5 بازی Indie برتر برای طرفداران مجموعه پرسونا

78
0
5 بازی Indie برتر برای طرفداران مجموعه پرسونا

فرنچایز Persona به دلیل ترکیب بسیاری از عناصر گیم پلی در یک داستان بزرگ JRPG شناخته شده است و برخی از بازی‌های مستقل نیز همین عناصر را دارند. فهرست 5 بازی Indie برتر برای طرفداران مجموعه پرسونا را از اول نیوز بخوانید.

فرنچایز Persona یک JRPG با عناصر زیاد است، زیرا شامل زندگی مدرسه، سیاهچاله‌های قصر، روابط، روزهای تقویم و داستانی است که حول خاطرات و پرسوناها چرخد. این سری به دلیل تنوع و قابلیت‌های مختلف خود منحصر به فرد است، اگرچه بازی‌های مشابهی مانند Tokyo Xanadu و Tokyo Mirage Sessions #FE Encore نیز در همین سبک و حال و هوا وجود دارند.

با این حال، بازی‌های مستقل زیادی مشابه Persona وجود ندارند، و آن‌هایی که شبیه به آن‌ها هستند، تمایل دارند به‌جای اینکه همه آن عناصر را به‌صورت هم‌زمان انجام دهند، روی عناصر گیم‌پلی خاصی از Persona تمرکز کنند. بازی‌های مستقل را می‌توان به روش‌های مختلفی تعریف کرد. آن‌ها می‌توانند توسط یک تیم توسعه کوچک ایجاد شوند، با بودجه کمی خلق شوند، توسط یک فرد ساخته شوند، توسط یک ناشر مستقل عرضه شوند، توسط یک استودیو بدون نفوذ ناشر منتشر شوند، یا با منطق مستقلی ساخته شوند که از استانداردهای بازی AAA دور است. بسیاری از این تعاریف توسط عناوین زیر استفاده می‌شود.

5 بازی Indie برتر برای طرفداران مجموعه پرسونا

CrossCode

بازی CrossCode که در ابتدا برای کامپیوتر در سال 2018 و اخیراً برای پلی استیشن 5 در سال 2021 منتشر شد، یک اکشن نقش‌آفرینی است که در یک دنیای MMORPG خیالی با یک بازیکن قهرمان که دچار فراموشی شده و نمی‌تواند صحبت کند، اتفاق می‌افتد. این بازی توسط Radical Fish Games ساخته و در واقع سرمایه گذاری جمعی شد. این بازی با Chrono Trigger و Secret of Mana مقایسه شده است.

مبارزه در کراس کد سریعتر از Persona است و ژانر آن علمی تخیلی است. وجه مشترک آن با سری Persona انواع دشمنان زیاد، ماهیت روایت محور و شخصیت‌های جالب آن است. بررسی‌های Steam ادعا می‌کنند که شخصیت‌ها طوری پرداخت شده‌اند به راحتی می‌توان از نظر عاطفی به آن‌ها وابسته شد و این شخصیت‌ها مانند Persona عمیق هستند. به عبارت دیگر، بازی با ارائه کارهای مختلف و مکان‌هایی برای کاوش شباهت زیادی به مجموعه پرسونا دارد.

5 بازی Indie برتر برای طرفداران مجموعه پرسونا

To The Moon

این درام روانشناختی که توسط Freebird Games ساخته شده و توسط Kan Gao با استفاده از RPG Maker XP طراحی شده است، درباره دو پزشک است که سعی می‌کنند آرزوی یک مرد در حال مرگ را محقق کنند. روشی که آن‌ها این کار را انجام می‌دهند در واقع بسیار شبیه به پرسونا است، زیرا سعی می‌کنند با دادن خاطرات مصنوعی به او این کار را انجام دهند.

مانند شخصیت‌های Persona، بازی To The Moon نیز شخصیت‌هایش را به کاوش در قلب و تمايلات درونی یک نفر وا می‌دارد و این کار را از طریق “ممنتو” انجام می‌دهد. از نظر داستانی، شباهت آشکاری با هم دارند، اما به غیر از آن، بازی بسیار متفاوت از Persona است، زیرا هیچ مبارزه یا شبیه‌سازی زندگی مدرسه‌ای در آن وجود ندارد.

میراث عظیم

Legrand Legacy

بازی Legrand Legacy که توسط Semisoft توسعه یافته و توسط Another Indie منتشر شده است، یک JRPG خوش ساخت است که روی نینتندو سوییچ، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و کامپیوتر عرضه شده. این بازی اساساً یک نامه عاشقانه نوستالژیک به طرفداران JRPG است و مانند Persona دارای مبارزات نوبتی است. NPCها را می‌توان به کار گرفت و عضو گروه کرد، موضوعی که مزایایی بسیار شبیه جنبه‌های اجتماعی Persona را ارائه می‌دهد.

داستان درباره فین است که رهبر گروهی از مسافران است. مانند CrossCode، قهرمان داستان نیز دچار فراموشی است. برخلاف Persona، این JRPG در خلال یک جنگ داخلی و در یک محیط فانتزی اتفاق می‌افتد. Legrand Legacy از بازی‌هایی مانند Final Fantasy و The Legend of Dragoon الهام گرفته است.

5 بازی Indie برتر برای طرفداران مجموعه پرسونا

Stardew Valley

بازی Stardew Valley یکی از معروف‌ترین بازی‌های مستقل است و اگرچه در ظاهر می‌تواند بسیار متفاوت از Persona به نظر برسد، اما عناصر مشابهی دارد که ممکن است طرفداران Persona از آن لذت ببرند. مانند بازی‌های Persona، این بازی بر اساس مکانیک سال تقویمی روز به روز با روزهای مختلف ساخته شده است که کارهای مختلفی برای انجام دادن ارائه می‌دهد.

یک جنبه اجتماعی نیز در بازی وجود دارد. بازیکن می‌تواند به بسیاری از NPCها هدایایی بدهد تا آمار رابطه آن‌ها را افزایش دهد و صحنه‌های کوتاه و اطلاعات بیشتری در مورد شخصیت‌ها به او ارائه شود. این بازی قطعاََ ارزش بررسی را دارد برای کسانی که دویدن‌های روزانه پرسونا در شهر توکیو را بیشتر از مبارزات آن دوست دارند (اگرچه Stardew Valley دارای مبارزه در غارها است).

گنشین

Genshin Impact

بازی Genshin Impact یکی دیگر از بازی‌های معروف است که اکثر گیمرها آن را می شناسند. چیزی که بسیاری از مردم نمی‌دانند، این است که Genshin Impact از نظر فنی یک بازی مستقل است. Genshin Impact یک بازی است که بدون تأثیر ناشر توسط یک استودیوی مستقل به نام miHoYo ساخته شده است. در نتیجه، استودیو آزادی خلاقانه زیادی دارد.

با اینکه بازی دارای محیط جهان باز و فانتزی است، یعنی بر خلاف Persona، اما همچنان نقاط اشتراک فراوانی دارد. بازیکنان می‌توانند یک گروه با شخصیت‌های قابل تعویض تشکیل بدهند، بازی دارای سبک هنری انیمه‌ای است و تاکید زیادی بر معرفی و ارائه شخصیت‌ها وجود دارد. Genshin Impact همچنین دارای ماموریت‌های ویژه است که شبیه به روند تقویت روابط شخصیت‌ها در Persona است.

طبق شنیده‌ها بازی Persona 6 در تاریخ نامشخصی منتشر خواهد شد. نظر شما در این خصوص چیست؟ فهرست 5 بازی Indie برتر برای طرفداران مجموعه پرسونا را چطور ارزیابی می‌کنید؟ جای کدام بازی در این بین خالی است؟ لطفاً دیدگاه‌های خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع

امتیاز این مطلب
رضا خلف چعباوی
نوشته شده توسط

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس