CMS منبع باز Headless برنامه های جاوا اسکریپت

69
0
CMS منبع باز Headless برنامه های جاوا اسکریپت

یک CMS هدلس خوب می تواند برای توسعه دهندگان عالی باشد، اما مطمئن شوید که کاربران فنی کمتری را نیز در نظر بگیرید. CMS منبع باز Headless برنامه های جاوا اسکریپت را در ادامه معرفی کرده ایم.

با بسیاری از گزینه های CMS بدون هد منبع باز موجود، انتخاب بهترین گزینه برای نیازهای شما می تواند چالش برانگیز باشد.

برای کمک، این سه CMS منبع باز هدلس را در نظر بگیرید که هر کدام برای موارد استفاده متفاوت مناسب هستند. همه چیز را در مورد ویژگی ها و مزایای کلیدی آنها بخوانید. در پایان، باید بتوانید CMSی را انتخاب کنید که به بهترین وجه مناسب پروژه بعدی شما باشد.

فاکتورهایی که باید در هنگام انتخاب CMS در نظر گرفت

تعداد CMS ها با افزایش محبوبیت سایت های Jamstack در حال افزایش است و انتخاب یکی از آنها می تواند گیج کننده باشد. در اینجا برخی از عواملی است که باید در نظر بگیرید:

راحتی در استفاده. اینکه آیا یک CMS برای استفاده آسان است یا خیر، بستگی به این دارد که چه کسی از آن استفاده می کند. اگر یک CMS بدون هد را انتخاب کنید که فاقد رابط کاربری برای مشاهده یا ویرایش محتوا باشد، می تواند چالش برانگیز باشد. برای غلبه بر این چالش، می توانید یک رابط کاربری ساده ایجاد کنید که با CMS هدلس ادغام می شود. این به کاربران غیر فنی اجازه می دهد تا راحت تر با آن کار کنند.

قیمت گذاری قبل از انتخاب یک CMS، بررسی کنید که آیا رایگان است یا قیمت آن در حد بودجه شما است.

ادغام های موجود هنگام انتخاب یک CMS، مهم است که در نظر داشته باشید که چقدر با ابزارهای دیگر در پشته فناوری شما یکپارچه می شود. به عنوان مثال، تأیید کنید که آیا CMS می تواند به مولد سایت، پلت فرم بازاریابی ایمیلی یا ابزار تجزیه و تحلیل شما متصل شود. همچنین بررسی کنید که CMS دارای اسناد یکپارچه سازی خوبی باشد.

پشتیبانی همکاری معمولا محتوا به صورت تیمی تولید می شود. یک CMS خوب باید به اعضای تیم اجازه دهد که مستقیماً با هم کار کنند تا گردش کار را ساده کنند.

5. پشتیبانی API. CMS ها از طریق API ها با قسمت جلویی ارتباط برقرار می کنند. CMS های مختلف از API های مختلف پشتیبانی می کنند. ممکن است یک CMS داشته باشید که از استاندارد GraphQL استفاده می کند و دیگری که از REST API استفاده می کند. یکی را که دوست دارید انتخاب کنید.

در اینجا سه ​​CMS منبع باز هدلس محبوب وجود دارد.

1.CMS منبع باز Headless برنامه های جاوا اسکریپت: Netlify CMS

Netlify CMS یک سیستم مدیریت محتوای متن باز است که به طور خاص برای سایت های استاتیک ساخته شده است. این مبتنی بر Git است که به شما امکان می دهد محتوا را در کنار کد خود ذخیره کنید. این ویژگی به شما کمک می کند تا به راحتی محتوا را نسخه کنید و تغییرات را پیگیری کنید.

ویژگی های کلیدی Netlify CMS

. Netlify CMS دارای یک رابط کاربری آسان با پیش‌نمایش هم‌زمان، بارگذاری‌های رسانه‌ای با کشیدن و رها کردن، و یک ویرایشگر متن غنی است.

. دارای اسناد گسترده و قالب‌های آغازین است که با فناوری‌هایی مانند Hugo، Gatsby، Next.js و Eleventy نوشته شده‌اند که به شما کمک می‌کند یک سایت را سریع راه‌اندازی کنید.

با Git Gateway، یک پروژه منبع باز Netlify، می توانید ویرایشگرهایی را به CMS اضافه کنید بدون اینکه به آنها اجازه دسترسی به مخزن Git بدهید.

. Netlify CMS با استفاده از جاوا اسکریپت سمت سرویس گیرنده ساخته شده است که مقیاس آن را سریع و آسان تر می کند.

. از چندین نوع محتوا از جمله فایل های Markdown، JSON، YAML یا TOML پشتیبانی می کند.

. اگر نمی‌خواهید محتوا را در GitHub ذخیره کنید، می‌توانید یک Backend سفارشی را به Netlify CMS متصل کنید.

. Netlify CMS یک شی جهانی به نام Window.cms ارائه می دهد که می توانید از آن برای ایجاد پلاگین ها، پیش نمایش ها و ابزارک های سفارشی استفاده کنید.

عکس

NetlifyCMS برای وبلاگ ها عالی است. می توانید با استفاده از یکی از قالب های شروع کننده آنها به صورت رایگان شروع به کار کنید.

2.CMS منبع باز Headless برنامه های جاوا اسکریپت: Medusa

Medusa یک CMS منبع باز است که استفاده از آن کاملا رایگان است. این به شما امکان می دهد به راحتی قابلیت تجارت الکترونیک را به برنامه خود اضافه کنید.

مدوسا از پلتفرم‌های پرداخت مختلف مانند Stripe، Paypal و Klarna، موتورهای جستجو مانند Algolia و Meilisearch و ابزارهای مارکتینگ و تحلیلی مانند Segment پشتیبانی می‌کند. این رویکرد جدا شده به شما آزادی استفاده از ابزارهایی را می دهد که بهترین مناسب برای برنامه شما هستند.

ویژگی های کلیدی مدوسا

. مدوسا دارای مستندات جامع، راهنماهای نحوه کار، و انواع قالب‌هایی است که با استفاده از چارچوب‌های جاوا اسکریپت مانند Next.js و Gatsby.js توسعه یافته‌اند.

. رابط کاربری مدوسا مدیریت حتی به کاربران غیر فنی امکان ویرایش و اضافه کردن محتوا به یک وب سایت را می دهد.

. این امکان را برای ادغام ابزارهایی فراهم می کند که تجزیه و تحلیل، پرداخت ها، ذخیره سازی رسانه، جستجو و اعلان ها را مدیریت می کنند.

. مدوسا به شما امکان می دهد کاربران را به رابط کاربری Admin اضافه کنید. یک کاربر برای ورود فقط به ایمیل و رمز عبور نیاز دارد.

. این بسیار انعطاف پذیر است و به شما امکان می دهد تا با فناوری ها و ابزارهای انتخابی خود یک برنامه کاربردی سفارشی از ابتدا بسازید.

. مدوسا دارای پشتیبانی چند زبانه و چند ارزی است. می‌توانید در برنامه تجارت الکترونیک خود، مناطقی حاوی یک یا چند کشور ایجاد کنید. این مناطق نرخ ارز، زبان و مالیات را تعیین خواهند کرد.

عکس

مدوسا یک گزینه عالی برای ساخت اپلیکیشن تجارت الکترونیک است.

3.CMS منبع باز Headless برنامه های جاوا اسکریپت: Strapi

CMS منبع باز Headless برنامه های جاوا اسکریپت
CMS منبع باز Headless برنامه های جاوا اسکریپت

Strapi یک CMS بدون هد مبتنی بر Node.js است و یکی از CMS های قابل توسعه است. این انعطاف پذیر است و به شما امکان می دهد محتوا را در هر برنامه ای از جمله وب، تلفن همراه و صدا ارائه دهید.

Strapi دارای پلاگین هایی است که می توانید از آنها برای گسترش عملکرد برنامه Strapi خود استفاده کنید. همچنین می توانید افزونه هایی ایجاد کنید که نیازهای خاص شما را برآورده کند. همچنین می توانید حل کننده های سفارشی ایجاد کنید و طرحواره نوع GraphQL را گسترش دهید. در اینجا ویژگی های اضافی Strapi آورده شده است.

ویژگی های کلیدی Strapi

. Strapi به صورت خود میزبانی می شود که به شما آزادی کامل در مورد محل هاست برنامه خود می دهد. می توانید آن را بر روی سرورهای خصوصی یا پلتفرم های BaaS مانند AWS، Digital Ocean، Microsoft Azure و Heroku میزبانی کنید.

. از چندین پایگاه داده SQL مختلف مانند MySQL، PostgreSQL و SQLite پشتیبانی می کند.

. هم REST و هم GraphQL API را پشتیبانی می کند. این شما هستید که تصمیم می گیرید چگونه می خواهید داده های خود را پرس و جو کنید.

. Strapi دارای مستندات عالی، مثال‌ها، آموزش‌ها و پروژه‌های آغازین است که به راحتی قابل پیگیری است. همچنین دارای یک منبع اجتماعی بزرگ است که می توانید در حین ساخت برنامه خود از آن پاسخ دریافت کنید.

. برای تیم های محتوا، Strapi دارای یک پنل ویرایشگر قابل استفاده خوب است که امکان آپلود رسانه های مختلف از جمله تصاویر و ویدئو را فراهم می کند.

همچنین از همکاری و کنترل دسترسی مبتنی بر نقش پشتیبانی می کند.

. Strapi با فریمورک های مدرنی مانند Next.js، Gatsby، Angular و Vue به خوبی کار می کند.

عکس

Strapi منبع باز است و استفاده از نسخه جامعه همیشه رایگان خواهد بود. اگر به دنبال یک CMS کاملاً قابل تنظیم هستید، این یک گزینه عالی است.

CMS های Headless تجربه بهتری را برای توسعه دهندگان ارائه می دهند

CMS های بدون هد محبوب مانند NetlifyCMS، Medusa و Strapi ممکن است ویژگی های متفاوتی داشته باشند. اما هر یک به شما امکان می دهد محتوا را به طور جداگانه از قسمت جلویی ایجاد و ذخیره کنید. این به شما کمک می کند تا یک بار پشتیبان برنامه خود را بسازید، سپس از آن برای ایجاد چندین فرانت اند استفاده مجدد کنید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس