7 دلیل اینکه مردم تسلا را دوست دارند !

132
0
دلیل اینکه مردم تسلا را دوست دارند

آیا شما هم یکی از میلیون‌ها نفری هستید که به تسلا و ایلان ماسک علاقه‌مند هستند؟ در ادامه این راهنما همراه ما باشید تا با دلایل محبوبیت این شرکت در بین مردم دنیا آشنا شویم. تسلا پیشرفت های زیادی در صنعت خودروهای برقی داشته است. دلیل اینکه مردم تسلا را دوست دارند چیست؟

اگرچه این کمپانی اولین شرکتی نبود که یک خودروی تمام الکتریکی تولید کرد ( اولین خودروی الکتریکی در سال 1890 ساخته شد)، اما اولین شرکتی بود که با موفقیت به بازار انبوه رسید و توانست خودروهای الکتریکی خود را به عموم عرضه کند.

امروزه تسلا یکی از با ارزش ترین برندهای خودروسازی در جهان است. در واقع، این شرکت که در سال 2003 تأسیس شد، برندهای معتبری مانند تویوتا و مرسدس بنز را برای کسب رتبه برتر در سال 2022 شکست داده است. به همین دلیل، بسیاری از مردم تسلا را دوست دارند. اما ارزش گذاری برند تنها دلیلی نیست که مردم شرکت را دوست دارند. در ادامه همراه ما باشید تا با دیگر دلایل علاقه‌مندی مردم به این برند آشنا شویم.

1- تسلا صنعت خودروهای برقی را تغییر داد

خودروهای الکتریکی بیش از صد سال قبل از تأسیس تسلا وجود داشته اند. در واقع، طبق اظهارات وزارت بین المللی انرژی، اتومبیل‌ های برقی در آغاز قرن بیستم، برای اولین بار به شکوفایی رسیدند، به طوری که حدود یک سوم خودروهای موجود در جاده ‌ها با برق کار می‌ کردند.

با این حال، تولید مدل T خودروهای فورد و همچنین کشف نفت در تگزاس، صنعت نوپای خودروهای الکتریکی را نابود کرد. تا اینکه در سال 2012، زمانی که کمپانی تسلا موتورز تولید مدل S را آغاز کرد، خودروهای الکتریکی دوباره محبوبیت خود را به دست آوردند.

خودروهای برقی مقرون به صرفه دیگری مانند شورولت بولت و نیسان لیف نیز در آن زمان وجود داشتند. با این حال، تسلا مدل 3 به دلیل برد وسیع خود، این خودروهای برقی ارزان قیمت ‌تر را در بازار شکست داد. به دلیل محبوبیت تسلا، بسیاری از خودروسازان شروع به دنبال کردن راه این کمپانی کردند و روی اهداف مربوط به خودروهای الکتریکی خودشان سرمایه ‌گذاری کردند. امروزه می توانید چندین مدل الکتریکی از برندهای شناخته شده را پیدا کنید که این برندها در یک دهه پیش هیچ خودروی الکتریکی در کارنامه خود نداشتند.

2- ماشین های تسلا شبیه ماشین های گازسوز هستند

در دهه ‌های قبل از عرضه تسلا Roadster، خودروهای برقی به شدت از خودروهای بنزینی متفاوت بودند. جنرال موتورز EV1 یک خودروی الکتریکی با نام فاسیا عرضه کرد که این خودرو از طراحی عجیب و غریبی برخوردار بود و از کیلومترها دورتر هم می توانستید بفهمید که یک خودروی الکتریکی است. حتی میتسوبیشی i-MiEV که از نمونه خودروهای الکتریکی متسوبیشی است، هیچ شباهتی به خودروهای معمولی که بسیاری از کاربران خریداری می کنند، نداشت.

این تفاوت های ظاهری به این دلیل است که بسیاری از خودروسازان، وسایل نقلیه خود را بر روی پلت فرم های مخصوص می ساختند. اما زمانی که تسلا مدل Roadster خود را بر اساس لوتوس الیز ساخت، آن قدر شبیه به خودروهای معمولی بود که اگر آن را در کنار یک لوتوس بنزینی پارک می کردید، تفاوت آن را نمی فهمید.

حتی مدل ‌های بعدی تسلا نیز شبیه به خودروهای گازسوز به نظر می‌رسند، به طوری که فقط علاقه ‌مندان به خودرو و فناوری می توانند تفاوت آنها را متوجه شوند. همین موضوع باعث شد تا خرید خودروهای الکتریکی برای افراد بیشتری خوشایند شود. از این گذشته، هیچ کس نمی خواهد با یک ماشین عجیب و غریب در خیابان ها رانندگی کند.

3- ویژگی های تسلا برای نسل جوان جذاب است

یکی از کارهایی که تسلا به درستی انجام داد، فروش خودرو در زمان مناسب بود. اگرچه مدل Roadster در سال 2008 عرضه شد، اما اصلی ‌ترین مدل تولیدی این برند، یعنی مدل 3، در سال 2017 عرضه شد. اتفاقاً، سال 2017 زمانی بود که بسیاری از بچه ‌های دهه 1990 بین 25 تا 35 سال سن داشتند و از همین رو بهترین سن برای خرید اولین ماشین جدیدشان بود.از آنجایی که این نسل با تولد اینترنت بزرگ شدند، در حال حاضر مشتاق آزمایش فناوری های جدید هستند. بنابراین، ویژگی هایی مانند Sentry Mode و Self-Driving در بین خریداران آن بسیار محبوب است.

4- نسخه S تسلا با موتور قدرتمند خود یک انتخاب عالی برای علاقمندان به خودروهای قدرتمند است!

اگرچه ممکن است فکر کنید که تسلا در درجه اول علاقه‌مندان به فناوری را به خود جذب می ‌کند و دوستداران خودرو ممکن است از آن دوری کنند، اما این سناریو به هیچ وجه درست نیست. تسلا مدل S یکی از قدرتمندترین خودروهای تولیدی است که با قدرت 1020 اسب بخار تولید شده است و امروزه می توانید آن را بخرید.

این بدان معناست که مدل S Plaid می تواند در کمتر از دو ثانیه از 0 به 60 برسد، یک چهارم مایل را در کمتر از ده ثانیه طی کند و به حداکثر سرعت 200 مایل در ساعت برسد و شما هنوز هم برد فوق العاده 396 مایلی با تمام قدرت خواهید داشت.

بهتر از همه اینها، شما می توانید این خودرو را با قیمتی در حدود 127000 دلار دریافت کنید. اگرچه خیلی هم مقرون به صرفه نیست، اما قطعا وسیله نقیله دیگری نخواهید یافت که این عملکرد را در این رنج قیمتی ارائه کند. گزینه های دیگر، مانند پورشه تایکان، از نظر عملکرد با مدل S Plaid قابل مقایسه نمی باشند و اگر هم می خواهید خودرویی تهیه کنید که چنین قدرتی را ارائه دهد، باید از بین ابر خودروها انتخاب کنید و میلیون ‌ها دلار خرج کنید.

5- دلیل اینکه مردم تسلا را دوست دارند: شبکه سوپر شارژر

یکی از مواردی که مانع پذیرش گسترده خودروهای الکتریکی شد، نبود شبکه شارژ بود. جدای از زمان زیادی که برای پر کردن باتری EV در مقایسه با باک پر بنزین نیاز است، تعداد محدودی ایستگاه شارژ نیز وجود دارد که کاربران بتوانند به سرعت شارژ خودروی خود را انجام دهند.

با این حال، تسلا می دانست که این موضوع، یکی از مواردی است که تصمیم خرید بسیاری از خریداران را مختل می کند، بنابراین این کمپانی در شبکه سوپر شارژر سرمایه گذاری کرد. از سال 2022، تسلا حدود 1200 ایستگاه سوپر شارژر در سراسر ایالات متحده مستقر کرده است و با این کار، به دارندگان تسلا این اطمینان را می دهد که می توانند بدون نگرانی از اتمام شارژ از نقطه ای به نقطه دیگر حرکت کنند. پروژه سوپرشارژ تسلا در مقایسه با Electrify America که یکی دیگر از شبکه های شارژ عمده در ایالات متحده است و تنها 670 ایستگاه دارد، یک پروژه عظیم به شمار می رود.

تسلا در نظر دارد تا سال 2025 ایستگاه های خود را به 1700 برساند و از همین رو، شاهد رقابت سخت آن با سایر شبکه سوپر شارژر خواهیم بود زیرا تسلا می خواهد ایستگاه های شارژ خود را برای سایر خودروهای برقی غیر تسلا باز کند.

6- دلیل اینکه مردم تسلا را دوست دارند: ایلان ماسک

چه او را دوست داشته باشید و چه از او متنفر باشید، دیدگاه ایلان ماسک همان چیزی است که این امکان را برای تسلا فراهم کرد تا به شرکتی که امروز هست تبدیل شود. اگرچه این شرکت در سال 2003 توسط مارتین ابرهارد و مارک تارپنینگ تأسیس شد، اما ماسک روی آن سرمایه گذاری کرد و در فوریه 2004 در یک سرمایه گذاری سری A، 6.5 میلیون دلار به خزانه شرکت ریخت.

اگرچه ممکن ایلان ماسک شخصیت خاصی داشته باشد، مانند توئیت های وی در مورد خرید منچستر یونایتد یا کوکاکولا، اما نقش او در علم و مهندسی امروز بسیار پر رنگ است. همچنین مجله تایم او را به عنوان شخصیت سال 2021 انتخاب کرد.

7- تسلا اهداف آینده نگرانه ای برای سهولت زندگی دارد

اگرچه تسلا در درجه اول به خاطر ساخت خودروهای برقی خود شناخته شده است، اما فعالیت ها و اهداف این شرکت به همین جا ختم نمی شود، چراکه تسلا نوآوری های دیگری نیز در زمینه فناوری های خودرو و باتری دارد.

به عنوان مثال، تسلا به صورت جدی در حال بهبود فناوری خودران یا self-driving خود است و به نظر می رسد، اولین شرکت خودروسازی باشد که قابلیت ‌های self-driving کامل را معرفی می ‌کند. علاوه بر این، تسلا همچنین در حال کار بر روی نوآوری‌ هایی در باتری و سایر فناوری‌ ها، مانند Power Wall و سقف خورشیدی است تا به کاهش وابستگی بشر به انرژی ‌های تجدید ناپذیر کمک کند.

آیا شما هم به تسلا علاقه‌مند هستید ؟

در دنیا، چیزی با عنوان یک شرکت کاملا موفق و کامل وجود ندارد و از همین رو بدیهی است که تسلا و ایلان ماسک، اشتباهاتی را نیز انجام داده باشند. اما با وجود همه این اشتباهات، آنها پیشرفت هایی در فناوری داشته اند که مسلماً می تواند دنیای ما را به مکانی بهتر تبدیل کند.

بنابراین اگرچه ممکن است همه تسلا را دوست نداشته باشند و یا برخی از افراد عاشق آن باشند، حتی قابل درک است که برخی هیچ نظری در مورد آن نداشته باشند، اما بدیهی است که تسلا تا کنون تغییراتی ایجاد کرده است که به نفع ما بوده است.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس