7 ترند عکاسی که باید در سال 2022 پشت سر بگذاریم

72
0
ترند عکاسی

هر ساله شاهد چند تکنیک و ترند در عکاسی هستیم. در ادامه ترند عکاسی در سال 2022 را بررسی کرده ایم.

ترندها همیشه در هر فضای خلاقانه ای می آیند و می روند – اما برخی از آنها باید برای همیشه پشت سر گذاشته شوند. در عکاسی هم این موضوع فرقی نمی کند، چه یک عکاس حرفه ای باشید و چه از علاقه مندان به عکس برداری در رسانه های اجتماعی.

همچنین مطالب زیر را درباره عکاسی بخوانید:

10 نکته عکاسی برای عکاسان که برای اولین بار در استودیو عکس می گیرند

وسایل ضروری عکاسی در سفر

اینها ترندهای های عکاسی هستند که ما بیش از اندازه آنها را دیده ایم و می توانیم با ورود به سال 2023 بیخیال آنها شویم.

1. مینیمالیسم

می توانیم از جنبش مینیمالیستی با توجه به کاهش ردپای خود و همچنین هنر انتزاعی مینیمالیستی قدردانی کنیم. با این حال، این ترند به سایر تلاش های خلاقانه نیز نفوذ کرده است، یعنی خداحافظی با رنگ های پر جنب و جوش، مصنوعات جالب و تقریباً هر چیزی که می تواند به عنوان “بهم ریختگی” تعبیر شود.

عکس ها برای ثبت زندگی طراحی شده اند و زندگی اتاقی تمیز با رنگ های خنثی و بافت های حداقلی نیست. حذف عناصری که به یک عکس شخصیت و احساس می بخشند، کمی ناخوشایند است.

2. فیلترهای رسانه های اجتماعی

فیلترهای رسانه های اجتماعی مدت ها قبل از سال 2022 محبوب بوده اند، اما بیش از حد مورد استفاده قرار گرفته اند و زمان آن رسیده است که آنها را رها کنیم.

جدا از استانداردهای زیبایی غیرواقعی که فیلترها رعایت می کنند، فضای زیادی برای خلاقیت یا اصالت باقی نمی گذارند. وقتی همه بارها و بارها از فیلترهای یکسانی استفاده می کنند، ما شروع به مشاهده همه عکس ها در یک نور می کنیم.

در این صورت عکس های بدون این فیلترها می توانند خسته کننده یا عجیب به نظر برسند، که این اتفاق می تواند برای عکاسی که در حال تلاش کردن است ناامیدکننده باشد.

3. HDR بیش از حد شده است

ترند عکاسی
ترند عکاسی

HDR همیشه جایگاه خود را دارد. این روش برای نشان دادن جزئیات صحنه همانطور که در زندگی واقعی است یا تقویت آن موثر است، که این تکنیک را به ویژه برای عکس های منظره بسیار مفید می کند. نکته کلیدی در انجام آن به صورت ظریف است، در غیر این صورت، نتیجه نهایی می تواند ظاهری نئونی داشته باشد.

در بیشتر موارد، شما حتی نیازی به استفاده از عکاسی HDR ندارید. فقط زمانی از HDR استفاده کنید که یک لایه از ترکیب شما کاملاً در معرض دید قرار گرفته باشد، اما لایه دیگر خیلی تاریک، روشن یا رنگ پریده شده باشد.

4. کنشگری اجرایی

ما در دهه گذشته شاهد افزایش آگاهی اجتماعی بوده ایم و مشاهده گردهمایی های افراد در رسانه های اجتماعی امیدوارکننده است. اما، چقدر از آن واقعی است، و چقدر از آن فقط برای گفتن “من بخشی از آن بودم” است؟

هدف از حمایت اعمال فشار برای تغییر است، نه اینکه آن را به موضوعی زیبایی شناختی تبدیل کند. عکاسی از لحظات محوری در جنبش های عدالت اجتماعی برای ثبت تاریخ بسیار مهم است. اما اگر آماده حضور در اعتراض ها به قصد گرفتن عکس های خوب هستید، ممکن است نیاز داشته باشید که دلیل حضورتان را دوباره بررسی کنید.

5. عکس های بیش از حد پیشرفته

ترند عکاسی
ترند عکاسی

ظهور تقویت کننده های عکس هوش مصنوعی در ترندهای رو به رشد تصاویر فوق العاده واضح است. نکته این است که ویژگی های شارپ کردن، تقویت و شفافیت باید به قدری مورد استفاده قرار گیرند تا نتایج واقعی را به دست آورند. در غیر این صورت، با عکسی بسیار مات و غیر شفاف یا سوژه ای با لبه های خیلی شارپ مواجه می شوید. بهتر است از فوکوس برای تصاویر واضح طبیعی استفاده کنید.

هنگام بازیابی عکس های قدیمی با استفاده از ابزارهای اختصاصی، کنترل زیادی روی وضوح لبه های سوژه ندارید. و ابزارهایی مانند Remini برای از بین بردن تاری عالی هستند، اما همچنین می توانند وضوح غیر طبیعی را به همراه داشته باشند. از قضا، بهترین راه برای خلاص شدن از شر وضوح ناخوشایند، وارد کردن مجدد مقداری تاری به تصویر است.

6. صاف کردن پوست

مشابه فیلترهای رسانه های اجتماعی، صاف کردن پوست نیز استانداردی غیرقابل دستیابی را نشان می دهد. وقت آن رسیده است که این ترند ویرایش را رها کنید و مردم را همانطور که در زندگی واقعی هستند نشان دهید.

حتی نامشخص ترین تغییرات نیز می تواند درک ما از واقعیت را تغییر دهد و انتظارات ما را به شدت افزایش دهد. این می تواند منجر به عزت نفس پایین و سلامت روانی ضعیف شود. ما انسان معمولی هستیم و پوست انسان ها بافت دارند.

7. کنتراست بالا

ترند عکاسی
ترند عکاسی

عکس هایی که کنتراست بسیار بالایی دارند نیز در حیطه این ترند ویرایش بیش از حد عکس قرار دارند، زیرا کنتراست بالا به بیشتر شفاف کردن و شارپ کردن تصویر کمک می کند. در عینحالی که افزایش کنتراست یک smidge یک ترفند خوب برای بهبود یک عکس رنگ پریده است، شما نباید زیاد هم از آن استفاده کنید.

مهمتر از آن، عکاسی با کنتراست بالا باید هدفی را دنبال کند. این یک تکنیک عالی برای نشان دادن تفاوت های تنالیته در یک تصویر است، اما برای تسلط بر آن مقداری تلاش می طلبد و شما نمی توانید فقط با لغزنده کنتراست همگام شوید.

برخی از ترندها باید پشت سر گذاشته شوند

سال 2022 سال خوبی برای عکاسی بوده است، اما ما شاهد برخی ترندهای قابل بحث نیز بوده ایم. اگر احساس می کنید که عکس شما می تواند از کمی اصلاح و ویرایش استفاده کند، خیلی سبک و کم این کار را انجام دهید. اگر عاشق زیبایی شناسی مینیمالیستی هستید، آن را دنبال کنید، اما بدانید که دنیایی از رنگ ها و بافت ها را از دست داده اید. و به یاد داشته باشید، افراد واقعی پوست عروسکی ندارند.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس