5 ویژگی جدید اضافه شده در مرورگر گوگل کروم 99

111
0
ویژگی جدید اضافه شده در مرورگر گوگل کروم 99

همه ما از گوگل کروم برای جستجو در اینترنت استفاده می کنیم و به ممکن است در طول روز به کررات این مرورگر را باز کنیم و ببندیم. از آنجا که تقریبا همه مردم دنیا از این مرورگر به نحوی استفاده می کنند، هر از گاهی شاهد به روز رسانی ها و آیتم های ارتقا یافته در آن هستیم که کار کردن در اینترنت را برای کاربران آسان می کند. ویژگی جدید اضافه شده در مرورگر گوگل کروم 99 را در این مطلب بدانید.

اگر شما نیز از کاربران مرورگر گوگل کروم هستید، پیشنهاد می کنیم در ادامه همراه اول نیوز باشید تا با ویژگی های جدیدی که اخیراً به این مرورگر اضافه شده است، بیشتر آشنا شویم.

ویژگی های جدید و بهبود یافته گوگل کروم 99 کدم‌اند؟

با بررسی و مشاهده گوگل کروم 99 به راحتی می توان متوجه شد که این نسخه از مرورگر در برخی موارد مانند کروم Edge عمل می کند؛ اما از چندین آیتم ارتقا یافته نیز بهره‌مند شده است. Google Chrome 99 با مجموعه ای از ویژگی های جدید و بهبود یافته معرفی شده و این نسخه پیشروی نسخه گوگل کروم 100 مرورگر خواهد بود که بسیاری از کاربران انتظار آن را می کشیدند.

برخی از ویژگی‌های قابل توجه Chrome 99 شامل آزمایش‌ کننده ویژگی های جدید وب، پشتیبانی از حالت تاریک در صفحات وب، و تشخیص دست ‌نویس APIو بازگردان آن به متن می باشد. همچنین این نسخه از گوگل کروم، شامل چندین ویژگی دیگر است که برای توسعه دهندگان در نظر گرفته شده است.

این ویژگی‌های جدید، در آخرین نسخه منتشر شده بتا Chrome از 3 فوریه 2022 در دسترس قرار گرفتند و از طریق سیستم عامل های Android، Chrome OS، Linux، Windows و macOS قابل دسترسی هستند. در اینجا قصد داریم تا به بررسی ویژگی های جدید یا بهبود یافته ای که اکنون در گوگل کروم 99 در دسترس هستند، بپردازیم :

1- تشخیص دست خط API (Chrome’s Handwriting API)

نسخه جدید گوگل کروم دارای یک API تشخیص دست خط است که می تواند دست خط و نوشته های جوهری را تشخیص دهد و آن ها را به متن تبدیل کند. با این قابلیت، گوگل کروم 99 دست خط شما را به صورت لحظه ای و در دستگاه شما به متن تبدیل می کند.

تشخیص دست خط API کروم 99 هم به صورت آفلاین و هم به صورت آنلاین، بدون وابستگی به شخص ثالث کار می کند. این قابلیت هم اکنون به همراه سرویس ‌های شناسایی دست خط، در اکثر سیستم‌عامل ‌ها و بسیاری از دستگاه‌ها قابل استفاده است.

2- ایجاد کلیدهای شخصی سازی شده جهت پوشش برنامه های پیشرفته وب

پنجره ی شخصی سازی شده کروم 99، کلید هایی هستند که در سمت راست و چپ ناحیه نوار عنوان قرار دارند و شامل کلید ‌های کوچک کردن، بزرگ کردن و بستن و سایر موارد می شوند.

در کروم 99، می ‌توانید محتوا و کلیدهای سفارشی شده خود را در قسمت نوار عنوان قرار دهید و نوار عنوان را با یک پوشش کوچک که کلیدهای شخصی سازی شده را در خود جای می ‌دهد، جایگزین کنید.

وجود این قابلیت باعث می شود مرورگر کروم شما بیشتر شبیه یک برنامه به نظر برسد و این موضوع با گسترش ناحیه کاربر توسعه می یابد و کل پنجره کروم از ناحیه نوار عنوان تا کلیدها در هر دو طرف را تحت پوشش خود قرار می دهد.

3-ویژگی جدید اضافه شده در مرورگر گوگل کروم 99: افزونه دانلود

فایل های دانلود شده توسط کاربر، در نسخه‌های قبلی Chrome معمولاً در نواری که پایین مرورگر قرار داشت به صورت کنار هم نمایش داده می ‌شدند؛ با این وجود فایل های دانلود شده در Chrome 99 در شرف تغییر است و گوگل کروم 99 مانند کروم Edge (که آن هم بر روی Chromium ساخته شده است) یک نماد اختصاصی برای فایل های دانلودی کاربر در نظر گرفته است.

این نماد، هر زمان که در حال دانلود محتوا هستید ظاهر می شود و پس از تکمیل دانلود نیز ناپدید می شود. البته لازم به ذکر است که این ویژگی هنوز در حال توسعه بوده و پس از اتمام ساخت، نسخه نهایی آن عرضه خواهد شد. همچنین پس از انتشار این افزونه، شما این فرصت را خواهید داشت تا افزونه دانلود را به نوار ابزار بالایی پین کنید.

4- اضافه شدن ویژگی هایی برای توسعه دهندگان وب

اضافه شدن ویژگی هایی برای توسعه دهندگان وب
اضافه شدن ویژگی هایی برای توسعه دهندگان وب

گوگل کروم 99 از قابلیتی بهره‌مند است که به کاربران صفحات وب و توسعه دهندگان این فرصت را می دهد تا به وسیله یک کلیک بتوانند افزونه های تقویم، رنگ و لیست داده‌ها را بدون تکیه بر ویجت‌ های اضافی و ترفند های CSS باز کنند. این ویژگی می تواند به بهبود رابط های کاربری برنامه های وب کمک کند و توسعه دهندگان وب با استفاده از این ویژگی می توانند صفحه مرورگر وب خود را پیکر بندی نمایند.

اگر علاقه‌مند هستید تا این افزونه را امتحان کنید، می توانید به سایت دموی Glitch مراجعه کنید و نحوه فعالیت این افزونه را بررسی نمایید. برای این کار کافیست وارد لینک https://show-picker.glitch.me/demo.html شده و روی منوی کشویی Show picker کلیک کنید.

5. اضافه شدن افزونه آزمایش کننده ویژگی های جدید یا Origin Trials

با Chrome 99، به راحتی می توانید در برنامه Origin Trials Chrome ثبت نام کنید. Origin Trials یا آزمایش‌های اولیه، به توسعه‌ دهندگان وب این امکان را می‌ دهد تا ویژگی‌های جدید تحت وب و مرورگر را امتحان کنند و بازخورد های خود را در مورد قابلیت استفاده، عملی بودن و اثربخشی آن به اشتراک بگذارند.

پشتیبانی از حالت تاریک و به اصطلاح dark mode در صفحات وب، یکی از آزمایش های موجود است که در صورت ثبت نام در برنامه Origin Trials می توانید آن را امتحان کنید. Origin Trials برای شما این امکان را فراهم می آورد تا هر رنگی را برای حالت تاریک مشخص کرده و از آن استفاده نمایید.

اگر یک برنامه ‌نویس هستید و می‌خواهید از این ویژگی استفاده نمایید، می‌توانید به راحتی از طریق داشبورد Chrome Origin Trials در هر یک از نسخه‌های آزمایشی اصلی موجود در Chrome ثبت نام کنید. سایر ویژگی ‌های پیشرفته کروم 99 شامل پشتیبانی از infinity، -infinity، و NaN در CSS calc ()، تنظیم رنگ CSS، ویژگی‌های جدید Canvas 2D، ویژگی‌های text-fasis CSS و موارد دیگر می شوند.

جمع بندی

در این مطلب به بررسی ویژگی های جدید کروم 99 پرداختیم، با این حال، به جز ویژگی های ذکر شده کروم 99 آیتم های بسیاری برای ارائه در آینده خواهد داشت. با مشاهده ویژگی های جدید کروم 99، به نظر می ‌رسد که بیشتر ویژگی های جدید این مرورگر برای توسعه‌ دهندگان وب طراحی شده اند. همچنین، باید توجه داشته باشیم که به جز موارد ذکر شده، گوگل کروم اکنون هر چهار هفته یک‌بار به ‌روزرسانی‌ های جدیدی را منتشر می‌ کند و شما می توانید برای اطلاع از به روز رسانی های کروم 99، در مطالب آینده همراه اول نیوز باشید.

5/5 - (17 امتیاز)
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس