هوآوی و نوکیا رهبران اینترنت اشیا هستند

83
0
رهبران اینترنت اشیا

اخیراً، گروه تحقیقاتی ABI گزارشی درباره برترین سازندگان فناوری جهانی اینترنت اشیا منتشر کرده است. در مجموع 9 شرکت در این لیست جا یافتند. با این حال، نکته شگفت انگیز این است که هوآوی و نوکیا جایگاه خود را به عنوان رهبران بازار در مدیریت دستگاه های اینترنت اشیا پیدا کرده‌اند.

طبق اطلاعات این تحقیق، هوآوی و نوکیا روی پشتیبانی از فناوری های پیشرفته در حوزه های کلیدی مدیریت دستگاه های اینترنت اشیا کار کرده‌اند. هر دو شرکت پیشرفت های مقیاس پذیری دارند و تعریف جدیدی به اتوماسیون اینترنت اشیا اضافه کرده‌اند.

عبدالله حیدر Abdullah Haidar، تحلیلگر ABI Research در گزارش خود در مورد هر دو شرکت اظهار داشت:

“فراتر از مقیاس پذیری، این دو پلتفرم با ترکیب خدمات مدیریت دستگاه خود با ذخیره سازی داده، مدیریت اتصال و فعال سازی برنامه، ارزش افزوده ایجاد کردند. همچنین این دو شرکت با ارائه یک پلتفرم یکپارچه، ارائه معیارها و هشدارها برای دستگاه فیزیکی و اتصال شبکه، خدمات مدیریت دستگاه را با جزئیات بیشتر و بهتر ارائه می‌دهند.”

علاوه بر هوآوی و نوکیا، شرکت هایی مانند AVSystem، Verizon، IoTerop، Deutsche Telekom، Pelion، EdgeIQ و Ince نیز رتبه های بعدی را این گزارش کسب کرده‌اند.

ده نکته مدیریت دستگاه های اینترنت اشیا

جدا از تلاش ها و سخت کوشی شرکت ها، رتبه بندی این لیست بر اساس ده معیار از خدمات مدیریت دستگاه انجام است. این معیارها رکن نوآوری و اجرا هستند. می‌توانید نکات حیاتی را در زیر بررسی کنید:

  1. وسعت پروتکل ارتباطی
  2. سیاست های گروهی
  3. قوانین تشخیصی و تجاری
  4. قابلیت تنظیم از راه دور
  5. عوامل دستگاه
  6. سهولت ورود به دستگاه
  7. ورود امن
  8. قابلیت فعال و غیرفعال کردن حالت هواپیما
  9. قابلیت همکاری
  10. مشارکت/همکاری، توانایی ارائه انعطاف تجاری

تا کنون، هوآوی و نوکیا روی همه این جنبه ها محکم کار کرده‌اند و در جایگاه های برتر در رتبه بندی مدیریت دستگاه های اینترنت اشیا قرار گرفته‌اند. علاوه بر آن، این گزارش همچنین به برخی نکات اساسی در مورد پذیرش جهانی LwM2M (فنآوری ماشین به ماشین سبک وزن) اشاره کرده است. این اصطلاح دائماً موانعی را برای فروشندگان ایجاد کرده است.

از آنجایی که روش استاندارد به طور جهانی قابل اجرا نیست، برای سازنده سخت می‌شود که کیفیت آن را در دستگاه های خود پیاده سازی و پشتیبانی کند. با این حال، هوآوی و نوکیا از تمامی عوامل تهدید کننده جان سالم به در برده و جایگاه خوبی در بازار به دست آورده‌اند.

شرکت هوآوی گام های موثری در تبدیل اتوماسیون خود به بهترین محصول برمی‌دارد. چه در سطح بومی و چه منطقه جهانی، شرکت دائماً روز به روز در زمینه فناوری پیشرفت می‌کند.

در نتیجه، رشد و تکامل بیشتری در محصولات هوآوی در راه است. رهبران اینترنت اشیا هوآوی و نوکیا است.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس