دسترسی به ChatGPT و Whisper API: این به چه معناست برای مشاغل

54
0
دسترسی به ChatGPT و Whisper API

OpenAI، آزمایشگاه مشهور تحقیقاتی هوش مصنوعی، اخیراً از یک به‌روزرسانی پیشگامانه برای مجموعه APIهای خود رونمایی کرده است: ChatGPT و Whisper API. اگر قبلاً نشنیده اید، این دو اکنون به طور رسمی برای ادغام با نرم افزار شخص ثالث در دسترس هستند. این ابزارهای پیشرفته از قدرت مدل‌های زبانی پیشرفته بهره می‌برند تا مکالمات پیشرفته‌تر و ظریف ‌تری را فعال کنند. دسترسی به ChatGPT و Whisper API را در ادامه بررسی کرده ایم.

این نسخه آماده است تا همه چیز را با تأثیر بسیار زیادی بر دنیای تجارت تغییر دهد. ChatGPT از اواخر سال 2022 کاملاً مورد بحث بوده است، پس این همهمه در مورد ChatGPT و Whisper APIها چیست؟

OpenAI به ChatGPT و Whisper API دسترسی می دهد

ChatGPT API از مدل زبان gpt-3.5-turbo، که همان مدلی است که در ChatGPT استفاده می‌شود، پشتیبانی می‌شود. این بدان معناست که اکنون می توانید از طریق این API به تمام قابلیت های ChatGPT دسترسی داشته باشید.

جامعه توسعه دهندگان Whisper را به خاطر قابلیت های چشمگیرش تحسین کرده اند، اما گزارش شده است که راه اندازی و اجرای آن چالش برانگیز است. با این حال، OpenAI مدل بزرگ V2 Whisper را از طریق API خود در دسترس قرار داده است که سرعت و دسترسی بهتری را ارائه می دهد.

دسترسی به ChatGPT و Whisper API: قیمت گذاری

OpenAI اکنون 1000 توکن با نرخ 0.002 دلار به شما می دهد که ادعا می کند 10 برابر ارزان تر از مدل های GPT-3.5 موجود است. حتی اگر 1000 توکن زیاد به نظر برسد، ارسال تنها یک تکه متن برای پاسخگویی به API ممکن است چندین توکن هزینه داشته باشد. در پست اعلام رسمی ChatGPT API، OpenAI اشاره کرد:

«از طریق یک سری بهینه‌سازی در سراسر سیستم، از دسامبر به کاهش 90 درصدی هزینه برای ChatGPT دست یافته‌ایم. ما اکنون این پس انداز را به کاربران API منتقل می کنیم.”

مدل بزرگ V2 Whisper 0.006 دلار در دقیقه (ورودی صدا) قیمت دارد که ارزان‌تر نیز هست.

دسترسی به ChatGPT و Whisper API: دسترسی به API

مدل‌های GPT متن بدون ساختار را می‌گیرند و آن را به عنوان دنباله‌ای از نشانه‌ها برای درک مدل نشان می‌دهند. اما با مدل‌های ChatGPT، ورودی به‌عنوان دنباله‌ای از پیام‌ها همراه با ابرداده مصرف می‌شود. حتی اگر ورودی هنوز به عنوان دنباله ای از نشانه ها با استفاده از قالب ChatML (زبان نشانه گذاری چت) پردازش می شود، امکان تجربه مکالمه بیشتری را فراهم می کند. برای ارائه زمینه بیشتر، نحوه عملکرد ChatGPT و نحوه پاسخگویی به سوالات را با جزئیات پوشش داده ایم.

برای تعامل با مدل ChatGPT از طریق API جدید، OpenAI یک نقطه پایانی جدید ایجاد کرده است که با این قالب سازگار است. این به لیست کارهایی که می توانید با ChatGPT انجام دهید اضافه می شود.

چگونه کسب و کارها از ChatGPT و Whisper API استفاده خواهند کرد؟

با ادغام ChatGPT و Whisper در نرم افزار شخص ثالث، کسب و کارها اکنون می توانند تجربیات شخصی و جذاب تری را برای مشتریان خود ایجاد کنند. یکی از نمونه ها قابلیت My AI اسنپ است که از همین فناوری استفاده می کند تا کاربران را قادر سازد دستیار شخصی مجازی خود را ایجاد کنند.

با ChatGPT و Whisper API، کسب‌وکارها می‌توانند ربات‌های چت، دستیاران مجازی و سایر ابزارهای مکالمه‌ای هوش مصنوعی خود را توسعه دهند تا خدمات مشتری و تعامل خود را افزایش دهند.

عکس

این APIها ماشین ها را قادر می سازند تا مکالمات طبیعی و شخصی با مشتریان داشته باشند که منجر به بهبود رضایت، وفاداری و فروش می شود. کاربردهای این فناوری‌ها بسیار گسترده است، از تجارت الکترونیک و پشتیبانی مشتری گرفته تا آموزش و مراقبت‌های بهداشتی.

این همچنین می تواند زمان خوبی برای محصولات جدید SaaS باشد. با دیده شدن تعداد زیادی در بازار (مانند Speak)، امکانات بی پایان هستند.

این برای کاربران چه معنایی دارد؟

انتظار داشته باشید که پردازش زبان طبیعی بیشتر و تجربیات مکالمه بهبود یافته را در برنامه های اصلی خود مشاهده کنید. این به این دلیل است که ChatGPT و Whisper API استاندارد جدیدی را برای NLP تعیین می‌کنند و توسعه‌دهندگان احتمالاً سعی می‌کنند ویژگی‌های مشابه را در برنامه‌های خود ادغام کنند تا با رقبا همگام شوند.

ChatGPT و Whisper API OpenAI توسعه ربات چت هوش مصنوعی را دموکراتیک می کند، زیرا قبلاً ایجاد مدل های زبانی به منابع گسترده ای نیاز داشت.

فقط شرکت‌های بزرگ فناوری می‌توانستند چت‌بات‌های پیشرفته و ابزارهای پردازش زبان طبیعی بسازند. با این حال، با این نسخه، کسب و کارهای کوچکتر و توسعه دهندگان مستقل اکنون به فناوری OpenAI برای ادغام در برنامه های خود دسترسی دارند.

این می‌تواند منجر به گسترش سرویس‌ها و برنامه‌های مبتنی بر ربات‌های گفتگوی جدید و همچنین تجربه‌های بهبود یافته برای کاربرانی شود که با این سیستم‌ها در تعامل هستند.

عصر جدید هوش مصنوعی

این اولین قدم جسورانه به سمت ارتقای دسترسی و فراگیری در توسعه و استقرار هوش مصنوعی است. یادگیری نحوه استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی مانند ChatGPT می‌تواند یک تغییر بازی برای کسب‌وکارها باشد، زیرا آنها را قادر می‌سازد تا عملیات را ساده‌تر کنند و بینش‌های ارزشمندی را از حجم وسیعی از داده‌ها به دست آورند – و زمانی بهتر از امروز وجود ندارد.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس