آیا می توان بازی های PS3 روی PS4 بازی کنید؟

91
0
بازی های PS3 روی PS4

آیا بازی های PS3 روی PS4 کار می کنند؟ بیایید نگاهی بیندازیم تا ببینیم چگونه می توانید از عناوین قدیمی PS3 در کنسول پلی استیشن 4 لذت ببرید.

عکس

سازگاری به عقب یک نقطه فروش عمده برای هر کنسول بازی ویدیویی است، زیرا امکان اجرای بازی های قدیمی خود در یک سیستم جدید ارزش آن را افزایش می دهد. بهتر است قبل از سرمایه گذاری روی آن، بدانید که آیا یک سیستم این عملکرد را دارد یا خیر.

بنابراین، ممکن است تعجب کنید که آیا می توانید بازی های PS3 را روی PS4 بازی کنید. بیایید به این سوال پاسخ دهیم و گزینه های شما را بررسی کنیم.

آیا PS4 می تواند بازی های PS3 را بازی کند؟

پاسخ کوتاه این است که خیر، پلی استیشن 4 با بازی های پلی استیشن 3 سازگاری ندارد. قرار دادن دیسک PS3 در PS4 کار نخواهد کرد. و نمی‌توانید نسخه‌های دیجیتالی بازی‌های PS3 را از فروشگاه پلی‌استیشن بر روی پلی‌استیشن 4 خود دانلود کنید.

دلیل این امر، مانند اکثر موقعیت‌های سازگاری با عقب، این است که PS3 و PS4 دارای معماری‌های مختلف سیستم هستند. کنسول های پلی استیشن 4 سخت افزار PS3 را ندارند، بنابراین نمی توانند بازی های قدیمی را به صورت بومی اجرا کنند. و سونی به این نتیجه رسید که ساخت یک شبیه‌ساز نرم‌افزاری برای مدیریت عناوین قدیمی‌تر ارزشی ندارد و PS4 تنها قادر به اجرای بازی‌های PS4 است. PS4 نمی تواند PS2 یا دیسک های اصلی پلی استیشن را نیز پخش کند.

عکس

خوشبختانه، راه‌های دیگری برای پخش عناوین PS3 بر روی PS4 شما وجود دارد، حتی بدون سازگاری با نسخه اصلی.

عناوین PS3 را روی PS4 از طریق PlayStation Plus Premium پخش کنید

سونی سرویس بازی ابری PlayStation Now خود را در اواسط سال 2022 کنار گذاشت و در کنار آن سه لایه پلی استیشن پلاس اصلاح شده را معرفی کرد. این شرکت به جای آن، قابلیت پخش بازی های قبلی PS Now را به عنوان بخشی از لایه PlayStation Plus Premium ارائه می دهد.

اگر برای PS Plus Premium ثبت نام کنید، می توانید مجموعه وسیعی از عناوین را در PS5، PS4 و Windows خود پخش کنید. این اشتراک به شما امکان می‌دهد بازی‌های PS4، PS3 و PS2 را استریم کنید، بنابراین می‌توانید از بهترین عناوینی که خانواده کنسول‌ها طی سال‌ها دیده‌اند، بدون دانلود چیزی لذت ببرید. با توجه به مشکلات سازگاری که در بالا توضیح داده شد، هیچ گزینه ای برای نصب بازی های PS3 و اجرای آنها به صورت محلی وجود ندارد.

عکس

اگر می‌خواهید تعداد زیادی عناوین PS3 را با کمترین قیمت روی PS4 خود پخش کنید، اشتراک در PS Plus Premium ساده‌ترین راه است تا زمانی که اتصال شبکه به اندازه کافی ثابت داشته باشید و به هزینه اولیه اهمیتی نداشته باشید. در زمان نگارش این مقاله، بیش از 350 بازی PS3 در این سرویس موجود است، اگرچه تعداد دقیق آنها با اضافه شدن و حذف عناوین تغییر می کند.

برای اطلاعات بیشتر به نمای کلی ما از PlayStation Plus مراجعه کنید.

ریمستر و بازسازی بازی های PS3 را بازی کنید

با توجه به تعداد زیادی از بازسازی‌ها و بازسازی‌های بازی‌های ویدیویی که این روزها عرضه می‌شوند، اغلب می‌توانید از بازی‌هایی که برای سیستم‌های قدیمی‌تر ساخته شده‌اند با پوششی تازه روی کنسول فعلی لذت ببرید. گاهی اوقات، این ها در مجموعه ها ظاهر می شوند، بنابراین چندین بازی را از یک سری در یک بسته دریافت می کنید.

در زیر چند نمونه از بازی های PS3 وجود دارد که می توانید آنها را به صورت ریمستر روی PS4 بازی کنید:

Borderlands: The Handsome Collection is a remaster of Borderlands 2 and Borderlands: The Pre-Sequel, along with loads of DLC.

The Last of Us Remastered is an enhanced version of the monumental PS3 title.

BioShock: The Collection bundles in remasters of BioShock, BioShock 2, and BioShock Infinite. ​​​​​​

عکس

در حالی که شما از لحاظ فنی یک بازی PS4 و نه عنوان PS3 بازی می کنید، اینها در واقع همان بازی ها با برخی پیشرفت های کوچک هستند. اگر بهترین های نسل PS3 را از دست دادید اما PS4 دارید، این ها را امتحان کنید.

از پیشنهادهای Cross-Buy و Cross-Gen استفاده کنید

تنها راه دیگر برای پخش عناوین PS3 در PS4 از طریق تبلیغات متقابل است. هنگامی که یک بازی را روی یک سیستم خریداری می کنید، به شما این امکان را می دهد که به چندین سیستم دسترسی داشته باشید. به عنوان مثال، اگر Doki-Doki Universe را روی PS3 خریداری کرده باشید، به طور خودکار و بدون هزینه اضافی به نسخه PS4 دسترسی خواهید داشت.

به همین ترتیب، زمانی که نسل PS4 شروع به کار کرد، برخی از بازی‌های بین نسلی نیز با پرداخت هزینه‌ای ناچیز، ارتقای سیستم جدید را ارائه کردند. به عنوان مثال، اگر Battlefield 4 را روی PS3 خریداری کرده باشید، می توانید با 10 دلار اضافی به نسخه PS4 ارتقا دهید. نسخه‌های فیزیکی بازی‌ها دارای یک کد برای فعال کردن پیشنهاد بودند، در حالی که خریدهای دیجیتالی به‌طور خودکار نسخه‌های نسل بعدی را تخفیف می‌دادند.

کتابخانه بازی خود را در PS4 بررسی کنید تا ببینید آیا به هر یک از این موارد دسترسی دارید یا خیر. هر کدی احتمالاً تا به حال منقضی شده است، اما پیشنهادات دیجیتالی همچنان معتبر هستند.

راه حل هایی برای اجرای بازی های مورد علاقه PS3 خود در PS4

در حالی که بازی‌های PS3 مستقیماً روی PS4 کار نمی‌کنند، ما نحوه لذت بردن از عناوین PS3 را از طریق روش‌های دیگر دیدیم. چه در PS Plus Premium مشترک شوید و چه ریمسترهای متعدد موجود را بررسی کنید، راهی برای اجرای بسیاری از بازی های برتر PS3 در PS4 خود خواهید یافت.

خوشبختانه، PS5 تقریباً با تمام بازی‌های PS4 سازگار است. با این حال، هنوز نمی تواند عناوین PS3 را به صورت بومی بازی کند.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس