیلم‌هایی را با فیلم‌های ذخیره شده در کتابخانه عکس‌هایشان ایجاد کنند. برای تسهیل این امر، iMovie از یک ویرایشگر جدول زمانی ساده استفاده می‌کند که امکان ویرایش چند آهنگ را نمی‌دهد.

با وجود ویرایش خطی و رابط کاربری پایه، iMovie یک برنامه بسیار بهینه است که می تواند ویدیوهای K4و ترکیب صفحه سبز را مدیریت کند. این به شما امکان می‌دهد عناوین ایجاد کنید، انتقال‌ها را بکشید و رها کنید و گرافیک‌های حرکتی مانند کره‌های سه بعدی یا نقشه‌های سفر اضافه کنید. همچنین از فیلم تصویر در تصویر و جلوه های حرکت آهسته/فست جلو پشتیبانی می کند.

این برنامه دارای موسیقی داخلی و جلوه های صوتی است که آماده کار هستند. می تواند با استفاده از فیلمی که شما تهیه می کنید، تریلرهایی به سبک هالیوود تولید کند. علاوه بر این، این برنامه به شما امکان می دهد مستقیماً به YouTube و Vimeo با وضوح حداکثر K4 صادر کنید. بنابراین، اگر به دنبال یک ویرایشگر ویدیوی همه کاره و رایگان برای مک خود بودید که استفاده از آن ساده باشد، این همان است.

دانلود: iMovie (رایگان)

2. DaVinci Resolve

خلاصه: یک ویرایشگر ویدیویی قدرتمند و حرفه ای که متأسفانه فاقد ابزارهای درجه بندی رنگی است که توسعه دهندگان به آن مشهور هستند.

نسخه استودیویی DaVinci Resolve 295 دلار قیمت دارد، اما نسخه اصلی کاملا رایگان است، که همچنان همان توانایی های پردازش تصویر با کیفیت بالا را مانند نسخه گران تر دارد. شما یک ویرایشگر ویدیوی قدرتمند، برخی از بهترین قابلیت‌های تصحیح رنگ در اطراف، و حتی پشتیبانی از پنل‌های سخت‌افزار خارجی برای فعال کردن ویرایش سریع‌تر دریافت می‌کنید.

البته محدودیت هایی وجود دارد. یکی از اصلی‌ترین موارد این است که Resolve فقط می‌تواند در SD، HD یا Ultra HD خروجی داشته باشد، اگرچه این برای اکثر کاربران به احتمال زیاد بیش از اندازه کافی است. همچنین، این برنامه محدودیت هایی را برای برخی از ابزارهای پیشرفته درجه بندی و ردیابی ایجاد می کند. با این حال، این محدودیت‌ها عمدتاً برای متقاعد کردن کاربران حرفه‌ای برای ارتقا وجود دارد.

این برنامه ممکن است منحنی یادگیری بسیار شیبی داشته باشد، اما DaVinci Resolve یکی از قدرتمندترین مجموعه‌های ویرایش ویدیو در این سیاره است، و شما مقدار زیادی را به صورت رایگان دریافت می‌کنید. مقایسه DaVinci Resolve و HitFilm Express را برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه انباشته شدن آن ببینید.

دانلود: DaVinci Resolve (رایگان)

3.بهترین ویرایشگر ویدیوی رایگان برای مک OpenShot

خلاصه: یک ویرایشگر ویدیوی منبع باز برای مک با مجموعه ای از ویژگی های چشمگیر. با این حال، رابط کاربری قدیمی است و ممکن است برخی از کاربران را از کار بیاندازد.

OpenShot یک ابزار بین پلتفرمی و منبع باز است که از سال 2008 وجود داشته است. این ابزار برای ارائه یک ویرایشگر ویدیوی پایدار، رایگان و در دسترس ساخته شده است. این پروژه سالانه چندین به روز رسانی اصلی را دریافت می کند که مطابق با انتظارات برای یک پروژه منبع باز با یک تیم کوچک است.

لیست ویژگی های OpenShot در طول سال ها افزایش یافته و شامل پشتیبانی عالی از فرمت های مختلف، فریم های کلیدی انیمیشن و آهنگ های ویدیویی یا صوتی نامحدود می شود. همچنین دارای پشتیبانی از انتقال و ترکیب، عناوین و مجموعه ای از ویژگی های اضافی است که از یک ویرایشگر ویدیوی مدرن انتظار دارید.

انتقادات گذشته قابلیت اطمینان OpenShot را مورد بررسی قرار داده است، اما همچنان ارزش یک عکس رایگان را دارد.

دانلود: OpenShot (رایگان)

4. Shotcut

خلاصه: یک ویرایشگر منبع باز توانا با رابطی برتر از OpenShot.

در اینجا یک ویرایشگر ویدیوی متن باز، رایگان، کراس پلتفرم وجود دارد. لیست ویژگی های Shotcut به اندازه OpenShot چشمگیر است، اما Shotcut دارای یک رابط زیباتر است. این بیشتر شبیه یک برنامه حرفه ای است تا یک برنامه رایگان.

این برنامه از طیف گسترده ای از فایل ها و فرمت های ویدئویی از جمله K4، ProRes و DNxHD پشتیبانی می کند. شات کات همچنین شامل پشتیبانی عالی برای کار با صدا، لیستی چشمگیر از جلوه های ویدیویی (از جمله ترکیب و انتقال) و یک رابط کاربری انعطاف پذیر است.

نکته قابل توجه پشتیبانی از ویژگی های پیشرفته مانند صدای فراگیر 5.1، تصحیح رنگ سه طرفه و تعداد زیادی فیلترهای ویدئویی و صوتی است. حتی مجموعه کاملی از آموزش‌های ویدیویی رسمی در وب‌سایت Shotcut وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را تماشا کنید تا با ویرایشگر به سرعت عمل کنید.

دانلود: شات کات (رایگان)

5. Blender

خلاصه: یک ابزار قدرتمند و رایگان علیرغم اینکه یک ویرایشگر ویدیوی هدفمند نیست.

Blender یک برنامه مدل سازی و ترکیب سه بعدی رایگان است که در برخی از تولیدات با مشخصات بالا استفاده می شود. با این حال، بسیاری نمی دانند که Blender یک ویرایشگر ویدیوی غیرخطی نیز است، مشروط بر اینکه بخواهید برای یادگیری نحوه استفاده از آن وقت بگذارید.

می‌توانید از Blender برای برش و اتصال ویدیو، میکس و همگام‌سازی صدا، یا اعمال لایه‌های تنظیم، انتقال و فیلترها استفاده کنید. احتمالاً یک فیلم کامل را با هم در بلندر ویرایش نخواهید کرد، اما برای کارهای اصلی ویرایش، ممکن است کافی باشد.

Blender ساده ترین سیستم برای یادگیری نیست، اما در زیر کاپوت یک ویرایشگر ویدیوی غیرخطی قدرتمند وجود دارد.

دانلود: Blender (رایگان)

6.بهترین ویرایشگر ویدیوی رایگان برای مک Lightworks

خلاصه: یک ویرایشگر قدرتمند با ویژگی‌های فراوان، اما برخی از گزینه‌های خروجی بسیار محدودکننده باعث می‌شود که نسخه رایگان بیشتر شبیه یک آزمایش باشد.

Lightworks یکی از قدرتمندترین اپلیکیشن های این لیست است. اگر برای کاربران رایگان محدود نبود، خوشحال می‌شویم آن را بالاتر از همه بسته‌های دیگر توصیه کنیم. نسخه رایگان شامل جلوه‌های ویدیویی، ویرایش چند دوربینی، عنوان‌نویسی و رویکرد معمولی چندلایه جدول زمانی است که از یک ویرایشگر جامع انتظار دارید.

متأسفانه، رندر (صادرات پروژه شما) برای Vimeo و YouTube به خروجی 720p محدود شده است. شما همچنین می توانید به بایگانی Lightworks رندر بگیرید، اما گزینه های صادرات H.264، MP4 و حتی DVD را از دست خواهید داد.

بنابراین، در حالی که بسته ابزار گسترده است، Lightworks یک ویرایشگر رایگان بسیار جذاب برای کاربران مک نیست، مگر اینکه بخواهید کاملاً آن را به صورت رایگان امتحان کنید و بعداً آن را ارتقا دهید.

دانلود: Lightworks (رایگان، نسخه پریمیوم موجود)

7. Avidemux

خلاصه: رایگانی توانا که فاقد پولیش و ویژگی است.

Avidemux همچنین لیست ما را از بهترین ویرایشگرهای ویدیوی لینوکس قرار داده است. اگرچه این یک برنامه ابتدایی است، اما برای کارهای ویرایش ساده به خوبی کار می کند. این برنامه از انواع فرمت های ورودی و خروجی پشتیبانی می کند. این پروژه همچنین در سال چندین به روز رسانی می شود و توسعه با سرعت ثابت ادامه می یابد.

خوشبختانه، تیم برابری را بین هر سه نسخه اصلی حفظ می کند، بنابراین اگر بسته Mac را انتخاب کنید، هیچ ویژگی را از دست نخواهید داد.

Avidemux برای کارهای ساده ای مانند کاهش اندازه یک ویدیو، اعمال فیلترهای ویدیویی یا صوتی و رمزگذاری مناسب است. اگر می‌خواهید کمی عمیق‌تر کاوش کنید، یک ویرایشگر اسکریپت توانمند برای خودکار کردن بسیاری از این وظایف رایج پیدا خواهید کرد.

حتماً برای مطالب آموزشی Avidemux Wiki را بررسی کنید، و انجمن Avidemux می تواند در صورت گیر افتادن به شما کمک کند.

دانلود: Avidemux (رایگان)

8. HitFilm Express

خلاصه: یک ویرایشگر ویدیوی رایگان برای مک با بیش از 500 افکت و از پیش تنظیم، ترکیب دو بعدی و سه بعدی، و بسیاری ویژگی های دیگر.

HitFilm Express یک نرم افزار ویرایش ویدیو رایگان برای دستگاه های مک و ویندوز است. در دو نسخه عرضه می شود. ما بر روی نسخه رایگان، HitFilm Express تمرکز خواهیم کرد، که می توانید از آن برای مدیریت تمام نیازهای ویرایش اولیه خود استفاده کنید.

این ابزار برای ویرایش مبتدی و متوسط ​​مناسب است. رابط خانگی نرم افزار تمام اخبار صنعت و مجموعه ای از نکات و ترفندها را برای استفاده از ابزار در اختیار شما قرار می دهد. می‌توانید فیلم‌ها، تصاویر و فایل‌های موسیقی را به پنل نرم‌افزار بکشید تا فوراً شروع به کار کنید. گیره تعبیه شده نیز حتماً مفید خواهد بود.

حتی بهتر از آن، ویرایش VFX را نیز ارائه می دهد. اما اگر نسخه رایگان قابلیت خاصی نداشته باشد چه؟ بله، آنها هم این موضوع را پوشش داده اند. می‌توانید ویژگی‌های اضافی را مستقیماً از محل کار خانه خریداری کنید. بنابراین، اگر این نرم افزار ویرایش رایگان برای مک علاقه شما را جلب می کند، می توانید از وب سایت HitFilm در مورد آن اطلاعات بیشتری کسب کنید.

دانلود: HitFilm Express (رایگان، نسخه پریمیوم موجود)

9.بهترین ویرایشگر ویدیوی رایگان برای مک InVideo

خلاصه: یک ویرایشگر ویدیوی آنلاین رایگان که می تواند خود را در برابر هر ابزار آفلاین نگه دارد.

InVideo Canva ویرایش ویدیو است. برای افراد ناآشنا، Canva یک ابزار طراحی گرافیک آنلاین رایگان است. بنابراین، این اساساً به این معنی است که شما می توانید ویدیوهای خود را مستقیماً از مرورگر خود ویرایش کنید و از همه کشمکش ها و درهم ریختگی هایی که با ابزارهای آفلاین همراه است اجتناب کنید.

با بیش از 5000 قالب ویدیویی و بیش از 3 میلیون تصویر در کتابخانه رسانه استاندارد، این یکی از حیوانات برنامه ویرایش ویدیو رایگان برای مک شما است. همچنین، آیا به شما گفتیم که ویدیوها فاقد واترمارک خواهند بود؟

با InVideo می توانید چیزهای زیادی ایجاد کنید: قالب های فیس بوک، معرفی یوتیوب، میم ها، نمایش اسلاید و موارد دیگر. با نسخه رایگان، مزایایی مانند 1 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ابری رایگان، تبدیل خودکار متن به گفتار و موارد دیگر دریافت خواهید کرد.

اگر کار بر روی ابر کار شماست، نمی توانید خیلی بهتر از InVideo انجام دهید. تنها کاری که برای شروع باید انجام دهید این است که یک اکانت کاربری در وب سایت رسمی ایجاد کنید.

ثبت نام: InVideo (رایگان، نسخه پرمیوم موجود)

10. Kdenlive

یکی دیگر از ابزارهای منبع باز که به لیست ما راه یافته است، Kdenlive است، یک برنامه ویرایش ویدیوی رایگان برای مک که کل فرآیند ویرایش را آسان می کند. این برنامه بر اساس کتابخانه های عظیمی مانند DKE و Qt است که آن را برای اجرای تقریباً تمام فرمت های صوتی و تصویری عالی می کند.

جدای از ویرایش اولیه، Kdenlive مجموعه ای از ویژگی های ویرایش دیگر را نیز در خود جای داده است:

. ویژگی های طراحی مانند رنگ، سایه ها و شیب ها.

. پشتیبانی از قالب.

. مجموعه ای از انتقال ها و جلوه ها برای ویدیوهای شما.

. دامین های صوتی و تصویری.

. پشتیبان گیری خودکار از شما در برابر از دست دادن ناگهانی اطلاعات محافظت می کند.

. Themable Interface به شما امکان می دهد بین تم های مختلف روشن و تاریک انتخاب کنید.

در حالی که نسخه macOS این برنامه تنها در اکتبر 2021 منتشر شد، اما از مک های سیلیکونی اپل پشتیبانی نمی کرد. با این حال، از سال 2022، این برنامه اکنون از مک های M1 و M2 نیز پشتیبانی می کند. بنابراین اگر دوست دارید از ابزارهای منبع باز استفاده کنید، نمی توانید با Kdenlive اشتباه کنید.

دانلود: Kdenlive (رایگان)

11.بهترین ویرایشگر ویدیوی رایگان برای مک Cyberlink PowerDirector

خلاصه: یک نیروگاه برای همه نیازهای شما برای ساخت ویدیو در مک.

Cyberlink PowerDirector همانطور که از نامش پیداست یک نرم افزار ویرایش ویدیو قدرتمند برای مک شما است.

هنگامی که برای اولین بار با آن روبرو شدیم، چیزی که توجه ما را به خود جلب کرد، ویژگی های فراوانی بود که با این ابزار بسته بندی شده بودند – اکثر آنها به صورت رایگان در دسترس هستند.

این فیلمساز مک بیش از 3000 افکت و قالب را در خود جای داده است و برای تکمیل آن، حدود 6.4 میلیون ویدیو و عکس استوک دارد.

مجموعه ای از ویژگی های دیگر که شایسته ذکر ویژه هستند عبارتند از:

. پشتیبانی از وضوح تصویر K4

. حذف نویز صدا

. ردیابی مانیتور

. سازگاری با لیست گسترده ای از فرمت های ویدئویی

. طراح کلاژ ویدئو

.طراح PiP

. طراح سرعت

این ویژگی‌ها فقط نوک کوه یخ هستند، زیرا در PowerDirector چیزهای بیشتری برای کاوش وجود دارد. تنها مشکل ما با آن – اگر مجبور بودیم آن را کوتاه کنیم – علامت چاپ سفید در نسخه رایگان خواهد بود. اما واقعاً آیا منصفانه است که این مقدار را از یک نسخه رایگان بپرسیم؟ احتمالاً نه، و به همین دلیل است که به لیست بهترین برنامه های ویرایش ویدیوی یوتیوب ما نیز راه یافته است.

PowerDirector را اجرا کنید و ببینید آیا قایق شما شناور است یا خیر. اگر انتظارات شما را برآورده می‌کند، می‌توانید نسخه کامل را مستقیماً از خود برنامه (از نماد سبد خرید در گوشه سمت راست بالا) خریداری کنید.

دانلود: Cyberlink PowerDirector (رایگان، نسخه پریمیوم موجود)

12.بهترین ویرایشگر ویدیوی رایگان برای مک Final Cut Pro

خلاصه: ابزاری آسان برای ویرایش ویدیو برای مبتدیان و حرفه ای ها به طور یکسان.

Final Cut Pro به عنوان یک پیشرفت طبیعی برای کاربران iMovie یا حداقل کاربران اکوسیستم اپل دیده می شود. اگرچه این ابزار پولی است، اما اپل یک دوره آزمایشی 90 روزه رایگان ارائه می دهد. یعنی حدود سه ماه، بده یا بگیر. بنابراین، ما تصمیم گرفتیم آن را به عنوان یک جایزه در پایان به لیست خود اضافه کنیم.

برای آن دسته از شما که به تازگی وارد دنیای ویرایش ویدیو می شوید یا فقط چند پروژه دارید که باید از آنها مراقبت کنید، نسخه آزمایشی رایگان Final Cut Pro می تواند بهترین گزینه شما باشد.

یک فضای اولیه کشیدن و رها کردن، تعداد زیادی جلوه های ویرایش، و یک ابزار قدرتمند سازماندهی رسانه با مجموعه های هوشمند و تجزیه و تحلیل خودکار وجود دارد. همچنین از محتوای 360 درجه پشتیبانی می کند و قابلیتی برای بهترین هدست های VR دارد.

در مجموع، Final Cut Pro یکی دیگر از آثار زیبایی از اپل است که هنرمندان و خلاقیت آنها را تجلیل می کند.

دانلود: Final Cut Pro (299 دلار، نسخه آزمایشی رایگان در دسترس)

اینها همه بهترین ویرایشگرهای ویدیوی مک رایگان هستند

بنابراین، بهترین نرم افزار ویرایش ویدیو رایگان برای مک کدام است؟ اگر فقط انگشتان پای خود را در فضای ویرایش ویدیو فرو می‌برید، iMovie احتمالاً برای شما مناسب ‌تر است: رایگان، آسان برای استفاده، و با دقت برای سخت‌افزار اپل بهینه‌سازی شده است.

ویژگی های زیادی در iMovie برای جلب رضایت کاربران مبتدی و متوسط ​​وجود دارد. با این حال، فاقد قدرت خام برای رقابت با Final Cut یا Premiere Pro است.

با این اوصاف، اگر به‌جای یک ویرایشگر ویدیوی کامل به دنبال یک برنامه تبدیل ویدیوی ساده هستید، مبدل‌های ویدیویی زیادی برای macOS وجود دارد که می‌توانید آنها را کشف کنید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس