قابلیت AMD سوپر رزولوشن برای اکس باکس سری اکس و اس منتشر خواهد شد

Super Resolution می‌تواند عملکرد بهتر GPU و وضوح بهتری را ارائه دهد. در ادامه به انتشار سوپر رزولوشن برای اکس باکس می‌پردازیم.

32
0
قابلیت AMD سوپر رزولوشن برای اکس باکس سری اکس و اس منتشر خواهد شد

پس از مشخص شدن اینکه رقیب AMD برای فناوری Nvidia’s DLSS در اواخر این ماه از طریق به روزرسانی نرم افزاری به کارت‌های گرافیک PC این شرکت می‌آید، اکنون تأیید شده است که این فناوری تقویت کننده گرافیک نیز برای Xbox Series X/S مایکروسافت منتشر خواهد شد. این فناوری که به عنوان FidelityFX Super Resolution شناخته می‌شود، می‌تواند عملکرد بهتر GPU، نرخ فریم بهبود یافته و وضوح بهتری را ارائه دهد. در ادامه به انتشار قابلیت AMD سوپر رزولوشن برای اکس باکس سری اکس و اس می‌پردازیم.

قابلیت AMD سوپر رزولوشن برای اکس باکس سری اکس و اس منتشر خواهد شد

1 قابلیت AMD سوپر رزولوشن برای اکس باکس سری اکس و اس منتشر خواهد شد

سخنگوی مایکروسافت با اشاره به پتانسیل فناوری AMD برای افزایش نرخ فریم و وضوح، به IGN گفت که FidelityFX Super Resolution به Xbox خواهد آمد. با این حال، این شرکت در مورد زمان ورود به روزرسانی برای گیمرهای کنسولی جزئیات ارائه نکرده است.

نه AMD و نه مایکروسافت جزئیاتی در مورد اثرات یا بهبود عملکرد بازی با FidelityFX در سیستم عامل‌های Xbox Series X و S ارائه نکرده‌اند.

مانند Nvidia DLSS، قابلیت AMD FidelityFX Super Resolution یک فناوری supersampling است که نوید می‌دهد کیفیت تصویر بهتری را در بازی‌های ویدیویی ارائه دهد. در نسل دوم پلتفرم RTX Nvidia، عملکرد ری تریسینگ با فعال کردن DLSS به طور محسوسی بهبود یافت.

AMD درمورد فناوری خود گفت: AMD FidelityFX یک مجموعه open-source از تکنولوژی تولید بهینه ما است که پیاده سازی جلوه‌ها و بهینه سازی‌های با کیفیت بالا را برای توسعه دهندگان آسان‌تر می‌کند و به شما کمک می‌کند بازی‌ها شگفت انگیز به نظر برسند.

FidelityFX با چهار حالت ارتقا تصویر از جمله Ultra Quality ،Quality ،Balanced و Performance ارائه می‌شود. AMD در حال ساخت FidelityFX Super Resolution به عنوان یک فناوری open-source است تا با کارت گرافیک‌های Radeon این شرکت و همچنین کارت‌های Nvidia رقیب سازگار باشد.

اخبار مربوط به FidelityFX Super Resolution به کنسول بازی مایکروسافت، با توجه به اینکه AMD در حال توسعه گرافیک RDNA 2 خود به سیستم عامل‌های بیش‌تر است، یک خبر هیجان انگیز است. ریز معماری گرافیکی علاوه بر پشتیبانی در جدیدترین کارت‌های رایانه‌ای سری Radeon RX 6000 و کنسول‌های مایکروسافت، برای PlayStation 5 Sony نیز منتشر می‌شود ولی مشخص نیست که چه زمانی FidelityFX به کنسول‌های سونی می‌آید.

اخیراً، AMD تأیید کرده است که معماری گرافیکی آن‌ها سیستم سرگرمی ماشین‌های تسلا را تأمین می‌کند و در اواخر سال جاری از طریق مشارکت با سامسونگ به سمت تلفن‌های همراه می‌رود. این بدان معناست که پردازنده جدید Exynos مبتنی بر Arm سامسونگ با گرافیک یکپارچه RDNA 2 همراه خواهد بود، حرکتی که به شما امکان می‌دهد محصولات محاسباتی، تلفن‌های هوشمند و تبلت این شرکت بتوانند با پردازنده‌های مبتنی بر Arm اپل مانند پردازنده M1 در Mac بهتر رقابت کنند.

تفاوت Nvidia DLSS و AMD FidelityFX

2 قابلیت AMD سوپر رزولوشن برای اکس باکس سری اکس و اس منتشر خواهد شد

تفاوت اصلی بین Nvidia DLSS و AMD FidelityFX Super Resolution در این است که مورد اول نیاز به یادگیری ماشین و استفاده از هوش مصنوعی برای تجسم تصاویر در صحنه بازی‌های ویدیویی دارد و باعث می‌شود گرافیک‌های با وضوح پایین جزئیات بیش‌تری داشته باشند. اعتماد Nvidia به A.I. به این معنی است که برای دستیابی به این جادو به نیروی GPU نیاز است.

از طرف دیگر، راه حل AMD نیازی به یادگیری ماشین ندارد و برای کار با کارت‌های گرافیک بیش‌تر open source است. FidelityFX از سایه زنی با نرخ متغیر، وضوح تطبیقی ​​کنتراست، خنثی سازی و مرتب سازی موازی برای بهبود کیفیت تصویر پشتیبانی خواهد کرد. این شرکت اعلام کرد که FidelityFX در ۳۵ بازی در زمان راه اندازی قابل اجرا است.

حال که انتشار سوپر رزولوشن برای اکس باکس را دریافتیاد می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس