7 دلیل برای اینکه نباید PS5 بخرید

115
0
دلیل برای اینکه نباید PS5 بخرید

شکی نیست که PS4 تقریباً یک دهه تسلط بر بازار داشت، اما به همین دلیل است که ما فکر می کنیم نباید جانشین آن، پلی استیشن 5 را بخرید. دلیل برای اینکه نباید PS5 بخرید را در ادامه بررسی کرده ایم.

همچنین ممکن است مطلب 10 نکته برای استفاده بیشتر از پلی استیشن 4 را دوست داشته باشید.

اگر با ایده جنگ های کنسولی موافق باشید، کاملاً آگاه خواهید بود که پلی استیشن 4 سونی در مقایسه با ایکس باکس وان مایکروسافت یک موفقیت بزرگ بود – بیش از دو برابر بیشتر فروخت. در واقع، PS4 یکی از پرفروش ترین کنسول های تمام دوران است.

با این حال، حداقل در حال حاضر نمی‌توانیم شاهد رسیدن PS5 به آن ارتفاعات سرگیجه ‌آور باشیم. در اینجا همه دلایلی وجود دارد که چرا ما فکر نمی کنیم شما باید پلی استیشن 5 بخرید.

1.دلیل برای اینکه نباید PS5 بخرید: بازی های انحصاری زیادی ندارند

این غیرمعمول نیست که بسیاری از گیمرها دارای چندین پلتفرم مانند رایانه شخصی، نینتندو سوییچ و Xbox Series X/S باشند. به همین دلیل بسیار مهم است که یک کنسول بازی های انحصاری شگفت انگیزی داشته باشد. مواردی که فقط می توانید در آن پلتفرم تجربه کنید.

مشکل این است که PS5 فقط تعداد انگشت شماری دارد. در حالی که بازی هایی مانند Astro’s Playroom، Returnal، و Ratchet & Clank: Rift Apart عالی هستند، برای خرج کردن صدها دلار در یک کنسول کافی نیست.

این در طول زمان تغییر خواهد کرد. با این حال، در زمان نگارش این مقاله، نزدیک به دو سال از عرضه PS5 می گذرد و شما به سختی می توانید به یک بازی که فروشنده سیستم است اشاره کنید.

2. بیشتر بازی ها بر روی PS4 موجود هستند

پیچیده تر شدن مسئله این است که بسیاری از این “انحصاری ها” از این اصطلاح به صورت آزادانه استفاده می کنند. دلیل آن این است که آنها بر روی PS4 یا PC نیز موجود هستند. مسلماً، اگر شما صاحب هیچ یک از آن‌ها نباشید، بی ‌ربط است، اما میلیون‌ها نفر دارند.

به هر حال بسیاری از این موارد انحصاری ارتقای بازی های PS4 هستند. برای مثال، Death Stranding Director’s Cut، Ghost of Tsushima: Director’s Cut، و Marvel’s Spider-Man: Miles Morales همگی در PS5 فوق العاده به نظر می رسند، اما در PS4 نیز عالی هستند.

به خاطر این موضوع خیلی زیاد سونی را ناراحت نکنید. خیلی خوب است که این شرکت فوراً رابطه دارندگان PS4 را قطع نکرده است تا آنها را مجبور به ارتقاء به PS5 کند. این فقط به این معنی است که اگر شما صرفاً به تجربه گیم پلی علاقه دارید – به جای قدرت گرافیکی PS5 یا بازخورد لمسی کنترلر – پس انگیزه زیادی برای کنار گذاشتن PS4 وجود ندارد.

3. PS4 هنوز عالی است و هنوز در حال تولید است

ایکس باکس وان در سال 2020 تولید خود را متوقف کرد، اما سونی به احتمال زیاد تا سال 2023 به تولید PS4 ادامه خواهد داد. این گواهی بر کیفیت PS4 است که مردم هنوز هم پس از گذشت تقریباً یک دهه از عرضه آن، آنها را خریداری می کنند.

آخرین باری که یک بازی PS4 بازی کردید و احساس کردید که کنسول تجربه شما را مختل می کند چه زمانی بود؟ به احتمال زیاد پاسخ هرگز یا به ندرت است. دلیلش این است که PS4 همچنان یک کنسول قدرتمند و عالی است.

اگر PS4 شما هنوز به خوبی کار می کند و همچنان از بازی کردن روی آن لذت می برید، به نظر نمی رسد ارتقا به PS5 مفید باشد. در حالی که PS5 به لطف قابلیتی به نام Game Boost می تواند عملکرد برخی از بازی های PS4 را بهبود بخشد، برای اکثر افراد این تفاوت آنقدر زیاد نیست که بخواهند به ارتقاء فکر کنند.

4. سایر کنسول ها ارزان تر هستند

در آگوست 2022، سونی اعلام کرد که قیمت PS5 در بسیاری از مناطق به دلیل چالش‌های “محیط اقتصادی جهانی” در حال افزایش است. در ایالات متحده، PS5 500 دلار قیمت دارد، اگرچه می توانید 100 دلار آن را با خرید نسخه دیجیتال (که درایو دیسکی ندارد) کاهش دهید.

برای مقایسه، Xbox Series X نیز 500 دلار قیمت دارد. با این حال، Xbox Series S و Nintendo Switch هر دو 300 دلار قیمت دارند. این 200 دلار ارزان تر از قیمت خرده فروشی PS5 است.

مسلماً، هیچ یک از آن‌ها در مورد عملکرد یکسان نیستند و میزبان بازی‌های مختلفی هستند. اما اگر به سادگی در بازار یک دستگاه بازی سرگرم کننده هستید و نیاز به ذخیره پول نقد خود دارید، آنها گزینه های بهینه ای را ایجاد می کنند.

5.دلیل برای اینکه نباید PS5 بخرید: معادل Game Pass وجود ندارد

اگر سونی می ‌خواهد در اوج باقی بماند، باید جایگزینی قاتل برای Xbox Game Pass فوق‌العاده مایکروسافت ارائه کند. این اشتراکی است که به شما امکان دسترسی به مجموعه عظیمی از بازی‌ ها را می ‌دهد که هم در ایکس ‌باکس و هم در رایانه شخصی قابل پخش هستند. و این‌ها فقط بازی‌ های قدیمی نیستند – بازی‌های انحصاری جدید مایکروسافت از روز راه‌اندازی به Game Pass می‌ رسند.

پلی استیشن پلاس، سرویس اشتراک سونی، در سه سطح موجود است. در ارزان ‌ترین سطح، هر ماه چند بازی دریافت می‌کنید. بیشتر پرداخت کنید و به کاتالوگ گسترده تری (ترکیبی از بازی های جدید و قدیمی) دسترسی پیدا می کنید. این یک گام بزرگ در مسیر درست است، اما هنوز به اندازه Xbox Game Pass سخاوتمندانه نیست.

همانطور که صنعت بازی‌ها تکامل می‌ یابد و هزینه‌ های فردی بازی ‌های جدید فقط به رشد خود ادامه می‌دهد، احتمالاً شاهد حرکت بیشتری به سمت این مدل مبتنی بر اشتراک خواهیم بود.

6. به هر حال در انبار نیستند

حتی اگر می ‌خواهید یکی بخرید، سونی نمی ‌تواند PS5 را با سرعت کافی برای پاسخگویی به تقاضا تولید کند. با توجه به مشکلات زنجیره تامین جهانی، از جمله کمبود تراشه های اساسی مورد استفاده در تولید کنسول، هر سهام PS5 بلافاصله و احتمالا توسط اسکالپرها خریداری می شود.

با این حال، بیایید بگوییم که شما به اندازه کافی خوش شانس هستید که یکی از آنها را به دست می آورید. اگر عاشق انجام بازی های چند نفره با دوستان خود هستید، به احتمال زیاد آنها مالک کنسول نیستند. بنابراین، تا زمانی که بازی به صورت متقابل سازگار نباشد، به هر حال کسی را نخواهید داشت که با او بازی کنید.

7. منتظر PS5 Slim اجتناب ناپذیر باشید

با ابعاد 390mm*104mm*260mm و وزن 4.5 کیلوگرم، PS5 یک جانور بزرگ است. اگر معمولاً کنسول های خود را زیر تلویزیون نگه می دارید، ممکن است متوجه شوید که PS5 از نظر فیزیکی مناسب نیست. و در حالی که طراحی کنسول خوب است، دقیقاً یک مرکز نیست. شما واقعاً نمی خواهید آن را بر اتاق مسلط کنید.

به این ترتیب، چرا فقط منتظر اصلاح اجتناب ناپذیر نباشیم؟ نسخه اسلیم PS4 سه سال پس از کنسول اصلی منتشر شد و یک فرم شیک تر را به ارمغان آورد. سپس PS4 Pro است که می‌تواند بازی‌های 4K را با کیفیت 1080p کنسول اصلی انجام دهد.

امروزه، PS4 Slim به نام وجود ندارد. این فقط PS4 است. همان اتفاقی که در PS5 نیز رخ می‌دهد، همانطور که در تمام چرخه‌های کنسول انجام داده است. به علاوه، احتمالاً ارزان تر خواهد بود. صبر نتیجه می دهد.

آیا باید PS5 بخرید؟

در نهایت، تنها شما می دانید که آیا باید PS5 بخرید یا خیر. اگر هیچ یک از این دلایل به نظر شما یک معامله شکن به نظر نمی رسد، عالی است – ادامه دهید و PS5 را بخرید، و امیدواریم که صدها ساعت سرگرمی را از آن دریافت کنید.

با این حال، بسیاری از مردم ممکن است بخواهند مکث کنند. شاید صبر کنید تا بازی های انحصاری PS5 بیشتری در آینده تولید شود، تا زمانی که قیمت آن کاهش یابد، یا برای تکرار دوم … یا برای هر سه. در آن مرحله، این احتمال وجود دارد که PS5 در موقعیت قوی ‌تری قرار گیرد و تبدیل به یک کنسول بازی حرفه ای تری شود.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس