7 دلیل برای نخریدن محصولات اپل

96
0
دلیل برای نخریدن محصولات اپل

مردم محصولات اپل را به دلایل مختلف دوست دارند، اما اجازه دهید توضیح دهیم که چرا باید به طور کامل از آنها اجتناب کنید. دلیل برای نخریدن محصولات اپل را در ادامه بررسی میکنیم.

اپل یکی از ثابت ‌ترین طرفداران را در جهان دارد. تقریباً هر محصولی که اپل عرضه می‌کند در نهایت بازار را برای همیشه تسخیر می‌کند. این در درجه اول به دلیل تجربه ای است که اپل ایجاد می کند، که به عواملی مانند کاربر پسند بودن، احساس محصول لوکس و موقعیت اجتماعی ناشی از داشتن یک دستگاه اپل بستگی دارد.

اما، صرف نظر از تجربه اپل، اگر عینی به آن‌ها نگاه کنیم، به راحتی می‌توانیم دلایل محکمی برای نخریدن این محصولات پیدا کنیم – قیمت بیش از حد، قابلیت تعمیر ضعیف و ویژگی‌های کمتر. در اینجا، ما هفت دلیل اصلی خود را برای اجتناب از خرید محصولات اپل فهرست می کنیم.

1. دلیل برای نخریدن محصولات اپل: مالیات اپل

“مالیات اپل” در زبان عامیانه به حاشیه سود غیرمنطقی اشاره دارد که اپل از محصولات خود دریافت می کند. این بدان معناست که در جایی که یک محصول برای اپل 400 دلار هزینه دارد (انتها به انتها)، معمولاً به قیمت 1000 دلار و بالاتر فروخته می شود.

در حالی که گاهی اوقات دلایل گرانی محصولات اپل ممکن است قابل توجیه باشد، در بیشتر موارد، مالیات اپل صرفاً خرید محصولات را بسیار گران می کند. اینطور نیست که خرید محصول (مانند آیفون) سخت باشد، و بقیه مسیر آسان است نه. اپل همچنین برای لوازم جانبی خود (مانند شارژر آیفون) حق بیمه سنگینی دریافت می کند.

بنابراین، هر بار که می خواهید یک لوازم جانبی تهیه کنید، باید مالیات اپل پنهان شده در قیمت لوازم جانبی را بپردازید. یک نمونه کابل USB-C به لایتنینگ است که 19 دلار قیمت دارد.

2. قابلیت تعمیر ضعیف

سه چیز ناراحت کننده در مورد تعمیر پذیری محصولات اپل وجود دارد:

  • مالیات اپل فقط شامل لوازم جانبی نمی شود، بلکه به تعمیرات نیز می رسد.
  • کاربران نمی توانند محصولات خود را از جایی غیر از تکنسین های دارای گواهی اپل که مالیات اپل را از شما دریافت می کنند، تعمیر کنند.
  • اپل، در بیشتر موارد، قطعه آسیب دیده را تعمیر نمی کند (حتی اگر می توان آن را تعمیر کرد) و به سادگی پیشنهاد می کند آن را با یک قطعه جدید جایگزین کند – که باز هم بسیار گران است.

این مشکل تعمیر پذیری ضعیف به اپل گرمای زیادی داده است و به بحثی بزرگ در مورد حق تعمیر نیز تبدیل شده است. بنابراین، اگر شجاعت خرید محصول اپل و لوازم جانبی اضافی را به دست آورید و به نوعی به آن آسیب وارد کنید، باید هزینه زیادی برای بازگرداندن آن به حالت اولیه خود صرف کنید.

3.دلیل برای نخریدن محصولات اپل: امکانات کمتر از رقبا

مطمئنا، با اپل، همیشه امیدی برای نوآوری وجود دارد – جزیره پویا (Dynamic Island) در آیفون 14 پرو نمونه خوبی است. اما، اکثر ویژگی هایی که برای مدت طولانی در بازار وجود داشته اند، بسیار دیر به محصولات اپل می آیند.

در اینجا چند ویژگی متداول موجود در دستگاه‌های اندرویدی وجود دارد که اپل هنوز در محصولات خود در دسترس قرار نداده است:

. آیفون فاقد اثر انگشت روی صفحه نمایش است

. مک بوک ها فاقد صفحه نمایش لمسی هستند

iOS. و iPadOS فاقد شبیه سازی اپلیکیشن و پشتیبانی چند کاربره هستند

و اگرچه لیست کارهایی که می‌توانید در اندروید انجام دهید اما نه در آیفون‌ها در طول سال‌ها کوتاه‌تر شده است، اگر می‌خواهید از فناوری‌های پیشرفته (مثلا صفحه نمایش تاشو) لذت ببرید، محصولات اپل ممکن است گزینه ایده‌آلی نباشند.

4. Not به عنوان قابل تنظیم

دلیل دیگر برای نخریدن محصولات اپل این است که آنها به اندازه محصولات رقبا قابل تنظیم نیستند (نه توسط سازنده و نه توسط کاربر). به عنوان مثال، هنگامی که یک مک خریداری می کنید، نمی توانید آن را باز کنید و سخت افزار (مانند رم یا SSD) را تعویض کنید یا آن را برای ارتقا به اپل برگردانید.

شما فقط می توانید در هنگام خرید آنلاین از فروشگاه اپل (مانند اضافه کردن 16 گیگابایت رم اضافی به قیمت 400 دلار) تغییراتی را در پیکربندی سیستم ایجاد کنید – هیچ چیز بعد از آن.

دستگاه های اپل به گونه ای ساخته شده اند که شما اصلا نمی توانید آنها را ارتقا دهید. با معرفی سیلیکون اپل به مکینتاش، هر شانسی که کاربران داشتند اکنون به صفر رسیده است: رم، حافظه، پردازنده گرافیکی و پردازنده، همه در یک تراشه واحد هستند.

این را با سایر محصولات تولیدکنندگانی مانند Dell، HP و ASUS مقایسه کنید، لپ‌ تاپ‌های آن‌ها را می‌توانید از پایین باز کنید و یک رم اضافی در آن بچسبانید.

5.دلیل برای نخریدن محصولات اپل: گزینه های طراحی محدود

این ممکن است کمی کشدار به نظر برسد، اما با این وجود درست است: دستگاه‌های اندروید و لپ ‌تاپ‌های ویندوزی در همه شکل‌ها و اندازه‌ها در دسترس هستند، در حالی که محصولات اپل اینطور نیستند. تولیدکنندگان فناوری معمولاً تمام طبقات مختلف جامعه را هدف قرار می دهند.

آنها محصولات پرچمدار و درجه یک و همچنین محصولات ارزان قیمت را عرضه می کنند – همه با طرح ها و انتخاب های رنگی متفاوت. اما اپل هر سال تنها تعداد انگشت شماری از دستگاه‌ها را عرضه می‌کند که اکثراً دارای رنگ‌ها و گزینه‌های طراحی محدودی هستند – مانند نور صفحه کلید برای لپ ‌تاپ، انواع صفحه‌نمایش، شاسی (محکم یا ساده) و غیره.

از طرف دیگر، محصولات اپل دارای گسترده ترین طیف لوازم جانبی شخص ثالث (مانند قاب های مک بوک و آیفون) هستند. بنابراین، شما هنوز هم می توانید برخی از انتخاب های طراحی را در انتهای خود انجام دهید – phew.

6.دلیل برای نخریدن محصولات اپل: Not برای گیمرها

این نکته فقط در مورد مک‌ها صدق می‌کند، زیرا آیفون‌ها و آی‌پدها بدون زحمت بازی‌ها را مدیریت می‌کنند. به دلایلی، اپل بازی را جدی نمی گیرد، در حالی که رقیبش مایکروسافت به تولید بازی برای ویندوز تشویق می کند.

اخیراً اپل تلاش هایی را انجام داده است – مانند Apple Arcade – اما چقدر موثر خواهند بود؟ فقط زمان می تواند بگوید. اگر علاقه مند به مطالعه بیشتر در این مورد هستید، به این موضوع پرداخته ایم که چرا اپل به بازی macOS اهمیت نمی دهد.

7. The Walled Garden باغ دیواری

آخرین اما هرگز کم اهمیت: اکوسیستم اپل، با نام مستعار “باغ دیواری” دلیلی برای خرید است، اما در عین حال از محصولات اپل دوری کنید.

اپل می تواند شما را به خدمات و محصولات خود با ویژگی های اتصال یکپارچه قفل کند، و شما را وسوسه کند که برای سایر محصولاتش بیشتر هزینه کنید. اگر شما یک طراح هستید که از مک بوک استفاده می کنید، نمی توانید خود را از خرید آی پد صرفاً به این دلیل که آنها به خوبی با هم همکاری می کنند تا به شما در کارتان کمک کنند، منع کنید.

در حالی که این مزیت های بزرگ خود را دارد، این مشکل زمانی بروز می کند که بخواهید از محصولات تخصصی شخص ثالث (مانند تبلت Wacom، در مورد یک طراح) با دستگاه های اپل استفاده کنید. یا زمانی که باید در یک فضای کاری مشترک با انواع دستگاه ها کار کنید.

روی دیگر سکه

قیمت‌های بسیار بالا، فقدان ویژگی‌های معمول در دسترس، عدم پشتیبانی از بازی، عدم وجود گزینه‌های طراحی و اکوسیستم بسیار منحصر به فرد – اپل مطمئناً زمینه‌های زیادی برای کار کردن دارد تا محصولات خود را برای توده‌ها دوست‌ داشتنی‌تر کند.

اما باز هم، اگر فقط دلایل عدم خرید این محصولات را در نظر بگیریم، به این باور خواهیم رسید که این شرکت ریشه همه بدی ها است. با این حال، وقتی در نظر بگیرید که چرا محصولات اپل در حال حاضر اینقدر خوب به فروش می‌رسند، ممکن است برعکس این بیانیه صادق باشد.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس