مدل سازی سه بعدی در رایانه شخصی شما در مقابل تبلت شما: کدام بهتر است؟

62
0
مدل سازی سه بعدی

اگر در مدل سازی سه بعدی تازه کار هستید و مطمئن نیستید که از رایانه شخصی یا رایانه لوحی خود شروع کنید، مزایا و معایب استفاده از هر دو را بیان کرده ایم.

نرم‌افزار مدل‌سازی سه‌بعدی دیجیتال کمیاب بود، فقط روی رایانه‌های شخصی کاربردی بود و عمدتاً توسط افراد حرفه‌ای استفاده می‌شد. اما با پیشرفت فناوری با چنین سرعتی، توسعه‌دهندگان با معرفی این نرم‌افزار به دستگاه‌های هوشمند، مانند تبلت‌ها، مدل‌سازی سه بعدی را در دسترس‌تر کرده‌اند.

مدلسازی سه بعدی چیست؟

به زبان ساده، مدلسازی سه بعدی روشی برای تولید دیجیتالی اشیا، افراد و سطوح در یک فضای شبیه سازی شده سه بعدی است. این فرآیند به نرم افزار تخصصی نیاز دارد و به دلایل زیادی در طیف وسیعی از صنایع استفاده می شود. اغلب به عنوان یک نوع هنر دیجیتال در نظر گرفته می شود، اما می تواند به مجموعه مهارت های بیشتری نیاز داشته باشد زیرا فرآیند نسبتاً پیچیده شناخته شده است.

این روزها، هر کسی می تواند مدل سازی سه بعدی را بیاموزد، اگر یک رایانه شخصی یا دستگاه هوشمند با مشخصات مناسب داشته باشد. در واقع، بسیاری از نرم افزارها به صورت رایگان با دانلود سریع و آسان در دسترس هستند.

اگر کاربر رایانه شخصی هستید و هنوز نرم افزاری ندارید، چرا Blender را امتحان نکنید؟ برای آشنایی آسان با دنیای دیجیتال مدل سازی سه بعدی، می توانید این راهنمای مبتدی را برای شروع کار با Blender بررسی کنید.

بنابراین آیا مدل سازی سه بعدی روی رایانه شخصی بهتر است یا تبلت؟ هر دو مزایا و معایب خود را دارند.

مزایای مدل سازی سه بعدی در کامپیوتر

مدل سازی سه بعدی برای رایانه های شخصی مدت زیادی است که وجود داشته است، بنابراین مطمئناً برخی از مزایای واضح وجود دارد.

نرم افزار پیشرفته

بهترین و گسترده‌ترین نرم‌افزار مدل‌سازی سه‌بعدی، مانند Blender و Autodesk Maya، فقط بر روی رایانه شخصی موجود است. این به این دلیل است که مشخصات مورد نیاز برای تبلت‌ها، آی‌پدها و سایر دستگاه‌های هوشمند بسیار پیشرفته است.

با این حال، پیچیدگی نرم افزار به این معنی است که شما کنترل بیشتری بر جزئیات دارید، بنابراین نتایج دقیق تری خواهید داشت.

نرم افزارهای زیادی برای انتخاب

با توجه به اینکه مدل سازی سه بعدی برای رایانه شخصی برای مدت طولانی در مقایسه با برنامه های دستگاه های هوشمند وجود داشته است، بنابراین نرم افزارهای بیشتری برای انتخاب وجود دارد. این بیشتر اهمیت دارد زیرا تنوع بیشتر نرم افزار به معنای گزینه های بیشتر برای مطابقت با نیازهای خاص شما است.

نتایج با کیفیت بالاتر

نه تنها نتایج نهایی کیفیت بهتری نسبت به تبلت دارند، بلکه نرم افزار مدل سازی سه بعدی در رایانه شخصی نیز پیشرفته تر است. مدل سازی سه بعدی دیجیتال اولین بار در دهه 1960 توسعه یافت، بنابراین توسعه دهندگان زمان بسیار بیشتری برای تکمیل این فناوری داشته اند.

معایب مدل سازی سه بعدی در کامپیوتر

انجام مدل‌سازی سه‌بعدی روی کامپیوتر دارای معایبی است. با این حال، آنها ممکن است برای همه قابل اجرا نباشند.

ممکن است برای کاربران جدید بسیار پیچیده باشد

پیمایش در نرم افزار مدل سازی سه بعدی روی کامپیوتر می تواند چالش برانگیز باشد، به خصوص اگر به طراحی نرم افزار عادت نداشته باشید.

مدل‌سازی سه‌بعدی رایانه‌های شخصی معمولاً دارای اجزای متعددی است که می‌تواند حتی باهوش‌ترین افراد را گیج کند، و بسیاری از مراحل مورد نیاز برای تکمیل یک بخش ممکن است برای برخی باعث ناامیدی شود.

ممکن است نیاز به دانش ریاضی داشته باشد

مدل‌سازی سه‌بعدی مطلقاً نیاز به درک پایه‌ای از ریاضی و فضا دارد، اما برای استفاده از این نرم‌افزار ممکن است نیاز به دانستن ریاضیات پیچیده‌تری مانند هندسه دیفرانسیل، سیستم‌های مختصات و جبر برداری باشد.

بنابراین اگر تمایلی به ریاضی ندارید، می توانید متوجه شوید که مدل سازی سه بعدی در رایانه شخصی بیش از ارزش آن مشکل دارد.

مزایای مدل سازی سه بعدی در تبلت

اگرچه رایانه‌های شخصی سابقه بسیار طولانی‌تری دارند، اما استفاده از نرم‌افزار مدل‌سازی سه‌بعدی بر روی تبلت مزایای زیادی دارد.

دسترسی

همه نمی توانند به طور موثر با موس کار کنند، و اگر هنرمندی هستید که انتظار دارید مهارت های خود را از دنیای واقعی منتقل کنید، ممکن است از حرکات استفاده از ماوس رایانه شخصی ناامید شوید.

با یک تبلت، مدل سازی سه بعدی بسیار شبیه به طراحی است، بنابراین اگر از قبل یک هنرمند هستید، باید حرکات را برایتان آشنا پیدا کنید.

علاوه بر این، اگر به دنبال بهبود مهارت‌های حرکتی ظریف خود هستید (یا اگر استفاده از آنها راحت ‌تر است)، مدل‌سازی سه‌بعدی روی تبلت می‌تواند از راه‌های مختلفی برای شما مفید باشد.

کاربر پسند

به طور کلی، دستگاه های هوشمند نسبت به رایانه های شخصی کاربر پسندتر هستند و نرم افزار مدل سازی سه بعدی نیز تفاوتی ندارد. این تا حدی به این دلیل است که نرم‌افزار به اندازه نرم‌افزار ساخته شده برای رایانه شخصی پیشرفته نیست، بنابراین عملکردهای کمتری برای یادگیری وجود دارد، اما همچنین به این دلیل است که می‌توانید برنامه‌هایی را پیدا کنید که تغییرات بسیار ساده‌تری از فناوری ایجاد کرده‌اند.

به عنوان مثال، برنامه ژست گرفتن سه بعدی Magic Poser با وسایل و افراد از پیش طراحی شده ارائه می شود که می توانید آنها را تغییر دهید و در یک فضای سه بعدی ژست بگیرید. در حالی که این مطمئناً آنچه را که می‌توانید ایجاد کنید محدود می‌کند، همچنین این فناوری را بسیار در دسترس‌ تر می‌کند، به طوری که کسانی که مهارت، زمان یا درک مدل‌سازی سه بعدی ندارند نیز می‌توانند در آن شرکت کنند.

حمل و نقل آسان

البته یکی از بارزترین مزایای استفاده از تبلت برای مدلسازی سه بعدی این است که به راحتی قابل حمل است. آنها جمع و جور، سبک وزن هستند و تقریباً در هر موقعیتی قابل استفاده هستند. بنابراین، شما می توانید در هر مکانی و در یک موقعیت راحت مدل سازی کنید.

معایب مدل سازی سه بعدی در تبلت

معایب استفاده از تبلت برای مدل سازی سه بعدی نیز باید در نظر گرفته شود.

گزینه های نرم افزار محدود

برخلاف رایانه‌های شخصی، نمی‌توانید هیچ نرم‌افزاری را روی رایانه لوحی خود دانلود کنید، بنابراین باید به برنامه‌های موجود اعتماد کنید. نام تجاری تبلت شما گزینه های شما را حتی بیشتر محدود می کند زیرا برخی از برنامه ها منحصراً برای iOS ساخته شده اند، در حالی که برخی دیگر فقط در دستگاه های Android قابل استفاده هستند و این لیست ادامه دارد.

علاوه بر این، هیچ یک از نرم‌افزارهای برتر مدل‌سازی سه‌بعدی به شکل کامل برای یک برنامه دستگاه هوشمند موجود نیست.

قابلیت های محدود

مشخصات مورد نیاز برای انجام عملیات خاص در تبلت‌ها وجود ندارد، بنابراین آنها نمی‌توانند عملکردهای مطلوبی مانند رندر یا ریگ کردن و سایر موارد را انجام دهند. این به شدت بر نتیجه مدل سه بعدی تأثیر می گذارد، بنابراین ممکن است کاربران ناامید شوند.

اگر به دنبال ابزاری برای تقلب بدون هزینه هستید، برنامه رایگان نرم افزار تقلب خودکار AccuRIG را بررسی کنید.

کیفیت ضعیف تر

با قابلیت‌های محدود، مدل‌سازی سه‌بعدی روی تبلت‌ها باعث تولید آثار با کیفیت پایین‌تر می‌شود. این بدان معنا نیست که نمی تواند محتوای باکیفیت تولید کند، اما در مقایسه با رایانه شخصی، نتیجه نهایی اغلب وجود ندارد.

پس کدام بهتر است؟

هر دو رایانه شخصی و تبلت دارای مزایا و معایبی در مورد مدل سازی سه بعدی هستند و پاسخ به اینکه کدام بهتر است به هدف و نیازهای شخصی که از آن استفاده می کند بستگی دارد. رایانه‌های شخصی برای استفاده حرفه‌ای قابل اطمینان‌تر خواهند بود، اما دلیلی وجود ندارد که نتوانید طرح‌های سه بعدی عالی را با تبلت ایجاد کنید، و آن را به گزینه‌ای عالی برای مبتدیان تبدیل می‌کند.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس