بهترین پردازنده های گیمینگ ۲۰۲۲

50
0
بهترین پردازنده های گیمینگ ۲۰۲۲

اگر به دنبال خرید پردازنده گیمینگ باشید، حتما به دنبال بهترین عملکرد و ویژگی به نسبت بودجه مدنظر خود هستید. ما در این مقاله از اول نیوز قصد داریم نکات مهمی را درباره بهترین پردازنده های گیمینگ 2022 به شما ارائه دهیم که شما را در انتخاب پردازنده مورد نظر کمک می کند.

سریع ترین پردازنده گیمینگ موجود در بازار Ryzen 7 5800X3D AMD است. AMD اثبات کرد که ویژگی 3D V Cache در عملکرد پردازنده ها در بازی ها تاثیر زیادی دارد. پردازنده Ryzen 7 5800X3D از نظر سرعت در کارهای فراتر از گیمینگ با پردازنده های دیگر قابل مقایسه نیست. زیرا پردازنده های دیگر تعداد هسته بیشتری داشته و از نظر فرکانس هم به این پردازنده گیمینگ برتری دارند. البته انتخاب پردازنده مناسب تا حد زیادی به بودجه شما بستگی دارد.

پردازنده آلدر لیک Core i5-12400

اگر به دنبال پردازنده گیمینگ میان رده هستید، پردازنده شش هسته ای دوازده رشته ای آلدر لیک Core i5-12400 برای شما انتخاب مناسبی است. این پردازنده که حدود 192 دلار قیمت دارد با تنظیمات درست می تواند در حوزه گیمینگ از پردازنده Core i9-11900K که 549 دلار قیمت دارد هم بهتر عمل کند. همچنین از نظر سرعت این پردازنده میان رده از پردازنده Ryzen 5 5600X که 299 دلار قیمت دارد هم بهتر عمل می کند. در گروه پردازنده های گیمینگ اقتصادی، پردازنده میان رده آلدر لیک Core i5-12400 در برنامه های تک و چند رشته ای هم عملکرد خوبی ارائه می دهد.

پردازنده Core i9-12900K

پردازنده Core i9-12900K اینتل از نظر سرعت عملکرد در گیمینگ و نرم افزارها به خوبی عمل کرده است. این پردازنده که حدود 589 دلار قیمت دارد، می تواند با پردازنده 799 دلاری Ryzen 9 5950X رقابت کند. البته اگر فقط به دنبال پردازنده مناسب در گیمینگ هستید، پردازنده Core i7012799K با قیمت 409 دلار هم می تواند همان عملکرد پردازنده Core i9-12900K را در گیمینگ ارائه دهد. پردازنده Core i9-12900K با داشتن هسته های بیشتر می تواند در حوزه های مختلف سرعت بیشتری را ارائه دهد و عملکرد حداکثر خود را در کارها ارائه دهد. اما پردازنده  Core i7-12700K از نظر عملکرد و قیمت در حوزه گیمینگ و نرم افزارها عملکرد خوبی دارد.

پردازنده Core i5-12600K اینتل

 Core i5-12600K اینتل در بین پردازنده های گیمینگ میان رده با قیمت 289 دلاری عملکرد خوبی دارد. پردازنده Core i5-12600K اینتل نسبت به پردازنده Ryzen 5 5600X در عملکرد رشته ای 38 درصد بهتر کار می کند. این پردازنده از نظر عملکرد رشته ای نسبت به پردازنده Ryzen 7 5800X هم عملکرد بهتری دارد.

پردازنده Core i3-12100 هم یک پردازنده گیمینگ اقتصادی است. این پردازنده با توجه به قیمت، عملکرد بسیار خوبی دارد. واحد پردازش شتاب یافته (APU) در پردازنده‌های رایزن 7 5700G و رایزن 5 5600G از سریع‌ ترین پردازنده گرافیکی مجتمع (Integrated GPU) موجود در بازار استفاده می کنند. این پردازنده های گرافیکی تقریبا عملکردی دو برابر پردازنده‌‌ های گرافیکی اینتل را ارائه می‌ دهند.

پردازنده رایزن 5 5600G با قیمت 259 دلار عملکرد بسیار خوبی دارد. پردازنده رایزن 5 5600G نسبت به پردازنده Ryzen 7 5700G فقط حدود 4 درصد تفاوت عملکرد دارد، اما قیمت آن حدود سی درصد کمتر است.

  • بهترین پردازنده گیمینگ: اینتل Core i5-12600K
  • پردازنده با بالاترین عملکرد برای گیمینگ: اینتل Core i9-12900K
  • گزینه جایگزین: Ryzen 5 5600X ای‌ام‌دی
  • بهترین پردازنده میان رده برای گیمینگ: اینتل Core i5-12400
  • بهترین پردازنده با قیمت اقتصادی برای گیمینگ: اینتل Core i3-12100

البته برای گیمینگ به جز پردازنده قوی به کارت گرافیک پرقدرت هم نیاز دارید. هر چقدر که پردازنده گیمینگ قوی خریداری کنید تا زمانی که کارت گرافیک شما قدیمی باشد فایده ندارد. پس حتما قبل از خرید یک پردازنده گیمینگ قوی، کارت گرافیک مناسب با سطح پردازنده خود را در تهیه کنید.

بنچمارک‌ های پردازنده‌ های گیمینگ

بنچمارک

فریم بر ثانیه میانگین
فریم بر ثانیه میانگین در کیفیت 1440p
رده‌بندی عملکرد چند رشته‌ ای
رده بندی عملکرد تک رشته‌ ای

پردازنده ها معمولاً در دو برند اینتل و AMD تولید می‌ شوند. ما هر پردازنده را بر اساس بنچمارک برند خود رده بندی کردیم. البته شما می توانید اعداد را در فهرست بالا ببینید که نتایج عملکرد و پردازنده های اورکلاک شده هم می باشد که پردازنده های AMD که با PBO نشان داده شدند. نتایج بنچمارک ها هم در ویندوز 10 و 11 با هم مقایسه شدند. این نتایج فقط شامل پردازنده هایی است که از جدیدترین آزمایش ها عبور کردند. در نظر داشته باشید که قیمت پردازنده ها در بازار ایران ممکن است با نوسانات زیادی روبه رو باشد. اگر که به دنبال این هستید که بهترین پردازنده گیمینگ را در سال ۲۰۲۲ خریداری کنید حتماً به موارد زیر دقت کنید هر دو شرکت

نکات خریداری

اگر که به دنبال این هستید که بهترین پردازنده گیمینگ را در سال ۲۰۲۲ خریداری کنید حتماً به موارد زیر دقت کنید هر دو شرکت AMD و اینتل پردازنده‌ های خوبی تولید می‌کنند. اما باید در نظر داشته باشید که اخیراً اینتل در پردازنده های میان رده بهتر عمل می کند. همچنین برای اینکه یک پردازنده گیمینگ خوب انتخاب کنید باید در نظر داشته باشید که برای گیمینگ سرعت کلاک از تعداد هسته های پردازنده مهمتر است. سرعت کلاک بالاتر در یک پردازنده یعنی اینکه پردازنده در کارهای ساده مانند بازی کردن بهتر عمل می کند. اما تعداد هسته های بیشتر برای انجام سریعتر کارهای زمان بر، مثل رندر گرفتن کارهای گرافیکی به شما کمک می‌کند.

در نهایت سریع ترین پردازنده در هر خانواده پردازنده ایست که سرعت کلاک آن بیشتر است. شما در هنگام انتخاب یک پردازنده گیمینگ باید بودجه خود را برای سیستم کامل در نظر بگیرید. زیرا یک پردازنده قوی بدون رم و کارت گرافیک متناسب عملاً کاربرد ندارد. پس باید سعی کنید که بین قطعات تناسب برقرار کنید. همچنین اورکلاک کردن برای هر کسی جوابگو نیست. اگر قصدتان فقط بازی کردن است، پرداخت حدود ۵۰ دلار بیشتر و خرید یک پردازنده بالاتر تصمیم بهتری است تا اینکه بخواهید پول خود را به طور مثال صرف یک خنک کننده رده بالاتر کنید.

1. Core i5-12600K اینتل

Core i5-12600K اینتل

نسل پردازنده : Alder Lake
سوکت : LGA-1700
تعداد هسته : 10 عدد
تعداد رشته : 16 عدد
حافظه کش : 20 مگابایت
فرکانس افزایشی: 4.90 گیگاهرتز
حداکثر حجم حافظه : 128 گیگابایت
بسته‌بندی : BOX
معماری: آلدر لیک
فرکانس پایه: ۳.۷
TDP (توان حرارتی): ۱۲۵ وات

نقاط قوت

  • عملکرد قابل تحسین در گیمینگ
  • قیمت‌ گذاری رقابتی
  •  کارت حافظه DDR5
  • قابلیت اورکلاک کردن
  • در رقابت با پردازنده‌ های رایزن برنده بیرون می ‎‌آید

نقاط ضعف

  • خنک کننده به همراه پردازنده عرضه نمی‌ شود
  • به مادربرد LGA1700 نیاز دارید

پردازنده Core i5-12600K با قیمت 280 دلار نسبت به رایزن 5 5600X با قیمت 230 دلار عملکرد بسیار بهتری در حوزه گیمینگ دارد. اما نیاز به یک مادربرد جدید سری 600 بزرگترین نقطه ضعف این پردازنده است. برای همین می گوییم که هنگام خرید پردازنده باید تناسب با دیگر قطعات کامپیوتر را هم در نظر بگیرید. در حال حاضر مادربردهای مدل Z690 تنها گزینه های موجود در بازار است. برای پشتیبانی از حافظه DDR5 شما باید به سراغ مادربردهای رده بالا روید. اما برای پشتیبانی از کارت حافظه DDR4  دستتان برای انتخاب در میان مادربردهای میان رده و پایین رده باز است.

رایزن 5 5600X ای‌ام‌دی

رایزن 5 5600X ای‌ام‌دی

سری پردازنده : Ryzen 5

تعداد هسته (Core) : شش هسته‌ای

سوکت : AMD AM4

وضعیت ضریب Multiplier : باز (Unlocked)

پردازنده گرافیکی : AMD-Radeon R5 Series

تعداد رشته‌ ها:  ۱۲ رشته‌ای

فرکانس پایه: ۴.۱ گیگاهرتز

فرکانس بوست حداکثری: ۴.۸ گیگاهرتز

TDP (توان حرارتی): ۶۵ وات

نقاط قوت

  • عملکرد این پردازنده در گیمینگ بسیار عالیست
  •  در انجام حجم ‌کاری تک و چند رشته‌ ای قدرت بالایی دارد.
  • خنک کردن آن به نسبت دیگر پردازنده ها آسان است
  • خنک کننده به همراه پردازنده عرضه می‌شود و شما نیاز به هزینه اضافی برای خنک کننده ندارید.
  • مصرف انرژی این پردازنده بهینه است.
  • با مادربردهای سری 500 که در حال حاضر وجود دارند هم کار می‌ کند و نیاز به تهیه مادربرد جدید ندارد.

نقاط ضعف

مهم ترین نقطه ضعف این پردازنده این است که نسبت به هم نسل های خود قیمت بالاتری دارد. پردازنده رایزن 5 5600X در گیمینگ و اجرای نرم افزارها عملکرد بسیار خوبی دارد که از این لحاظ از تولیدات شرکت اینتل هم بهتر عمل می کند. این پردازنده، بهترین پردازنده گیمینگ شرکت ای‌ای‌دی است. این پردازنده با قیمت 230 دلار نسبت به پردازنده هم رده خود در شرکت اینتل در سایر کارهای کامپیتری عملکرد خوبی دارد. یکی از تفاوت های مهم این دو پردازنده در تعداد رشته ها و هسته هاست.  پردازنده رایزن 5 5600X در گیمینگ با پردازنده اینتل Core i9-10900K هم قابل رقابت است. البته اگر بخواهید برای این پردازنده مادربرد متناسب جدیدی تهیه کنید مادربردهای AM4 برای این پردازنده مناسب هستند و قیمت خوبی هم دارند. سری B مادربرد هم  برای این سری پردازنده بهترین انتخاب هستند.

2. اینتل Core i9-12900K

اینتل Core i9-12900K

سری پردازنده : Core i9

تعداد هسته (Core) : 16 هسته‌ای

سوکت : LGA 1700

وضعیت ضریب Multiplier : باز (Unlocked)

پردازنده گرافیکی : Intel UHD Graphics 770

معماری: آلدر لیک

سوکت: LGA 1700

تعداد رشته‌ها: 24 رشته‌ای

فرکانس پایه: ۳.۲ گیگاهرتز

فرکانس بوست حداکثری: ۵.۲ گیگاهرتز

TDP (توان حرارتی): ۱۲۵ وات

نقاط قوت

  • این پردازنده سریع‌ ترین پردازنده گیمینگی است که می‌ توانید پیدا کنید
  • قیمت‌ گذاری این پردازنده رقابتی است
  • عملکرد تک هسته‌ ای بی نظیر
  • قابلیت اورکلاک کردن

نقاط ضعف

این پردازنده نیاز به مادربرد LGA1700 دارد و خنک کننده هم به همراه آن عرضه نمی شود. پردازنده Corei9-12900K اینتلبا قیمت 589 دلار از پردازنده رایزن 9 5950X ای‌ ام‌‌ دی هم سرعت بیشتری دارد. از این پردازنده می توان به دلیل سرعت بالا برای کارهای سنگین گرافیکی و  تولید محتوا استفاده کرد. این پردازنده با ویژگی های منحصر به فرد برای استریم حرفه ای بازی ها عالیست. به دلیل پردازش قوی و سرعت بالای این پردازنده حتما باید یک خنک کننده مناسب برای آن تهیه کنید. این پردازنده به یک مادربرد سری 600 هم نیاز دارد. برای این پردازنده باید مادربردی تهیه کنید که از کارت حافظه DDR5 پشتیبانی می کند.

اما اگر به دنبال مادربردی برای پشتیبانی از کارت حافظه DDR4 هستید، می توانید از بین مادربردهای پایین رده و میان رده گزینه های زیادی را انتخاب کنید. بیشتر گیمرها با توجه به قیمت کمتر و عملکرد قابل مقایسه حافظه  DDR4 آن را انتخاب می کنند. اما اگر شما نیاز به حافظه بیشتری دارید یا بودجه شما بیشتر است می توانید کارت حافظه DDR5 را تهیه کنید.

Ryzen 9 5950X ای‌ام‌دی

Ryzen 9 5950X ای‌ام‌دی

سری پردازنده: A4

تعداد هسته (Core): 16 هسته‌ ای

سوکت: AMD AM4

وضعیت ضریب Multiplier: باز (Unlocked)

معماری: Zen 3

سوکت: AM4

تعداد رشته‌ها: 32 رشته‌ای

فرکانس پایه: 3.4 گیگ اهرتز

فرکانس بوست حداکثری: 4.9 گیگا هرتز

TDP (توان حرارتی): 105 وات

نقاط قوت

  • قابلیت اورکلاک کردن
  • فرکانس بوست بالاتر
  • نسبت به تعداد هسته قیمت منطقی دارد
  • مصرف انرژی بهینه

نقاط ضعف

  • این پردازنده به خنک کننده قوی نیاز دارد
  • در جعبه این پردازنده خنک کننده به همراه آن عرضه نمیشود
  • پردازنده گرافیکی مجتمع ندارد

اگر بودجه شما اجازه می دهد هر اندازه که برای پردازنده‌‌ های بالا رده دسکتاپ هزینه کنید، سیستم شما عملکرد بهتری هم خواهد داشت. پردازنده Ryzen 9 5950X ای‌ام‌دی با 16 هسته و 32 رشته، عملکرد سطح HEDT (پردازنده‌ های HEDT پردازنده‌ هایی هستند که به طور میانگین تعداد هسته‌ های آنها دو برابر هسته‌ های پردازنده‌ های معمولی است) را به عرصه مادربردهای مین‌ استریم می‌ آورد. این پردازنده حدود 550 دلار قیمت دارد که به نسبت سایر پردازنده های ارائه دهنده عملکرد HEDT، قیمت مناسبی است. اما به طور کلی برای کسانی که فقط قصد بازی کردن دارند، هزینه کردن برای خرید پردازنده‌های HEDT را توصیه نمی کنیم.

3. Ryzen 7 5800X3D ای‌ام‌دی

Ryzen 7 5800X3D ای‌ام‌دی

سوکت : AM4
تعداد هسته : 8 عدد
تعداد رشته : 16 عدد
حافظه کش : 100.5 مگابایت
فرکانس افزایشی: 4.5 گیگاهرتز
بسته‌بندی : Box

معماری: Zen 3

فرکانس پایه: 3.4 گیگاهرتز

TDP (توان حرارتی): 105 وات

نقاط قوت

  • پردازنده گیمینگ پرقدرت
  • قیمت مناسب
  • پشتیبانی از PCIe 4.0
  • سازگار با مادربردهای AM4
  • عملکرد تک هسته‌ ای و چند هسته‌ ای قابل قبول
  • مصرف بهینه انرژی

نقاط ضعف

  • عدم پشتیبانی از قابلیت اورکلاک
  • به همراه این پردازنده خنک کننده عرضه نمی‌شود
  • پردازنده گرافیکی مجتمع ندارد
  • در اپلیکیشن های کامپیوتری به اندازه پردازنده‌ های رقیب قدرت ندارد

پردازنده Ryzen 7 5800X3D برای افرادی مناسب است که با هدف گیمینگ از سیستم خود استفاده می کنند. زیرا این پردازنده در اپلیکیشن هایی مانند اپلیکیشن های گرافیکی و تولید محتوا قدرت کمتری دارد. اگر به دنبال یک پردازنده‌ رده بالا هستید، پردازنده Ryzen 7 5800X3D پردازنده مناسبی برای شماست که در گیمینگ عملکرد فوق العاده ای دارد که امکان ارتقای کارت گرافیک را هم دارد.

اینتل Core i7-12700K

اینتل Core i7-12700K

سری پردازنده: Core i7

تعداد هسته (Core): 12 هسته‌ای

سوکت: LGA 1700

وضعیت ضریب Multiplier: باز (Unlocked)

پردازنده گرافیکی: Intel UHD Graphics 770

معماری: آلدر لیک

تعداد رشته‌ ها: 12 هسته‌ای (8 هسته P + 4 هسته‌ E)

فرکانس پایه: 3.6 گیگا هرتز

فرکانس بوست حداکثری: 4.9 گیگا هرتزی

TDP (توان حرارتی): حداقل 125 و حداکثر 190 وات

نقاط قوت

  • قیمت رقابتی
  • عملکرد آن در بازی‌ ها با عملکرد 12900K گران‌ تر یکسان است
  • عملکرد خوب تک هسته ای و چند هسته‌ ای
  • در میان پردازنده‌ های هم رده عملکرد بسیار خوبی دارد
  • ‌ PCIe 5.0 و کارت حافظه DDR5
  • قابلیت اورکلاک کردن
  • مصرف انرژی بهینه تر

نقاط ضعف

  • خنک کننده به همراه آن عرضه نمی‌ شود
  •  نسبت به پردازنده رایزن مصرف انرژی آن بیشتر است

قیمت این پردازنده 385 دلار است که نسبت به پردازنده 500 دلاری Ryzen 9 5900X  عملکرد بسیار خوبی دارد. عملکرد این پردازنده در گیمینگ با پردازنده Core i9-12900K که پرچمدار اینتل است تقریبا مشابه است، اما قیمت بسیار کمتری دارد.

4. اینتل Core i5-12400

اینتل Core i5-12400

سری پردازنده: Core i5

تعداد هسته (Core): شش هسته‌ ای

سوکت: LGA 1700

وضعیت ضریب Multiplier: بسته (Locked)

پردازنده گرافیکی: Intel UHD Graphics 730

معماری: آلدر لیک

تعداد رشته‌ ها: 12 رشته‌ ای

فرکانس پایه: 4.4 گیگا هرتز

فرکانس بوست حداکثری: 2.5 گیگا هرتز

TDP (توان حرارتی): 65 وات

نقاط قوت

  • عملکرد عالی در گیمینگ
  • عملکرد قوی تک رشته ای و چند رشته‌ ای
  • قیمت بسیار مناسب
  • PCIe 5.0 و کارت حافظه DDR5
  • پشتیبانی از قابلیت اورکلاک کارت حافظه

نقاط ضعف

  • نیاز به مادربرد LGA1700 دارد

پردازنده Core i5-12400 آلدر لیک 6 هسته‌ ای 12 رشته‌ ای، در بین پردازنده های میان رده گیمینگ انتخاب بسیار مناسبی است. اگر این پردازنده را به درستی تنظیم کنید، می تواند در گیمینگ از پردازنده پرچمدار 540 دلاری Core i9-11900K هم سریع تر عمل می کند. این پردازنده در گیمینگ از پردازنده Ryzen 5 5600X با قیمت 230 دلار هم سریع تر است.

پردازنده Core i5-12400 همراه با خنک کننده عرضه می شود که تا مصرف 117 وات برق را پوشش می دهد. اما نکته مهم این است که باید برای آن یک مادربرد سری 600 را تهیه کنید. با توجه به قیمت پایین و عملکرد قابل قبول حافظه DDR4 انتخاب افراد زیادیست اما اگر با هزینه بیشتر مشکلی ندارید یا نیاز به حافظه بیشتری دارید می توانید از حافظه DDR5 استفاده کنید. یک مادربرد B660 به همراه پردازنده Core i5-12400، ترکیب بسیار مناسبی برای گیمینگ است.

5. Core i3-12100 اینتل

Core i3-12100 اینتل

سری پردازنده: Core i3

تعداد هسته (Core): چهار هسته‌ ای

سوکت: LGA 1700

وضعیت ضریب Multiplier: بسته (Locked)

پردازنده گرافیکی: بسته (Locked)

Intel HD Graphics

معماری: آلدر لیک

تعداد رشته‌ها: 8 رشته‌ ای

فرکانس بوست حداکثری: 4.3 گیگا هرتز

TDP (توان حرارتی): 60 وات

نقاط قوت

  • قیمت مناسب
  •   عملکرد گیمینگ فوق‌ العاده
  • عملکرد تک هسته‌ ای عالی
  • پشتیبانی از DDR4 و DDR5
  • PCIe 5.0
  • مصرف انرژی بهینه
  • پشتیبانی از قابلیت اورکلاک کارت حافظه

نقاط ضعف

  • عدم وجود توربو بوست 3.0
  • فرکانس هسته قابل اورکلاک نیست

پردازنده Core i3-12100  از خانواده آلدر لیک با قیمت 130 دلاری با قیمتی بسیار رقابتی به بازار عرضه شد. این پردازنده همچنین یک نسخه سری F با نام Core i3-12100F هم دارد که قیمتی معادل 104 دلار دارد. شرکت اینتل این پردازنده را با گرافیک مجتمع غیر فعال و با قیمتی 25 دلار کمتر از مدل کامل آن ارائه کرد. این پردازنده با این قیمت رقابتی، رقیبی با این قیمت در شرکت AMD ندارد. با وجودی که این پردازنده رقیبی در بازار ندارد، نسبت به نسل قبلی خود پیشرفت چشمگیری داشت.

پردازنده Core i3-12100 با قیمت 129 دلار 88 درصد عملکرد پردازنده Core i5-12400 با قیمت 299 دلار را ارائه می دهد، اما قیمت آن حدود 56 درصد کمتر است. در واقع تناسب قیمت با عملکرد در این پردازنده عالیست.

6. Ryzen 5 5600G ای‌ام‌دی

Ryzen 5 5600G ای‌ام‌دی

سری پردازنده: Ryzen 5

تعداد هسته (Core): شش هسته‌ ای

سوکت: AMD AM4

وضعیت ضریب Multiplier: باز (Unlocked)

پردازنده گرافیکی: AMD Radeon R7 Series

معماری: Zen 3

سوکت: AM4

تعداد رشته‌ها: 12 رشته

فرکانس پایه: 3.9 گیگا هرتز

فرکانس بوست حداکثری: 4.4 گیگا هرتز

TDP (توان حرارتی): 65 وات

نقاط قوت

  • هسته‌ های پردازنده Zen 3 سریع‌ تر
  • عملکرد آن در کیفیت 1080P قابل قبول و در کیفیت 720p عالی است.
  • مصرف انرژی بهینه
  • قابلیت اورکلاک کردن
  • خنک کننده به همراه آن عرضه می‌ شود
  • سازگار با برخی از مادربردهای AM4

نقاط ضعف

  • اتصال PCIe 3.0

پردازنده Ryzen 5 5600G در زمان کمبود کارت گرافیک در دنیا عرضه شد. به همین دلیل این پردازنده از یک پردازنده گرافیکی مجتمع قدرتمند برای گیمینگ استفاده کرد. قیمت این پردازنده حدود 259 دلار نسبت به پردازنده مشابه گران ترش Ryzen 7 5700G حدود 96 درصد عملکرد را دارد و قیمت آن هم 30 درصد کمتر است. پردازنده Ryzen 5 5600G با ارزش‌ ترین APU موجود در بازار است.

اگر می خواهید وضوح و رزولوشن را فدای سایر انتظاراتتان کنید، باید بگوییم که گرافیک Vega پردازنده Ryzen 5 5600G عملکردی عالی در گیمینگ دارد. این پردازنده با  خنک کننده Wraith Stealth عرضه می شود و با مادربردهای سری 400 و سری 500 موجود در بازار هم سازگار است.

5/5 - (7 امتیاز)
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس