احتمال خرید MGM توسط آمازون با قیمت ۹ میلیارد دلار

MGM در سال ۱۹۴۲ زمانی شکل گرفت و یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید فیلم است. در ادامه به احتمال خرید MGM توسط آمازون می‌پردازیم.

40
0
احتمال خرید MGM توسط آمازون با قیمت ۹ میلیارد دلار

James Bond ،The Handmaid’s Tale ،Rocky ،Stargate ،Robocop ،Legally Blonde ،Vikings یک کاتالوگ تاریخی از فیلم‌های با قدمت چندین دهه است، و دلیل اصلی مذاکرات آمازون برای خرید MGM است. همچنین با خرید MGM آمازون صاحب سرویس اشتراک کابلی و ماهواره‌ای فیلم و سریال Epix نیز می‌شود که بسیار ارزشمند است. در ادامه به احتمال خرید MGM توسط آمازون با قیمت ۹ میلیارد دلار می‌پردازیم.

مترو گلدوین مایر (MGM) یک شرکت رسانه‌ای بزرگ آمریکایی است که به شکل عمده در زمینه تهیه و توزیع فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی فعالیت می‌کند. MGM در سال ۱۹۴۲ زمانی شکل گرفت و یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید فیلم و سریال می‌باشد و ارزش بالایی دارد. شرکت در طول تاریخ ۱۷۷ اسکار برده که ۱۲ تای آن بهترین فیلم سال بوده است. این شرکت در سال‌های گذشته و از زمان جنگ جهانی دوم یکی از بزرگترین استودیوها در هالیوود بوده‌ است.

احتمال خرید MGM توسط آمازون با قیمت ۹ میلیارد دلار

1 احتمال خرید MGM توسط آمازون با قیمت ۹ میلیارد دلار

بنابه گفته‌ی منبع، آمازون ۹ میلیارد دلار برای این شرکت پیشنهاد داده است، تحلیلگران برای شرکتی مانند MGM قیمتی بین ۷ تا ۱۰ میلیارد را معقول مي‌دانند و به نظر می‌رسد ۹ میلیارد دلار نیز مبلغی بود که MGM دنبالش است.

در نظر داشته باشید که شایعات فروش MGM از دسامبر سال ۲۰۲۰ وجود داشته است که قیمت پایین‌تری نسبت به شایعه‌ی فعلی داشت (۵/۵ میلیارد دلار) و به نظر می‌رسد دوباره به دلیل بالا گرفتن شایعه‌ی فروش WB توسط AT&T این شایعه هم جان دوباره گرفته است. تعجب آور نخواهد بود اگر آمازون و MGM معامله‌ای انجام دهند. اطلاعات کمی در دسترس است اما منبع شایعه گفته است که: “وضعیت بحث‌های آمازون با MGM مشخص نیست و ممکن است هیچ توافقی حاصل نشود.”

قطعا آمازون برای خرید MGM بی‌رقیب نخواهد بود. در نظر داشته باشید که شرکت‌های بزرگ دیگری مانند دیزنی و مایکروسافت به دنبال خرید‌های بزرگ هستند ولی آمازون با خرید MGM توانایی انحصاری کردن فیلم و سریال‌های جدید MGM همراه با کاتالوگ بزرگی از فیلم‌های قدیمی این شرکت را خواهد داشت. این باعث می‌شود Amazon Prime در مقابل رقیبانش مانند Netflix و Hulu مزیت بزرگی داشته باشد.

حال که با احتمال خرید MGM توسط آمازون با قیمت ۹ میلیارد دلار آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس