7 افسانه و تصور نادرست در مورد شارژ کردن تلفن همراه

97
0
تصور نادرست در مورد شارژ کردن تلفن همراه

افسانه های رایج می گویند که اگر گوشی خود را یک شب تا صبح شارژ کنید، باتری آن را از بین میبرید. آیا حقیقت دارد؟ در این مقاله تصور نادرست در مورد شارژ کردن تلفن همراه را بررسی می‌کنیم.

احتمالاً داستان های خاله قزی ها را در مورد شارژ گوشی هوشمند شنیده اید، مثلاً باتری فقط زمانیکه کاملاً خالی است شارژ می شود یا اگر گوشیتان را یک شبه شارژ کنید، باتری آن نابود می‌شود.

در حالی که نمی‌توانیم به طور دقیق مشخص کنیم که چگونه این دروغ های رایج و باورهای نادرست در مورد شارژ تلفن به وجود آمده‌اند، اما همه ما چنین مواردی را شنیده‌ایم که احتمالاً در مقطعی از زندگی‌مان به آنها باور داشتیم.

ما اینجا هستیم تا برخی از افسانه های شارژ تلفن را از بین ببریم، به سوالاتی که ممکن است داشته باشید پاسخ دهیم و به شما کمک کنیم تا عادت های ایمن شارژ تلفن را تمرین کنید.

1. شما نباید گوشی خود را یک شبه شارژ کنید

هیچ خطری در شارژ کردن تلفن شما در یک شب وجود ندارد. تلفن شما بیش از حد شارژ نمیشود، و برق باتری شما را از بین نمی‌برد، شارژر شما را از بین نمیبرد یا آتش سوزی ایجاد نمی‌کند. (ما در اینجا فرض میکنیم که از شارژر معیوب استفاده نمی‌کنید و سیستم سیم کشی برق شما در سطح سالم قرار دارد.)

گوشی های هوشمند مدرن دارای باتری های لیتیوم یونی با دستگاه های داخلی هستند تا پس از شارژ کامل باتری، از جذب انرژی گوشی جلوگیری کنند. این بدان معناست که، حتی اگر تلفن شما پر است و به برق متصل است، از نظر فنی اضافه شارژ نمیشود. با این حال، شما نباید گوشی خود را در طول شب و هر شب به برق وصل کنید.

اگر مدل گوشی شما برای مقاومت در برابر تبادل حرارت ثابت ساخته نشده است، ممکن است تلفن خود را بیش از حد گرم کنید و آسیب واقعی به آن وارد کنید. برای ایمن بودن، دفترچه راهنما و نظرات را بخوانید. برای برخی مدل ها، هنوز در مورد اینکه آیا تلفن خود را یک شبه شارژ کنید یا خیر، بحث در جریان است.

2. فقط زمانی باید گوشی خود را شارژ کنید که باتری آن کاملاً خالی باشد

فقط زمانی باید گوشی خود را شارژ کنید که باتری آن کاملاً خالی باشد
فقط زمانی باید گوشی خود را شارژ کنید که باتری آن کاملاً خالی باشد

درست نیست. می توانید هر وقت که لازم است گوشی خود را شارژ کنید.

در اینجا یک نکته ضروری وجود دارد: باتری های لیتیوم یونی چرخه شارژ محدودی دارند. برای آیفون، معمولاً حدود 500 است. یک چرخه شارژ کامل از 0 درصد تا 100 درصد است. بنابراین، اگر گوشی خود را فقط زمانی شارژ کنید که کاملاً خالی است، چرخه شارژ را خیلی سریع تمام خواهید کرد. اما اگر گوشی را از 90 درصد به 100 درصد شارژ کنید، فقط از 1/10 چرخه استفاده کرده اید.

به همین دلیل است که کارشناسان توصیه می کنند شارژ را بین 40 تا 80 درصد نگه دارید تا بتوانید چندین بار در روز گوشی خود را شارژ کنید و از یک چرخه حداکثر بهره را ببرید. این تمرین عمر باتری شما را افزایش داده و عملکرد را بهبود می‌بخشد.

3. شما نباید از گوشی خود در هنگام شارژ استفاده کنید

ترس های مشروعی پشت این افسانه وجود دارد، اما این درست نیست. تا زمانی که از شارژر و باتری غیرقانونی معتبر یا تأیید شده توسط سازنده استفاده می‌کنید، می‌توانید هنگام شارژ از تلفنتان استفاده کنید. البته باید این اطمینان را نیز داشته باشید که سیم کشی برق شما مشکلی ندارد.

داستان های واقعی از انفجار یک تلفن در حین اتصال به برق و متعاقباً برق گرفتگی کاربر یا شروع آتش سوزی در ایجاد این افسانه نقش داشته است. این شرایط ناگوار رخ داده است، اما مقامات فاش کردند که در بیشتر موارد قربانیان از شارژر های تایید نشده یا معیوب استفاده می کردند. عوامل خارجی نیز در این انفجار نقش داشته است.

برای تکرار، استفاده از تلفن در حالی که به برق وصل است کاملاً ایمن است. فقط مطمئن شوید که نزدیک آب نیستید و از شارژر غیر از شارژر اصلی استفاده نمیکنید.

4. شارژر خارج از برند، باتری شما را از بین می برد

شارژر خارج از برند، باتری شما را از بین می برد
شارژر خارج از برند، باتری شما را از بین می برد

درست نیست. شارژرهای خارج از برند توسط خرده فروشان قانونی، مانند Vinsic، RavPower، Powergen، Anker، KMS، و Belkin، نه تنها ارزان هستند، بلکه استفاده از آنها بسیار مناسب است.

ما نمی‌توانیم ادعا کنیم که شارژر های گمنام به خوبی شارژرهای سازنده هستند، اما حداقل از شارژرهای ارزان قیمت ایمن‌تر و بهتر هستند. بنابراین، اگر این همان چیزی است که می خواهید، با خیال راحت یک شارژر بی برند از یک خرده فروش معتبر خریداری کنید. باتری شما را از بین نمیبرد و در پریز برق ذوب نمیشود.

با این حال، باید مراقب آن باشید. متأسفانه، آنها گاهی اوقات به عنوان جنس اصل به بازار عرضه می شوند و بسته بندی می شوند. خوشبختانه، چند راه وجود دارد که می‌توانید بررسی کنید شارژر تلفن هوشمندتان برای استفاده ایمن است یا خیر.

5. اشکالی ندارد که تلفن خود را در 365 روز سال، ۷ روز هفته، ۲۴ ساعت شبانه روز ترک کنیم

نه، اشکالی ندارد.

بسیاری از ما در خرابی تلفن های خود مقصریم زیرا همیشه حتی در زمان هایی که نیازی به آن نداریم، گوشی‌هایمان را روشن می‌گذاریم و فقط در صورت بروز مشکل، آنها را خاموش می‌کنیم. در حالی که این کار، می تواند طول عمر و عملکرد باتری شما را در طول زمان تحت تاثیر قرار دهد. لازم نیست هر شب گوشی خود را خاموش کنید، اما هفته ای یکبار خوب است. راه اندازی مجدد گوشی هر از چند گاهی می تواند به بهبود عملکرد دستگاه شما کمک کند.

6. گذاشتن شارژر به برق بی خطر نیست

گذاشتن شارژر به برق بی خطر نیست
گذاشتن شارژر به برق بی خطر نیست

اینکه شارژر خود را وصل کنید یا نه یک تصمیم شخصی است. در حالی که ما معتقدیم هیچ پاسخ درست یا غلطی برای آن وجود ندارد، باید به این نکته اشاره کنیم که قوانین ایمنی توصیه می‌کنند شارژر ها را بلافاصله پس از استفاده از برق بکشید تا از آتش‌سوزی جلوگیری شود. اما اگر در جایی زندگی می‌کنید که چنین موقعیت هایی به ندرت اتفاق می‌افتد، نباید با وصل کردن شارژر خود مشکلی داشته باشید.

برای کمک به شما در تعیین بهترین روش اقدام، قوانین کلی زیر را در نظر بگیرید.

  • شارژر شما نسبتاً سریع گرم می‌شود و/یا صداهای تق تق در می‌آورد، چه در حال استفاده باشد یا نه. در این صورت توصیه می کنیم یک شارژر جدید بخرید.
  • شما یا همسایگانتان نشت آب دارید.
  • حیوانات آزادانه در خانه های شما پرسه می زنند. آنها ممکن است از طریق سیم برق گاز بگیرند یا هنگامی که به یک دستگاه وصل می شود، روی آن بیفتند.
  • نوسانات برق دارید یا حفاظت در برابر صاعقه ندارید.

7. تا زمانی که بتواند تلفن شما را شارژ کند، می توانید از آن استفاده کنید

اگر شارژر از سازنده گوشی یا یک خرده‌فروش غیر سازنده گوشی باشد، نمی‌دانیم چرا نه.

همانطور که قبلاً گفته شد، اگر امکان انتخاب دارید، همیشه باید از شارژر اصلی استفاده کنید. استفاده از شارژر اصلی تلفن مزایای زیادی دارد، اما مهمترین آنها ایمن ترین آنهاست.

یک شارژر اصلی تلفن به ندرت منفجر می شود، در پریز برق ذوب نمی‌شود، باعث ایجاد صداهای تق تق نمی‌شود یا مشکلاتی برای تلفن شما ایجاد نمی‌کند.

مهم ترین نکاتی که باید به خاطر بسپارید:

فناوری مدرن به قدری پیشرفته است که لازم نیست نگران افسانه ها و باورهای غلط مختلف در مورد شارژ گوشی باشید. با این حال، جدا کردن شارژر خود در طول شب هیچ ضرری ندارد و همچنین زمانی که برای مدتی از خانه خارج می شوید، ضرری ندارد.

اگر یک چیز را آموخته باشیم، اشتباهات کاربران و شرایط بد محیطی است که بیشتر به گوشی شما آسیب می رساند، نه خود شارژر.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس