تجربه خرید ماشین برقی از زبان یک دانشمند در زمینه ی آب و هوا

آیا به دنبال خرید ماشین برقی هستد؟ در ادامه به تجربه خرید ماشین برقی از زبان Marshall Shepherd دانشمند در زمینه‌ی آب و هوا می‌پردازیم.

47
0
تجربه خرید ماشین برقی از زبان یک دانشمند در زمینه ی آب و هوا

خانواده من بسیار تلاش می‌کنند تا پایدار زندگی کنند. این کار درستی است و سلامت کره زمین نیز به همین اقدامات ما بستگی دارد. ما سبزیجات را در حیاط خلوت خانه خود پرورش می‌دهیم و بازیافت و کمپوست می‌کنیم. من طی دو دهه گذشته سفرهای هوایی خود را به میزان قابل توجهی کاهش داده‌ام و تا همین اواخر، با یک خودروی هیبریدی رانندگی می‌کردم. در ادامه به تجربه خرید ماشین برقی از زبان Marshall Shepherd دانشمند در زمینه‌ی آب و هوا می‌پردازیم.

تجربه خرید ماشین برقی از زبان یک دانشمند در زمینه ی آب و هوا

1 تجربه خرید ماشین برقی از زبان یک دانشمند در زمینه ی آب و هوا

“خیلی باحاله.” این پاسخ خیلی رایج بود. که معمولاً با پیام‌های “به من اطلاع دهید که از نظر شما چگونه بود” یا “به دنبال این هستم که به زودی یک خودروی هیبریدی یا برقی بخرم”، ادامه داده شده بود. رئیس جمهور Joe Biden این هفته فرمان اجرایی را امضا کرد که خودروسازان آمریکایی را بر آن داشت تا نیمی از ناوگان خودروهای ۲۰۳۰ خود را برقی کنند. به هر حال، این ابتکار توسط خودروسازانی که تأثیر احتمالی این خودروها را بر کاهش گازهای گلخانه‌ای را تشخیص دادند، پشتیبانی شده است. روزهای خودروهای بنزینی نیز کم کم به آخر می‌رسد.

تاثیر ماشین برقی بر قبض برق

2 تجربه خرید ماشین برقی از زبان یک دانشمند در زمینه ی آب و هوا

“چه تاثیری بر قبض برق شما دارد؟” از آنجایی که من کمتر از یک هفته مالک این ماشین هستم، نمی‌توانم با هیچ تجربه شخصی به این سوال پاسخ دهم. به گفته Sparkenergy.com، این سوال بستگی به نیازهای رانندگی شما، خود وسیله نقلیه و نرخ کیلو وات ساعت (نرخ KWh) آن دارد. آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (EPA) تخمین می‌زند که یک گالن گاز معادل ۳۳/۷ کیلووات ساعت است. به سادگی می‌توانید راندمان شارژ یا مایل بر معادل گالن (MPGe) را با تقسیم تعداد کیلو وات ساعت (برای شارژ کامل) بر تعداد مایل (در هر بار شارژ کامل) محاسبه کنید. خوب، برگردیم به سوال مورد نظر. Bestride.com یک مقاله عالی برای کمک به تخمین بر اساس نرخ برق و نوع خودرو دارد. تحقیقات خود من نشان می‌دهد که تقریبا افزایش ۴۵ تا ۱۰۰ دلار در ماه را می‌توان انتظار داشت، هرچند که ممکن است این هزینه که بر اساس تخفیف‌های ارائه شده توسط شرکت برق من است، برای دیگران متفاوت باشد. با این حال، این هزینه، بیش از صدها دلار که صرف هزینه‌های بنزین در هر ماه، ۷۵۰۰ دلار اعتبار مالیاتی فدرال و استفاده از خطوط عوارض و پرتردد می‌شود را جبران می‌کند.

دوست و همکار دیرینه من دکتر Samuel Graham نیز از زاویه دیگری، تجربه صرفه جویی در هزینه‌ها توسط خودروی برقی را به اشتراک گذاشت. Graham، رئیس مدرسه Eugene C. Gwaltney، استاد دانشکده مهندسی مکانیک در Georgia Tech، صاحب خودروی برقی است و تجربه زیادی در استفاده از آن دارد. Graham، رئیس مهندسی دانشگاه Maryland به من گفت که هزینه‌های تعمیر و نگهداری تسلا مدل X در طول این سال‌ها به میزان بسیار کمی بوده است.

آسیب رساندن خودروهای برقی به طبیعت

3 تجربه خرید ماشین برقی از زبان یک دانشمند در زمینه ی آب و هوا

“می‌دانید که این خودروهای برقی‌ها هنوز برای محیط زیست مضر هستند.” بخش کوچکی از پاسخ‌ها در دسته “شکاک تا منفی” قرار می‌گیرند. دو مورد رایج عبارت بودند از:

می‌دانید که انرژی مورد نیاز برای شارژ خودرو از سوخت‌های فسیلی تامین می‌شود. می‌دانید باتری‌ها برای محیط زیست مضر هستند.

در مورد نظر اول، خوب “داری شوخی می‌کنی!”. من دانشمند آب و هوا هستم بنابراین از این واقعیت بسیار آگاه هستم. همچنین می‌دانم که یک انتقال آهسته (ممکن است سریع‌تر شود) به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر توسط شرکت‌های انرژی وجود دارد. و همچنین سعی می‌کنم در برنامه‌هایی در زمینه انرژی خورشیدی شرکت کنم زیرا مجتمعی که در آن زندگی می‌کنم به من امکان استفاده از پنل‌های خورشیدی در خانه‌ام را نمی‌دهد. پاسخ اساسی من به نگرانی دسته اول این است: “بله، این وضعیت ایده آل نیست، اما یک نقطه شروع است.”

باتری‌های خودروهای برقی قطعاً می‌توانند مواد سمی را به زمین نشت دهند. به گفته Get-green-now.com، استخراج لیتیوم و تولید باتری‌ها همچنین می‌تواند خاک و آب و هوا را آلوده کند. این فرایندها مصرف آب زیادی هم دارند. با این حال، این وب سایت همچنین در پاسخ به شک و تردید در مورد خودروهای برقی، اشاره می‌کند: “اما وقتی به تصویر بزرگتر نگاه می‌کنید، خودروهای برقی به هنگام مقایسه کل چرخه عمر آنها (از جمله تولید و دفع باتری) در مقایسه با اتومبیل‌های بنزینی”پاک‌تر” هستند. در واقع باتری خودروهای برقی تاثیر کلی بر محیط زیست ما را کاهش می‌دهد.”

آتش سوزی خودروهای برقی

4 تجربه خرید ماشین برقی از زبان یک دانشمند در زمینه ی آب و هوا

مواردی از آتش سوزی خودروهای برقی در گاراژها گزارش شده است. باتری‌های یون لیتیوم معیوب یا نامناسب (شما آنها را در تلفن هوشمند خود نیز دارید) می‌توانند مشتعل شوند. با این حال، من مراقب هستم که با همه چیز واقع بینانه برخورد کنم. به گفته کارشناسان، این اتفاق نادر است و حدودا در بین ۱۲ میلیون باتری یک بار آتش سوزی رخ می‌دهد. اگر این موارد نادر را در نظر نگیریم، تجزیه و تحلیل‌ها نشان داده است که احتمالاً آتش سوزی خودروهای برقی‌ها بیشتر از خودروهای بنزینی نیست. در واقع گزارش‌هایی هم از سوختن خودروهای بنزینی وجود دارد. ولی اینکه چرا برخی افراد مشکل آتش سوزی خودروهای برقی (و نه موارد دیگر خودروهای گازسوز) را پر رنگ‌تر نشان دادند، برای من بسیار جذاب بود.

خودرو‌های برقی در زمان بی‌برقی

5 تجربه خرید ماشین برقی از زبان یک دانشمند در زمینه ی آب و هوا

اگر برق قطع شود چطور؟ این سوالی نیست که زیاد دریافت کرده باشم، اما به هرحال پرسیده شد. در ظاهر، این یک سوال منطقی است. با این حال، برق خانه من به ندرت برای مدت زمان قابل توجهی رفته است و در حدی نبوده که این موضوع بتواند نگرانم کند. ولی در مواقعی هم که این اتفاق افتاده بود، طوفان گرمسیری قابل توجهی در منطقه ما رخ داد. من جایی نمی‌رفتم. باتری‌ها شارژ را نگه می‌داشتند و همچنین من اتومبیل‌های دیگری دارم که گازسوز هستند.

این مقاله بر اساس تجربه شخصی من نوشته شده است. به عنوان یک دانشمند در زمینه آب و هوا، مدتهاست که شیفته نحوه واکنش مردم نسبت به چیزهای ناآشنا یا جدید برای آنها، هستم. واکنش‌ها به خرید خودروی برقی، کنجکاوی مرا بیشتر برانگیخته است. Daniella Whyte به بررسی علت واکنش منفی افراد نسبت به تغییر می‌پردازد.

به هر حال، اگر این سوال برای شما هم پیش آمده باید بگویم که من تا به امروز ماشینم را دوست داشته‌ام.

حال که با تجربه خرید ماشین برقی از زبان یک دانشمند در زمینه‌ی آب و هوا آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس