5 بهترین ویژگی اندروید 14 بتا 1

47
0
ویژگی اندروید 14

گوگل قرار است اندروید 14 را در ماه آگوست یا سپتامبر 2023 برای عموم منتشر کند. پیش از آن، این شرکت نسخه بتای این سیستم عامل را برای آزمایش در دسترس کاربران پیکسل قرار داده است. در حالی که هنوز در مرحله توسعه است، اندروید 14 بتا چندین ویژگی و پیشرفت جدید دارد که باید به نسخه نهایی راه پیدا کند.

در زیر نگاهی به تمام ویژگی‌های جدید اصلی در اولین نسخه بتا اندروید 14 آورده شده است.

1. یک ژست ناوبری برگشتی بهبود یافته

گوگل در حال معرفی یک پیکان عقب جدید است که هنگام استفاده از ناوبری حرکتی در اندروید 14 بتا خواهید دید. مانند بقیه رابط کاربری سیستم، این پیکان هم اکنون با تم Material You است، بنابراین رنگ را از کاغذدیواری یا طرح زمینه تلفن شما می گیرد.

پیکان عقب به‌روزرسانی شده به خوبی با انیمیشن‌های پیش‌بینی‌کننده پشتی که بخشی از Android 14 نیز هستند، پیوند دارد. می‌توانید این را در برنامه‌های پشتیبانی‌شده مشاهده کنید، جایی که با کشیدن انگشت روی صفحه نمایش تلفن، پیش‌نمایش صفحه‌ای که به آن می‌روید نمایش داده می‌شود. برگشتن. بخشی از رمز و راز ژست عقب اندروید را از بین می برد.

2. یک شیت اشتراک پیشرفته

شیت اشتراک‌گذاری یکی از قدرتمندترین جنبه‌های اندروید است، زیرا اشتراک‌گذاری داده‌ها را در بین برنامه‌ها آسان‌تر می‌کند. با اندروید 14، گوگل با اجازه دادن به برنامه‌ها برای اضافه کردن کنش‌های سفارشی، منوی اشتراک‌گذاری را قوی‌تر می‌کند.

در حالی که بسیاری از برنامه‌های اندروید قبلاً این کار را انجام می‌دهند، از یک شیت اشتراک‌گذاری سفارشی برای رسیدن به این هدف استفاده می‌کنند. گوگل در حال معرفی یک API جدید در اندروید 14 بتا برای رفع این مشکل است که به برنامه ها امکان می دهد اقدامات اضافی را در شیت اشتراک گذاری بومی نمایش دهند.

یکی دیگر از پیشرفت‌هایی که در صفحه اشتراک‌گذاری در اندروید 14 وجود دارد، امکان نمایش پیش‌ نمایش تمام عکس‌هایی است که به اشتراک می‌گذارید. این در حال حاضر به سه تصویر محدود شده است.

اگر گوشی پیکسل سازگار دارید، می‌توانید اندروید 14 بتا را روی آن نصب کنید تا امروز آن را آزمایش کنید.

3. ورود سریع تر و ایمن تر پین

Android 14 Beta استفاده از پین را ایمن تر می کند و به شما امکان می دهد انیمیشن ورود پین را غیرفعال کنید. غیرفعال کردن انیمیشن دنباله الگو از قبل امکان پذیر بود، بنابراین گزینه تغییر پویانمایی ورودی پین مدت ها به تعویق افتاده بود.

این یک تغییر ساده است و به این معنی است که دکمه های روی صفحه کلید با ضربه زدن روی آنها برجسته نمی شوند. دیدن پین شما را برای موج سواران شانه سخت تر می کند.

علاوه بر این، هنگام وارد کردن یک پین شش رقمی یا بیشتر، سیستم عامل به طور خودکار تشخیص می دهد که اعداد صحیح وارد شده اند و قفل گوشی شما را باز می کند. در اندروید 13 و قبل از آن، برای تأیید پین باید کلید Enter را فشار دهید.

4. لغزنده های صدای زنگ و نوتیفیکیشن را جدا کنید

اندروید 14 بتا بالاخره لغزنده‌های آهنگ زنگ و نوتیفیکیشن‌ها را از هم جدا می‌کند، بنابراین می‌توانید سطح صدای آن‌ها را جداگانه تنظیم کنید. این به شما امکان می دهد آهنگ زنگ خود را برای تماس های دریافتی بلندتر از هشدار برای نوتیفیکیشن های خود تنظیم کنید. بسیاری از پوسته های شخص ثالث اندروید مانند One UI سامسونگ مدت هاست که این گزینه را ارائه کرده اند، اما تاکنون به طور رسمی به اندروید راه پیدا نکرده است.

5. بهبود دسترسی

اندروید 14 بتا چندین بهبود دسترسی را به همراه دارد. برای شروع، اکنون می‌توانید اندازه متن را تا 200% تغییر دهید، در حالی که Android 13 تنها اجازه می‌دهد تا متن را تا 130% تغییر دهید. برای جلوگیری از هرگونه مشکل UI به دلیل اندازه فونت بزرگتر، Google از مقیاس بندی فونت غیر خطی استفاده می کند. این بدان معنی است که متنی که قبلاً بزرگ است بیشتر منفجر نمی شود، زیرا می تواند باعث قطع شدن محتوا شود.

یکی دیگر از موارد افزوده مهم دسترسی، پشتیبانی از نوتیفیکیشن های فلش است. می‌توانید نمایشگر یا LED دوربین گوشی خود را طوری تنظیم کنید که هر زمان که اعلان‌های جدیدی دریافت می‌کنید چشمک بزند. حتی این گزینه وجود دارد که هر دو این موارد با هم چشمک بزنند.

و در نهایت، یک پیشرفت کوچک اما خوشایند، توانایی استفاده از سبک اندازه گیری امپریال یا متریک بدون توجه به موقعیت مکانی شما است.

گوگل به اضافه کردن ویژگی های جدید به اندروید 14 ادامه خواهد داد

چرخه بتای اندروید 14 تا آگوست یا سپتامبر ادامه خواهد داشت، زمانی که گوگل نسخه نهایی را برای گوشی‌های پیکسل سازگار حذف کند. تا آن زمان، انتظار داشته باشید که شرکت به افزودن ویژگی‌های جدید بیشتری به سیستم‌عامل ادامه دهد و شاید حتی تعدادی از آنها را حذف کند.

توجه داشته باشید که اگر از یک تلفن غیر پیکسل استفاده می کنید، ممکن است ساخت اندروید 14 آن همه ویژگی های ذکر شده در بالا را نداشته باشد. این به این دلیل است که تولید کنندگان باید تصمیم بگیرند که کدام ویژگی های اندروید را در پوسته خود می خواهند.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس