معرفی 5 سایت برای دانلود بازی های قدیمی و خاطره انگیز به صورت رایگان

653
0
سایت برای دانلود بازی های قدیمی

آیا می خواهید چند بازی قدیمی و خاطره انگیز کامپیوتر را به صورت رایگان دانلود کنید؟ در اینجا سایت هایی وجود دارد که می توانید بهترین بازی های قدیمی را برای دانلود رایگان پیدا کنید.

گیمرهای مدرن انبوهی بی نظیر از بازی های رایگان دارند. بسیاری از محبوب ترین بازی های آنلاین از مدل بازی رایگان برای جذب کاربران استفاده می کنند. بازی‌های رایگان در Steam، مرورگر و گوشی هوشمند شما وجود دارد.

مقاله بیش از 20 بازی رایانه ای کلاسیک برای بازی در اندروید را هم بخوانید.

با این حال شاید همیشه آخرین عنوان AAA یا بازی سلطنتی رایگان را نمی خواهید و دلتان برای بازی های قدیمی تنگ شود، باید بگوییم تعداد زیادی وب سایت وجود دارد که دقیقاً به این موضوع اختصاص داده شده است: عشق و حفظ بازی های قدیمی. در این مطلب به معرفی بهترین سایت هایی که می توانید بازی های قدیمی رایانه شخصی را به صورت رایگان دانلود کنید، پرداخته ایم.

1.سایت برای دانلود بازی های قدیمی: Abandonia

Abandonia
Abandonia

Abandonia فهرستی از نرم افزارهای کنار گذاشته شده «تخصیص شده به بازی های کلاسیک DOS» است. بازی‌های Abandonware عناوین (یا نرم‌افزارهایی) با حق نسخه‌برداری منقضی شده یا بازی‌های قدیمی هستند که دیگر توسط ناشر پشتیبانی نمی‌شوند.

Abandonia در سال 1999 تاسیس شد، زمانی که مفهوم abandonware تنها دو سال پیشش آمده بود. پس از چند سال غیرفعال، Abandonia به یکی از سایت های پیشرو تبدیل شد که در آن می توانید بازی‌های قدیمی مورد علاقه خود را دانلود کنید. در زمان نگارش این مقاله، Abandonia نزدیک به 1400 بازی قابل دانلود با بیش از 800000 عضو دارد.

Abandonia به هر بازی abandonware یک بررسی کامل، اسکرین شات و یک ویرایشگر و امتیاز کاربر می دهد. می‌توانید بازی‌های قدیمی رایانه شخصی را بر اساس نام، سال، رتبه‌بندی و دسته مرور و دانلود کنید. از آنجایی که سایت بر روی بازی‌های DOS متمرکز است، هیچ یک از بازی‌های نرم‌افزار «جدیدتر» را در اینجا پیدا نخواهید کرد، اما آرشیو وسیع DOS باید بیشتر نیازهای بازی قدیمی شما را برآورده کند.

2.سایت برای دانلود بازی های قدیمی: Abandonware Dos

Abandonware Dos
Abandonware Dos

Abandonware Dos سایت دیگری است که بر روی بازی‌های قدیمی DOS تمرکز دارد. همچنین دارای یک مجموعه خوب از عناوین ویندوز است، هرچند که خیلی جدید نیست. به این معنی که می توانید SimGolf و Star Wars: Galactic Battlegrounds Sid Meier’s Sid Meier’s Sid Meier را آنجا به دست آورید، اما عناوین جدیدتری نیز در حال ظاهر شدن هستند.

Abandonware Dos نیز یک سایت بسیار فعال است. هر عنوان دارای رتبه‌بندی سایت، مشخصات عنوان (به عنوان مثال، نرم‌افزار رها، وضعیت محافظت‌شده، نرم‌افزار رایگان)، تاریخ انتشار، تصاویر صفحه و همچنین پخش ویدیوی اخیر و قطعاتی از حقایق مربوط به بازی است.

همچنین مقالات و لیست های مفیدی برای کمک به جستجوی بهترین بازی های قدیمی برای دانلود پیدا خواهید کرد.

چیزی که من در مورد Abandonware Dos دوست دارم رویکرد باز آن به وضعیت سایت abandonware آن است. مالک سایت به وضوح مطابقت خود را با اعلامیه های حذف اعلام می کند. علاوه بر این، این سایت دارای لینک های مستقیم به GOG.com است. این لینک ها در صفحه مستقیم بازی و همچنین عناوین برجسته در صفحه اصلی سایت یافت می شوند.

هنگامی که شروع به ساختن آرشیو abandonware  خود می کنید، گاهی اوقات پیگیری هر عنوانی که دارید دشوار است.

3.سایت برای دانلود بازی های قدیمی: بازی های کلاسیک RGB

سایت برای دانلود بازی های قدیمی: بازی های کلاسیک RGB
سایت برای دانلود بازی های قدیمی: بازی های کلاسیک RGB

RGB Classic Games طیف وسیعی از بازی‌های کلاسیک DOS، عناوین منتشرنشده قبلی و حتی برخی از عناوین «مدرن» DOS را شامل می‌شود. کل سایت «به حفظ بازی‌های کلاسیک برای سیستم‌عامل‌های PC منسوخ شده» مانند DOS، CP/M-86، OS/2، Win16 و Win9x اختصاص دارد و همچنین بازی‌های آن‌ها را در سیستم‌های مدرن آسان‌تر می‌کند. در واقع، اگر دانلود بازی‌های قدیمی DOS همان چیزی است که به دنبال آن هستید، RGB Classic Games یک گزینه عالی است.

شما می توانید بازی ها را با استفاده از ژانر و سیستم عامل و همچنین نام شرکت، وضعیت قانونی، سال انتشار و جالب اینکه حالت ویدیویی (video mode) جستجو کنید. علاوه بر این، گواهی بر ماموریت بازی‌های کلاسیک RGB، می‌توانید تعداد قابل‌توجهی از عناوین را در یک شبیه‌ساز میزبانی شده توسط سایت بازی کنید، از جمله Keen Dreams، Hexen و یکی از محبوب‌ترین بازی‌ Transport Tycoonاست.

4.سایت برای دانلود بازی های قدیمی: My Abandonware

سایت برای دانلود بازی های قدیمی: My Abandonware
سایت برای دانلود بازی های قدیمی: My Abandonware

My Abandonware یک مکان عالی برای دانلود بازی های قدیمی رایانه شخصی است، به علاوه برخی از جدیدترین موارد اضافه شده به لیست abandonware نیز میباشد.

لیستی برای بیش از 15000 عنوان، شامل “برخی از عناوین بسیار کمیاب” و همچنین “برخی از آنها توسط بازدیدکنندگان عالی ما ارسال شده اند” را پیدا خواهید کرد. تیم کوچکی که My Abandonware را اجرا می‌کند، به‌طور فعال سایت را حفظ می‌کند، به‌روزرسانی‌ها و بهبودها را انجام می‌دهد. به‌علاوه عناوین جدید، بازی‌های Abandonware، بازی‌های قدیمی DOS و موارد دیگر را اضافه می‌کند.

یکی از بهترین ویژگی های My Abandonware گستره گزینه هایsearch  است. می‌توانید با استفاده از نام‌ها، سال انتشار، پلتفرم بازی، ژانر، موضوع بازی، ناشر و حتی یک توسعه‌دهنده خاص، از طریق کاتالوگ عظیم بازی‌ها کار کنید. گزینه توسعه دهنده عالی است زیرا اگر بازی مورد علاقه خود را پیدا کنید، می توانید عناوین دیگری را نیز از همان تیم سازنده کشف کنید. همچنین برخی از بازی های قدیمی DOS را برای دانلود پیدا خواهید کرد.

5. سایت برای دانلود بازی های قدیمی: بازی های نوستالژی

سایت برای دانلود بازی های قدیمی: بازی های نوستالژی
سایت برای دانلود بازی های قدیمی: بازی های نوستالژی

سفر ما به دوران کودکی شما با Games Nostalgia به پایان می رسد. بازی‌های نوستالژی صدها بازی شگفت‌انگیز را ارائه می‌کند که بین سال‌های 1985 و 1995 به بازار آمدند. استفاده از سایت Games Nostalgia آسان است و به شما امکان می‌دهد بازی‌ها را بر اساس ژانرها،  tag، new arrivals، محبوبیت و موارد دیگر مطالعه کنید.

Games Nostalgia همچنین با بسته‌بندی هر بازی در شبیه‌ساز خاص خود، که برای هر دو ویندوز (و در بسیاری از موارد، macOS نیز در دسترس است) پیشرفت بیشتری می‌کند. در آن، Games Nostalgia هر مرحله اضافی را برای انجام بازی های قدیمی مورد علاقه شما حذف می کند. فقط دانلود کنید، از حالت فشرده خارج کنید و شروع به بازی کنید! بسته شدن هر بازی نرم افزاری در یک ظرف مرتب، انجام این بازی های قدیمی را بسیار آسان تر می کند، چیزی که می تواند در ماشین های مدرن مشکل ساز باشد.

سخن آخر

The Internet Archive یک سازمان غیرانتفاعی است که به حفظ یکی از اصول اصلی اینترنت اختصاص یافته است: دسترسی جهانی به همه دانش. بازی‌های ویدیویی قدیمی مطمئناً نیاز به محافظت دارند و The Internet Archive با آن موافق است.

در سال 2014، The Internet Archive ، 900 classic arcadeرا به مرورگرهای ما آورد و برخی از بهترین ها را حفظ و تبلیغ کرد. یک سال بعد در سال 2015، آرشیو اینترنت اعلام کرد که بیش از 2300 بازی کلاسیک DOS را حفظ خواهد کرد.

متأسفانه، شما واقعا نمی توانید عناوین کلاسیک را دانلود کنید. با این حال، The Internet Archive یک نسخه یکپارچه از DOSBox دارد، به این معنی که می توانید هر بازی را در مرورگر خود بازی کنید. اگر عنوانی را که پیدا کردید دوست دارید آن را به دسکتاپ خود اضافه کنید، جایی که با یک کلیک در دسترس خواهد بود.

بهترین بازی های PC قدیمی کدامند؟

بازی های کامپیوتر قدیمی و فوق العاده زیادی وجود دارد. مشکل پیدا کردن زمان برای بازی همه آنها است. بازی‌های یکپارچه سازی با سیستم عامل و بازی‌های abandonware ، جواهرات قدیمی را زنده نگه می‌دارند. بخشی از این تجدید حیات سهولت بازی و دانلود بازی های قدیمی رایانه شخصی است. با سایت‌هایی مانند Games Nostalgia که بسته‌بندی دانلود با شبیه‌ساز را دارند، آسان‌تر از همیشه دانلود و استفاده از این بازی های قدیمی را فراهم می کنند.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس