8 فرقه ترسناک در بازی‌های ویدیویی

59
0
8 فرقه ترسناک در بازی‌های ویدیویی

فرقه‌ها و خبرهای خوب معمولاً به خوبی با هم ترکیب نمی‌شوند، و این امر حتی برای موارد تخیلی در بازی‌های ویدیویی نیز صادق است. یعنی فرقه‌ها اساساً هیچ جنبه مثبتی ندارند و ذاتاً شرور و پلید هستند. فرقه‌ها حتی در بازی‌های ویدیویی به عنوان شرور یا گروه‌های دشمن کاملاً رایج هستند. این نشان می‌دهد که آن‌ها معمولاً چقدر تهدیدآمیز و وحشتناک هستند و بازی‌هایی مانند Cult of the Lamb به بازیکنان مزه عملکرد برخی از این فرقه‌های شیطانی را می‌دهند. فهرست 8 فرقه ترسناک در بازی‌های ویدیویی را در اول نیوز بخوانید.

با این حال، با تمام تلاش صورت گرفته، فرقه بازیکنان در Cult of the Lamb فقط یک کاریکاتور زیبا از توانایی سایر فرقه‌های بازی‌های ویدیویی است. بدترین آن‌ها – به ویژه آن‌هایی که به جای حیوانات بد ذات، توسط انسان‌ها هدایت می‌شوند – گودال‌های شیطانی تهوع آوری هستند که جنایات آن‌ها به شدت باعث انزجار و وحشت بازیکنان شود. فرقه‌های بازی‌های ویدیویی که در زیر فهرست شده‌اند، بدترین متخلفان هستند.

8. عهد حزقیال جدید – Outlast 2

بازی Outlast و دنباله آن با تصاویر وحشتناک و چندش‌آور غریبه نیستند، Outlast 2 با رها کردن بازیکنان در حومه شهر مملو از اعضای Testament of New Ezekiel به جای پناهگاه، اوضاع را پیچیده‌تر می‌کند. با توجه به نحوه عملکرد این فرقه‌ها، برخی ممکن است حتی پناهگاه بازی قبلی را ترجیح دهند!

این به این دلیل است که فرقه عهد حزقیال جدید از قاتلان سازمان یافته کودکان تشکیل شده است. هدف اصلی آن‌ها جلوگیری از تولد ضد مسیح است که یک دیدگاه مذهبی افراطی به شمار می‌رود، اما به نوعی این هدف به جنایات اسفناک علیه بشریت مانند تجاوز جنسی، آدم ربایی و گهگاه تبدیل شدن به یک هیولا وحشتناک تغییر یافت.

7. Unitology – Dead Space 2

بازی Dead Space 2 با نشان دادن اینکه وجود Necromorphs چقدر بر گونه‌های انسان در سیارات دیگر تأثیر گذاشته است، داستان بازی قبلی را گسترش می‌دهد. از خاکستر بازی اول یک نظم مذهبی با محوریت Unitology پدید آمد، جایی که مرگ و آخرالزمان معمولی در باورهای آن‌ها نقش اساسی دارند.

بدترین قسمت این است که آن‌ها معتقدند که فرآیند تبدیل شدن به نکرومورف خود رستگاری است، بنابراین مشکلی با آن ندارند. در واقع، برخی از آن‌ها حتی از این احتمال که دست و پاهای خود را از قبل قطع کنند، بیش از حد گیج یا هیجان زده هستند. این یک سرگرمی فرقه‌ای برای Unitologistsها است. خودکشی دسته جمعی یکی دیگر از مواردی است که همراه با قربانی‌های آیینی انسانی در دستورات انبوه قرار گرفته است.

8 فرقه ترسناک در بازی‌های ویدیویی

6. Los Illuminados – Resident Evil 4

شبیه به فرقه Unitologists بازی Dead Space، فرقه Los Illuminados از Resident Evil 4 یکی از آزاردهنده‌ترین فرقه‌هایی است که تاکنون در یک بازی ویدیویی وجود داشته است. زیرا آفتی که آن‌ها برای خدایی کردن انتخاب کردند، چیزی نیست جز خود ویروس زامبی، لوس پلاگاس.

درست است، ممکن است این فقط به دلیل ماهیت خود ویروس باشد که تمایل دارد بر اعمال میزبان خود تأثیر بگذارد. با این حال، این جنایات فرقه را توجیه نمی‌کند. فرقه‌ها در طول تاریخ همیشه پلید بوده‌اند، آن‌ها مجموعه کاملی از شر هستند، اما بیشتر آن‌ها برای تقویت تعدادشان دست به آدم ربایی می‌زنند. چیزی که آن‌ها را در مقایسه با فرقه‌های دیگر خطرناک‌تر می‌کند این است که هدف آن‌ها تسلط بر جهان است، موضوعی که توضیح می‌دهد که چرا آن‌ها دختر رئیس جمهور را ربودند.

8 فرقه ترسناک در بازی‌های ویدیویی

5. Shrouded Isle فرقه – Shrouded Isle

نمی‌توان فرقه‌های وحشتناک را بدون اشاره به برخی ارجاعات غیبی لاوکرافتی نام برد. اتفاقاً فرقه لاوکرافتی (که Great Old Ones را می‌پرستد) در Shrouded Isle بینش صمیمی‌تری از عملکرد درونی سازمان خود ارائه می‌دهد. دلیلش این است که این خود بازیکنان هستند که اعضای فرقه را کنترل می‌کنند.

بازیکنان می‌توانند کل بازی را به عنوان یک شبیه‌ساز مدیریت گردشگری در نظر بگیرند، به جز اینکه گردشگران بره‌هایی صرفاً قربانی برای شکوه ناپیدا هستند. آن‌ها باید به طور دقیق برنامه ریزی کنند که چگونه این گردشگران بدبخت را به شهر ماهیگیری استان خود جذب و بربایند تا بتوان آن‌ها را به عنوان قربانی تقدیم کرد. ولی از آنجایی که خود شهر نیز فقیر و در حال تقلا است، برخی از این قربانیان باید در عوض به خدمتکاران ارائه شوند.

8 فرقه ترسناک در بازی‌های ویدیویی

4. پروژه دروازه‌ی بهشت در فارکرای 5

بازی Far Cry 5 نسخه مخصوص به خود را از یک فرقه روز قیامت دارد و با اینکه به نظر همه‌گیر و از نظر نژادی متنوع می‌آیند، هنوز به شایسته بودن حتی نزدیک هم نیستند. در واقع وجود آن‌ها بسیار نفرت انگیز و آزاردهنده است. فعالیت‌های اصلی آن‌ها معمولاً حول غصب زمین‌های مزارع کشاورزان فقیر و اقدامات تروریستی می‌چرخد.

آن‌ها همچنین تمایل دارند هر چیزی را که دست می‌زنند فاسد کنند، زیرا هر شهر یا شهرستانی که در شعاع صد مایلی آن‌ها قرار دارد، حق السکوت از آن‌ها می‌گیرد. اگر این به اندازه کافی بد نیست، آن‌ها همچنین در تجارت مواد مخدر، قاچاق، قاچاق انسان و انواع دیگر تجارت‌های غیرقانونی مشغول هستند. بعلاوه، جلسات کلیسای آن‌ها کاملاً ترسناک است.

فالوت

3. فرزندان اتم – سری Fallout

در حالی که فرقه‌های دیگر این فهرست شیاطین، هیولاها و خدایان خیالی را می‌پرستند، The Children of Atom در بازی‌های Fallout یک بمب اتم واقعی را می‌پرستند! این بمب اتم خطرناک عمل نکرده و هنوز منفجر نشده است، اما این مانع از این نمی‌شود که بچه‌های اتم دور آن‌ها جمع نشوند و معلوم نیست در خفا چه کار می‌کنند.

آن‌ها به غیر از بمب، تمام جنبه‌های آن از جمله تشعشعات را نیز می‌پرستند و در آغوش می‌گیرند. بنابراین، این فرقه‌ای است که بدش نمی‌آید که سرطان مصنوعی را فقط به این دلیل جذب کند. این دقیقاً یک ساختار تجاری یا سازمانی خوب برای فرقه نیست، حمام کردن در تشعشعات و کاهش طول عمر آن‌ها، اما، به نوعی، آن‌ها در زمین‌های بایر Fallout در حال پیشرفت هستند!

سایلنت هیل

2. The Order – Silent Hill

با این حال، یکی دیگر از فرقه‌های روز قیامت، The Order از مجموعه Silent Hill است که ساختار همه در مورد «یگانگی» است و یک آخرالزمان را به وجود می‌آورند. هدف آن‌ها عمدتاً دستیابی به این هدف با استفاده از مواد توهم زاست تا اعضای خود را غرق در توهم و فرمانبرداری نگه دارند. خیلی بد است که روش اصلی استخدام آن‌ها آدم ربایی و مستی اجباری است. این روش آن‌ها برای رسیدن به “وحدت” و یگانگی است!

بخش آخرالزمان قضیه شامل یک کمیته استقبال از یک خدای ماورایی است (که به نظر می‌رسد در مضمون لاوکرافتی باشد). این فرقه شامل یک دختر 14 ساله که قرار است باردار شود و میزبان خدای مذکور را به دنیا آورد نیز می‌شود. آن‌ها می‌توانستند در بخش “یگانگی” متوقف شوند و ممکن بود حتی استخدام داوطلبانه نیز داشته باشند. ولی با این شرایط بعید است!

الدر اسکرولز

1. Mythic Dawn – Elder Scrolls Games

رسيديم به شر اصلی، The Mythic Dawn فرقه بدنامی است که مسئول آغاز عملیات اصلی و رویدادهای مهم در The Elder Scrolls 4: Oblivion است. آن‌ها کسانی بودند که امپراتور را به دستور خدایانشان که مهرونس داگون است، کشتند. او کسی نیست جز شاهزاده Daedric of Destruction که در داستان‌های Elder Scrolls‌، معادل شیطان است.

از این رو، Mythic Dawn عملاً یک فرقه شیطانی ساختگی در جهان الدر اسکرولز است. چیزی که فرقه آن‌ها را هم برای اعضا و هم برای بینندگان وحشتناک می‌کند این واقعیت است که آن‌ها بدشان نمی‌آید که به Daedra یا شیاطین اجازه دهند بدن آنها را تصاحب کنند و به دنیای آن‌ها حمله کنند و عملاً خود را به عنوان بازیچه عرضه کنند. حداقل اژدهایان در Skyrim فقط چیزهایی را سوزانده‌اند. اما این فرقه شیطانی خیلی پلیدتر است. این فرقه رتبه نخست فهرست 8 فرقه ترسناک در بازی‌های ویدیویی را از آن خود می‌کند.

نظر شما در این خصوص چیست؟ فهرست 8 فرقه ترسناک در بازی‌های ویدیویی را چطور ارزیابی می‌کنید؟ جای کدام فرقه شوم در این بین خالی بود؟ لطفاً دیدگاه‌های خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع

امتیاز این مطلب
رضا خلف چعباوی
نوشته شده توسط

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس