8 ایده عکاسی خانوادگی عید که باید در سال 2023 امتحان کنید

126
0
ایده عکاسی خانوادگی

عید بهترین زمان برای بودن در کنار خانواده و لذت بردن از هوای بهاری است. برای ثبت لحظه ها برای همیشه، این ایده های عکاسی را امتحان کنید. ایده عکاسی خانوادگی را در این مطلب ببینید.

آیا می دانید وقتی بهار می آید چه چیز دیگری در گوشه و کنار است؟ عید است – زمانی برای جشن گرفتن با دوستان و خانواده. عید مخصوصاً برای بچه‌هایی که می‌توانند بدوند و از فضای باز لذت ببرند، بدون اینکه لباس‌های سنگین زمستانی آنها را سنگین کند، سرگرم کننده است. همچنین زمان آن فرا رسیده است که شاهد شکوفایی تمام زندگی جدید در اطراف آنها باشیم.

عکس

چه راهی بهتر از عکاسی خانوادگی برای ثبت ماهیت فصل؟

1. تعدادی استیکر گوش خرگوش اضافه کنید

این یک عکس عید است، بنابراین شما باید چیزی مرتبط با خرگوش ها داشته باشید. اگر با برنامه ریزی گسترده موافق هستید، لباس های خرگوش را برای همه اعضای خانواده سفارش دهید. آیا می خواهید همه چیز را ساده نگه دارید؟ سپس چند گوش اسم حیوان دست اموز بگیرید. آنها ارزان هستند و در همه جا در دسترس هستند.

مکان های مختلف را برای عکاسی خود امتحان کنید. شما گزینه های زیادی دارید، از اتاق نشیمن گرفته تا حیاط خلوت و پارک های محله خود. اگر می خواهید در عکس باشید می توانید از سه پایه استفاده کنید و دوربین خود را روی حالت تایمر خودکار قرار دهید. به خاطر داشته باشید که دیافراگم خود را در اطراف f/4 یا بیشتر نگه دارید تا همه در فوکوس باشند.

2. از بهار در فضای باز لذت ببرید

ایده عکاسی خانوادگی
ایده عکاسی خانوادگی

پس از ماه‌ها تماشای دنیا در رنگ‌های سفید و خاکستری، دیدن همه رنگ‌هایی که بهار به ارمغان می‌آورد، منظره خوشایندی است. بنابراین، فرصت را از دست ندهید تا مدتی را در فضای باز بگذرانید و در یک جلسه عکاسی معمولی در آنجا قرار بگیرید.

بهار همچنین زمانی است که شکوفه های معروف گیلاس در بسیاری از شهرها اتفاق می افتد. اگر در این زمان برای عکاسی خود برنامه ریزی کنید، می توانید یک پس زمینه گل صورتی زیبا داشته باشید.

روزهای ابری را انتخاب کنید تا بتوانید نوری به طور طبیعی منتشر کنید که رنگ های غنی را به نمایش می گذارد. هنوز هم می‌توانید در روزهای گرم عکاسی کنید، اما مطمئن شوید که سایه‌ای پیدا کرده و یک پخش‌کننده تاشو به همراه داشته باشید. ویرایش همچنین برای زنده کردن عکس های بهاری شما بسیار مهم است.

3. کودک در لانه پرنده

ایده عکاسی خانوادگی
ایده عکاسی خانوادگی

اگر عضو جدیدی در خانواده خود دارید، دلیل بیشتری برای جشن عید و داشتن یک جلسه عکس دارید. می توانید از یک سبد حصیری کم عمق یا حصیری برای یک لانه موقت استفاده کنید. همچنین می توانید از تاج گل انگور استفاده کنید تا ظاهر طبیعی تری داشته باشید. سبد را با یک پتوی دنج بپوشانید و لانه سفارشی شما برای کوچولوی شما آماده است.

همچنین می توانید وسایل سرگرم کننده مانند اسباب بازی نرم پرنده یا تخم مرغ های رنگارنگ اضافه کنید. اگر کودک شما تازه متولد شده است، مطمئن شوید که او راحت است و به خوبی حمایت می شود.

آیا صاحب لنز ماکرو هستید یا گوشی هوشمندتان می تواند در حالت ماکرو عکس بگیرد؟ اگر بله، می‌توانید نزدیک‌تر شوید و جزئیات را ثبت کنید، مانند پاها و دست‌های کودکتان.

4. شکار تخم مرغ عید را ضبط کنید

شما نمی توانید عید را بدون شکار تخم مرغ جشن بگیرید. بنابراین زمانی که بچه‌های شما در حال شکار تخم‌ها هستند، از این اقدام عکس بگیرید. آنها را از قبل برای پوشیدن لباس های مکمل آماده کنید، چند سبد طبیعی پیدا کنید و هر گونه اشیاء ناخواسته را در پس زمینه بردارید.

عکس

نکته کلیدی این است که به فرزندان خود اجازه دهید طبیعی باشند و عبارات واقعی خود را به تصویر بکشند. شما می توانید صحنه خود را خلاقانه بسازید، اما تلاش برای ژست گرفتن آنها فقط نماهای اجباری به شما می دهد. همچنین، به عقب برگردید و جزئیات را در پس‌زمینه قرار دهید تا داستان را به طور مؤثر بیان کنید.

سرعت شاتر را بالا نگه دارید تا بتوانید حرکت را بدون ایجاد تصاویر تار ثبت کنید.

5. شامل حیوانات واقعی

ایده گنجاندن حیوانات زنده ممکن است ترسناک به نظر برسد، اما آنقدرها هم سخت نیست. یکی از مکان هایی که می توانید حیوانات دوست داشتنی را پیدا کنید مزرعه است. بنابراین، از مزرعه ای در نزدیکی بازدید کنید و بررسی کنید که آیا آنها می توانند به شما اجازه دهند از حیوانات اهلی در تصاویر خود استفاده کنید.

همچنین ممکن است قبل از برنامه ریزی برای عکاسی با حیوانات، باید خلق و خوی کودک خود را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، خرگوش‌ها، جوجه‌ها و بره‌ها به احتمال زیاد خطر جدی ایجاد نمی‌کنند، اما همچنان اطمینان حاصل می‌کنند که همه طرف‌های درگیر با یکدیگر راحت هستند.

ایده خوبی است که عکسبرداری را در صبح، در ساعت طلایی، زمانی که می توانید نور گرم دوست داشتنی دریافت کنید، برنامه ریزی کنید. از عمق میدان کم استفاده کنید تا پس‌زمینه‌ای کرمی و تار داشته باشید. از استفاده از فلاش که هم حیوانات و هم بچه ها را آزار می دهد خودداری کنید.

عکس

6. اکشن را در آشپزخانه ببینید

قلب خانواده آشپزخانه است، بنابراین دوربین خود را به آنجا ببرید تا چند عکس معتبر بگیرید. از خانواده خود بخواهید که عمل پخت را نزدیک پنجره منتقل کنند تا بتوانید نور کافی برای کار با آن داشته باشید. اگر آشپزخانه شما به اندازه کافی نور خورشید ندارد، می توانید از نور مصنوعی استفاده کنید.

شما برای یک کارت منو عکس نمی گیرید، بنابراین این آشفتگی را بپذیرید و آنها را در عکس های خود قرار دهید. به عنوان مثال، آرد پراکنده با پاشیدن میوه در اطراف، عکس‌های شما را طبیعی‌تر و در لحظه جلوه می‌دهد.

7. به یک پیک نیک خانوادگی بروید

ایده عکاسی خانوادگی
ایده عکاسی خانوادگی

شما و خانواده تان می توانید از هوای گرمتر استفاده کنید و از پیک نیک لذت ببرید. تشک پیک نیک رنگارنگ خود را بیاورید و به یاد داشته باشید که سبزیجات فصل را در عکس های پیک نیک بهاری خود به نمایش بگذارید.

در کنار غذا و لوازم جانبی، گرفتن احساسات اعضای خانواده از جمله حیوانات خانگی را فراموش نکنید. اگر می خواهید در تصاویر حضور داشته باشید دوباره از سه پایه استفاده کنید.

شما همچنین می توانید لباس خود را هماهنگ کنید. پاستیل های ملایم کاملاً با رنگ های فصل تناسب دارند.

8. تزئین با تاج های گل

این می تواند یک پروژه سرگرم کننده DIY برای فرزندان شما باشد. می‌توانید گل‌های وحشی پیدا کنید یا گل‌های مورد علاقه‌تان را از مغازه بخرید و برای کل خانواده تاج‌های گلی درست کنید. می توانید از هر یک از اعضای خانواده به صورت جداگانه و سپس با خواهر و برادر با هم پرتره بگیرید.

عکس

تعدادی عکس از پشت صحنه نیز بگیرید—جمع آوری گل های وحشی، کار بر روی تاج گل، امتحان کردن آن بر روی یکدیگر و غیره می تواند خاطرات سرگرم کننده ای باشد.

برای گرفتن عکس های عالی به DSLR نیاز ندارید. دوربین گوشی هوشمند شما می تواند برای عکاسی سریع مانند این مفید باشد.

این عید با هم خاطرات بسازید

ما فقط چند ایده عکاسی عید را پوشش داده ایم. ما مطمئن هستیم که می توانید لیست بسیار گسترده تری از ایده های عکاسی ارائه دهید. پس خانواده خود را بیرون بیاورید و با گرم شدن هوا خاطره ای بسازید. در طول مسیر دوربین خود را بردارید و آن خاطرات را ثبت کنید.

بهتر است عکس‌های خود را چاپ کنید و یک دفترچه یا آلبوم بسازید که برای همیشه آن‌ها را گرامی بدارید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس