20 اپلیکیشن و سایت برتر رسانه های اجتماعی در سال 2022

85
0
اپلیکیشن و سایت برتر رسانه های اجتماعی

آیا از طرفداران پر و پا قرص رسانه های اجتماعی (social media) و شبکه های اجتماعی (networking)هستید؟ در اینجا لیست ما از برترین برنامه ها و سایت های رسانه های اجتماعی است.

آیا می خواهید مطمئن شوید که از بهترین برنامه های رسانه های اجتماعی استفاده می کنید؟ از این گذشته، اکنون شبکه های اجتماعی زیادی برای جلب توجه شما رقابت می کنند که انتخاب بین همه آنها می تواند دشوار باشد. برای کمک به شما، فهرستی از بهترین برنامه‌ها و سایت‌های رسانه‌های اجتماعی برای استفاده در سال 2022 را گردآوری کرده‌ایم.

1. اپلیکیشن و سایت برتر رسانه های اجتماعی: Facebook

بیایید با انتخاب های واضح شروع کنیم. فیس بوک با همه ایراداتش (و تعداد زیادی از آنها وجود دارد)، هنوز هم به راحتی محبوب ترین شبکه اجتماعی در جهان است.

با بیش از 2.9 میلیارد کاربر، اگر می خواهید به راحتی با بسیاری از افراد زندگی فعلی یا قبلی خود ارتباط برقرار کنید، این مکانی است که باید به آن بروید. Facebook Marketplace همچنین به یکی از محبوب ‌ترین راه‌ها برای خرید و فروش اقلام به صورت محلی تبدیل شده است و اکنون از Craigslist محبوب ‌تر است.

2. Instagram

اگر بیشتر به تماشای تصاویر و کلیپ های ویدیویی کوتاه علاقه دارید، برنامه اینستاگرام ممکن است بهترین شبکه اجتماعی برای شما باشد 40 درصد از بزرگسالان آمریکایی یک اکانت کاربری دارند.

شاید ناعادلانه، این شبکه به سطحی بودن و پر از سلفی بودن شهرت پیدا کرده است. اگر از کنار آشغال‌ها (junk کم ارزش) کاوش کنید، می‌توانید عکاسی خیره‌کننده، آثار هنری باورنکردنی و بسیاری از موارد دیگر را پیدا کنید. اینستاگرام همچنین دارای Reels است که ویدیوهای اصلی هستند که توسط کاربران اینستاگرام در فید ویدیویی تولید می شوند.

3. Twitter

توییتر شبکه دیگری است که پوشش منفی قابل توجهی دریافت کرده است. محدودیت 280 کاراکتری (قبلاً 140 کاراکتر) دقیقاً بحث منطقی را ترویج نمی‌کند و حضور میلیون‌ها ربات جعلی تنها به کاهش بیشتر تجربه کمک می‌کند.

با این حال، اگر می‌خواهید اخبار فوری، واکنش‌های فوری و دسترسی به ستاره‌های ورزشی، افراد مشهور و روزنامه‌نگاران مورد علاقه‌تان را داشته باشید، توییتر منبعی بی‌رقیب است. حتی می توانید ویدیوها را از توییتر ذخیره کنید (اگر موارد خوبی پیدا کنید!).

4.اپلیکیشن و سایت برتر رسانه های اجتماعی: LinkedIn

لینکدین شبکه های اجتماعی را برای حرفه ای ها فراهم می کند. همانطور که سایت رشد کرده است، به یکی از بهترین راه ها برای ساختن CV، یافتن شغل جدید و ایجاد شبکه در حلقه های حرفه ای خود تبدیل شده است.

لینکدین همچنین دوره هایی برای توسعه حرفه ای دارد که می تواند به شما در ارتقاء شغل خود کمک کند.

5. Snapchat

اسنپ ​​چت تقریباً منحصراً پاتوق افراد جوان است. بعید است که مادربزرگ خود را با اکانت کاربری پیدا کنید. این سایت حول اشتراک‌گذاری تصاویر و ویدیوهای خود تخریب ‌شونده می‌چرخد، اگرچه ابزار پیام‌رسانی و بسیاری از ویژگی‌های گیمیفیکیشن نیز وجود دارد.

اگر در این برنامه تازه کار هستید، مطمئن شوید که چگونه یک فیلتر اسنپ چت بسازید.

6.اپلیکیشن و سایت برتر رسانه های اجتماعی: Tumblr

Tumblr زمانی اتفاق می افتد که دنیای شبکه های اجتماعی و وبلاگ نویسی با هم برخورد کنند. می‌توانید متن، عکس، ویدیو و سایر محتوای رسانه‌ای را در صفحه وبلاگ خود ارسال کنید، سپس سایر کاربران می‌توانند آن را دنبال کنند.

این شبکه همچنین از ویرایش HTML پشتیبانی می کند. اگر به اندازه کافی مهارت دارید، می توانید ظاهر و چیدمان صفحه خود را کاملا سفارشی کنید. حتی می توانید از یک نام دامنه سفارشی استفاده کنید.

Tumblr اکنون (ظاهرا) برای افراد زیر سن قانونی امن است. قبل از ممنوعیت کامل در دسامبر 2018، برآوردها نشان می دهد که تا 22 درصد از ترافیک سایت ماهیت پورنوگرافیک داشته است.

7. Pinterest

Pinterest یکی دیگر از بهترین برنامه های رسانه های اجتماعی است. بهتر است این سایت به عنوان یک سایت نشانه گذاری تصویر توصیف شود (اگرچه از GIF و فیلم ها نیز پشتیبانی می کند). می توانید تصاویر را به تابلوهای عمومی یا خصوصی خود اضافه کنید، سایر کاربران و تابلوها را دنبال کنید و روی پین ها نظر دهید.

اگر به دنبال الهام بخشی برای یک پروژه DIY هستید یا به چیزی نیاز دارید که یک ایده خلاقانه در ذهن شما ایجاد کند، سایت عالی است.

8. Sina Weibo

سینا ویبو پاسخ چین به توییتر است. با بیش از 580 میلیون کاربر، یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در جهان است.

دولت چین به شدت سایت را سانسور می کند، اما اگر می خواهید روی نبض آنچه در آسیا اتفاق می افتد نگه دارید، ارزش ثبت نام را دارد.

9.اپلیکیشن و سایت برتر رسانه های اجتماعی: Reddit

Reddit که به عنوان صفحه اول اینترنت معرفی می شود، بخشی از انجمن گفتگو، بخشی سایت ارسال محتوا است. کاربران می‌توانند به پست‌ها رأی مثبت یا منفی بدهند تا به تأثیرگذاری بر آنچه در هر لحظه محبوب است کمک کنند.

سایت به subreddits تقسیم شده است. آنها تقریباً هر موضوعی را که فکرش را بکنید پوشش می دهند. اگر یک سرگرمی خاص دارید، Reddit مکانی عالی برای یافتن افراد همفکر است.

برای یک بینش خوب در مورد Reddit، لیست ما از subreddit های خنده دار خاص که باور نمی کنید وجود داشته باشند را بررسی کنید.

10. TikTok

در مقایسه با برنامه های قدیمی مانند توییتر و فیس بوک، TikTok یک برنامه رسانه اجتماعی جدید است. برای پر کردن فضایی که Vine پس از تعطیلی خود باقی گذاشت، ایجاد شد، اما مدت‌هاست که جایگزین آن شده است.

به وضوح تقاضای قابل توجهی برای ویدیوی کوتاه وجود دارد. TikTok یکی از پر دانلود ترین برنامه ها در فروشگاه App و Google Play است. در حالی که این یک برنامه سرگرم کننده است، برخی از خطرات امنیتی TikTok وجود دارد که باید از آنها آگاه بود.

11.اپلیکیشن و سایت برتر رسانه های اجتماعی: Ask.fm

ورودی بعدی در لیست برنامه های رسانه های اجتماعی ما Ask.fm است. یک سایت پرسش و پاسخ است که در آن کاربران درخواست ارسال می کنند. هر کسی می تواند وارد شود و افکار خود را ارائه دهد.

این سایت قبلاً ناشناس بود، اما خودکشی دو نوجوان انگلیسی پس از ادعای آزار و اذیت سایبری آنها را مجبور به بازنگری بسیار ضروری کرد. امروزه Ask.fm یکی از سایت هایی است که والدین باید به لیست بلاک خود اضافه کنند.

12. VKontakte

VKontakte معادل روسی Facebook است. این سایت محبوب ترین سایت در کشور است.

این شبکه بسیاری از ویژگی‌های مشابه آمریکایی خود را دارد، از جمله گروه‌ها، صفحات، پیام‌های خصوصی، مدیریت رویداد، برچسب‌گذاری (تگ) تصویر و بازی‌های درون‌برنامه.

13. Flickr

فلیکر در درجه اول یک سایت میزبان (هاستینگ) عکس است. گزینه های رایگان و پولی وجود دارد. این گزینه رایگان برای ارائه 1 ترابایت فضا استفاده می شد، اما در آغاز سال 2019، شرکت آن را به 1000 تصویر کاهش داد.

کاربران می‌توانند عکس‌هایی را که ارزیابی (appreciate) می‌کنند نظر بدهند، به اشتراک بگذارند و لایک کنند. فلیکر همچنین اعلام کرد که تنها 50 عکس می‌توانند غیرعمومی علامت‌گذاری شوند، بنابراین تقریباً تمام عکس‌هایی که آپلود می‌کنید می‌توانند توسط همه مشاهده شوند.

14.اپلیکیشن و سایت برتر رسانه های اجتماعی: Meetup

Meetup شکاف بین یک شبکه اجتماعی آنلاین و یک شبکه اجتماعی واقعی را ایجاد می کند. می‌توانید از ابزارهای آنلاین برای یافتن گروه‌ها و رویدادهایی که با علایق شما مطابقت دارند استفاده کنید، سپس به جلسه بعدی گروه بروید.

اگر در یک شهر بزرگ زندگی می کنید، جلسات موجود می تواند به اندازه تیم های ورزشی تا گروه های یادگیری زبان متنوع باشد. در مناطق روستایی تر، انتخاب ها می تواند محدودتر باشد.

15. InterNations

اگر یک مهاجر هستید، باید یک اکانت کاربری در InterNations داشته باشید. این سایت به شما امکان می دهد افراد دیگری را در شهر خود بیابید که با زبان، علایق یا رشته کاری شما مطابقت دارند.

مانند Meetup، رویدادهای فیزیکی زیادی وجود دارد که می توانید در آنها شرکت کنید. از طرف دیگر، می‌توانید از سایت برای پرسیدن سؤالات و کسب اطلاعات در مورد خانه‌ی (home) خود استفاده کنید.

16. XING

XING یک جایگزین محبوب برای LinkedIn در سرزمین اصلی اروپا است. این سایت پروفایل ها، گروه ها، رویدادها، تالارهای گفتگو و ویژگی های انجمن را ارائه می دهد.

اگر می خواهید از قابلیت جستجوی پیشرفته استفاده کنید، باید ماهانه هزینه ای بپردازید.

17.اپلیکیشن و سایت برتر رسانه های اجتماعی: Nextdoor

Nextdoor یک شبکه اجتماعی محله محور است. دارای کنترل‌های شدید حریم خصوصی است، به این معنی که فقط افرادی که در منطقه شما زندگی می‌کنند می‌توانند به گروه خاص محله شما بپیوندند.

اگر به دنبال راهی برای مدیریت طرح‌های تماشای محله هستید، خرید و فروش محلی را سازماندهی کنید، یا فقط همه را در جریان اخبار جامعه محلی قرار دهید. با این حال، برخی نگران هستند که Nextdoor ممکن است یک خطر امنیتی باشد.

18. Tinder

آیا به دنبال عشق هستید؟ سپس Tinder اپلیکیشنی است که ارزش کاوش را دارد. برنامه دوستیابی آنلاین پر از کاربران مجردی است که به دنبال ملاقات و گذراندن چند ساعت با هم هستند. و چه کسی می داند که در ادامه چه اتفاقی می افتد؟

19. Foursquare City Guide

Foursquare City Guide یک برنامه رسانه اجتماعی مبتنی بر مکان است. می‌توانید از آن برای یافتن مکان‌های دیدنی، رستوران‌ها، رویدادها، و سایر مکان‌های نزدیک در زمانی که بیرون هستید استفاده کنید.

البته، جنبه مبتنی بر مکان به این معنی است که برنامه با سوالات حریم خصوصی زیادی مواجه است، که به این معنی است که ممکن است برای شما مناسب نباشد.

20.اپلیکیشن و سایت برتر رسانه های اجتماعی: Myspace

بله، مای اسپیس هنوز زنده است. امروزه این یک شبکه اجتماعی با موضوع موسیقی است. از بسیاری جهات، جای خالی Spotify پس از حذف بهترین ویژگی های اجتماعی این برنامه توسط شرکت سوئدی، پر شده است.

مای اسپیس به شما امکان می دهد هم به موسیقی گوش دهید و هم در مورد آن با سایر کاربران چت کنید. همچنین جریانی از اخبار و مقالات نظری در مورد صنعت گسترده تر وجود دارد.

حتی شبکه های اجتماعی بیشتری برای کاوش

هزاران برنامه رسانه اجتماعی در جهان وجود دارد. در واقع آنقدر زیاد است که این فهرست به سختی سطح را خراشیده است. اگر کمی کاوش کنید، می‌توانید یک برنامه رسانه اجتماعی را پیدا کنید که به هر قسمتی که به آن علاقه دارید اختصاص داده شده است.

قبل از اینکه وارد رسانه های اجتماعی شوید، فقط به یاد داشته باشید که در مورد کلاهبرداری ها، ترول ها (trolls) و سایر محتوای نامطلوب هوشیار باشید. این می تواند به همان اندازه که نیرویی برای خیر باشد، برای ضرر باشد.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس