8 روش عملی برای پاکسازی و تنظیم مجدد اینستاگرام

81
0
تنظیم مجدد اینستاگرام

آیا اینستاگرام شما خسته کننده شده و مملو از پست ها و مطالبی است که به آن‌ها علاقه ای ندارید، نگران نباشید، راه های زیادی برای پاکسازی اینستاگرام و بهبود تجربه شما وجود دارد. هنگامی که در ابتدا به اینستاگرام پیوستید، احتمالاً احساس جدید و هیجان انگیزی داشتید. اما اکنون که سال ها از آن روزها گذشته است، ممکن است تجربه خود در این پلتفرم را آزاردهنده و خسته کننده بیابید. تنظیم مجدد اینستاگرام را در این مطلب یاد میگیرید.

اگرچه شما می توانید اینستاگرام را به طور کلی رها کنید و وقتتان را صرف چیزهای دیگر کنید، اما راه کار دیگری نیز برای کسب تجربه بهتر از اینستاگرام وجود دارد، در ادامه این راهنما قصد داریم تا چند روش کاربردی برای پاکسازی اینستاگرام ارائه می دهیم.

این روش ها شامل آنفالو کردن افرادی است که دیگر به آن‌ها علاقه ای ندارید و حذف عکس های قدیمی است که دوستشان ندارد. با استفاده از راه کارهایی که در ادامه می آوریم می توانید دوباره از اینستاگرام لذت ببرید و تجربه خوبی را کسب کنید.

1- اکانت هایی را که هرگز با آن‌ها تعامل ندارید آنفالو کنید

این احتمال وجود دارد که ممکن است اکانت هایی را فالو کرده باشید که اصلا به کار شما نمی آیند. پیمایش در میان انبوهی از مطالبی که به آن‌ها علاقه‌مند نیستید و آدم هایی که دوستشان ندارید، اتلاف وقت است، بنابراین بهتر است برای کسب تجربه بهتر از اینستاگرام، با آنفالو کردن برخی از اکانت ها شروع کنید.

برای کمک به این امر، اینستاگرام اکنون این قابلیت را ایجاد کرده است که به شما نشان می دهد با کدام اکانت ها کمترین تعامل را دارید، برای دسترسی به این بخش از اینستاگرام می توانید با ضربه زدن روی نماد پروفایل در سمت راست پایین اینستاگرام، به پروفایل خود دست پیدا کنید، سپس، روی Following ضربه بزنید تا لیستی از همه افرادی را که دنبال می کنید را ببینید.

در بالای این لیست، دو دسته از فالوورهای شما نمایش داده می شوند، یکی از این دو دسته فالوورهای هستند که کمترین تعامل را با آن‌ها دارید و دسته دیگر فالوورهایی هستند که بیشتر در قسمت فید شما نمایش داده می شوند.

درواقع از این لیست ها متوجه خواهید شد که پست های کدام افراد را دوست ندارید و تعاملی هم با آن‌ها ندارید و همچنین افرادی را نشان می دهد که بیشتر از همه با آن‌ها تعامل دارید. شما می توانید از این قابلیت به عنوان راهنمایی برای آنفالو کردن در اینستاگرام استفاده کنید. اگر چند ماه است که با یک حساب کاربری تعامل نداشته اید، احتمالاً بهتر است آن‌ها را آنفالو کنید.

2-تنظیم مجدد اینستاگرام: حذف یا آرشیو عکس های قدیمی

راه هایی که می توانید با استفاده از آن‌ها اینستاگرام خود را به جای بهتری تبدیل کنید، زیاد هستند، اما بررسی پروفایل خود و اطلاعاتی که از خود وارد کرده اید نیز مهم می باشد. حساب کاربری شما درواقع نماینده شماست و بنابراین اگر حساب کاربری خوبی داشته باشید، احساس اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت. برای این منظور، باید به صفحه خود نگاهی بیندازید و برخی از عکس‌ ها را حذف یا بایگانی کنید.

شاید سال‌ ها پیش تصاویری را آپلود کرده ‌اید که کیفیت پایینی دارند، یا تصاویری داشته اید که اکنون آن‌ها را دوست ندارید و نشان دهنده روزهای خوبی نیستند، حذف این موارد از صفحه خود به شما این امکان را می دهد که فقط بهترین تصاویر و محتوای خود را به نمایش بگذارید.

برای پاک کردن عکس، آن را در صفحه خود انتخاب کنید و دکمه منوی سه نقطه را در سمت راست بالای پست فشار دهید. حذف را انتخاب کنید و انتخاب خود را تائید کنید. با انجام این کار، عکس و تمام اطلاعات مرتبط به آن بدون هیچ گزینه ای برای بازیابی آن، برای همیشه حذف می شود، بنابراین قبل از حذف مطمئن شوید.

بایگانی یا آرشیو کردن عکس ها گزینه دیگری است که می توانید با استفاده از آن عکس های خود را از صفحه خود پنهان کنید. هنگامی که یک عکس یا ویدیو را بایگانی می کنید، پست از پروفایل عمومی شما پنهان می شود.

با این حال، خودتان همچنان می توانید پست های آرشیو شده خود را مشاهده کنید. برای این کار کافی است روی دکمه منوی سه نواری در سمت راست بالای صفحه نمایه خود ضربه بزنید، سپس آرشیو را انتخاب کنید.

همچنین این امکان را خواهید داشت تا از طریق پروفایل خود به قسمت آرشیوها دسترسی پیدا کنید و آن‌ها را ببینید. روی دکمه Menu در کنار یک عکس بایگانی شده ضربه بزنید و برای بازیابی آن، Show on Profile را انتخاب کنید. در این روش همه لایک ها، نظرات و سایر اطلاعات حفظ می شوند.

3-تنظیم مجدد اینستاگرام: بیو و سایر اطلاعات شخصی خود را به روز کنید

مرحله بعدی برای پاکسازی اینستاگرام خود، اطمینان از صحت اطلاعات شخصی خودتان است. برای تنظیم اطلاعاتی که قدیمی هستند، از صفحه خود دیدن کنید و روی ویرایش نمایه ضربه بزنید. این کار به شما امکان می دهد تا بتوانید نام، نام کاربری، لینک وب سایت و بیوگرافی خود را تغییر دهید. بعلاوه، اگر مدتی است که عکس پروفایل خود را تغییر نداده اید، اکنون زمان عالی برای آپلود کردن یک عکس جدید است.

4-تنظیم مجدد اینستاگرام: استوری ها یا پست هایی که برایتان مهم نیستند را Mute کنید

آیا می ‌دانستید که می ‌توانید استوری ‌های افرادی که دنبال می ‌کنید را بدون پنهان کردن پست ‌های معمولی آن‌ها Mute کنید ؟ این کار برای اکانت ‌هایی که روزانه ده‌ ها استوری اینستاگرام ارسال می‌کنند و فید شما را پر می ‌کنند، یک روش عالی است.

برعکس، شما همچنین می توانید پست های افراد را نیز Mute کنید و استوری های آن‌ها را فعال نگه دارید. برای آن که بتوانید محتوای پیج فردی را Mute کنید، ابتدا باید از پروفایل آن‌ها دیدن کنید، سپس روی کادر Following ضربه بزنید و از لیستی که ظاهر می شود، گزینه Mute را انتخاب کنید.

از این روش می توانید هم برای Mute کردن پست ها استفاده کنید و هم برای Mute کرد استوری ها، همچنین اگر می خواهید به طور کلی محتوای ارسالی یک اکانت را مشاهده نکنید، می توانید اکانت فرد را Mute کنید.

وقتی استوری‌ های شخصی را Mute می ‌کنید، درواقع استوری ‌های او در انتهای نوار بالایی ظاهر می ‌شوند، هنگام به ‌روزرسانی نشان داده نمی ‌شوند و همچنین به ‌طور خودکار پخش نمی‌ شوند. نادیده گرفتن پست‌ ها نیز به این معنی است که آن‌ها را در فید خود نمی ‌بینید، اما همچنان می ‌توانید با بازدید از پروفایل افراد، پست های آن‌ها را مشاهده کنید.

همچنین شما این فرصت را دارید تا برای افرادی که نمی خواهید استوری های شما را ببیند نیز استوری های خود را پنهان کنید، برای این کار باید به پروفایل شخص مورد بروید، روی دکمه منو در بالا سمت راست ضربه بزنید و Hide Your Story را انتخاب کنید. سپس آن‌ها نمی توانند هر چیزی را که در استوری خود آپلود می کنید ببینند.

5- از ” Close Friends ” برای محدود کردن مخاطبان خود استفاده کنید

گاهی اوقات ممکن است بخواهید یک استوری را تنها با گروهی از افراد به اشتراک بگذارید. اینستاگرام برای این کار یک قابلیت با نام Close Friends را ارائه می دهد که می توانید در صورت نیاز از آن برای محدود کردن مخاطبان داستان استفاده کنید. برای افزودن افراد به لیست دوستان نزدیک یا Close Friends خود، باید روی نماد نمایه در پایین سمت راست ضربه بزنید و Close Friends را از نوار کناری انتخاب کنید.

شما می توانید Close Friends خود را از پیشنهاد‌هایی که به شما ارائه می شود انتخاب کنید و یا با استفاده از نوار بالا، نام افراد را برای اضافه کردن جستجو کنید. هنگامی که فهرستی را تنظیم کردید، زمانی که بخواهید استوری را با دوستان نزدیک خود به اشتراک بگذارید، می توانید از آن استفاده نمایید. برای ارسال استوری، روی Close Friends در پایین سمت چپ صفحه ضربه بزنید و فقط افرادی که برای آن لیست انتخاب کرده اید می توانند آن را ببینند.

افرادی که در لیست دوستان نزدیک شما هستند نیز خواهند فهمید که به این لیست اضافه شده اند، زیرا وقتی داستانی را فقط با دوستان نزدیک به اشتراک می‌ گذارید، حلقه‌ای سبز رنگ در اطراف عکس نمایه شما می‌ بینند. با این حال، آن‌ها نمی توانند ببینند چه کسی عضو دیگری است و افراد نمی توانند درخواست کنند به لیست شما بپیوندند.

6-تنظیم مجدد اینستاگرام: ببینید چقدر در اینستاگرام وقت می گذرانید

آیا نگران این هستید که زمان زیادی را در اینستاگرام می گذرانید ؟ می توانید با مراجعه به صفحه فعالیت خود، واقع در نوار کناری سمت راست پروفایلتان، یک نگاه اجمالی از میزان زمانی که در اینستاگرام صرف می کنید به دست آورید.

آمار و ارقامی که در این قسمت مشاهده می کنید، نشان دهنده میانگین زمانی است که در هفته گذشته در اینستاگرام سپری کرده اید. همچنین می توانید اطلاعات لازم در مورد میزان استفاده از اینستاگرام خود در روز را نیز به دست آورید.

اگر می خواهید استفاده خود از اینستاگرام را کاهش دهید، می توانید از یاد آور روزانه استفاده کنید، برای این کار کافی است مقدار زمانی که می خواهید در اینستاگرام بگذرانید را انتخاب کنید و پس از تائید آن، زمانی که به محدودیت زمانی تعیین شده رسیدید، اینستاگرام به شما اطلاعات می دهد که زمان استفاده شما رو به اتمام است.

همچنین می توانید تنظیمات اعلان خود را تغییر دهید تا میزان پینگ هایی که اینستاگرام برای شما ارسال می کند را کاهش دهید و با صداهای کمتری که توجه شما را جلب کنند، این روش ها به شما کمک می کنند کمتر به سمت اینستاگرام بروید.

7- افراد منفی را محدود یا مسدود کنید

اگر با یک کاربر خاص مشکلی دارید، اینستاگرام ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید از شر آن‌ها خلاص شوید. در درجه اول می توانید این کاربران را محدود کنید، وقتی کسی را محدود می کنید، عملا دیگر چیزی از او نخواهید دید، نظرات آن‌ها به صورت عمومی در پست های شما ظاهر نمی شود مگر اینکه آن‌ها را تائید کنید، آن‌ها نمی توانند ببینند که آیا شما آنلاین هستید یا پیام های آن‌ها را خوانده اید و شما اعلان نظرات آن‌ها را نخواهید دید.

برای محدود کردن شخص، ابتدا به پروفایل او بروید، روی دکمه منوی سه نقطه در بالا سمت راست ضربه بزنید و Restrict را انتخاب کنید. مردم نمی توانند بفهمند که شما آن‌ها را محدود کرده اید، همچنین در صورتی که نظرتان عوض شد می توانید از همین قسمت تنظیمات را تغییر دهید.

بلاک کردن یک راه جدی تر است و با استفاده از این روش به طور کامل تعامل افراد با پست های شما مسدود می شود. برای بلاک کردن، گزینه Block را در همان منوی بالا خواهید دید. اینستاگرام وقتی افراد را بلاک می ‌کنید به آن‌ها اطلاع نمی ‌دهد و اگر از صفحه شما بازدید کنند، کاملاً خالی به نظر می ‌رسد.

8-تنظیم مجدد اینستاگرام: صفحه اکسپلور خود را مجددا تنظیم کنید

صفحه اکسپلور اینستاگرام به شما کمک می کند اکانت های جدیدی را برای دنبال کردن پیدا کنید. با این حال، اکسپلور تا حدی بر اساس سابقه جستجو و فعالیت شما پیشنهاد‌هایی را ارائه می دهد، به این معنی که در طول زمان ممکن است با پیشنهادات نامربوط پر شود و پس از مدتی دیگر علاقه ای به دیدن اکسپلور خود نداشته باشید.

برای آن که اکسپلور شما محتوای مورد علاقه شما را نشان دهد، می توانید از چند روش مفید کمک بگیرید. اگر چیزی را در صفحه اکسپلور مشاهده کردید که دوست ندارید، روی آن ضربه بزنید، دکمه منو در بالا سمت راست را فشار دهید و گزینه Not Interested in This Post را انتخاب کنید.

با این کار پست از اکسپلور پنهان می شود و تعداد کمتری مانند آن در آینده نشان داده می شود. برای تنظیم مجدد صفحه اکسپلور خود، با مراجعه به صفحه پروفایل خود، باز کردن نوار کناری سمت راست و ضربه زدن روی تنظیمات، سابقه جستجوی خود را پاک کنید. در اینجا به Security > Search History بروید. با ضربه زدن روی X کنار آن‌ها، آیتم‌ها را پاک کنید، یا برای پاک کردن کل آن‌ها، گزینه Clear all را بزنید.

یک اکانت اینستاگرام جذاب تر داشته باشید!

با این نکات، حساب اینستاگرام شما قطعاً جالب تر و مرتب تر از همیشه به نظر برسد. این باعث می شود زمان شما در اینستاگرام کارآمدتر شود تا بتوانید از فعالیت های سالم و مورد علاقه خود لذت ببرید. اگر هنوز احساس می ‌کنید که بیش از حد تحت تأثیر اینستاگرام هستید، می‌ توانید حساب اینستاگرام خود را به طور موقت غیرفعال کنید. این کار به شما امکان می دهد بدون حذف تمام محتوای خود، از اینستاگرام فاصله بگیرید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس