قابلیت جدید اتصال واتساپ به طور همزمان در چند دستگاه

37
0
اتصال واتساپ به طور همزمان در چند دستگاه

دیگر برای استفاده از واتساپ در دستگاه های مختلف نیازی نیست گوشی خود را به همراه داشته باشید. اگر علاقمند به استفاده از واتساپ در دستگاه های مختلف هستید، در ادامه راهنما همراه ما باشید تا راه های مختلف آن را مورد بررسی قرار دهیم. اتصال واتساپ به طور همزمان در چند دستگاه را در ادامه توضیح می دهیم.

استفاده از واتساپ در چندین دستگاه قبلاً بسیار پیچیده تر از آنچه اکنون شده است بود. اما به لطف قابلیت های چند دستگاهی این پلتفرم، می توانید هر زمان که از گوشی هوشمند خود دور بودید، از این برنامه در رایانه خود استفاده کنید.

اگرچه همچنان باید دستگاه های دیگر خود را از طریق گوشی هوشمند خود به واتساپ متصل کنید. با این حال، هنگامی که این کار را انجام دادید، دیگر برای استفاده از واتساپ در دستگاهی دیگر نیازی به گوشی خود ندارید. بنابراین، برای آشنایی با نحوه استفاده از واتساپ در چند دستگاه، همراه ما در این راهنمای گام به گام باشید.

قابلیت استفاده از واتساپ در چند دستگاه شامل چه تغییراتی شده است ؟

پیش از این، برای استفاده از واتساپ در دستگاه هایی به جز گوشی همراه خود، نیاز داشتید تا گوشی خود را همراه خود داشته باشید. این بدان معنا بود که دستگاه های دیگر داده ها و اطلاعات شما را ذخیره نمی کردند؛ تنها کاری که آن‌ها می ‌توانستند انجام دهند این بود که واتساپ را از گوشی شما نمایش دهند؛ به طوری که همه کارها از گوشی امکان پذیر بود.

زمانی هم که واتساپ را در دستگاه دیگر باز می کردید، معمولا عملکرد کندتری داشت و اغلب قطع می شد؛ به خصوص زمانی که اینترنت گوشی محدود بود یا باتری رو به اتمام بود، معمولا شرایط بدتر می شد. از طرفی تنها می توانستید واتساپ را هم‌زمان تنها در یک دستگاه دیگر به جز گوشی در اختیار داشته باشید.

اکنون واتساپ این موانع را برطرف کرده است و نیازی نیست که تنها از گوشی همراه هوشمند خود با واتساپ کار کنید و همچنین لازم نیست نگران باشید که کدام دستگاه را می خواهید متصل کنید. تنها نکته این است که دستگاه هایی که واتساپ خود را بر روی آن‌ها باز می کنید، نباید شامل گوشی همراه همراه دیگری شوند و تنها می توانید از لپ تاپ و کامیپوتر استفاده نمایید.

WhatsApp چگونه چندین دستگاه را همگام می کند؟

زمانی که واتساپ را در یک دستگاه جدید راه اندازی می کنید؛ دستگاه اصلی که واتساپ شما بر روی آن فعال است؛ همه پیام های سه ماه گذشته شما را رمزگذاری می کند. پس از آن، آن‌ها را از طریق یک پیام رمزگذاری شده به دستگاهی که به تازگی متصل شده است، منتقل می کند.

از آن به بعد، ابزاری که به تازگی اضافه کرده اید می تواند از طریق پایگاه محلی داده های خود به تاریخچه پیام های واتساپ شما دسترسی داشته باشد. همگام سازی به صورت دائمی صورت می گیرد و هر زمان که تغییراتی در واتساپ خود به وجود می آورید، در همه حساب های شما اعمال می شود.

استفاده از WhatsApp در چندین دستگاه ممکن است چه معایبی داشته باشد؟

از نظر تئوری، زمانی که واتساپ خود را در چندین دستگاه فعال می کنید، یک شخص ثالث راحت تر می تواند به حساب شما در دستگاه های مختلف دسترسی پیدا کرده و اطلاعات واتساپ شما را در اختیار بگیرد. با این حال، واتساپ با اجرای چندین تاکتیک به مقابله با این تهدید پرداخته است.

در گذشته، رمزگذاری واتساپ تنها از طریق یک گزینه که در گوشی هوشمند شما قرار داشت، امکان پذیر بود، اما اکنون هر دستگاهی که واتساپ خود را در حال فعال می کنید از یک گزینه امنیتی برخوردار است.

دومین شیوه برقراری امنیت واتساپ، سیستم تأیید خودکار دستگاه است. با استفاده از این سیستم، زمانی که شما از چند دستگاه وارد واتساپ می شوید به طور خودکار واتساپ آن سیستم ها را مورد اعتماد می شمارد، بنابراین، هر بار که کاربر یک دستگاه جدید را به حساب خود پیوند می دهد، نیازی به مقایسه کد امنیتی کاربر دیگر نخواهد داشت.

در نظر داشته باشید، قبل از اینکه بتوانید به طور مستقل از آن‌ها استفاده کنید، لازم است یک کد QR بین گوشی همراه خود و دستگاه مرتبط اسکن کنید. این فرآیند اکنون دارای یک ویژگی احراز هویت بیومتریک است و ابتدا باید آن را در دستگاه‌ هایی که می‌خواهید متصل کنید فعال نمایید.

در نهایت، می‌ توانید تمام دستگاه‌ های همراه مرتبط با حساب خود و همچنین آخرین زمان استفاده از آن‌ها را ببینید و در صورت نیاز قادر هستید به صورت از راه دور، از حساب واتساپ خود در دستگاه های مختلف خارج شوید.

ویژگی چند دستگاهی واتساپ، از چه مواردی پشتیبانی نمی کند ؟

از آنجایی که ویژگی چند دستگاهی هنوز در مرحله بتا است، محدودیت‌ هایی دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها می پردازیم :

  • شما نمی توانید به کاربرانی که نسخه قدیمی واتساپ دارند پیام ارسال کنید یا تماس بگیرید.
  • اگر دستگاه اصلی شما آیفون باشد، نمی ‌توانید چت ‌ها را در دستگاه‌ های مرتبط پاک یا حذف کنید.
  • شما نمی توانید از این ویژگی در تبلت های خود استفاده کنید.
  • نمی‌توانید لوکیشین های زنده را در دستگاه ‌های مرتبط مشاهده کنید.

زمانی که واتساپ را در دستگاه های دیگر راه اندازی کرده باشید، برقراری ارتباط مؤثر در گروه های بزرگ دشوار خواهد بود زیرا قابلیت هایی مانند چت های پین شده، لیست های پخش و پیش نمایش پیوندها هنوز فعال نشده اند.

همچنین نمی‌ توانید از طریق دستگاه‌ های پیوند داده شده به دعوت‌ های گروهی بپیوندید، آن‌ها را مشاهده و reset کنید. علاوه بر این، کاربران WhatsApp Business نمی توانند نام یا لیبل های کسب و کار خود را از دستگاه های مرتبط ویرایش کنند.

با این حال، این محدودیت ها قطعا موقتی خواهند بود و هنگامی که ویژگی چند دستگاهی به طور کامل راه اندازی شد، احتمالاً می توانید از امکانات واتساپ بهرهمند شوید.

چگونه به آزمایش بتای چند دستگاهی واتساپ بپیوندیم ؟

برای پیوستن به آزمایش چند دستگاهی واتساپ، گوشی شما باید با آخرین نسخه واتساپ سازگار باشد و همچنین باید حساب WhatsApp خود را در نسخه بتای چند دستگاهی ثبت کنید و سپس دستگاه های مورد نظر خود را با گوشی همراه خود پیوند دهید. برای این کار کافی است مراحل زیر را دنبال کنید :

  • روی نماد سه نقطه واقع در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید.
  • یک منو با گزینه ای با عنوان Linked devices را انتخاب کنید.
  • گزینه Multi-device beta را انتخاب کنید.

پس از آن، مراحل ذکر شده بعد را دنبال کنید

  • روی Join Beta ضربه بزنید.
  • CONTINUE را انتخاب کنید.
  • WhatsApp Web یا برنامه دسکتاپ را در دستگاه خود باز کنید و کد QR را با استفاده از گوشی همراه خود اسکن کنید. پس از اتمام اسکن، دستگاه شما به حساب واتساپ شما متصل می شود. این تمام چیزی است که باید انجام دهید.
  • دستگاه همراهی که متصل کردید اکنون می تواند بدون نیاز به اتصال اینترنتی فعال به دستگاه اصلی شما، به حساب WhatsApp شما دسترسی داشته باشد.

همچنین اگر می ‌خواهید اتصال دستگاه خاصی را غیر فعال کنید، کافی است از فهرست دستگاه های مرتبط، بر روی دستگاهی که می خواهید غیر فعال کنید کلیک کرده و گزینه LOG OUT را انتخاب کنید، همانطور که مشاهده می‌ کنید، می توانید مستقیماً از دستگاه خارج شوید.

توجه به این نکته ضروری است که اگر گوشی همراه هوشمند شما بیش از 14 روز وارد واتساپ نشود، تمام دستگاه های متصل شده شما به طور خودکار قطع می شوند. می ‌توانید هر زمان که بخواهید با کلیک بر روی دستگاه‌ های مرتبط، قابلیت بتای چند دستگاهی را غیر فعال کنید و از آن خارج شوید. کافی است به سادگی روی آن ضربه بزنید، سپس شما خارج شده و به واتساپ عادی باز می گردید.

آیا اتصال واتساپ در چند دستگاه باعث حواس پرتی بیشتر می شود؟

اگر مستعد حواس پرتی هستید، لزوماً دسترسی به واتساپ از طریق چند دستگاه باعث حواس پرتی بیشتر شما نخواهد شد، به یاد داشته باشید که این موضوع تقصیر دستگاه و یا واتساپ نیست؛ این به شما و نحوه مدیریت زمان شما بستگی دارد.

همچنین سوالی که ممکن است برای خیلی ها مطرح شود این است که آیا استفاده از واتساپ در گوشی همراه و چهار دستگاه دیگر که به آن متصل شده اند، ضروری است؟ خب این موضوع بستگی به نحوه استفاده شما دارد. اگر واتساپ وسیله اصلی برقراری ارتباط برای شما محسوب می شود، ممکن است منطقی باشد زیرا با چندین دستگاه می توانید کارهای متفاوتی انجام دهید.

درواقع می توانید چت های گروهی خود را با استفاده از لپ تاپ خود مدیریت کنید، در حالی که گوشی همراه شما برای تماس ویدیویی مناسب تر خواهد بود. درواقع مانند تمام فناوری ‌ها، استفاده از این قابلیت ها کاملاً به شما و نحوه استفاده شما از آن بستگی دارد. در مجموع، قابلیت اتصال واتساپ به چند دستگاه، باید بهره وری شما را بالاتر ببرد و بتوانید با استفاده از آن کارهای خود را بهتر مدیریت کنید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس